Skip to main content

Feature requests KPN TV+ Box

Toon eerste bericht

890 reacties

MF28
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 december 2024
wjb schreef:
PeterG schreef:

Er is helemaal geen ir aanwezig in de Sagemcom @Davy O . Dus met de logitech harmony, met ir, gaat het nooit werken.

Krijg het niet werkend met bluetooth of ir.

Lukt het niet met de bijgeleverde afstandsbediening?

Met een Harmony Hub gaat dat prima werken, ik stuur met mijn Harmony Hub ook mijn Sony Android TV en Sony Home Cinema Set via het netwerk aan. Dus niet via IR en niet via Bluetooth maar via het LAN.

Overigens is een Harmony Hub ook prima in staat om bluetooth apparaten aan te sturen.

Ik heb de vraag dan ook als nummer 32 in de lijst opgenomen.

Ik zit al lang met smart op deze nummer 32 te wachten. Lijkt mij laaghangend fruit, kan dit niet snel opgepakt worden? Hier hoeft KPN toch elf niks voor te ontwikkelen?

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 93 reacties
  • 28 december 2024

Ik heb de kpn tv+ boxen inmiddels aan de wilgen gehangen en de vip5202 aangesloten. Nog steeds is punt 2 niet doorgevoerd. Nu met de vip5202 is het weer een verademing om opnames in hoge kwaliteit op de “glas” kanalen terug te kijken. Vooral omdat er ook niets gecommuniceerd wordt, wanneer dit wel verbeterd gaat worden en zelf denk ik dat kpn het wel best vind zo en ook niet gelijk gaat trekken. 

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2766 reacties
  • 29 december 2024

Ik heb er nog eentje geplande opnames in bulk kunnen verwijderen.

aangezien bij kpn je niet volgende series ook opneemt als je wat instelt moet je deze steeds verwijderen.

had er meer dan 200 staan was wel even bezig.

voorbeeld ik neem

FBI op en dan begint nieuw seizoen moet je het elke keer opnieuw instellen per seizoen. Dus had er nu 6 staan te verwijderen.

neem voorbeeld aan ziggo die neemt wel nieuwe seizoen op.

ps de nieuwe lijstweergave is en hel als Wil verwijderen dan springt hij bij elke verwijdering terug naar begin.

zet je hem terug op rasterweergave niks aan de hand.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74538 reacties
  • 29 december 2024
MennoG78 schreef:

Is deze mogelijkheid er niet al door gebruik te maken van de gele knop?

Zie punt 31.

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2766 reacties
  • 30 december 2024
wjb schreef:
MennoG78 schreef:

Is deze mogelijkheid er niet al door gebruik te maken van de gele knop?

Zie punt 31.

Nee dat zijn de opnames zelf. 
dit is het kopje geplanned dus wat nog opgenomen moet worden 

PeterG
Superuser
  • 61067 reacties
  • 30 december 2024

Als je onder 'gepland' de gele knop had geprobeerd dan had je bovenstaande niet geplaatst ​@MennoG78 . 😉

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2766 reacties
  • 30 december 2024

Die toets deed dus niks in dat menu

PeterG
Superuser
  • 61067 reacties
  • 30 december 2024

Hier wel.

• Helper
  • 36 reacties
  • 30 december 2024
PeterG schreef:

Bij terugkijken uit de gids alle beschikbare afleveringen tonen. Net als bij de smart-tv app. Hieronder screenshots van de Android-TV app.

Is hier al een update over want ik kan het niet vinden. Topic is van 1,5 jaar geleden. 

PeterG
Superuser
  • 61067 reacties
  • 30 december 2024

Het is punt 52 in de lijst ​@Harry_Nak .

Het staat in de planning. Zie het groene gedeelte in het startbericht. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 2 januari 2025

Feature Request: Home-cinema codes voor audio receivers van ‘Fosi Audio’. Zie ‘rauwe’ IR-info hieronder:

Sys: 807F

Format: 6122

Mode: A

Codes voor relevante knoppen:

Volume up: 04

Volume down: 08

Sound on/off: 03

Ik hoop dat dit helpt!

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 61 reacties
  • 20 januari 2025

Punt 12, Lijstweergave, is bij één van de laatste updates ingevoerd (bij opnames).

Niet eerder gelegenheid gehad om hierop in te gaan, maar: wat een gemiste kans!

Juist omdat er geen plaatjes meer weergegeven hoeven worden verwacht ik dat je veel meer info op 1 scherm krijgt. Het tegendeel is waar: je krijgt MINDER items per scherm in de lijstweergave.

