Skip to main content

Feature requests KPN TV+ Box

Toon eerste bericht

899 reacties

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 13 juni 2023

Dat wist ik niet. heb het getest en ja die knop gaat ook naar apps. Bedank voor je feedback, neem ik mee. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 13 juni 2023

Misschien is het al genoemd (?) :

Met betrekking tot tijdsbalk (voortgangsindicator programmaweergave):

Bij mijn vorige abonnement (Hussel) werd de naam van het volgende programma handig rechts aan het eind van de balk weergegeven. Nu bij KPN+ is dat er niet meer.

Had dat graag c.q. in ere hersteld teruggezien.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 205 reacties
  • 13 juni 2023
Sebas14 schreef:

Momenteel zijn er 2 knoppen op de afstandsbediening die dezelfde functie hebben. 

De 'apps' knop gaat naar de apps en als je de 'Hoofdmenu' knop (huisje) ingedrukt houdt, ga je ook naar de apps toe. Waarom hier voor gekozen is, kan ik even niet bedenken.

Dit laatste zou toch zo geprogrammeerd kunnen worden als 'Terug naar Live TV'. 

Of praat ik hierbij wartaal?

Is het niet zo dat de “Apps” knop naar Apps gaat en de “Home” knop naar de Home/Startpagina? (Te herkennen aan het groene markering boven in het menu)

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 627 reacties
  • 13 juni 2023
dmutsaers schreef:
Sebas14 schreef:

Momenteel zijn er 2 knoppen op de afstandsbediening die dezelfde functie hebben. 

De 'apps' knop gaat naar de apps en als je de 'Hoofdmenu' knop (huisje) ingedrukt houdt, ga je ook naar de apps toe. Waarom hier voor gekozen is, kan ik even niet bedenken.

Is het niet zo dat de “Apps” knop naar Apps gaat en de “Home” knop naar de Home/Startpagina?

Volgens mij had ik het toch goed uitgelegd?

Als je kort de 'Hoofdmenu' knop (huisje) indrukt ga je inderdaad naar 'Start' in het hoofdmenu.

En als je hem ingedrukt houdt, ga je naar de 'Apps' toe.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74646 reacties
  • 13 juni 2023

@Erik_ en @Bart_Z, We hebben nog geen terugkoppeling gehad over de punten 16, 19, 32, 36 en 39.

Hebben jullie daar al wel een terugkoppeling op ontvangen die jullie met ons kunnen delen?

Vooral punt 39 is een “heikel” punt.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 205 reacties
  • 13 juni 2023
Sebas14 schreef:

Volgens mij had ik het toch goed uitgelegd?

Als je kort de 'Hoofdmenu' knop (huisje) indrukt ga je inderdaad naar 'Start' in het hoofdmenu.

En als je hem ingedrukt houdt, ga je naar de 'Apps' toe.

Ik heb daar inderdaad overheen gelezen/niet goed gelezen. Maar inderdaad, de “long push” voor apps op de “home” button lijkt mij ook tamelijk overbodig.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23431 reacties
  • 13 juni 2023

Hi @wjb, ik heb dit bij Erik nagevraagd. In de regels is het zo dat het topic wordt bijgewerkt als er een update is over deze requests. Ik wacht ook een antwoord van Erik af. 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28435 reacties
  • 13 juni 2023
wjb schreef:

@Erik_ en @Bart_Z, We hebben nog geen terugkoppeling gehad over de punten 16, 19, 32, 36 en 39.

Hebben jullie daar al wel een terugkoppeling op ontvangen die jullie met ons kunnen delen?

Vooral punt 39 is een “heikel” punt.

Ik heb het even nagekeken, @wjb.

Punt 16 (leesbaarheid tijdbalk) is doorgegeven maar er is vanuit het team geen concreet antwoord gekomen of het op de lijst gaat. Ik neem hem deze week even opnieuw mee.

