Skip to main content

SuperWifi 2: de vernieuwde SuperWifi punten

SuperWifi 2: de vernieuwde SuperWifi punten
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

504 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 23 augustus 2022
B1952 schreef:

Ik heb het eerst met een geprobeerd,ook zou hij de wifi overnemen ,maar daar zie ik ook niets ,op het modem branden al de lichtjes. Maar waar om zouden 2 wel werken en een niet

Een draadloze SuperWiFi maakt geen verbinding met de Experiabox v10. Dus die doet het dan niet als die in z'n uppie is.

Een draadloze SuperWiFi maakt verbinding met de andere SuperWiFi die wel bekabeld is aangesloten. Dan moet die er dus wel zijn, die bekabeld aangesloten SuperWiFi. 

Daarom eerst beide bekabeld op de Experiabox aansluiten. Zo staat het ook in de handleiding. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 augustus 2022

ik mis bij de nieuwe Super Wifi punten 2.0 de mogelijkheid voor wand- of plafondbevestiging. Om het signaal goed te kunnen ontvangen van mijn Experiabox 10a naar het eerste wifipunt, zou deze op de overloop moeten staan. Daar zijn geen plankjes of kasten (past ook niet). Ik   het het Super Wifi punt nu in een kamer gezet, net naast de deur. Helaas verdwijnt daar regelmatig het groene signaal  en wijzigt naar oranje. 

• 0 reacties
  • 24 augustus 2022

Hallo @Willemijn60 , dat zou bij de zwarte nu wel moeten kunnen, er zit bovenin een ophangoog.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 augustus 2022

Ja, dat klopt. Echter, door de vorm van de netsnoeraansluiting is dat niet  goed te gebruiken.  Het netsnoer “duwt” het wifipunt van de wand.

• 0 reacties
  • 24 augustus 2022
Willemijn60 schreef:

Ja, dat klopt. Echter, door de vorm van de netsnoeraansluiting is dat niet  goed te gebruiken.  Het netsnoer “duwt” het wifipunt van de wand.

Hallo @Willemijn60 , dat moet ook, de pootjes houden ruimte vrij tussen de muur en de versterker voor de koeling en om de LAN-kabels en het netsnoer kwijt te kunnen.

Dat is bij de Experia Modem V10a net zo geregeld.

Daar is dus over nagedacht.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 augustus 2022

Deze pootjes zitten er niet bij, alleen een v-vormige standaard voor plaatsing op een plankje. Als ik het wifipunt ophang met het standaard pootje gemonteerd hangt hij erg schuin naar boven gericht aan de wand.

• 0 reacties
  • 24 augustus 2022
Willemijn60 schreef:

Deze pootjes zitten er niet bij, alleen een v-vormige standaard voor plaatsing op een plankje. Als ik het wifipunt ophang met het standaard pootje gemonteerd hangt hij erg schuin naar boven gericht aan de wand.

En zo hoort het ook.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17557 reacties
  • 24 augustus 2022

Hallo @Willemijn60 met alle aansluitingen aan de achterzijde blijft het ophangen een uitdaging.
Met verwijderbare voet en een haakse voedingsstekker is het al een stuk beter dan de Super WiFi 1, maar strak langs de muur is onmogelijk, zeker als je ook nog een netwerkkabel zou aansluiten.

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6543 reacties
  • 24 augustus 2022

Er zijn ook netwerkkabels met een haakse UTP aansluiting, dat zou ook al een stuk moeten schelen:

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17557 reacties
  • 24 augustus 2022

Ok, maar wand- of plafond-bevestiging blijft lastig met de uitstekende connectors en kabels, al is het minder.

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6543 reacties
  • 24 augustus 2022

Dat is waar, die SuperWiFi’s zijn blijkbaar niet echt gemaakt voor wand/plafond bevestiging.

Maar aangezien de voedingsconnector ook haaks is, zou dit ook moeten helpen anders heb je weer zo'n knik in de UTP kabel zitten als je hem zo plat mogelijk tegen de wand wil hebben.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1350 reacties
  • 25 augustus 2022
Willemijn60 schreef:

Een oplossing om het recht aan de wand te hangen  middels een enkele schroef is om een wat langere dunnere schroef te gebruiken en deze in een stukje aluminium buis (10mm)van de bouwmarkt te stoppen. Dit buisje werkt dan als afstandhouder waardoor de superwifi loodrecht aan de wand kan hangen ook als de ethernetkabels er tegenaan lopen te drukken.

• Topper
  • 26 reacties
  • 29 augustus 2022

Bij mijn nieuwe KPN abonnement heb ik een experiabox v 10 ,blijkbaar is dit een ouder typen ,daarom moet een van de 2 super wifi altijd aangesloten worden op de experiabox, waarom dan geen experiabox v 12 dan werken de super wifi bijde afzonderlijk  zodat een buiten bij ons zitje en een boven bij de zonnepanelen. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 29 augustus 2022
B1952 schreef:

Bij mijn nieuwe KPN abonnement heb ik een experiabox v 10 ,blijkbaar is dit een ouder typen ,daarom moet een van de 2 super wifi altijd aangesloten worden op de experiabox, waarom dan geen experiabox v 12 dan werken de super wifi bijde afzonderlijk  zodat een buiten bij ons zitje en een boven bij de zonnepanelen. 

