Skip to main content
Sticky

De KPN TV+ App: de nieuwe app voor online tv-kijken

• 11 december 2023
  • 565 reacties
  • 54628 keer bekeken
De KPN TV+ App: de nieuwe app voor online tv-kijken
Toon eerste bericht

565 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 36 reacties
  • 15 juli 2024

Wat is dat toch dat in bijna elk topic wat over de kpn app gaat verteld moet worden dat je via de ontvanger beter beeld hebt. 

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 15 juli 2024
MMeule schreef:

Wat is dat toch dat in bijna elk topic wat over de kpn app gaat verteld moet worden dat je via de ontvanger beter beeld hebt. 

Dat is gewoon een feit en persoonlijk vind ik het ook wel goed om mensen daarvan op de hoogte te stellen. Zo kunnen teleurstellingen wellicht voorkomen worden.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 36 reacties
  • 15 juli 2024
wjb schreef:
MMeule schreef:

Dat is gewoon een feit en persoonlijk vind ik het ook wel goed om mensen daarvan op de hoogte te stellen. Zo kunnen teleurstellingen wellicht voorkomen worden.

Dus omdat dat een feit is lost dit het probleem op met de app wat mensen ervaren. 

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 15 juli 2024
MMeule schreef:
wjb schreef:
MMeule schreef:

Dus omdat dat een feit is lost dit het probleem op met de app wat mensen ervaren. 

Hoe kom je daar dan bij?

PeterG
Superuser
  • 61153 reacties
  • 15 juli 2024

Ik, we geven dat ook niet als oplossing. Maar omdat gebruikers hun Apple TV kennelijk superieur achten aan de ontvanger toch het vermelden waard over de beeldkwaliteit om teleurstelling te voorkomen. En oh ja. Het geluid via de app is alleen stereo. Ook nog.

Nota bene. Dit topic gaat over de app in mobiele apparaten. Dus waarom men hier dan steeds weer over Apple TV begint....

Daar is een ander topic voor.

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8

Vandaag is er een nieuwe versie van de TV+ app gekomen. Kijk of je updates hebt je op mobiele apparaat. Bij mij duurde het even, maar ik heb nu wel de laatste versie.

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 16 juli 2024
Jeroen-bart Engelen schreef:

Vandaag is er een nieuwe versie van de TV+ app gekomen. 

Welke versie van de TV+ app is nu dan actief?

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
wjb schreef:

8.50.00

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 16 juli 2024
wjb schreef:

8.50.00

Die heb ik inderdaad als bèta maar de "gewone" TV+ app komt op Android nog niet verder dan 08.47.01.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

De laatste update zit dan ook nog in de Beta fase. Zodra die die voor iedereen binnen te halen is, zal dat kenbaar worden gemaakt in de sectie "Product updates". 

• 1981 reacties
  • 16 juli 2024

Uuh, ik als niet klant vind m gewoon in de app store hoor!

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8

Heb hem nu ook op mijn iPad. En ik zit echt niet in een aparte test groep.

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 16 juli 2024

Heb hem nu ook op mijn iPad. En ik zit echt niet in een aparte test groep.

Ook hier is de "gewone" TV+ app zojuist naar versie 08.50.00 geüpdated.

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
Jeroen van KPN schreef:

De laatste update zit dan ook nog in de Beta fase. Zodra die die voor iedereen binnen te halen is, zal dat kenbaar worden gemaakt in de sectie "Product updates". 

Ik dacht dat er geen product update was voor de TV+ app, maar zie dat die er wel is. Alleen is de nieuwe update dus niet tijdig aan jullie gecommuniceert. Dat is jammer.

PeterG
Superuser
  • 61153 reacties
  • 16 juli 2024

Hier ook even geforceerd naar 8.50.00. Geen idee wat er in zit.

17/7, 00:57

Welterusten 

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 17 juli 2024
Jeroen van KPN schreef:

Ik dacht dat er geen product update was voor de TV+ app, maar zie dat die er wel is. Alleen is de nieuwe update dus niet tijdig aan jullie gecommuniceert. Dat is jammer.

