Skip to main content
Updates

TV Ontvanger: Update naar NMC 9.0.208_1 en HTML 6.205.202

Categorie:TV ontvangers
  • 2 december 2024
  • 108 reacties
  • 3875 keer bekeken
TV Ontvanger: Update naar NMC 9.0.208_1 en HTML 6.205.202
Toon eerste bericht

108 reacties

PeterG
Superuser
  • 60882 reacties
  • 24 januari 2025

Hoi ​@erwtjuh . Er zijn wat probleempjes met de mail notificaties. Echter weer lang niet bij iedereen. En ook niet altijd niet. Bij mij komt het gewoon binnen bijvoorbeeld. Maar het is bij Gainsight in onderzoek.

• Topper
  • 21 reacties
  • 5 februari 2025

staan nu bij deze update de HD glas zenders nu wel op kanaal 1  ipv 661? Ik kon het niet zo gauw terugvinden voor de Arris 5502. 

Andere vraag hoe worden de apps zoals Netflix en Youtube geupdate voor de Arris 5502 en gebeurt dit vaak? 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Cruz, Voor je eerste vraag: Nee, de HD glas zenders staan altijd al op 661 en verder bij de oudere ontvangers, er zijn geen plannen om dat aan te passen.

Vraag twee: Wij zorgen voor updates van die apps, want de zenders/diensten hebben immers geen toegang tot onze tv-ontvangers. En als er updates zijn wordt dat meegenomen in een reguliere update voor de tv ontvanger. 

Je kunt onze Product Updates volgen om op de hoogte te zijn van de nieuwste updates.

• Topper
  • 21 reacties
  • 5 februari 2025
Alexandra van KPN schreef:

Hi ​@Cruz, Voor je eerste vraag: Nee, de HD glas zenders staan altijd al op 661 en verder bij de oudere ontvangers, er zijn geen plannen om dat aan te passen.

Vraag twee: Wij zorgen voor updates van die apps, want de zenders/diensten hebben immers geen toegang tot onze tv-ontvangers. En als er updates zijn wordt dat meegenomen in een reguliere update voor de tv ontvanger. 

Je kunt onze Product Updates volgen om op de hoogte te zijn van de nieuwste updates.

Dank je wel voor je snelle reactie. Valt mij wel op voor android tv zijn er vaker updates voor deze apps dan voor de Arris 5502 maar misschien omdat de Arris geen android gebruikt zijn er minder updates nodig? 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 293 reacties
  • 5 februari 2025
Cruz schreef:

Dank je wel voor je snelle reactie. Valt mij wel op voor android tv zijn er vaker updates voor deze apps dan voor de Arris 5502 maar misschien omdat de Arris geen android gebruikt zijn er minder updates nodig? 

Ik denk dat je het zo moet zien dat KPN er niet in mee wil gaan elke week 2 a 3 updates te moeten uitvoeren omdat de Apps van derden moeten worden bijgewerkt.

• Topper
  • 21 reacties
  • 5 februari 2025
MandersOnline schreef:
Cruz schreef:

Ik denk dat je het zo moet zien dat KPN er niet in mee wil gaan elke week 2 a 3 updates te moeten uitvoeren omdat de Apps van derden moeten worden bijgewerkt.

Met dus de kans dat apps mogelijk minder stabiel zijn? 

Dan is diw7022 beter in updates van apps. Deze updates gaan direct vanuit de Playstore. 

PeterG
Superuser
  • 60882 reacties
  • 5 februari 2025

De partijen die de apps leveren voor de op Linux werkende Arrissen deze apps gewoon héél weinig bijwerken, omdat er relatief weinig gebruik van wordt gemaakt. (Videoland, Netlfix, Youtube, HBO, en enkele andere). 

Verder is ook het kpn-deel van de Arrissen uitontwikkeld. KPN doet daar niks meer mee, behalve stabiel houden. Dit is door iemand van het KPN TV team al eens aangegeven (sorry, ga ik niet naar zoeken). “De rek is eruit” was de letterlijke omschrijving.

Sinds nu 2 jaar (sinds 23 januari 2023) geeft kpn de Android-TV ‘ontvanger’ uit en is gestopt met de uitgifte van de Linux apparaten. Uiteindelijk zullen ook bij de oudere abonnement de (huidige) Android-TV ontvangers komen. Dit is nu al het geval bij Hussel. Binnen dat abonnement kun je al over van ITV naar TV+.

ITV = Linux = Arris (uitgifte beëindigd, bij omruil nog wel VIP5202)

TV+ = Android-TV = Sagemcom apparaten.

• 765 reacties
  • 8 februari 2025

In aanvulling op mijn eigen eerder geplaatste topic, merken wij nu ook dat onze vip5202 vanuit de Eco mode meteen met NPO1 opstart in plaats van de laatst gekozen zender. Ik heb gelezen dat dit bekend is en niet bedoeld. Hopelijk lost een volgende update dit op, het is niet heel vervelend maar vanwege onze meest gekeken kanaal onhandig.

En het valt op dat de periode tussen het zien van het beeld en het horen van de audio langer lijkt te duren. Zowel bij het aanzetten als bij het wisselen van de kanalen.

Reageer