Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

PeterG schreef:

Het nieuwe menu is wat trager, ja.

Hier met de Arris 2952 duurt het bijna 2 seconden (Wauw...) voordat de gids er helemaal geladen staat. Er zijn ook functies die veel sneller gaan.

Leuk dat het bij jou zo is peterG.. heel fijn maar bij ons dus niet.. ik zie graag een reactie van kpn tegemoet.. dank u

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 8 september 2020
snapernietsvan schreef:
PeterG schreef:

Het nieuwe menu is wat trager, ja.

Hier met de Arris 2952 duurt het bijna 2 seconden (Wauw...) voordat de gids er helemaal geladen staat. Er zijn ook functies die veel sneller gaan.

Leuk dat het bij jou zo is peterG.. heel fijn maar bij ons dus niet.. ik zie graag een reactie van kpn tegemoet.. dank u

Hoelang moeten jullie dan wachten op het volledig laden van de gids?

jwg.bouwens schreef:

Ik ben overgestapt naar KPN Hussel.

Helaas heb ik niet de twee super versterkers gekregen.

Een probleem is ook dat het bedienen van de tv ontvanger vreselijk traag is geworden waarbij ik meerdere keren op een opdrachttoets moet drukken voordat deze reageert.

Ook schakelen naar opgenomen of de gids duurt erg lang en begint met een leeg scherm.

Op dit moment ben ik erg teleurgesteld in Hussel.

Ik weet niet of het zo hoort maar ik ontvang ook geen HD tv waardoor het beeld nogal eens goasting vertoont.

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Ik heb ook hussel en sluit mij aan bij je ervaringen..herkenbaar..

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28430 reacties
  • 8 september 2020
BiancavanEijk schreef:

Waarom staat de serie volgorde andersom? Kan dit verandert worden? 

@BiancavanEijk Dit kan niet veranderd worden. De lijst geeft de meest recente opname bovenaan omdat je, als je steeds kijkt voor de volgende aflevering is opgenomen, je dan niet verder hoeft te navigeren. Je staat dan al gelijk op de aflevering waar je bent gebleven. Als je pas gaat kijken als een hele serie is opgenomen, dan zul je inderdaad eerst naar beneden moeten (dit kan trouwens ook met de pijltoets ^, dan kom je onderaan de lijst terecht). Maar ja, dat zou dan ook gelden als de volgorde andersom was, alleen dan voor de latere afleveringen.

kvdb stelt een vraag schreef:

op de afstandsbediening zit de knop ‘terug’/?, als ik op zender a naar zender b zap werkt die goed. Ga je echter op een zender de gids in dan valt het referentiepunt weg en gaat die nergens meer heen ‘retour a’ . Ik zou verwachten dat het orginele kader op zender nivo dan zou blijven bestaan.

@kvdb stelt een vraag Als ik dit hier test dan merk ik dit niet. Als ik van zender A naar B ga, dan brengt de terug-knop mij prima weer van B naar A. Als ik dan op A de gids in ga, en via de gids naar zender C, dan wordt ik met de terugknop ook netjes weer van C naar A gebracht. Wel is het zo dat terwijl je in de gids bent, de terugknop je eerst terugbrengt naar het vorige scherm. Dus als ik dan op zender C de gids open, en dan de terugknop gebruik, dan ga ik eerst terug naar C. Druk ik dan weer op terug, dan ga ik naar A.

daarnaast nog een vraag over de basis instellingen: ik kan niet meer vinden waar de basis instelling voor de ‘herinnering’ kan worden aangepast (tijd en wel/niet naar kanaal). Nu gaat die elke keer naar de niet gewenste stand, die ik in de eerdere versie ok anders had staan. Kan dit überhaupt in deze versie?

Er is geen basisinstelling (meer) voor herinnering. Je stelt dit in per herinnering.

De consument schreef:

- en sinds vanavond is de horizontale zenderlijst indeling afgeschaft en niet meer terug te zetten? De menubuttons zijn onbereikbaar. 

