Skip to main content

Het EK 2024 in UHD bij KPN

Het EK 2024 in UHD bij KPN
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

494 reacties

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 14 juni 2024
JWittenberg schreef:
A.mateur schreef:

Vanaf hoe laat is de zender beschikbaar? Is dit enkel tijdens de wedstrijden?
Ik heb de juiste snelheid en de juiste apparatuur (type VIP5202

Is er al, net gecheckt. Heb ook een vip5202 met 100mbit glasvezel.

Misschien de vip5202 even van de stroom afhalen en er dan weer op. 

Yes! Dit werkt. Goed om te weten dus voor iedereen om deze zender zichtbaar te krijgen

• Topper
  • 40 reacties
  • 14 juni 2024

Ik heb een gek issue met geluid op de vip5202. Kanaal kanaal 661 Dolby Digital kanaal 690 niet. Iemand enig idee?

Beeld overigens prima.

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1840 reacties
  • 14 juni 2024

Ik heb een smart tv Sony bravia.tv 55 ins eind 2023.hoopt dat het goed is. En 5202.Arris. en 200 200 internet. 🙂

• Topper
  • 35 reacties
  • 14 juni 2024
Nijmegen1234 schreef:

Ik heb een gek issue met geluid op de vip5202. Kanaal kanaal 661 Dolby Digital kanaal 690 niet. Iemand enig idee?

Beeld overigens prima.

Hier ook geen dolby signaal op 690 alleen stereo. (vip5202) terwijl 661 en 1 wel een dolby signaal hebben. 

• 2 reacties
  • 14 juni 2024

Kanaal 690 geeft 4K door op de Arris vip 5202

PeterG
Superuser
  • 61108 reacties
  • 14 juni 2024

Grappig. Het is toch echt 108050. Met HDR/HLG (HDR10) en WCG2020. Dus een slag beter dan Full HD

Maar de term HD/HDR zal de software niet kennen. En derhalve zal er 4k staan. Want ‘alleen maar’ HD is het ook niet…

Dit is bij mijn weten ook zo bij ESPN UHD.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27488 reacties
  • 14 juni 2024

Hoi allemaal.  We krijgen signalen binnen dat de zender nu alleen in stereo is. Dat klopt!  Er is getest met dolby maar helaas gaf dat nog complicaties waardoor het geluid wegviel. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten! Daarom is er besloten om voorlopig even alleen stereo door te geven.  

We proberen het volgende week opnieuw. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 53 reacties
  • 14 juni 2024
Erwin van KPN schreef:

Hoi allemaal.  We krijgen signalen binnen dat de zender nu alleen in stereo is. Dat klopt!  Er is getest met dolby maar helaas gaf dat nog complicaties waardoor het geluid wegviel. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten! Daarom is er besloten om voorlopig even alleen stereo door te geven.  

We proberen het volgende week opnieuw. 

Wilde net een berichtje schrijven dat we een geweldige beeldkwaliteit hebben maar dat de geluidskwaliteit achteruit is gegaan. Maar we wachten rustig af, het beeld is i.i.g top!

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27488 reacties
  • 14 juni 2024

het beeld is i.i.g top!

<3 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3458 reacties
  • 14 juni 2024

Ik kijk op smarttv kanaal 690 en laat geluid van TV+box kanaal 1 zonder uhd over de versterker lopen. Zo heb ik UHD beeld en DD geluid 🤣. Jammer dat kanaal 690 erg achter loopt, dus zal ik teerst het gejuich horen en later de doelpunten zien. Haha

nebregg
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 juni 2024

Komt er nog 5.1 geluid op het  NPO 1 UHD kanaal? Of blijft dit 2.0/2.1? Ziggo lijkt het wel aan te bieden dus het zou moeten kunnen lijkt me of is hier een bewuste keus voor gemaakt? Normale kanaal heeft het wel uiteraard. 
Is op de TV+ decoder.

Overheen gelezen, excuus 😅

PeterG
Superuser
  • 61108 reacties
  • 14 juni 2024

Zie de eerdere reactie van Erwin van KPN hier @nebregg .