De Product Update staat online. Belangrijk: de inlogproblemen zijn opgelost met deze update. Voor de rest van de veranderingen:

Zodra een update voor de app uitgerold wordt kan het even duren voordat ‘ie daadwerkelijk beschikbaar komt voor de klanten. En dat kwam net even raar uit. Dus soms lopen we er net even achteraan. 

PeterG
Superuser
  • 61153 reacties
  • 3 augustus 2024

In de oude app kon je bij vol beeld omhoog swipen. En met de "mini gids" snel naar een andere zender. 

Dat is nu veel lastiger en meer omslachtig!

Ik zou de mini gids op een of andere wijze graag terug zien. Om makkelijk naar een andere zender te kunnen. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 14 augustus 2024

Ik vond het altijd super handig om een reminder van een tv programma in te stellen. Dan kreeg ik 5 minuten voor het begon een push bericht op mijn Apple Watch. In de vernieuwde app is deze functie verdwenen wat ik toch wel heel graag zou willen terugzien. Bij deze het verzoek aan de ontwikkelaars om dit weer toe te voegen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23409 reacties
  • 14 augustus 2024

Dankjewel @Bien70, ik neem dit mee en geef het door. 

Doordat ik niet meer per kanaal / zender een overzicht van de programmering kan bekijken moet ik nu weer een papieren tv gids aanschaffen. Lineare tv wordt zo om zeep geholpen. Ik weet namelijk niet altijd waar ik naar op zoek ben en wil me laten inspireren door de programmering. En instellen van op te nemen afleveringen is zo ook een drama….

Wanneer het uitgebreide zenderpakket niet meer gratis gaat zijn, zal ik het in de huidige situatie opzeggen omdat ik er niks mee doe met de huidige functionalteit in de app.

PeterG
Superuser
  • 61153 reacties
  • 17 augustus 2024

moet ik nu weer een papieren tv gids aanschaffen.

Nou moet. Ik heb de app “TV GIDS” op mijn telefoon gezet. Mocht ik een programma tegenkomen dan kan ik dat via de dynamisch schuivende gids in de app alsnog even programmeren. Of op de ontvanger.

Je kijkt inderdaad de (avond)programmering van een stuk of 12 zenders sneller door met verticale gids.

• Topper
  • 26 reacties
  • 18 augustus 2024

Starten vanaf begin lukt nog steeds niet op mijn IPad. Middenin een lopende uitzending terugspoelen naar het begin lukt ook niet. Dan maar de voorgaande uitzending openen en dan doorspoelen. Slecht en vervelend; doe hier iets aan.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7537 reacties
  • 18 augustus 2024

Waarom lukt dit niet @Waarom-niet? Krijg je een foutmelding te zien of spoelt het programma niet ver genoeg terug?

Als dit bij één programma speelt en het terugspoelen niet ver genoeg gaat, dan kan dit komen door de programmainformatie die we van het zender hebben ontvangen. Soms wordt er iets aangepast of wijkt er iets af waardoor het niet meer klopt in de gids, en dan mist er een stukje uit het programma. 
Het eerdere programma terugkijken en dan doorspoelen is dan inderdaad een goede oplossing.

• Topper
  • 26 reacties
  • 18 augustus 2024

Het komt voor bij meerdere programma’s. De aangegeven reden klinkt wel leuk, maar het is aan KPN om dit te ondervangen en zodanig te programmeren, dat het geen invloed heeft op terugspoelen niet nodig is om vanaf het begin te kunnen kijken. Hetzelfde geldt bij het inschakelen ergens middenin een programma. Heeft u geen programmeurs ter beschikking die dat kunnen. Jawel toch KPN? 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7537 reacties
  • 18 augustus 2024

Zoals gezegd zijn we afhankelijk van de zender voor het aanleveren van de juiste informatie. 😉 Als iets verandert en we zijn niet op de hoogte gebracht bijvoorbeeld, dan kunnen dit soort dingen gebeuren. 
Gelukkig heb je al een manier gevonden om er omheen te werken, dus veel kijkplezier!