Skip to main content

Ik heb de onderstaande feature requests voor KPN TV+

  1. ✅ HD+ zenders. ✅ (5 april 2023). Helaas is dit alleen bij live televisiekijken het geval. Bij uitgesteld kijken (terugkijken en opnames) worden de gewone HD streams gebruikt.
  2. ☑️ Gelijke beeld- en geluidskwaliteit bij terugkijken (begin gemist, opname), on demand (films/series) als bij live televisie. ☑️ In versie 1.115.6 van de TV+ app is Dolby geluid beschikbaar gemaakt bij terugkijken (begin gemist en opnames)
  3. ✅ Eigen zenderlijst (meerdere) waarbij alle functionaliteit (gids, zoeken, opnames, etc.) zich beperkt tot de zenders in de gekozen zenderlijst. Voor mij een absolute NoGo zolang deze functionaliteit er niet is. ✅ (16 januari 2024). De functionaliteit beperkt zich tot één zenderlijst (de favorieten). Bij opnames worden helaas de opnames voor niet favoriete zenders nog wel getoond.
  4. ☑️ Opstarten op het scherm/functie/app die actief was bij het afsluiten van de TV+ Box en het configureer maken van het scherm waarmee opgestart wordt. (Laatst actieve scherm, startscherm, gids, laatste live zender, apps, Netflix, ...) ☑️ 5 juli 2023: Gedeeltelijk geïmplementeerd. Het is nu mogelijk om of met het startscherm of met live televisie op te starten.
  5. In de gids tonen of er een opname van een programma gepland staat. Het icoontje dat er een nieuwe opname (gepland) is voor het programma wordt pas getoond nadat het scherm “Opgeslagen” een keer geopend is.
  6. ✅ Aanpasbaar startscherm waarbij tegelrijen gesorteerd kunnen worden maar ook onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Zo zou ik de tegelrijen "Top 20 films van Pathé Thuis" en "YouTube" willen verbergen.  ✅ (6 november 2023)
  7. Aanpasbaar menu waarbij menuopties onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Zo zou ik de menuopties "Nu op TV" en "Sport" willen verbergen.
  8. Beperken aantal kliks om bepaalde functionaliteit te starten. Zo heb ik bijvoorbeeld acht kliks nodig om van live televisie kijken naar het overzicht van opnames te gaan terwijl dat op de "oude" TV ontvangers met drie kliks gebeurd was. Om dan nog maar te zwijgen over het aantal kliks dat nodig is om in die tegelrijen met opnames de juiste te selecteren.
  9. ❌ Verticale gids. (Klik) En deze met de OK knop kunnen openen vanuit (live) televisie kijken. (Klik) 15 juli 2024: Het tweede gedeelte zal er niet gaan komen immers de OK knop vanuit (live) televisie kijken opent vanaf versie 1.157.3 van de TV+ launcher de mini gids. (Klik❌ (10 september 2024)
  10. ✅ Herinneringen (Klik✅ (21 september 2023)
  11. ❌ P- en P+ toepassen bij 'Nu op TV' en 'Opgeslagen'. (Klik❌ (10 september 2024)
  12. Optie voor lijstweergave ipv alleen miniatuurweergave bij 'Nu op TV' en bij 'Opgeslagen'. (Klik10 september 2024: Wordt niet ingevoerd voor “Nu op TV”.

  13. Optie 'Stereo only' kanalen verminderen met -4, -8 dB. (Klik)

  14. ✅ Optie screensaver radio aan/uit. (Klik✅ (12 juni 2023)

  15. ✅ Minigids zodat je zonder openen van de gewone gids het voorgaande programma kunt terugkijken. (Klik✅ (23 april 2024)

  16. Leesbaarheid tijdbalk verbeteren. (Klik)

  17. ✅ Opname icoontje in de gids niet na maar voor de titel plaatsen. (Klik✅ (30 mei 2023)

  18. ☑️ In kunnen stellen of en zo ja, hoe lang de informatiebalk getoond moet worden bij schakelen naar een andere zender (zappen) maar ook bij het terugkijken van een opname of na het pauzeren van een uitzending.. ☑️ De duur dat de informatiebalk getoond wordt is instelbaar gemaakt in versie 1.160.2 van de TV+ launcher. (Klik) helaas wordt hij nog wel getoond bij het zappen.