@De consument Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met onbereikbare menubuttons. Maar de zenderlijst kun je horizontaal krijgen door, als je in de gids bent, nogmaals op de gidsknop te drukken. Dit wordt dan ook onthouden zodat je gids er dan zo blijft uitzien.

ALE61 schreef:

Goedeavond,

Net is bij mij de nieuwe software op de box geïnstalleerd echter de TV-gids ontbreekt. Kan ook niet meer zappen. Krijg de foutcode: STB-UFA-03 op het scherm te staan. Verwijder ik de software van de STB werkt alles weer als vanouds (TV-gids, zappen , etc.). Maar zet je de box uit komt meteen de nieuwe software update weer binnen en is het weer hommeles. 

Is er ook iets verandert in de routing tabel? Maak namelijk al jaren geen gebruik van de Experia box.

@ALE61 Gebruik je een eigen DNS? Daar zien we nog wel eens wat issues bij het updaten. Wat over het algemeen helpt is even tijdelijk een andere DNS in te stellen en dan de tv ontvanger updaten. 

snapernietsvan schreef:

Beste, met de recente update zijn onze 3 tv ontvangers

heel heel heel heel .... traag geworden bij het zappen en/of door het menu scrollen.etc... oftewel het is er nïet gebruiksvriendelijker op geworden. Neem aan dat dit niet de bedoeling is.. hoor graag wat de oplossing is van dit probleem... betreft 3 Arris vip2952 v2. Alvast bedankt!  

@snapernietsvan Traagheid van de ontvangers met het nieuwe menu is bekend en wordt door de ontwikkelaars naar gekeken. Maar er is op dit moment (nog) geen specifieke oplossing voor.

jwg.bouwens schreef:

Ik ben overgestapt naar KPN Hussel.

Helaas heb ik niet de twee super versterkers gekregen.

Een probleem is ook dat het bedienen van de tv ontvanger vreselijk traag is geworden waarbij ik meerdere keren op een opdrachttoets moet drukken voordat deze reageert.

Ook schakelen naar opgenomen of de gids duurt erg lang en begint met een leeg scherm.

Op dit moment ben ik erg teleurgesteld in Hussel.

Ik weet niet of het zo hoort maar ik ontvang ook geen HD tv waardoor het beeld nogal eens goasting vertoont.

@jwg.bouwens De actie met Superwifi geldt alleen voor nieuwe klanten. Traagheid is bekend, 

Wat betreft de HD, dit had je voorheen wel? Controleer via Menu > Instellingen > Beeldscherm of HD wel aanstaat bij de optie ‘Best mogelijke kwaliteit’. 

Adjudant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 197 reacties
  • 8 september 2020

Ik heb de Arris 2952 en vind de nieuwe menustructuur een crime! Het is ontzettend traag en loopt vast tijdens het bekijken van een opgenomen programma (ik moet dan de Arris rebooten).

Ben niet tegen vernieuwing, maar wel als ik er in gebruik op achteruit ga. Eén en al ergernis tot nu toe!

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1388 reacties
  • 8 september 2020
Erik_ schreef:

op de afstandsbediening zit de knop ‘terug’/?, als ik op zender a naar zender b zap werkt die goed. Ga je echter op een zender de gids in dan valt het referentiepunt weg en gaat die nergens meer heen ‘retour a’ . Ik zou verwachten dat het orginele kader op zender nivo dan zou blijven bestaan.

@kvdb stelt een vraag Als ik dit hier test dan merk ik dit niet. Als ik van zender A naar B ga, dan brengt de terug-knop mij prima weer van B naar A. Als ik dan op A de gids in ga, en via de gids naar zender C, dan wordt ik met de terugknop ook netjes weer van C naar A gebracht. Wel is het zo dat terwijl je in de gids bent, de terugknop je eerst terugbrengt naar het vorige scherm. Dus als ik dan op zender C de gids open, en dan de terugknop gebruik, dan ga ik eerst terug naar C. Druk ik dan weer op terug, dan ga ik naar A.

@Paul_  wat @kvdb stelt een vraag beschrijft heb ik ook en dit is ook al door andere aangegeven. Volgens mij heb jij een andere ontvanger als mij. Ik heb een V2952v2.