Punt 19 (uitbreiding ondertiteling qua zenders en talen) meende ik dat die vraag gesteld had, maar ik kan het niet terugvinden. Dus die neem ik dan deze week ook even mee. 

punt 32 (Logitech Harmony), daar wordt over nagedacht, nog geen uitsluitsel. 

Punt 36 (online gebruiksaanwijzing), deze is hier te vinden.

Punt 39 (HDR) als daar nieuws over is dan delen we het. Het team is zich ten volle bewust dat dit een veelgehoorde wens is, en hier wordt ook aan gewerkt. 

Heb het gepinde antwoord bijgewerkt.

TheMuk
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 46 reacties
  • 21 juni 2023

Allen,

ik heb een request.

Zou de sleeptimer ook op 15, 30, 45, 60 en 90 minuten kunnen?

Dan hoef ik niet meer de afstandsbediening van de TV te gebruiken en gaat de TV via HDMI-CEC netjes uit.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12975 reacties
  • 22 juni 2023
TheMuk schreef:

Allen,

ik heb een request.

Zou de sleeptimer ook op 15, 30, 45, 60 en 90 minuten kunnen?

Dan hoef ik niet meer de afstandsbediening van de TV te gebruiken en gaat de TV via HDMI-CEC netjes uit.

Als je zowel op de tv als op de DIW7022 CEC aanzet, dan gaan beide uit, als je de DIW7022 uitzet of als je de tv uitzet. 

Dan maakt het niets uit aan welke kant de timer zit.

TheMuk
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 46 reacties
  • 22 juni 2023

Hi, ik snap waar je heen wilt maar ik wil namelijk niks meer van de TV gebruiken. Dus alles over het KPN kastje. Ook werkt de sleeptimer in het TV menu van bv LG best omslachtig. Ik wil graag alles op 1 plaats. Kan dit?

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74646 reacties
  • 22 juni 2023

Welke instelling bedoel je met de sleeptimer?

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28435 reacties
  • 24 juni 2023
Sebas14 schreef:

Het team gaat nakijken waarom die long press dit doet. Kan zijn dat dit een requirement van Google is. Mocht dat niet zo zijn, dan kunnen we inderdaad kijken of we die long press ergens anders voor kunnen gebruiken.

Verder heb ik om wat updates gevraagd voor eerder nagevraagde punten. En voor deze punten kan ik dit aanvullen:

15. Uitbreiding van de minigids met ook het voorgaande programma.

De eerdere reactie hierop was: Hiervoor moet gekeken worden of dat in de interface past en de minigids niet te druk wordt. 

Dit zal waarschijnlijk niet gaan gebeuren. Hier is door de user interface designers naar gekeken. Die zien, binnen hoe de interface nu werkt, niet echt een manier om dit zo te doen dat het niet heel druk wordt. In plaats daarvan wil het team liever kijken naar het optimaliseren van de gewone gids. Zodat deze zo vloeiend en snel mogelijk tevoorschijn komt als je de gidsknop gebruikt. Je kunt dan op die manier andere programma's checken.

23. Ondertiteling die zich niet altijd aan de weergave instellingen houdt.

De eerdere reactie: Dit ontstaat omdat ondertiteling bij live tv en bij Terugkijken/opnames verschillende methoden zijn. Er wordt wel naar gekeken om dit te verbeteren. 

Precieze datum is nog niet te geven, maar we verwachten verbetering/oplossing hiervoor wel dit jaar nog. 

27. Serieopnames zonder geplande opnames kunnen annuleren (zijn nu niet zichtbaar tot er weer geplande afleveringen zijn)

Geen specifieke eerdere reactie, los van dat het op de planning stond om er wat aan te doen. Maar, hier wordt op het moment aan gebouwd. Is nog niet helemaal bekend wanneer het dan precies klaar gaat zijn. Maar voor nu is de verwachting ergens in de herfst. 