Waarom begint de lijst pas halverwege het scherm? Waarom moet er toch nog zo nodig een plaatje bij?Die gelijk weer de helft van het scherm inpikt.

En waarom niet werken met 2 kolommen? Dan kan je nog veel meer kwijt op 1 scherm.

Dus hierbij het verzoek om voor de lijstweergave in ieder geval het HELE scherm te gebruiken, en liefst nog 2 kolommen.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 24 januari 2025
ForTheGamers schreef:

Feature Request: Home-cinema codes voor audio receivers van ‘Fosi Audio’. Zie ‘rauwe’ IR-info hieronder:

Deze is beantwoord in ForTheGamers’ losse topic. Dit gaat helaas niet lukken.

Dofir schreef:

Punt 12, Lijstweergave, is bij één van de laatste updates ingevoerd (bij opnames).

...

Dus hierbij het verzoek om voor de lijstweergave in ieder geval het HELE scherm te gebruiken, en liefst nog 2 kolommen.

Dit gaan we niet doen. Het hebben van een visuele interface is de keuze die wij maken met deze ontvanger. Dus de afbeelding is sowieso een blijvertje. Verder kiezen we in de lijstweergave bewust voor een enkele kolom zodat het scherm niet te druk wordt.

Verder heb ik ook nog wat updates over andere nummers op de lijst. Ik vul dat ook z.s.m. aan in het gemarkeerde antwoord.

34: Altijd een Let op! Pop-up als je stopt met Terugkijken

Eerder heb ik al aangegeven dat we dit niet volledig konden uitvoeren. Voor bepaalde knoppen geldt dat er vanuit Google/Contentpartners de eis is dat deze knoppen zonder onderbreking werken. Het gaat dan bijvoorbeeld om de specifieke knoppen voor Disney+ en Netflix. Voor de overige genoemde knoppen is het toen op de onderzoekslijst gezet.

Op een bepaald moment was de verwachting dat het kon, wegens een verandering onder water. Maar dit blijkt nu toch niet zo te zijn. Het gaat dus niet lukken om voor de knoppen gids, radio en zoeken een pop-up te tonen.

Wel is het nu zo dat er bij het drukken op deze knoppen een bookmark wordt opgeslagen waar je was bij het Terugkijken. Zodat je wel gewoon verder kunt waar je was gebleven als je Terugkijken opnieuw start. 

38. Apart kunnen instellen van geluid voor HDMI en S/PDIF

Hierover is eerder aangegeven dat het op de planning stond, maar wel de kanttekening dat we niet 100% zeker of dit haalbaar gaat zijn. En als het wel lukt is het wel iets dat niet op korte termijn beschikbaar zal zijn. Het is nog steeds zo dat we niet zeker weten of de hardware dit kan. En van daaruit staat dit dan ook niet meer actief op de planning. Wil niet zeggen dat het dan ook nooit gaat gebeuren. Maar daar is op dit moment geen prognose over te geven.

48: Opnames altijd in een mapje plaatsen, ook als ze los worden opgenomen

Hier heb ik onlangs opnieuw navraag over gedaan en dit is inmiddels zo. Ik weet alleen niet wanneer dit dan is ingevoerd, ergens vorig jaar.  

54: Verloopdatum bij opnames

Heeft op het moment niet de prioriteit. Geen definieve afwijzing, maar staat ook niet bewust op de planning. 

58: Met de home toets naar de laatst actieve functie binnen het startscherm

Hiervan zou worden bekeken of dit kan. Daar is uitgekomen dat dit niet kan. Google vereist dat je bij het drukken van de homeknop linksboven in het startscherm uitkomt. Dat is in ons geval de Nu op TV rij.  

60: Meer informatie bij films op tv (jaartal, acteurs, e.d) 

Dit is er voor de Films en Series onderdelen in het menu, maar inderdaad nog niet voor films op tv. Dit is iets dat dan in de gids toegevoegd moet worden. De gids krijgen we van een leverancier, waarna we dat op ons platform kunnen weergeven. We zijn op het moment bezig met een migratie naar een andere leverancier. Als dat voltooid is, dan gaan we kijken wat en hoe we verder dingen rondom gidsinformatie kunnen aanpassen en verbeteren. 

63: Screensaver bij pauzeren

Dit is eerder afgewezen. Dat blijft ook zo voor de oudere ontvangers. Voor TV+ gaan we kijken of we dit op een eenvoudige manier kunnen doen. Zodat klanten ook intuïtief weer terug kunnen komen op het pauzemoment, en niet per ongeluk dat wissen of iets dergelijks. Er valt geen indicatie te geven of dit lukt, en zo ja, wanneer. 

66: De Verder Kijken rij

Deze gaan we uitbreiden met opnames, en programma's uit Terugkijken waar je aan bent begonnen maar nog niet hebt afgemaakt. We verwachten dit het eerste kwartaal van 2025 door te kunnen voeren. 

81: In de informatiebalk aangeven hoe ver je van live bent bij het kijken van een opname die nog bezig is.

Hier gaan ze kijken of dit kan. 

PeterG
Superuser
  • 61067 reacties
  • 24 januari 2025

54: Verloopdatum bij opnames

Heeft op het moment niet de prioriteit. Geen definieve afwijzing, maar staat ook niet bewust op de planning. 

Tjee, wat overdreven. De opnamedatum staat erbij. Zelfde datum jaar later en het verdwijnt weer. Er staat geen jaar bij, dus opname datum is dan tevens verloopdatum. Dit is er dus eigenlijk al.

Dat ie niet op de planning staat is wat mij betreft terecht.

Deze gaan we uitbreiden met opnames, en programma's uit Terugkijken waar je aan bent begonnen maar nog niet hebt afgemaakt. We verwachten dit het eerste kwartaal van 2025 door te kunnen voeren. 

Soms wil je programma's ook niet meer verder kijken. Bijvoorbeeld omdat ze toch je interesse niet opwekken. T.z.t. moet het n.m.m. dan ook weer vanzelf uit die rij verdwijnen. Een maand ofzo is wel een goede termijn. Of instelbaar. Danwel dat je het per dia apart kunt verwijderen.

81: In de informatiebalk aangeven hoe ver je van live bent bij het kijken van een opname die nog bezig is.

Hier gaan ze kijken of dit kan. 

Dit is bij de oude ontvangers wel het geval. Ik mis dit behoorlijk bij de TV+. Ik hoop dus dat dit wel kan.

• Topper
  • 21 reacties
  • 25 januari 2025
PeterG schreef:

Soms wil je programma's ook niet meer verder kijken. Bijvoorbeeld omdat ze toch je interesse niet opwekken. T.z.t. moet het n.m.m. dan ook weer vanzelf uit die rij verdwijnen. Een maand ofzo is wel een goede termijn. Of instelbaar. Danwel dat je het per dia apart kunt verwijderen.

Waarom het zo moeilijk/ongewis maken, dan wel met weer een vage instelling.

Maak het gelijk aan de opnames; als ze je niet meer interesseren en je hebt het graag opgeruimd dan kan je ze handmatig verwijderen.

• Topper
  • 21 reacties
  • 25 januari 2025
Erik van KPN schreef:

...

34: Altijd een Let op! Pop-up als je stopt met Terugkijken

Eerder heb ik al aangegeven dat we dit niet volledig konden uitvoeren. Voor bepaalde knoppen geldt dat er vanuit Google/Contentpartners de eis is dat deze knoppen zonder onderbreking werken. Het gaat dan bijvoorbeeld om de specifieke knoppen voor Disney+ en Netflix. Voor de overige genoemde knoppen is het toen op de onderzoekslijst gezet.

Op een bepaald moment was de verwachting dat het kon, wegens een verandering onder water. Maar dit blijkt nu toch niet zo te zijn. Het gaat dus niet lukken om voor de knoppen gids, radio en zoeken een pop-up te tonen.

Wel is het nu zo dat er bij het drukken op deze knoppen een bookmark wordt opgeslagen waar je was bij het Terugkijken. Zodat je wel gewoon verder kunt waar je was gebleven als je Terugkijken opnieuw start. 

Het vervelende van het (per-ongeluk) drukken op die app toetsen is naast dat je je kijk punt en zender nr verliest, je een flinke tijd kwijt bent om daar weer terug te komen, bookmark of niet.

Als het een life uitzending was, verlies je zeker 30 seconden, terwijl je misschien alleen maar het volume harder wilde zetten omdat je extra geinteresseerd was van wat er gezegd werd. Maar bovendien verlies je alle mogelijkheden om terug te spoelen om het bijvoorbeeld nog een keer te horen.

En als je in tijd-vertraagd aan het kijken was, ben je de tijdlijn kwijt en verlies je de voorwaarts en terugwaarts in tijd mogelijkheid geheel. Als je met terugkijken niet voorwaarts mag naar je laatste kijkpunt, en dat mag bij de meeste zenders niet, kan ik alleen maar in frustratie verzuchten en de TV uitzetten.

De macht van de grote streaming diensten, die betaald hebben om hun product naam op een knop van de afstandsbediening te krijgen, is ongetwijfeld erg groot.

Ik kan mij voorstellen dat zij bedingen dat als je de tv box start, de apptoets meteen moet werken. Maar moet dat ook als je al aan het terugkijken of tijd-vertraagd tv programma aan het kijken bent? Een pop-up in deze gevallen zal de grote streaming diensten niet in de weg zitten, denk ik.

• Helper
  • 36 reacties
  • 26 januari 2025

Waarom zou je dat willen weten? Is n.m.m. niet nodig. Als je een opname aan het kijken bent en vooruit spoelt, weet je gauw genoeg dat je weer live kijkt omdat je niet meer vooruit kunt spoelen.... Een beetje nutteloze informatie n.m.m.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 615 reacties
  • 27 januari 2025

Ik wil toch graag punt 70 onder de aandacht brengen en hem aanpassen voor algemeen gebruik. Dus niet apart voor elke zender.

Ik merk toch dat de TV+ box niet altijd goed het dolby geluid om kan zetten naar stereo. Ook als er een probleem is in het dolby geluid zoals Discovery nu ook reeks mee te maken had en in het verleden met NPO1 en Net5, dan is er geen mogelijk om goed geluid te krijgen uit de TV+ box.

Dit is zeer irritant en is de TV+ box onbruikbaar geworden om naar te kijken met goed geluid.

Bij de TV zenders die dolby hebben is ook een aparte stereo audiospoor beschikbaar. Deze wordt ook meegezonden in de stream. Deze kan je op de oudere ontvangers wel selecteren, maar niet op de TV+ box. 

Graag deze beschikbaar maken. Het is aanwezig, alleen kan je deze niet selecteren op de TV+ box.

PeterG
Superuser
  • 61067 reacties
  • 27 januari 2025

Bij de storing met Dolby bij de npo ben ik uitgeweken naar de KPN TV app die ik ook op de Sagemcom heb gedownload ​@Sebas14 . Die maakt gebruik van de stereo aanvoer.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74538 reacties
  • 27 januari 2025
Sebas14 schreef:

Ik wil toch graag punt 70 onder de aandacht brengen en hem aanpassen voor algemeen gebruik. Dus niet apart voor elke zender.

Is dat dan al niet mogelijk met de onderstaande instelling?

Of bedoel je dat als die optie gekozen is en er een stereo geluidspoor is dat die dan gebruikt moet worden?

PeterG
Superuser
  • 61067 reacties
  • 27 januari 2025

Nee, wjb. Dat doet het hem niet. 

Dat pakt namelijk niet het stereo uit de stream. Maar zet alleen de Dolby om naar stereo. Dus dan heb je nog steeds last van verstoring van het Dolby kanaal. 

Discovery heeft al maanden verbrekingen. 

En de storing op de npo bij De Ring is ook niet voor het eerst. Op stereo zetten van de DIW7022 had geen zin. Met de Arris wel...

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74538 reacties
  • 27 januari 2025
PeterG schreef:

Nee, wjb. Dat doet het hem niet. 

Dat pakt namelijk niet het stereo uit de stream. Maar zet alleen de Dolby om naar stereo. Dus dan heb je nog steeds last van verstoring van het Dolby kanaal. 

Blijkbaar heb je mijn opmerking/vraag onder de screenshot niet gelezen.

PeterG
Superuser
  • 61067 reacties
  • 27 januari 2025

Inderdaad. Dat stereo spoor van de zender zou gebruikt moeten worden. 

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74538 reacties
  • 27 januari 2025
PeterG schreef:

Inderdaad. Dat stereo spoor van de zender zou gebruikt moeten worden. 

Zit het stereo spoor ook in de unicast stream? Ik kan me immers voorstellen dat KPN de unicast streams zo compact mogelijk wil houden en dus niet gebruikte geluidsporen weglaat. En ik neem aan dat we bij unicast distributie wel Dolby Surround geluid willen kunnen luisteren.

PeterG
Superuser
  • 61067 reacties
  • 27 januari 2025

Zit het stereo spoor ook in de unicast stream?

Geen idee, maar via de app is het wel het stereo spoor. Daar zit bij Discovery geen storing. En bij De Ring werkte het geluid toen wel.

Reageer