Hoopvol schreef:
Erik_ schreef:

@Paul_  wat @kvdb stelt een vraag beschrijft heb ik ook en dit is ook al door andere aangegeven. Volgens mij heb jij een andere ontvanger als mij. Ik heb een V2952v2.

@Erik_ Ik heb ook dat model en die versie! Misschien dat het geen toeval is? Voor de volledigheid, toen het mij opviel ging ik van B naar A naar gids, naar A-TV, naar… (nergens, had B verwacht).

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28430 reacties
  • 9 september 2020
Hoopvol schreef:
Erik_ schreef:

wat @kvdb stelt een vraag beschrijft heb ik ook en dit is ook al door andere aangegeven. Volgens mij heb jij een andere ontvanger als mij. Ik heb een V2952v2.

@Erik_ Ik heb ook dat model en die versie! Misschien dat het geen toeval is? Voor de volledigheid, toen het mij opviel ging ik van B naar A naar gids, naar A-TV, naar… (nergens, had B verwacht).

Goeie! Ik heb het een collega laten testen die wel een 2952 heeft en die zegt: “Ik ging van SBS6 naar RTL7, heb bij RTL7 de gids geopend en drukte toen 2 keer op de terugknop. Resultaat: de gids verdween en ik zit weer bij SBS6. “

Dit ervaren jullie dus niet?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2700 reacties
  • 9 september 2020
Erik_ schreef:

Goeie! Ik heb het een collega laten testen die wel een 2952 heeft en die zegt: “Ik ging van SBS6 naar RTL7, heb bij RTL7 de gids geopend en drukte toen 2 keer op de terugknop. Resultaat: de gids verdween en ik zit weer bij SBS6. “

Dit ervaren jullie dus niet?

Ik wel, op beide tv-ontvangers (zie mijn handtekening).

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1388 reacties
  • 9 september 2020

@Erik_ zoals jij het beschrijft werkt het, maar wanneer je van RTL 4 naar RTL 5 gaat en dan de gids opent en dan terug gaat naar RTL 5 via de TV knop ipv de terugknop en hierna de terugknop indrukt blijf je op RTL 5.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2700 reacties
  • 9 september 2020
Hoopvol schreef:

@Erik_ zoals jij het beschrijft werkt het, maar wanneer je van RTL 4 naar RTL 5 gaat en dan de gids opent en dan terug gaat naar RTL 5 via de TV knop ipv de terugknop en hierna de terugknop indrukt blijf je op RTL 5.

Inderdaad, dat heb ik ook op beide tv-ontvangers (VIP5202, VIP2952v2)

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 september 2020

ben sinds van de week in bezit van 2 arris 4K ontvangers (de vip5202) welke ter vervanging zijn van de HBM2260, welke dus niet meer actief zijn. Ik had het nieuwe menu dus verwacht op dez e ontvangers, daar er aangegeven is  dat deze als eerste het nieuwe menu krijgen.

Ik heb al een paar keer een reset gedaan en de software verwijderd, maar nog steeds blijft de oude V7 firmware terug komen. Wat gaat er mis?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 september 2020

Heb je toevallig ooit ook een Motorola VIP1853 of nog ouder gehad?

Zo ja, staat die wellicht nog op jouw abonnement?

Bel daarvoor klantenservice en vraag ze alle niet in gebruik zijnde TV ontvangers te verwijderen.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 september 2020

Die heb ik zeker gehad, ik ben al ruim 8 lid van de club.

Ik zal bellen met de klantenservice. bedankt alvast voor de snelle reactie.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 9 september 2020

Dus als ik mijn abbo opzeg en gelijk een nieuwe afsluit krijg ik wel de superversterkers.

Wat betreft HD tv ja die had ik voorheen wel. Ik heb ik een glasvezel aansluiting waar ik weinig van merk.

MVG Willem 

PeterG
Superuser
  • 61194 reacties
  • 9 september 2020

Dus als ik mijn abbo opzeg en gelijk een nieuwe afsluit krijg ik wel de superversterkers.