  19. Ondertiteling/teletekst bij meerdere zenders inclusief mogelijkheid om in de gesproken taal te ondertitelen. (Klik)

  20. Ondersteuning dynamic frame rates.

  21. ✅ Geluid van live uitzending door laten lopen als gids geopend wordt. (Klik✅ (13 december 2023)

  22. ✅ Knop om direct naar de lopende TV uitzending te springen. (Klik) ✅ (25 januari 2024)

  23. Ondertiteling conform de instellingen. (Klik) Dit issue wordt vanaf nu (26 jul 2023) als bug gezien en is derhalve opgenomen in de bekende bevindingen.

  24. ✅ Eigen volgorde van favoriete apps kunnen instellen. (Klik✅ (21 september 2023)

  25. Afstandsbediening via HDMI CEC (Klik)

  26. Geluidsvertraging voor hdmi en s/pdif afzonderlijk in kunnen stellen (Klik)

  27. ✅ Kunnen verwijderen van serieopnames als er geen toekomstige uitzendingen meer zijn. (Klik✅ (23 augustus 2023)

  28. ✅ Kunnen instellen of rechtsboven de gids de lopende uitzending getoond wordt of een beeld van de geselecteerde uitzending. (Klik✅ (7 september 2023)

  29. ❌ Full-screen gids. (Klik❌ (9 mei 2023)

  30. Mogelijkheid om de kleur van de tijdbalk in de gids aan te kunnen passen, dit felle groen doet pijn aan mijn ogen.

  31. ✅ Vereenvoudigen in één keer verwijderen van meerdere opnames. (Klik) ✅ Is mogelijk met de gele knop. (14 mei 2023)

  32. Aanmelden TV+ Box bij Logitech t.b.v. bediening via Harmony afstandsbediening en Hub. (Klik)

  33. ❌ Prullenbak bij verwijderen van opnames (Klik❌ (14 mei 2023)

  34. Altijd een “Let op” popup als je het uitgesteld kijken gaat verlaten. (Klik)

  35. ❌ Voorkomen dat teruggevallen wordt op unicasts na pauzeren van live uitzending door gebruik cache/buffer van bijvoorbeeld maximaal 2 à 3 GB of zelfs wat aan geheugen beschikbaar is. Met 3GB kan een kleine 30 minuten van de zenders 1 t/m 10 in de beste kwaliteit gecached worden.  ❌ (31 mei 2023) KPN beweert dat dit niet uitvoerbaar is maar ik zou niet weten waarom niet.

  36. ✅ "Online" gebruiksaanwijzing. ✅ (13 juni 2023)

  37. Gehele beschrijving van de uitzending kunnen lezen. (Klik)

  38. Apart kunnen instellen van het geluid voor S/PDIF en HDMI. Bijvoorbeeld Dolby voor HDMI en Stereo voor S/PDIF. Hierdoor kunnen mensen met een gehoor-ondersteunend apparaat deze op de S/PDIF aansluiting aansluiten terwijl de overige kijkers gewoon van Dolby kunnen blijven genieten via HDMI.

  39. ✅ HDR op automatisch kunnen instellen. (Klik✅ (7 december 2023)

  40. Grootte van het lettertype kunnen instellen, deze is op sommige punten erg klein. (Klik❌ (19 oktober 2023)

  41. ❌ Uit kunnen zetten van de rode led in stand-by. (Klik❌ (31 mei 2023)

  42. Sortering opnames aan kunnen passen. (Klik) en (Klik)

  43. Beschikbaarheid einddatum tonen bij on-demand. (Klik)

  44. Geluidsniveau bij maximaal volume hoger (en lager) in kunnen stellen. (Klik)

  45. ❌ Bij sluiten van een app terug kunnen keren naar het scherm dat actief was bij het starten van de app. (Klik❌ (26 juli 2023)

  46. Uitleg in beeld over functies kleurtoetsen afstandsbediening. (Klik)

  47. ☑️ KPN+ box op stand-by na stroomuitval. (Klik) ☑️ De TV+ Box gaat na een update weer in stand-by. (9 oktober 2023) Helaas blijft hij na een stroomuitval nog altijd aan staan.
  48. Afleveringen die tot een serie behoren altijd als serie in de opnamelijst tonen ookal zijn ze als individuele uitzendingen opgenomen. (Klik)
  49. Lijst met favoriete films/series uit on-demand kunnen beheren. (Klik)
  50. Optimalisatie van de bediening van de TV+ Box m.b.v. een muis. (Klik)
  51. In de gids tonen of uitzendingen in de toekomst zonder opnemen een week teruggekeken kunnen worden. (Klik)
  52. Tonen van gerelateerde uitzendingen bij terugkijken uit de gids. (Klik)
  53. ❌ Kunnen instellen dat opname behouden moet blijven als opslag vol raakt. (Klik) ❌ (26 maart 2024)
  54. Tonen datum van een opname. (Klik)
  55. Tonen kanaalnummer in (mini)gids, bij “Nu op TV” en/of in het infoblok. (Klik en Klik)
  56. Met P+ en P- cyclisch kunnen bladeren in de gids. (Klik)
  57. Televisiezenders en radiozenders in aparte gidsen kunnen tonen. (Klik❔Waarschijnlijk gaat dit niet gebeuren. (2 augustus 2024)
  58. Met de home toets naar de laatst actieve functie binnen het startscherm. (Klik)
  59. ❌ Hernoemen van de toets "radio" in "TV/radio" en deze gebruiken om te switchen tussen televisie (gids/zender) en radio (gids/zender). ❌ (2 augustus 2024) Er is nu wel een Comfort+ afstandsbediening en die heeft wel een radio toets en een TV toets waarmee je eenvoudig kunt switchen tussen de laatst beluisterde radio zender en de laatst gekeken TV zender. 
  60. Uitbreiden van EPG informatie. (Klik)
  61. Menu items benaderbaar maken met spraak. (Klik)
  62. ❌ Instelbaar maken of ondertiteling in één of in meerdere kleuren getoond wordt. (Klik❌ (17 oktober 2023)
  63. ❌ Screensaver inschakelen als live televisie (of uitgesteld kijken) langere tijd gepauzeerd wordt. (Klik❌ (23 november 2023)
  64. ❌ OTT diensten onzichtbaar kunnen maken en ervoor zorgen dat er ook geen titels van die OTT diensten zichtbaar worden bij zoeken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Pathé Thuis. ❌ (23 november 2023)
  65. In kunnen stellen dat de TV+ Box onzichtbaar moet zijn voor nieuwe bluetooth koppelingsverzoeken. (Klik)
  66. Een overzicht op het startscherm met de laatst bekeken films, of series, als deze nog niet voltooid zijn zodat deze eenvoudig verder gekeken kunnen worden. (Klik)
  67. Aanbevelingen (top picks) van alle on-demand diensten op startscherm. (Klik)
  68. ✅ Bij verwijderen van een opname uit een serie automatisch de dichtstbijzijnde aflevering uit de serie selecteren i.p.v. de nieuwste. (Klik✅ (31 juli 2024)
  69. Tonen release notes na update. (Klik)
  70. ❌ Per kanaal kunnen instellen of Dolby danwel stereo geluid gebruikt moet worden. (Klik) ❌ (27 september 2024)
  71. Ondersteuning van alle toetsen van de afstandsbediening via de Android TV API maar ook toetsen die niet op de KPN afstandbediening zitten maar wel handig zijn zoals bijvoorbeeld de Apps toets en de TV toets. (Klik)
  72. ❌ De knoppen TV en bron laten werken in het geval dat het volume op de TV+ Box zelf geregeld wordt. (Klik) ❌ (8 februari 2024)
  73. Cyclisch scrollen door een tegelrij op het startscherm. (Klik)
  74. Bingewatchen van opgenomen series. Dat de volgende opgenomen aflevering automatisch begint als je de huidige klaar hebt. (Klik)
  75. Als je tijdens terugkijken van een uitzending terugkeert naar de gids dan zou de gids op de uitzending moeten blijven staan die je aan het terugkijken was i.p.v. naar “Nu” te springen. (Klik)
  76. ✅ Na het kijken van een opname en terugkeren naar het scherm "Opgeslagen" de laatst gekeken opname selecteren. (Klik✅ (31 juli 2024)
  77. ❌ Eco-mode pas activeren nadat de TV ontvanger een kwartier standby gestaan heeft. (Klik❌ (31 juli 2024)
  78. ❌ Eigen volgorde van zenders in de gids (Klik). ❌ (31 juli 2024)
  79. ☑️ Mogelijkheid om een tweede afstandsbediening aan de TV+ Box te koppelen. (Klik) ☑️ Met de Comfort+ afstandsbediening is het mogelijk om een tweede afstandsbediening. Twee dezelfde afstandsbedieningen koppelen gaat niet mogelijk worden.
  80. ❔ Mogelijkheid om kinderfilms/series niet te tonen zodat mensen zonder (kleine) kinderen een overzichtelijkere weergave hebben van bijvoorbeeld "Series voor jou".❔ (31 juli 2024)
  81. In de tijdbalk aangeven hoever men zich van het "live-punt" bevindt bij het terugkijken (uit de gids of een opname) van uitzendingen die nog live gaande zijn. (Klik)
  82. ❔ Eenvoudig kunnen activeren van bluetooth oortjes, koptelefoon of speaker. (Klik❔ Gaat waarschijnlijk niet gebeuren. (12 augustus 2024)
  83. ❌ Instelbaar maken van de snelheid van spoelen bij gebruik van de voor- en achteruitknop van de ring. (Klik❌ (10 september 2024)
  84. ❌ Instelbaar maken van de tijdsduur voor auto-repeat en long-press van toetsen. (Klik❌ (10 september 2024)
  85. Geen apps voorinstalleren als er een Google account ingesteld is zodat de gebruiker zelf kan bepalen welke apps hij wel of niet wil installeren. (Klik)
  86. Achtergrondkleur aan kunnen passen. (Klik10 september 2024: Wordt samengevoegd met punt 30.