Daar staat het antwoord op je vraag. 

https://forum.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/het%2Dek%2D2024%2Din%2Duhd%2Dbij%2Dkpn%2D614018/index5.html?postid=1957001#post1957001

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3458 reacties
  • 14 juni 2024

Ziggo NPO1UHD heeft beetje minder bitrates dan KPN, maar met 2 audio streams, Stereo en DD5.1. Het beeld is ook precies zo donker als KPN UHD. Met beetje gamma tuning ziet er toch goed uit.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 juni 2024

Jammer, nu heb ik een heel donker beeld.  Hoe zet ik die UHD nu weer uit zodat mijn beeld weer goed is?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8323 reacties
  • 14 juni 2024

Zelfs als ik de DIW op HDR10 zet blijft het beeld donker.

• Topper
  • 21 reacties
  • 14 juni 2024

Wij hebben glasvezel (1000Mb) en de genoemde TV+ Box, maar als ik bovenstaande stappen heb gevolgd en op kanaal 1 dus ‘EK in UHD’ aanzet, wordt het beeld zwart en gebeurt er verder niks. Kanaal 690 doet het wel gewoon. Doe ik iets verkeerd?

PeterG
Superuser
  • 61108 reacties
  • 14 juni 2024

Bij mij is het helemaal zwart. En muisstil. 

2 x naar andere zender en er is weer beeld. 

Donker los ik op de Samsung op met 

Beeldmodus op dynamisch. 

• Topper
  • 12 reacties
  • 14 juni 2024

LG C2 en DIW - donker beeld op HDR10 (en dolby vision)

-edit-

stond op 4k2k-59.94hz → donker

goed beeld met 4k2k-50hz (Automatisch beste resolutie: Aan)

PeterG
Superuser
  • 61108 reacties
  • 14 juni 2024

@Ruier schrijft: genoemde TV+ Box, maar als ik bovenstaande stappen heb gevolgd en op kanaal 1 dus ‘EK in UHD’ aanzet, wordt het beeld zwart en gebeurt er verder niks. Kanaal 690 doet het wel gewoon.

Verhip! Er is ook 690 op de + box!

Op kanaal 1 met uhd hier ook moeite om signaal te krijgen met uhd. Zie mijn reactie hierboven. 

Ik denk dat ik 1 weer op HD zet. En 690 gebruik. 😀 Veel handiger aangezien alleen de wedstrijden zelf native uhd zijn.

Forum|alt.badge.img

Hier geen beeld en foutmelding nmc-400 op kanaal 690. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7516 reacties
  • 14 juni 2024

Hi @Jack van Dijk! Ik raad je dan aan om de stappen voor het oplossen van foutcode nmc-400 door te nemen.

Als dat niet helpt, maak dan een eigen topic aan, dan helpen we je daar verder! 

@Ruier Gek dat het beeld zwart blijft. De andere tips die na jouw bericht kwamen voor het instellen van de beeldinstellingen helpen ook niet? 
Welk type TV heb je?

iscorpio
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 14 juni 2024

Ik heb de UHD optie op 1 weer uitgezet. Beeld was veel te donker. Komt hier nog een oplossing voor?

Gebruik hier een LG OLED TV.

PeterG
Superuser
  • 61108 reacties
  • 14 juni 2024

Heb je de HDR instelling op HDR10 gezet in de ontvanger @iscorpio ?

Op Dolby Vision werkt het niet, dan lijkt het wel nacht. 

Op mijn Samsung moet ik op het uhd kanaal de beeldmodus ook even op dynamisch zetten. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3458 reacties
  • 14 juni 2024

@iscorpio Ja kan in gamma instelling andere waarden zetten, standaard is 2.2 en het is te donker voor HLG HLR. Bij mij tv helpt gamma beetje hoger te zetten tot het beeld mooi uitziet.

iscorpio
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 14 juni 2024

Het is toch van de zotte dat ik nu eerst allerlei instellingen moet aanpassen om toch een lichter beeld te krijgen. Heb zonder die UHD instelling op 1 op alle zenders goed beeld en moet voor deze optie ineens van alles aanpassen.

Ligt dat nu aan mij?