(ik vul het gepinde antwoord aan)

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 588 reacties
  • 29 juni 2023

aanvulling voor punt 13:  ook +2 +4 db zou mooi zijn

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74646 reacties
  • 29 juni 2023
steffen1 schreef:

Maar stereo-zenders zijn toch altijd luider dan Dolby kanalen en hoeven dan toch ook alleen maar naar beneden bijgesteld te kunnen worden om de twee op hetzelfde niveau te krijgen?

Waarom wil je het geluidsniveau van stereo-kanalen ook naar boven kunnen bijstellen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 588 reacties
  • 30 juni 2023
wjb schreef:
steffen1 schreef:

Maar stereo-zenders zijn toch altijd luider dan Dolby kanalen en hoeven dan toch ook alleen maar naar beneden bijgesteld te kunnen worden om de twee op hetzelfde niveau te krijgen?

Waarom wil je het geluidsniveau van stereo-kanalen ook naar boven kunnen bijstellen.

nope dat is niet zo, qas het maar zo . in de 7022 is alles gelijk gesteld, hiermee zou mijn probleem zijn opgelost van een te lage volume uitgang. o ja apps zijn harder als de tv+ app. 

gain instellingen zouden het mooiste zijn als je negatief en positief kan regelen. 

ik laat normaal mijn receiver de omzetting doen dus alles passthrough. 

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74646 reacties
  • 30 juni 2023
steffen1 schreef:
wjb schreef:
steffen1 schreef:

nope dat is niet zo, qas het maar zo . in de 7022 is alles gelijk gesteld, hiermee zou mijn probleem zijn opgelost van een te lage volume uitgang. o ja apps zijn harder als de tv+ app. 

gain instellingen zouden het mooiste zijn als je negatief en positief kan regelen. 

Dus de dolby zenders leveren bij jou wel het juiste volume?

Punt 13 gaat immers alleen over de stereo zenders en naar mijn weten is het geluidsniveau van een stereo-zenders altijd hoger dan die van een Dolby zender. Dat punt is dus alleen om het geluidsniveau van stereo-zenders en Dolby zenders met elkaar gelijk te kunnen trekken en dus is alleen een afname van het stereo geluidsniveau gewenst.

Jij wilt waarschijnlijk over de hele breedte het geluidsniveau omhoogtrekken maar daar gaat punt 13 niet over.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 588 reacties
  • 30 juni 2023
wjb schreef:
steffen1 schreef:
wjb schreef:
steffen1 schreef:

Dus de dolby zenders leveren bij jou wel het juiste volume?

Punt 13 gaat immers alleen over de stereo zenders en naar mijn weten is het geluidsniveau van een stereo-zenders altijd hoger dan die van een Dolby zender. Dat punt is dus alleen om het geluidsniveau van stereo-zenders en Dolby zenders met elkaar gelijk te kunnen trekken en dus is alleen een afname van het stereo geluidsniveau gewenst.

Jij wilt waarschijnlijk over de hele breedte het geluidsniveau omhoogtrekken maar daar gaat punt 13 niet over.

klopt dus als die fearure ook op de lijst zou kunnen .. want ik herrinner mij dat U ook een kleine afwijking heeft kwa volume . laat dit nou handig zijn voor het gelijkzetten met alle randapparatuur 😏

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74646 reacties
  • 30 juni 2023

steffen1 schreef:

klopt dus als die fearure ook op de lijst zou kunnen .. want ik herrinner mij dat U ook een kleine afwijking heeft kwa volume . laat dit nou handig zijn voor het gelijkzetten met alle randapparatuur 😏

Ik wil het best op de lijst zetten maar ik denk niet dat dat een oplossing gaat zijn voor het probleem dat jij ervaart. Jij geeft in een ander topic aan dat jij het volume op 60 moet zetten als de TV+ Box de bron is terwijl het volume bij andere bronnen op 20 gezet kan worden voor hetzelfde geluidsniveau.

Dat is absoluut niet het verschil dat ik ervaar, dat verschil is echt heel klein.