Voel je vrij deze lijst met feature requests aan te vullen.

Let op, dit topic gaat over feature requests, niet over bug reports.

@wjb Dit gedrag van opnieuw installeren van pre-installed apps is eerst sinds de nieuwste firmware. Bij vorige firmwares kan men probleemloos de apps verwijderen.

Klopt, en dat is ook precies naar aanleiding waarvan ik punt 85 in de lijst van feature requests opgenomen heb. (Zie ook de link bij punt 85.} Ik snap overigens prima dat KPN die apps wil pre-installeren zodat je alle streamingdiensten kunt gebruiken (lees via KPN kunt abonneren zodat KPN wat commissie kan opstrijken) zonder dat je een Google account nodig hebt. Maar doe dat dan alleen als er geen Google account ingesteld is.


Aan de hand van de bevestiging van Sebas dat VOD nu Dolby heeft, heb ik punt 2 in het gemarkeerde antwoord bijgewerkt. En ook het antwoord over beeldkwaliteit iets aangevuld. 

Hier ook even voor de volledigheid:

  • Dolby bij On Demand content (Films en Series) is inmiddels (augustus 2024) actief.
  • Qua beeldkwaliteit, ook daarin doen we ons best om zoveel mogelijk zenders, zo vaak mogelijk, op zo hoog mogelijke kwaliteit te krijgen. Maar letterlijk alles in HD of HD+ gaat niet gebeuren. We zijn hiervoor namelijk ook afhankelijk van wat we binnenkrijgen aan streams en data. Het verhogen van de unicastkwaliteit (bitrate) is iets waar we actief mee bezig zijn. Hebben we, bijvoorbeeld, voor sportuitzendingen al gedaan. Dit willen we ook zeker verder uitbreiden, maar dat vereist ook netwerkaanpassingen. Dus dit gaat op z'n eigen tempo.

Ik heb nog een beetje lopen duwen bij het tv team over de verticale gids. Dat heeft iets geholpen in dat er is toegezegd dat we er in de toekomst nog een keer naar gaan kijken. Er wordt op dit moment gewerkt aan lijstweergave voor opnames. En daarna staat werken aan verschillende verbeteringen rondom de gids op het programma. Dus dat zal niet op hele korte termijn zijn, maar weet dat het niet meer helemaal van tafel is. Als er verder iets te melden is, dan horen jullie van mij.


Ik heb nog een beetje lopen duwen bij het tv team over de verticale gids. Dat heeft iets geholpen in dat er is toegezegd dat we er in de toekomst nog een keer naar gaan kijken. Er wordt op dit moment gewerkt aan lijstweergave voor opnames. En daarna staat werken aan verschillende verbeteringen rondom de gids op het programma. Dus dat zal niet op hele korte termijn zijn, maar weet dat het niet meer helemaal van tafel is. Als er verder iets te melden is, dan horen jullie van mij.

