Skip to main content
Sticky

KPN e-mail wordt verbeterd: wat betekent dit voor jouw e-mailadres?

• May 4, 2026
  • 27 reacties
  • 561 keer bekeken
Toon eerste bericht

27 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 12, 2026

@ruchri 

Als iemand die dagelijks dit forum bezoekt heb ik al meerdere keren meegemaakt dat klanten al hun email verloren die ze op de KPN emailservers hadden staan. Deze mensen gebruikten waarschijnlijk alleen IMAP. Als ik die verhalen lees dan ben ik blij dat ik ook POP gebruik (dat een kopie van alle email op de KPN servers laat staan). Ook ik ben door schade en schande wijzer geworden en daarom zou ik het zeer naar vinden als ik POP niet meer zou kunnen gebruiken.

Ik neem aan dat hoewel de software die de KPN gebruikt voor haar emailservers goed functioneert, het kan zijn dat er toch diep verborgen in de software nog een paar kleine foutjes zitten waardoor iemand al zijn email kwijt zou kunnen raken.

Ik persoonlijk heb in het verleden al bij een ca. 10 programma's geholpen om deze programma's te verbeteren door bugs te melden en suggesties te geven. Één van die programma´s is …. Outlook Express Classic (Zie mijn handtekening).

Ik neem aan dat de leverancier van de emailsoftware haar programma's natuurlijk wel zeer goed test voordat die software wordt “uitgeleverd". Maar in de huidige software van de KPN webmail zitten nog een paar storende foutjes die over het hoofd werden gezien. Vandaar mijn suggestie voor testers voor de nieuwe KPN software.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • May 12, 2026

Hallo

Hoe zit het dan met aliassen? daar log je niet mee in, maar zijn gekoppeld aan account

Ook is het mij even niet duidelijk als mijn account ….@planet,nl is, maar het email adres dat ik gebruik anders is:  …..@kpnmail.nl

Goedemiddag ​@IvoSnackers. In het startbericht van dit topic staat een veelgestelde vraag: “Hoe zit het met aliassen? Moet ik iets doen als ik een alias gebruik?”.

Is dit een antwoord op jouw vraag of is er nog iets onduidelijk?

@WMG-N Ik wil graag een streep trekken onder dit onderwerp, omdat het offtopic is.

Jullie zijn natuurlijk van harte welkom om hiervoor een eigen topic te openen, zodat het gesprek daar verder kan gaan en dit topic overzichtelijk blijft.