Ik ben dan ook bang dat er in jouw situatie nog iets anders speelt.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 588 reacties
  • 30 juni 2023
wjb schreef:

steffen1 schreef:

Ik wil het best op de lijst zetten maar ik denk niet dat dat een oplossing gaat zijn voor het probleem dat jij ervaart. Jij geeft in een ander topic aan dat jij het volume op 60 moet zetten als de TV+ Box de bron is terwijl het volume bij andere bronnen op 20 gezet kan worden voor hetzelfde geluidsniveau.

Dat is absoluut niet het verschil dat ik ervaar, dat verschil is echt heel klein.

Ik ben dan ook bang dat erin jouw situatie nog iets anders speelt.

ik w8 af op reactie van een speciale kpn monteur. waarschijnlijk komt deze langs

ps ik ben zelf verder aan het denken: telefoon heeft media volume en alle volumes gezamelijk instellen.lijkt erop dat daar iets fout gaat, als ik de remite de volume vande 7022 laat bedienen blijft het geluid even hard. veranderd niet.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74646 reacties
  • 30 juni 2023

steffen1 scnreef:

ps ik ben zelf verder aan het denken: telefoon heeft media volume en alle volumes gezamelijk instellen.lijkt erop dat daar iets fout gaat, als ik de remite de volume vande 7022 laat bedienen blijft het geluid even hard. veranderd niet.

Ik denk dat je daar veel meer in de buurt van de werkelijke oorzaak komt. Het lijkt erop dat jouw TV+ Box niets doet met het ingestelde volume en dat hij wellicht ook niets gedaan heeft met de opdracht "volume maximaal" via Google assistant waardoor deze in werkelijkheid nog laag staat terwijl er toch 100% weergegeven wordt in Google Home.

Als je via Google Home het volume van de TV+ Box aanpast, gebeurt er dan ook niets?

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 588 reacties
  • 30 juni 2023
wjb schreef:

steffen1 scnreef:

Ik denk dat je daar veel meer in de buurt van de werkelijke oorzaak komt. Het lijkt erop dat jouw TV+ Box niets doet met het ingestelde volume en dat hij wellicht ook niets gedaan heeft met de opdracht "volume maximaal" via Google assistant waardoor deze in werkelijkheid nog laag staat terwijl er toch 100% weergegeven wordt in Google Home.

Als je via Google Home het volume van de TV+ Box aanpast, gebeurt er dan ook niets?nee hetzelfde,

trouwens wel bij alle drie de boxen.. daarom is het vreemd. vraag mij alleen af hoe dit kan en hoe krijg ik dat dan goed.🤔

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36748 reacties
  • 30 juni 2023

@wjb 

Verdienen de punten 14 en 36 geen  ✅  ❓ 

PeterG
Superuser
  • 61234 reacties
  • 30 juni 2023

scherp wat 14 betreft. En dat terwijl je toch geen TV+ box hebt toch @Noordzee .

Maar 36, online gebruiksaanwijzing?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36748 reacties
  • 30 juni 2023

Die box heb ik sinds deze week wel, maar alleen niet in gebruik. 

Maar ik haal het uit deze reactie van Erik :

Updates!

Ingevoerd

31. Vereenvoudigen in één keer verwijderen van meerdere opnames. Als je, terwijl je op het opnameoverzicht bent, op de gele knop drukt, wordt de multi-select geopend, net als bij de oudere ontvangers. > actief per de update naar 1.93.1
1. HD+ zenders > actief per de update naar 0.17.4 & 1.97.1
17. Opname icoon naar links verplaatsen. > actief per de update naar 1.105.0
Niet op je lijst, maar wel leuk: Bekijken van een opname van een nog lopend programma alvast kunnen starten vanuit de info pop-up in de gids. > actief per de update naar 1.105.0
36. Online gebruiksaanwijzing, deze is hier te vinden.
14. Radioscreensaver uit kunnen zetten. Gaan ze over nadenken, zou niet heel moeilijk moeten zijn. Geen prognose verder. > actief per de update naar 1.107.4

Reageer