Skip to main content
Beantwoord

Hoeveel SuperWifi 2 punten kan ik maximaal aansluiten op KPN Box 14?

• 22 januari 2025
  • 11 reacties
  • 303 keer bekeken

goedemorgen,

Hoeveel WiFi versterkers (wifi2, de zwarte ronde versterkers) kun je maximaal als gebruiker aansluiten op de KPN Box 14?

bedankt!

Beste antwoord door Alex van KPN

egbertsl schreef:

hi, bedankt voor jullie reactie.

Zo'n twee weken geleden heb ik alle drie de extenders gereset (via de reset functionaliteit op de achterzijde van de extenders) en daarna met de kabel weer aangesloten op de router. Ging prima, alle extenders waren zichtbaar en netjes groen. 

Erg fijn om te horen, dankjewel ook voor de terugkoppeling hier. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24788 reacties
  • 23 januari 2025

Hi ​@egbertsl, welkom bij onze community. 

Niet per se een maximum aan SuperWiFi's. Mag ik weten wat je precies wilt doen? Dan kunnen wij ook meedenken. In een gemiddeld huis heb je aan gemiddeld 2 a 3 meer dan genoeg. 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 1 februari 2025

hallo Alex, bedankt voor je reactie. 

Omdat de twee extenders die ik heb, niet langer dan 2 of 3 dagen een redelijke wifi dekking geven in een deel van mijn huis,  voordat ze groen gaan knipperen en in mijn netwerk topologie als rood gemarkeerd komen te staan, hoopte ik dat paar extra extenders een betrouwbaar wifi netwerk zouden geven. Helaas lijkt het erop dat zodra ik een derde extender aansluit, één van de andere twee opeens een rood lampje geeft. Vandaar mij  vraag en indruk dat 2 extenders het maximum zou zijn. Dat is dus niet het geval. 

Op dit moment heb ik drie extenders aangesloten: alle drie hebben een groen lampjes, maar volgens de topologie van het thuisnetwerk heb ik één 'groene’ extender, één rode extender en verder niets. Mijn Google hub moet om de 2 minuten opnieuw instellen terwijl ik toch echt een dekking zou verwachten op een paar meter afstand van een extender...maar helaas.

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 1 februari 2025

als aanvulling: al mijn apparaten met wifi verbinden alleen met de wifi op de modem….geen enkel device wil blijkbaar met de extenders verbinden ook niet als een device 20 meter van het modem ligt en direct naar een extender…..wat gaat hier mis….???

• 6889 reacties
  • 1 februari 2025

Je hebt 3 zwarte SuperWiFi's? 

Als je ze alle 3 bekabeld aansluit, zie je ze dan alle drie bij de aangesloten apparaten staan in de KPN Box?

Kan je bij alle 3 de ip adressen van de SuperWiFi's de login pagina openen? 

Op de login pagina staat de firmware versie. Die is op alle drie dezelfde? Nieuwste versie?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24788 reacties
  • 3 februari 2025

@egbertsl Net als Marlon ben ik ook benieuwd welke versterkers je hebt en op welke afstand van de modem deze zijn aangesloten. 3 zwarte SuperWiFi's? Mag ik ook weten welke modem je hebt? 
Wat je in ieder geval kunt proberen is om de apparaten helemaal te resetten en opnieuw met elkaar te koppelen. Zie hieronder hoe je dit doet. 

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 3 februari 2025

Het gaat om een recent modem voor de glasvezel verbinding, de KPN Box 14 met de SuperWifi 2.0 extenders. Het wifi net werk is uitgebreid met een 2.4 netwerk naast het standaard wifi netwerk omdat er een aantal smart devices niet op de 5 Ghz band werken. De router staat in de meterkast op de begane grond, eerste wifi punt staat op de eerste etage, fysiek 8 meter (schatting). Dit wifi punt kan ik ook direct benaderen via het IP adres op de extender. Tot zover gaat het goed. Ik heb een tweede extender op zolder staan, de vierde etage, toch al gauw een meter of 15 vanaf de router. Deze extender is rood in het netwerk overzicht van de router, ik kan er wel op aanloggen als admin maar er staat een foutmelding in het het menu van de extender: “Dit apparaat functioneert in slave mode. Instellingen kunnen worden ingezien, wijzigingen dienen te worden ingegeven op het master apparaat van dit thuisnetwerk. Klik op de blauwe knop om verbinding te maken met het master apparaat.”  Het lampje op deze extender is groen. 

Zo'n twee weken geleden heb ik alle drie de extenders gereset (via de reset functionaliteit op de achterzijde van de extenders) en daarna met de kabel weer aangesloten op de router. Ging prima, alle extenders waren zichtbaar en netjes groen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24788 reacties
  • Antwoord
  • 5 februari 2025
egbertsl schreef:

• 6889 reacties
  • 5 februari 2025
Alex van KPN schreef:
egbertsl schreef:

Ik denk dat Egbert nog steeds met een probleem zit waar die graag een oplossing voor wil...

• 6889 reacties
  • 5 februari 2025
egbertsl schreef:

Ik heb een tweede extender op zolder staan, de vierde etage, toch al gauw een meter of 15 vanaf de router. Deze extender is rood in het netwerk overzicht van de router, ik kan er wel op aanloggen als admin maar er staat een foutmelding in het het menu van de extender: “Dit apparaat functioneert in slave mode.

Dit is geen foutmelding. Dit is gewoon normaal. Er kan er altijd maar 1 de master zijn. De rest zijn "slaves". 

15 meter is gewoon veel te ver. Je zult hem dichterbij moeten zetten. Of anders zal er toch een kabel moeten komen.

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 6 februari 2025

hi, De KPN monteur heeft in eerste instantie de eerste extender veel verder weg gezet dan deze nu geplaatst is. Een paar vragen die mij misschien helpen om meer inzicht te krijgen in hoe ik dit wifi ontvangst kan verbeteren. Moeten alle extenders aangesloten zijn op een netwerkkabel of kan dat ook deels draadloos, deels via een netwerkkabel zijn? Wanneer ik alle extenders reset (fabrieksinstellingen)  en ik deze één voor één weer in huis plaats, is de router dan master en de extenders slave 1 t/m 3,  zit er een volgorde in de extenders of maakt het niet in welke volgorde je deze in huis plaatst? Kunnen de extenders elkaar in de weg zitten wanneer deze te dicht bij elkaar  geplaatst zijn? 

Bedankt voor jullie reactie en input 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24788 reacties
  • 10 februari 2025

Bekabeld aansluiten zal altijd beter werken omdat je een schakel minder hebt, maar dit zal niet altijd lukken. Nieuwere woningen hebben bijvoorbeeld een ingebouwd netwerk met UTP kabels naar elke kamer waarop je zo'n versterker kunt aansluiten. Ik zou de eerste ontvanger die je koppelt als eerste aansluiten dichterbij de modem en vanaf daar uitbreiden. Ik vermoed ook dat die 15 meter gewoon te ver is.. Wat de afstand betreft, experimenteer een beetje hiermee door ze eerst dichterbij te zetten en dan steeds een stuk verplaatsen. Het is lastig om een exacte afstand te noemen omdat WiFi ook afhankelijk is van je omgeving, materiaal van de muren/vloer netwerken van de buren, noem maar op. 

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic