Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Topper
  • 15 reacties
  • 25 augustus 2020

Echt absurd. Waar is kpn? Ik heb alles geprobeerd, zo vaak gebeld. Hoe moeilijk is om alles terug te draaien? 

Hij loopt vast iedere keer dat je bezig bent met de gids

• Helper
  • 30 reacties
  • 25 augustus 2020

Ik heb een hele irritante klacht. 

De gids loopt niet synchroon  met de tijd. 

Programma's die volgens de gids begonnen zijn. Lopen 10 minuten achter......... 

Voorbeeld :

Tijdlijn Klok geeft 14:30 aan

Programma zou om 14:30 beginnen., maar begint pas om 14:40 op de tijdlijn... 

Ik moet dus toen minuten wachten voordat het programma daadwerkelijk begint.... 

Dit gebeurt bij elke zender.

• Topper
  • 15 reacties
  • 25 augustus 2020

Net gebeld met kpn. De draadloze verbinding dv 650 krigt de schuld. Moet new set a 115 euro kopen. Dan is het probleem opgelost. 

Zijn mensen hier met arcadyan decoders, die bekabeld verbonden zijn en ervaren dezelfde traagheid? 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 25 augustus 2020
kyros schreef:

Zijn mensen hier met arcadyan decoders, die bekabeld verbonden zijn en ervaren dezelfde traagheid? 

Ja, het merendeel. Ik ook. 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 342 reacties
  • 25 augustus 2020
kyros schreef:

Net gebeld met kpn. De draadloze verbinding dv 650 krigt de schuld. Moet new set a 115 euro kopen. Dan is het probleem opgelost. 

De mijne is via een cat6 kabel aangesloten en is ook extreem traag. Vanmiddag zelfs diverse malen ruim 8 seconden voordat tv gids in beeld kwam, meestal is het rond de 3-4 seconden. Ik heb een 200Mbit glasvezel verbinding.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 25 augustus 2020
kyros schreef:

Jazeker, via Fritz!Box van XS4ALL VDSL. Voorheen nooit problemen en nu traaaaag. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 augustus 2020

Nog een bug!

Sinds de nieuw menu, is het niet mogelijk om tijdens één programma stukken op te nemen en later terug te spelen.  Er wordt wel een opname gedaan en ze zijn allemaal zichtbaar in “mijn opnames”, maar als  je ze afspeel wordt steeds de eerste opgenomen stuk afgespeeld.  Er is iets mis met het indexeren van de opnames denk ik.  Wij maakten vaak opnames van bv een klein aantal artiesten in een lange muziek programma.  Dan kan nu niet meer.

Ligt het aan mij of hebben anderen hier ook last van?

peter-keetfm
Wijsgeer
sanddstorm schreef:

Gaat echt top! Foutmelding AVS-500-5005, daarna werkt niks meer, zelfs de menu knop werkt niet meer. Ook niet na een herstart

He die heb ik gisteren ook gehad 

Stekker er uit en er in was de oplossing 

Niet handig dit 

2260 ontvanger 

• Topper
  • 15 reacties
  • 25 augustus 2020

ik zie hier dat al maanden mensen ergeren aan deze probleem, meer dan duizenden reacties, waar is de kpn ? wordt er aan gewerkt? ik ben toch naar de winkel gegaan en 2 new decoders van de merk Arris gekregen, ze zijn wat sneller maar toch af en toe blijft vast .
nu zit ik er mee met de telefonisch gesprek over de draadloze verbinding. als het toch daar wat problemen zou komen ,dan zou de beeld niet blokkerig moeten zijn? 

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 25 augustus 2020
kyros schreef:

nu zit ik er mee met de telefonisch gesprek over de draadloze verbinding. als het toch daar wat problemen zou komen ,dan zou de beeld niet blokkerig moeten zijn? 

Dat kan heel goed, als delen van het beeld niet tijdig afgeleverd kunnen worden dan kan dat deel van het beeld niet opgebouwd worden en dan blijft daar het oude beeld nog staan. Dat resulteert in die blokken.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 25 augustus 2020

Sinds vanochtend plots het nieuwe uiterlijk. Weinig klachten, ik kijk dan ook weinig lineaire tv dus ik mis weinig functies. Wat mij wel stoort is dat ik opnames mis - ik zie in de gids dat het programma opgenomen is, ik zie de opname wel in de app op mijn telefoon en iPad, maar niet op de ontvanger. Ik neem series op zodat ik de reclame kan doorspoelen, als dat niet gaat hoef ik geen lineaire tv meer. Graag reactie, KPN.

Michael001
Slimmerik
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 25 augustus 2020

Nog geen update gekregen, dit zal te maken hebben met het feit dat ik zowel in het bezit ben van een Arris 2952 (beneden) en een Motorola (?) 1853. Klopt het dat dan ook de Arris 2952 geen update krijgt voorlopig? 

En kan ik de 1853 omruilen voor een nieuwe exemplaar aangezien deze ook functies zal missen?

peter-keetfm
Wijsgeer

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 25 augustus 2020

Die 1853 kan je omruilen via deze KPN servicetool.

• Topper
  • 15 reacties
  • 25 augustus 2020

Trouwens deze service tool heeft prima gewerkt tot vanmorgen, sinds ik vanmiddag de new decoder heb geactiveerd krijg ik steeds een foutmelding 

Michael001
Slimmerik
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 25 augustus 2020

@peter-keetfm en @wjb Dank voor de reacties, ik heb inmiddels een omruil afspraak kunnen maken. Ga ervan uit dat de update vervolgens vanzelf doorkomt? 

roelfsema
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 208 reacties
  • 25 augustus 2020

Heb de laatste updates met het nieuwe menu nog niet eens en heb 3x de Arris VIP2952, komt dit nog??? Zie dat er mensen zijn met dezelfde type en al wel de update.

roelfsema
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 208 reacties
  • 25 augustus 2020

Nog geen update van mijn 3 Arris VIP2952.

peter-keetfm
Wijsgeer

@roelfsema

Geniet er nog van

Die nieuwe update is niks beter 

Moet je hopen dat u deze update over slaat en een goed werkende krijgt 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 25 augustus 2020
roelfsema schreef:

Nog geen update van mijn 3 Arris VIP2952.

Wees blij, geniet er van zo lang het nog kan! #luckbox 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 26 augustus 2020

Beste forum. Gezien de vele reacties vraag ik me af of het wel nuttig is aan het verzoek van Webcare te voldoen en hier een reactie te geven. Ik doe het toch maar. Het nieuwe menu ziet er modern en gelikt uit, al mis je e.e.a. uit de oude functies, zoals beeldje huidige zender, blauwe extra info knop en nog wat van die zaken. Het ergste vind ik dat ik nu al bijna een maand regelmatig de TV Ontvanger opnieuw moet opstarten zonder dat we weten waarom. Waarom geen bericht in de berichtenbox en op het scherm de mededeling dat er een nieuw bericht is, dat zou al helpen. Ik schreef de WEBCARE:

• Sinds de Fancy Outlook van de menu’s loopt alles vertraagd. Moet regelmatig de tv ontvanger resetten en vanavond b.v. loopt ie steeds vast op gids en opnames. Dus weer resetten. Ik ben zo vrij op te merken dat het systeem niet doordacht is of niet geschikt voor oudere ontvangers. Hoe dan ook, dit is heel vervelend.