@jwg.bouwens

Om in de administratie van KPN als nieuwe klant aangemerkt te worden dien je minimaal 6 maanden geen dienst via de vaste lijn af genomen te hebben.

Je kunt kiezen uit of korting of de superwifi. Voor de korting die je destijds had toen je het abo nam kun je alsnog gewoon die superwifi's aanschaffen natuurlijk.

jwg.bouwens schreef: Wat betreft HD tv ja die had ik voorheen wel. Ik heb ik een glasvezel aansluiting waar ik weinig van merk.

@Erik_, is dit niet het bekende ‘probleem’ in de (HD) settings bij KPN wat jullie zelf evt. kunnen corrigeren? (klik :wink: )

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 66 reacties
  • 9 september 2020

Ik heb sinds kort de Arris 5202 waar je in het menu de energie spaarstand hebt. Maar ik vind het nogal hinderlijk dat het opstarten vanuit die slaapstand erg lang duurt en heb die spaarstand dus uitgeschakeld. Opstarten gaat nu razend snel.

Weet iemand echter wat het extra stroomverbuik is nu de Arris eigenlijk altijd "stand-by” staat? Scheelt dat veel op jaarbasis?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 september 2020
Franson schreef:

Weet iemand echter wat het extra stroomverbuik is nu de Arris eigenlijk altijd "stand-by” staat? Scheelt dat veel op jaarbasis?

In geld uitgedrukt scheelt je dat een paar Euro per jaar.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 66 reacties
  • 9 september 2020

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoeveel het in wattage verschilt, dus slaapstand versus stand-by.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 september 2020
Franson schreef:

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoeveel het in wattage verschilt, dus slaapstand versus stand-by.

Zo'n 4 watt.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 september 2020

Sinds 2 dagen hebben wij de nieuwe update. Het ziet er strak uit maar voor ouderen lastiger te lezen. Dit komt door de donkere achtergrond in de menu's. Het zou fijn zijn als je zelf een donkere of lichte modus kan kiezen en evt. De lettertype kan vergroten.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 september 2020

Hier ook sinds twee dagen de nieuwe update geïnstalleerd. Nu kom ik er achter dat de opnames van september verdwenen zijn. Zijn deze terug te halen? of terug te plaatsen door KPN?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 september 2020

De opnames zijn bij mij ook verdwenen. Kreeg het advies om een reset te doen maar dit heeft niet geholpen.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 september 2020
GCAH schreef:

ben sinds van de week in bezit van 2 arris 4K ontvangers (de vip5202) welke ter vervanging zijn van de HBM2260, welke dus niet meer actief zijn. Ik had het nieuwe menu dus verwacht op dez e ontvangers, daar er aangegeven is  dat deze als eerste het nieuwe menu krijgen.

Ik heb al een paar keer een reset gedaan en de software verwijderd, maar nog steeds blijft de oude V7 firmware terug komen. Wat gaat er mis?

Ik heb precies hetzelfde, heb inmiddels 3 uur beltijd met de klantenservice er op zitten, die niet eens het verschil tussen HD en HDR weten. Lekker dan.

Mijn grote tv in de woonkamer kan niet goed omgaan met de geforceerde hdr functie, en toen ik zag dat de omzetting naar nieuwe interface klaar was, heb ik die andere ontvangers besteld, welke dus niet updaten naar de nieuwe interface..

Wachten is het antwoord van de klantenservice, daarom hier maar een berichtje :)

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 september 2020
Neronyx schreef:
GCAH schreef:

Ik heb precies hetzelfde, heb inmiddels 3 uur beltijd met de klantenservice er op zitten, die niet eens het verschil tussen HD en HDR weten. Lekker dan.

Mijn grote tv in de woonkamer kan niet goed omgaan met de geforceerde hdr functie, en toen ik zag dat de omzetting naar nieuwe interface klaar was, heb ik die andere ontvangers besteld, welke dus niet updaten naar de nieuwe interface..

Wachten is het antwoord van de klantenservice, daarom hier maar een berichtje :)

Klantenservice heeft oude ontvangers waarschijnlijk verwijderd, waarmee ze het niet wetend gefixt hebben. Nieuwe interface gaat mooi hier.