De kans is aanwezig dat u pairbonding heeft. Dat werkt alleen op de v10. De KPN Box ondersteund dat niet.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 5 september 2022

Ik heb sinds kort glasvezel van KPN. 1000mbits.

ik heb de box 12, ik haal met mijn iPhone 11 pro dichtbij de router 790mbits. Heel tevreden mee. Een meter of 5 verder met een houten wand er tussen daalt dit naar 400mbits. Ik dacht ik bestel er twee super WiFi 2 bij. Echter ik krijg ze  niet meer werkend. Installeren via de bijgevoegde folder werkte. Ik krijg ze in het overzicht van de kpn app. Ik heb eentje verplaatst naar een andere positie en nu krijg ze niet meer werkend. Resetten werkt niet. Installeren zoals stappenplan via  de app werkt niet, die lijkt nog op de oude superwifi gestoeld te zijn. Nou ben ik niet onnozel ( docent techniek) maar ik snap er helemaal niks meer van. Ik heb het meermaals geprobeerd maar niks werkt. Lampjes branden groen maar ze komen niet in mijn overzicht. 

• Topper
  • 26 reacties
  • 6 september 2022

Bij mij het zelfde probleem,de super wifi werk op mijn oude v 10 box en die krijg niet weg,heb vaak gerest en weer op nieuw installeren volgsysteem de app ,maar blijf maar terug komen .Andere super wifi gebruikers ,kunnen de wifi punten onafhankelijk van elkaar ergens plaatsen zonder aan de v 10 box verbonden te zijn,als de super los koppen valt hij uit.Hoe kan ik mijn bijde super wifi verbinden met de nieuwe v 10 box en hoelaat ik de oude v 10 box verwijderen van mijn internet omgeving. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 6 september 2022
Mikedlwd schreef:

Installeren zoals stappenplan via  de app werkt niet, die lijkt nog op de oude superwifi gestoeld te zijn.

Er is ook geen enkel verschil in het in installeren tussen de witte SuperWiFi's en de zwarte SuperWiFi’s. Beide gaat op dezelfde manier.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 6 september 2022
B1952 schreef:

Andere super wifi gebruikers ,kunnen de wifi punten onafhankelijk van elkaar ergens plaatsen zonder aan de v 10 box verbonden te zijn,als de super los koppen valt hij uit.

Bij de Experiabox v10 (zonder a) moet er altijd 1 bekabeld aangesloten blijven. 

• Topper
  • 26 reacties
  • 6 september 2022

En waarom staat er ,je bent verbonden met .........en dat is de code van mijn oude v 10 box die heb terug  gestuurd naar KPN.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 6 september 2022
B1952 schreef:

En waarom staat er ,je bent verbonden met .........en dat is de code van mijn oude v 10 box die heb terug  gestuurd naar KPN.

Uw netwerknaam en wachtwoord worden bewaard bij KPN op een server. Als u een nieuw modem of versterkers aansluit, dan worden deze gegevens opgehaald en ingesteld. Zo hoeft u niet al apparaten aan te sluiten op een ander WiFi netwerk. 

• Topper
  • 26 reacties
  • 6 september 2022

En gaan mijn apparaten dan wel onder de oude naam verder en het oude wacht woord en kan ik de naam en ww op mijnnieuwe v 10 box vergeten. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 6 september 2022
B1952 schreef:

En gaan mijn apparaten dan wel onder de oude naam verder en het oude wacht woord en kan ik de naam en ww op mijnnieuwe v 10 box vergeten. 

Ja, die kunt u vergeten. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 6 september 2022
Mikedlwd schreef:

ik heb de box 12, ik haal met mijn iPhone 11 pro dichtbij de router 790mbits. Heel tevreden mee. Een meter of 5 verder met een houten wand er tussen daalt dit naar 400mbits. Ik dacht ik bestel er twee super WiFi 2 bij. Echter ik krijg ze  niet meer werkend. Installeren via de bijgevoegde folder werkte. Ik krijg ze in het overzicht van de kpn app. Ik heb eentje verplaatst naar een andere positie en nu krijg ze niet meer werkend. Resetten werkt niet. Installeren zoals stappenplan via  de app werkt niet, die lijkt nog op de oude superwifi gestoeld te zijn. Nou ben ik niet onnozel ( docent techniek) maar ik snap er helemaal niks meer van. Ik heb het meermaals geprobeerd maar niks werkt. Lampjes branden groen maar ze komen niet in mijn overzicht. 

Uiteindelijk via de handleiding die hier staat is het gelukt. Alles gereset en toen opnieuw geïnstalleerd. Alles veel tijd gegeven om op starten en als je weet wat de lampjes betekenen weet je wat het systeem doet. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7558 reacties
  • 7 september 2022
Mikedlwd schreef:
Mikedlwd schreef:

Uiteindelijk via de handleiding die hier staat is het gelukt. Alles gereset en toen opnieuw geïnstalleerd. Alles veel tijd gegeven om op starten en als je weet wat de lampjes betekenen weet je wat het systeem doet. 

Mooi om te lezen dat het uiteindelijk via de handleiding is gelukt @Mikedlwd en bedankt ook voor je terugkoppeling :) 

IK heb 3 Superwifi2 in huis. De eerste superwifi2 zit bekabeld verbonden met het modem (Box12).

De andere 2 verbinden draadloos met het modem .

Op het superwifipunt op de 3e verdieping is een Arris TV ontvanger bedraad aangesloten.

Alle zenders doen het goed op die verdieping BEHALVE NPO1. Die “bevriest” na een paar seconden. Alles geprobeerd, probleem blijft. Is dit een hopeloze zaak ?