Ik hoop er echt het beste van want horizontaal geeft elke dag ergernis 


Wanneer kan de ontvanger ook met amazon alexa overweg ipv google home alexa werkt een stuk sneller dan google


Wanneer kan de ontvanger ook met amazon alexa overweg ipv google home alexa werkt een stuk sneller dan google

Dat gaat nooit gebeuren, hetzelfde als je vraag voor ondersteuning van Siri in KPN ontvanger. De stemherkenning gebeurt in de Clouds van Amazon of Apple en het betekent dat KPN moet ervoor betalen.


Wellicht is onderstaande iets voor het feature request topic voor de TV+ box.

 

In het opnames scherm worden twee tegelrijen getoond. In de bovenste rij is een tegel geselecteerd. Als je nu op pijltje omlaag klikt, dan schuift de tweede rij naar boven en wordt zo de eerste rij. Dat is niet wat ik verwacht en ook niet wat ik gewend ben met schermen. Dit werkt erg verwarrend.

Ik verwacht dat als een tegel in de bovenste rij is geselecteerd en ik druk op pijltje omlaag, dat dan de tegel in de tweede rij wordt geselecteerd en deze tweede rij nog steeds als tweede rij op het scherm staat. Als ik vervolgens weer op pijltje omlaag klik, dan schuiven de rijen op het scherm omhoog en wordt de tweede rij de eerste rij op het scherm en schuift een nieuwe tweede rij in het beeld. De geselecteerde tegel blijft dan in deze nieuwe tweede rij staan.
Voor pijltje omhoog werkt het uiteraard dan analoog.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik heb daar wel 5 of 6 tegelrijen staan. Waarvan 2 zichtbaar op het scherm. Als ik op het pijltje omlaag druk, dan verwacht ik dat de tegelrijen omhoog schuiven. Want hoe kan ik anders de 3de, 4de of 5de tegelrij zien? 

En dat omhoog schuiven, dat is ook precies wat ze doen.


Ik heb daar wel 5 of 6 tegelrijen staan. Waarvan 2 zichtbaar op het scherm. Als ik op het pijltje omlaag druk, dan verwacht ik dat de tegelrijen omhoog schuiven. Want hoe kan ik anders de 3de, 4de of 5de tegelrij zien? 

En dat omhoog schuiven, dat is ook precies wat ze doen.

Ik heb inderdaad ook veel rijen staan. Ik verwacht dat het eigenlijk net zo werkt als het verplaatsen van een cursor in een document. Als ik daarin de cursor verplaatst dan beweegt de cursor, net zolang totdat ik onderaan het scherm kom. Als ik dan nog verder omlaag ga dan blijft de cursor onderaan staan en schuiven de regels dan pas omhoog.

In het opnames scherm schuiven altijd de regels, ook al sta ik met de ‘cursor’ op de eerste regel.


70. Per kanaal kunnen instellen of Dolby danwel stereo geluid gebruikt moet worden. (Klik)

Deze optie is nog niet besproken met @Erik van KPN en het TV team.

Omdat afgelopen donderdag 19 september om 20.30u. op NPO1 bij het programma 'De Ring' een storing was in het Dolby geluid (alleen een pieptoon) en niet in het stereo geluid zou de optie voor de TV zenders nu wel een must zijn om zelf te kiezen voor Dolby of stereo.

Of een optie Dolby/Stereo per TV zender, of een optie om bij alle TV zenders dit in te stellen. Ook deze optie graag bij de opnames.

 

De TV+ box pakt namelijk niet het aparte stereo geluidsspoor die ook meegezonden wordt bij het TV signaal. Dat doet bijv. de VIP5202 wel.

De TV+ box zet Dolby om in stereo waarmee het probleem blijft en niet op te lossen is.


Ik heb punt 70 nagevraagd. Dit staat niet op de planning om te gaan doen. Ik voeg het toe in het bericht van Erik, zodat het in het overzicht te zien is.


Ik heb een verzoek:

Issue: als ik bv ned1 live kijk en daarna ned 2, dan kan ik met de terugknop wisselen tussen de kanalen. Dat gaat prima.

