Skip to main content
Beantwoord

KPN SuperWifi 1 valt telkens na een dag of vier uit

• 8 augustus 2025
  • 2 reacties
  • 51 keer bekeken

Beste forum leden,

Voor mijn wifi gebruik ik twee KPN SuperWifi 1-punten, met als master de KPN Box 12. Ze werken volledig na de setup zoals omschreven in de documentatie.

Echter, na een dag of vier valt telkens één punt op rood. Dit werkt pas weer als ik het punt bedraad aansluit op de KPN Box 12, het vervolgens terug op zijn plek zet en de KPN Box 12 uit- en aanzet.

Is dit op te lossen door de aanschaf van twee KPN SuperWifi 2-punten, of werkt de KPN SuperWifi in het algemeen niet altijd stabiel?

Beste antwoord door Leen59

Ik zou niet meer investeren in SW1. De SW2 werkt gewoon veel beter, het is niet voor niets dat SW1 niet meer verkrijgbaar is. Je kunt eventueel ook huren voor €2,49 per maand.

Bekijk origineel

2 reacties

• Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 8 augustus 2025

Update:

Ik heb zojuist contact gehad met de KPN Servicedesk. Zij gaven aan dat de SuperWifi-punten, zowel versie 1 als 2,  het beste werken wanneer er één punt bekabeld aangesloten blijft op de KPN Box 12, ook al zou dat volgens de recente documentatie niet meer strikt noodzakelijk zijn omdat de Box 12 als master fungeert.

(Vreemd genoeg spreekt de documentatie hierin tegen)

In de praktijk werkt deze opstelling inderdaad goed, zo heb ik het eerder ook lange tijd probleemloos gebruikt, maar hiermee red ik de zolder helaas niet qua bereik.

Ik zal dus een extra SuperWifi 1-punt moeten aanschaffen.

Weet iemand waar je deze nog los kunt kopen?

De KPN Servicedesk gaf aan dat ze los verkrijgbaar zijn, maar ik zie online alleen nog maar versie 2 aangeboden.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/draadloos/

Leen59
Wijsgeer
  • 1218 reacties
  • Antwoord
  • 8 augustus 2025

Ik zou niet meer investeren in SW1. De SW2 werkt gewoon veel beter, het is niet voor niets dat SW1 niet meer verkrijgbaar is. Je kunt eventueel ook huren voor €2,49 per maand.

Reageer