Nu begrijp ik dat jullie alles gefaseerd inzetten en wij vroege ‘ nieuwelingen’ geplaagd worden met die fasering. Laat me uitleggen. Maandagavond toen ik WEBCARE benaderde over het vastlopen en de gebrekkige toegankelijkheid had ik zoiets van: “nu is ‘t genoeg!” Gister, dinsdag, komt mijn buurvrouw om te vragen of ik ook al zoveel last heb van KPN tv en dat zij plots een heel ander menu heeft, en, opnames van vorige jaar. Zij is erg strikt en gebruikt het menu dagelijks met opnames e.d. Toen bedacht ik me, waarom moeten wij als we al ge-upgrade zijn telkens lijden onder de fasering van invoering naar klanten en hoelang worden we hiermee nog geplaagd. Kon en kan dat niet beter? Degene die al met een nieuw menu zitten hoeven toch niet weer in de wave mee te gaan? Ik wijt het aan kleine aanpassingen en upgrades na de testfases, anders kan ik het niet verklaren. Klantvriendelijk is het niet dit onder het kleed te houden, het had transparanter gekund.

Ook is mij opgevallen dat sinds de invoering van het nieuwe menu dat ik heb, ons supersnelle 500 glasvezel vertraagd is naar bijna 100. Komt dat wellicht omdat de TV teveel bandbreedte gebruikt? Het is wel opvallend dat dit voor ons gelijktijdig plaats vond. De suggestie vanuit KPN om dan maar eerst de hele Experia Box te resetten naar fabrieksinstellingen gaat mij te ver. Dat is te simpel gedacht omdat ik daarvoor iemand moet inhuren om alle poorten en instellingen op het modem te doen om de servers en camera’s opnieuw in het netwerk te hangen. Ook dit is niet echt doordacht en klantvriendelijk.

Goed, ik hoop toch hiermee een bijdrage geleverd te hebben en verwacht een keurig antwoord op het hoe en waarom, waarvoor bij voorbaat vriendelijk dank.

• Topper
  • 10 reacties
  • 26 augustus 2020

Hallo, 

Sinds het nieuwe menu kan ik niet meer zien hoeveel minuten/ seconden ik doorspoel of terugspoel bij opnames. Komt dit nog weer terug?
Ik vind het nieuwe menu ook erg traag, de gids laadt heel langzaam. 
Ik hoop dat het nieuwe menu echt snel wordt aangepast, want ik word hier niet echt blij van. 
Waarom dit nieuwe menu, terwijl het oude het prima deed?
Groeten, 
Mirjam

harry49
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 84 reacties
  • 26 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:

Ik denk, ik gooi er een ‘frisse start’ door.…hangt op 95P foutcode na alles binnen halen. Doet niets meer en de reset en software etc. ging al zo traag….nieuwe software binnenhalen ook erg traag....moet ik weer...zonder menu reset deze keer... 

Ik had gisteren (25-8-2020) een update, de 4e, en kreeg het zelfde beeld en na talloze malen herstarten van de ontvanger had ik na zo'n 25 minuten weer tv. Niets veranderd en zeker net zo traag, ik denk dat dit nieuwe spul ontwikkeld is door een stel amateurs…..Het wordt nu een beetje vervelend. En als je bv naar BBC first kijkt en je wil bv bij Nat. Geo. kijken open je het scherm voor die dag en als je dan terug gaat naar het overzicht staat hij weer op BBC first. Dat is om flauw van te worden, nieuw is dus niet altijd beter…….Ik hoop dat er nu eens wat verbeterd wordt, ik betaal bijna €90,= per maand en dan mag je toch wel wat beters verwachten vind ik. 

mcaran
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 26 augustus 2020

Menu is trager geworden en je moet nu twee keer klikken om een programma te bekijken vanuit de gids. Why?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 26 augustus 2020
harry49 schreef:
Anneke-Anna schreef:

En als je bv naar BBC first kijkt en je wil bv bij Nat. Geo. kijken open je het scherm voor die dag en als je dan terug gaat naar het overzicht staat hij weer op BBC first.

Mijn voorbeeld: ik kijk een serie (According to Jim) terug van zondag op FOX waar een reeks achter elkaar wordt uitgezonden

- - ik ga met de ab terug naar de gids omdat ik die aflevering al heb gezien en naar de volgende wil

- - en ipv dat ik in weer in het overzicht kom van die reeks om naar de volgende aflevering te gaan op FOX ga ik terug naar de zender waar de ontvanger mee startte. 

Bedoel je dat? @harry49