Gisterenavond kwam er een kpn verkoper (Jonas) aan de deur. Deze legde mij uit welke opties er waren voor mij als ziggo klant om over te stappen. Toen ik had aangegeven nog een doorlopend contract van 8 maanden te hebben bij ziggo gaf de verkoper aan dat dit waarschijnlijk geen probleem moest zijn. Ik zou volgens hem de dag erna worden gebeld door KPN om te kunnen zien wat ze konden doen om evt de boete voor het openbreken van het contract te laten voldoen door KPN. De verkoper moest enkel mijn gegevens even hebben omdat ivm privacy hij dit “officieel” moest aanmelden. Ik heb hem mijn gegevens gegeven. Toen hij vroeg om mijn IBAN rekeningnummer kwam ik er na veel pijn en moeite achter dat hij bezig was een contract op te stellen.(!) Het had niet veel gescheeld of ik had dus een contract ondertekend voor een KPN abbonement waar ik GEEN akkoord voor had gegeven!
Momenteel ben ik aan het onderzoeken om juridische stappen te zetten tegen de verkoper van KPN omdat deze vorm van oplichterij moet worden gestopt. Dit bericht even aangemaakt om mensen te waarschuwen tegen dit soort praktijken van KPN.