Ga ik daarna naar de gids en daarna weer naar live tv dan ga ik, bij gebruik van de terugknop, weer terug naar de tv gids ipv het ander kanaal, Dat is onhandig.

Oplossing: Graag zou ik willen zien dat als ik gewoon live tv kijk en geen menu’s in beeld heb en ik gebruik de terugknop, dat ik dan gewoon naar het vorig geselecteerde kanaal ga. En niet naar het vorige menu. Of een andere knop gebruiken op de ab voor deze feature.


Als ik met mijn tel naar mijn tv wil smart view raakt mijn tv+ kastje in de war ,

Kan dit uitgeschakeld worden ????


Als ik met mijn tel naar mijn tv wil smart view raakt mijn tv+ kastje in de war ,

Kan dit uitgeschakeld worden ????

Ik begrijp niet wat je bedoelt en daarnaast denk ik dan meer dat het een bug is en niet een feature request.


Ga ik daarna naar de gids en daarna weer naar live tv dan ga ik, bij gebruik van de terugknop, weer terug naar de tv gids ipv het ander kanaal, Dat is onhandig.

Ja, dat is inderdaad onhandig! Evengoed ter informatie, ooit heeft KPN geschreven dat dat zo hoort (en dus geen bug is):

 

  1. Zet de TV+ Box aan
  2. Ga naar NPO 2
  3. Ga naar NPO 3
  4. Druk huisje, je komt in “Start”
  5. Longpress “terug”, je zit weer op NPO 3, tot nu toe alles oké
  6. Kort “terug” brengt je niet naar NPO 2, maar weer naar “Start”, en dan ook nog met NPO 1 actief 🤯
  7. Weer longpress “terug” brengt je naar NPO 1

Dit is ook hoe het hoort. Een gewone druk op de terugknop brengt je terug naar waar je daarvoor was. In dit voorbeeld ga je van start naar NPO 3. Een druk op terug moet je dan ook terugbrengen op het startscherm. 

Ik vind dat ook niet logisch, al was het maar vanwege ander gedrag elders.


Ik heb daar wel 5 of 6 tegelrijen staan. Waarvan 2 zichtbaar op het scherm. Als ik op het pijltje omlaag druk, dan verwacht ik dat de tegelrijen omhoog schuiven. Want hoe kan ik anders de 3de, 4de of 5de tegelrij zien? 

En dat omhoog schuiven, dat is ook precies wat ze doen.

Ik heb inderdaad ook veel rijen staan. Ik verwacht dat het eigenlijk net zo werkt als het verplaatsen van een cursor in een document. Als ik daarin de cursor verplaatst dan beweegt de cursor, net zolang totdat ik onderaan het scherm kom. Als ik dan nog verder omlaag ga dan blijft de cursor onderaan staan en schuiven de regels dan pas omhoog.

In het opnames scherm schuiven altijd de regels, ook al sta ik met de ‘cursor’ op de eerste regel.

Het klopt dat we bij navigeren in schermen met meerdere tegelrijen de rijen verschuiven en niet de cursor. Dat is bewust, en ook niet iets wat we van plan zijn aan te passen. Op deze manier zit je focuspunt eigenlijk altijd ergen halverwege het scherm, en blijft daar ook.

 

Ik heb een verzoek:

Issue: als ik bv ned1 live kijk en daarna ned 2, dan kan ik met de terugknop wisselen tussen de kanalen. Dat gaat prima.

Ga ik daarna naar de gids en daarna weer naar live tv dan ga ik, bij gebruik van de terugknop, weer terug naar de tv gids ipv het ander kanaal, Dat is onhandig.

Oplossing: Graag zou ik willen zien dat als ik gewoon live tv kijk en geen menu’s in beeld heb en ik gebruik de terugknop, dat ik dan gewoon naar het vorig geselecteerde kanaal ga. En niet naar het vorige menu. Of een andere knop gebruiken op de ab voor deze feature.

Ik ging zeggen dat dit klopt en dat we dit niet gaan veranderen. Maar ik heb hier net nog even wat mee zitten spelen. En ik merk dat als ik kijk naar een zender en dan naar de gids of het hoofdscherm ga en daar een andere zender selecteer, dat een druk op de terugknop mij vervolgens wel terugbrengt op de zender die ik daarvoor keek. En niet in de gids of het hoofdscherm.

Welke softwareversie heb jij op je TV+ Box, @Harry_Nak? Dit zie je terug via Menu > Instellingen > Informatie en dan het nummer achter KPN TV+ launcher


Ik heb even het gesprek over privéberichten hier verwijderd. Het is off topic voor dit topic, en de richting waarin dat ging beviel me ook niet. @RJW59, ik ben drie weken vrij geweest, en deze week nog niet toegekomen aan mijn privéberichten. Ik kom er bij je op terug zodra ik kan. 


Ik heb even het gesprek over privéberichten hier verwijderd. Het is off topic voor dit topic, en de richting waarin dat ging beviel me ook niet. @RJW59, ik ben drie weken vrij geweest, en deze week nog niet toegekomen aan mijn privéberichten. Ik kom er bij je op terug zodra ik kan. 

Excuses


Ik heb een verzoek:

Issue: als ik bv ned1 live kijk en daarna ned 2, dan kan ik met de terugknop wisselen tussen de kanalen. Dat gaat prima.

Ga ik daarna naar de gids en daarna weer naar live tv dan ga ik, bij gebruik van de terugknop, weer terug naar de tv gids ipv het ander kanaal, Dat is onhandig.

Oplossing: Graag zou ik willen zien dat als ik gewoon live tv kijk en geen menu’s in beeld heb en ik gebruik de terugknop, dat ik dan gewoon naar het vorig geselecteerde kanaal ga. En niet naar het vorige menu. Of een andere knop gebruiken op de ab voor deze feature.

Ik ging zeggen dat dit klopt en dat we dit niet gaan veranderen. Maar ik heb hier net nog even wat mee zitten spelen. En ik merk dat als ik kijk naar een zender en dan naar de gids of het hoofdscherm ga en daar een andere zender selecteer, dat een druk op de terugknop mij vervolgens wel terugbrengt op de zender die ik daarvoor keek. En niet in de gids of het hoofdscherm.

Welke softwareversie heb jij op je TV+ Box, @Harry_Nak? Dit zie je terug via Menu > Instellingen > Informatie en dan het nummer achter KPN TV+ launcher

Dat klopt wat je zegt maar als je eerst 2 kanalen hebt bekeken en dan alleen even de gids ingaat om te kijken wat er op tv is en geen kanaal selecteert en de terugknop lang ingedrukt houdt om weer op het laatst bekeken tv kanaal te komen, dan ga je weer terug naar de gids als je de terugknop gebruikt en niet naar het vorige kanaal. Ik kijk vaak alleen even snel in de gids om te zien wat er op tv isbzonder een kanaal te kiezen. Daar is de gids toch ook voor?  Helaas werkt de terugknop dan niet als kanalenwisselaar. Dat zou wel zo moeten zijn mijnsinziens aangezien er een aparte knop voor de gids is en de terugknop dus voor het kanalenwisselen zou moeten zijn als ik tv kijk. Daar is geen aparte dedicated knop voor.

Dat de terugknop zich anders gedraagt in menu's snap ik,maar niet als ik tv kijk. 😀

 

Mijn launcher versie is 1.163.1


Als je even snel in de gids wilt kijken kan je daar ook de Minigids gebruiken, @Harry_Nak. Door hier een cijfertoets in te drukken ga je ook snel naar verder weg gelegen zenders.


Ik heb een verzoek:

Issue: als ik bv ned1 live kijk en daarna ned 2, dan kan ik met de terugknop wisselen tussen de kanalen. Dat gaat prima.

Ga ik daarna naar de gids en daarna weer naar live tv dan ga ik, bij gebruik van de terugknop, weer terug naar de tv gids ipv het ander kanaal, Dat is onhandig.

Oplossing: Graag zou ik willen zien dat als ik gewoon live tv kijk en geen menu’s in beeld heb en ik gebruik de terugknop, dat ik dan gewoon naar het vorig geselecteerde kanaal ga. En niet naar het vorige menu. Of een andere knop gebruiken op de ab voor deze feature.

Ik ging zeggen dat dit klopt en dat we dit niet gaan veranderen. Maar ik heb hier net nog even wat mee zitten spelen. En ik merk dat als ik kijk naar een zender en dan naar de gids of het hoofdscherm ga en daar een andere zender selecteer, dat een druk op de terugknop mij vervolgens wel terugbrengt op de zender die ik daarvoor keek. En niet in de gids of het hoofdscherm.

Welke softwareversie heb jij op je TV+ Box, @Harry_Nak? Dit zie je terug via Menu > Instellingen > Informatie en dan het nummer achter KPN TV+ launcher

Dat klopt maar als je eerst 2 kanalen selecteert en dan even in de gids kijkt wat er op tv is ZONDER een ander kanaal te selecteren en de terugknop lang ingedrukt houdt om terug te gaan naar het laatst bekeken tv kanaal dan werkt de terugknop niet meer om te wisselen tussen de kanalen. Dan ga je terug naar de gids. Ik gebruik de gids vaak om alleen even snel te kijken wat er op de tv is.

Er is een aparte knop voor de gids en er is geen dedicated knop om te wisselen tussen de kanalen. Ik begrijp dat de terugknop in de menu's betekent dat je naar het vorige menu gaat maar niet als ik tv kijk. Een if then else inbouwen zodat als ik tv kijk de terugknop alleen als kanalen wisselaar werkt? 😀Kan niet moeilijk zijn.😜

 

Mijn launcher versie is 1.163.1


van mij mag de startpagina van de KPN TV + box een keer onderhanden nemen. 

Want voor sommige forumleden die een KPN TV + box in bezit hebben vinden de startpagina erg druk en onoverzichtelijk. En de lijst van alle codes van diverse TV merken is verouderd en helaas niet actueel. 

Want heel veel forumleden kunnen de KPN TV + box afstandsbediening niet koppelen aan hun eigen TV merk. Omdat de codeslijst van diverse TV merken verouderd is niet actueel is. 

En de firmware van KPN TV + box moet een keer herschreven worden. Om alle bugs en fouten eruit te halen. Want Android is een systeem van techbedrijf Google. En volgens de Amerikaanse rechter word techbedrijf Google opgesplist. 


Dank voor je toelichting, @Harry_Nak, het is me duidelijk. In dat geval klopt het inderdaad dat de terugknop je terugbrengt in de gids. Ik verwacht daarin ook geen aanpassingen aan onze kant. Als je alleen snel wilt kijken wat er op tv is, dan is de tip van Ratonesque een goede:

Als je even snel in de gids wilt kijken kan je daar ook de Minigids gebruiken, @Harry_Nak. Door hier een cijfertoets in te drukken ga je ook snel naar verder weg gelegen zenders.

 

van mij mag de startpagina van de KPN TV + box een keer onderhanden nemen. 

Want voor sommige forumleden die een KPN TV + box in bezit hebben vinden de startpagina erg druk en onoverzichtelijk.

 

Sommige klanten geven dat inderdaad als feedback. Nemen we ook mee. Maar de basis layout van de hoofdpagina zal niet heel drastisch gaan veranderen.

Je kunt zelf voor een groot deel aanpassen wat je op het startscherm ziet aan rijen. Je kunt ook kiezen om de TV+ Box automatisch te laten opstarten met live tv, dan zie je de startpagina al een stuk minder. 

 

 

En de lijst van alle codes van diverse TV merken is verouderd en helaas niet actueel. 

De lijst met codes wordt actief bijgehouden en periodiek aangepast als er nieuwe of andere codes zijn.


Dank voor je toelichting, @Harry_Nak, het is me duidelijk. In dat geval klopt het inderdaad dat de terugknop je terugbrengt in de gids. Ik verwacht daarin ook geen aanpassingen aan onze kant. Als je alleen snel wilt kijken wat er op tv is, dan is de tip van Ratonesque een goede:

Als je even snel in de gids wilt kijken kan je daar ook de Minigids gebruiken, @Harry_Nak. Door hier een cijfertoets in te drukken ga je ook snel naar verder weg gelegen zenders.

 

 

 

 

 

 

Ik had de opmerking van Ratonesque niet gezien,maar ik vind de Minigids geen goed overzicht geven. Je kunt alleen de programma's nu en een programma erna kijken. Ook moet je naar boven en beneden blijven scrollen. Ik wil de gids gebruiken want daar heb je een goed overzicht in beeld. 

Jammer dat jullie dit niet willen aanpassen want ik denk dat dit niet moeilijk is. 

 


Je kunt in de minigids ook naar links en rechts scrollen, Harry. Dan kun je verder terug in de tijd, of juist vooruit. 


Reageer