Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 342 reacties
  • 10 november 2020
PeterG schreef:

Die gidstraagheid wordt je niet vrolijk van. Zelfs na een herstart (met de schakelaar) van de hmb2260 van mijn moeder blijft starten EN sluiten van de gids 6 (ja zes) seconden. Geduldwerkje dus.

Bij mij helpt een herstart ook absoluut niet. Voor de herstart is de wachttijd voor laden van tv gids ong 5-6 seconden en na herstart is het nog steeds 5-6 seconden. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 10 november 2020
TMG1961 schreef:
PeterG schreef:

Die gidstraagheid wordt je niet vrolijk van. Zelfs na een herstart (met de schakelaar) van de hmb2260 van mijn moeder blijft starten EN sluiten van de gids 6 (ja zes) seconden. Geduldwerkje dus.

Bij mij helpt een herstart ook absoluut niet. Voor de herstart is de wachttijd voor laden van tv gids ong 5-6 seconden en na herstart is het nog steeds 5-6 seconden. 

Hier idem op de 2260. 

Zelfs de 5202 lijkt een fractie trager te werken, terwijl deze normaal super snel is en ook nog de .dev versie heeft. 

wjb
Superuser
  • 74627 reacties
  • 10 november 2020
PeterG schreef:

Ja, ze heeft glas inderdaad. en een V10 en de ontvanger bedraad. NT, experiabox en ontvanger zijn bij elkaar in 1 hoek(je). En de tv natuurlijk.

Wat mij nu zo intrigeert is waarom jouw moeder zo'n enorme slechte response heeft en bijvoorbeeld mijn ouders niet. Beide hebben een (100Mbps) glasvezelaansluiting en de HMB2260 maar de ervaring is compleet verschillend.

Mijn TV ontvanger heeft naast verbindingen met het IPTV platform via vlan 4 ook een tweetal verbindingen met servers van Amazon over vlan 6 op de IP adressen 52.211.4.9, 54.155.251.93, 63.35.92.152 en 63.34.250.245. Zouden die servers een rol spelen bij de opbouw van de gids en zou het probleem iets te maken kunnen zijn met de route naar die server of dat jouw moeder een verbinding heeft met andere servers t.b.v. de gids?

Daarnaast zijn er ook verbindingen met de DNS server van KPN (195.121.1.34) en Google (8.8.8.8). Dat laatste vind ik een zorgelijke constatering.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 10 november 2020

Hoi, 

Zou heel graag een andere tv ontvanger ontvangen. Het wisselen binnen menu's is op dit moment echt geen doen. 

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Groeten

Admin: post verplaatst naar bestaand topic

PeterG
Superuser
  • 61158 reacties
  • 10 november 2020

Verbinding met andere servers … zegt mij helemaal niets.

Ik kom zelf in mijn technisch inzicht niet verder dan ‘verbinding met het itv-platform’.

Hopelijk komt het itv team erachter waardoor er met dezelfde types toch zoveel verschillen zijn.

Overigens is de tijd v.d. gids nooit korter geweest dan 2 seconden. Maar nu dus, zoals anderen hierboven ook aangeven: 5 tot 6 seconden.

Ben benieuwd hoe het er thuis voor staat. Daar ben ik morgen weer.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Als ik dit allemaal zo lees, krijg ik steeds meer het gevoel sinds we over zijn gestapt naar het nieuwe tv platform, zijn er steeds problemen gekomen of geweest:

• Menu is traag
  • Opnames ineens weg of werken niet
  • terugkijken
  • STB - foutcodes

Zo jammer dit, want aan de uiterlijk van het menu ligt het niet. Maar de werking daarvan wel, en de meeste tv ontvangers die het probleem hebben is de 2952 v2. En enkel de 5202 en de 2260, waar ligt het dan aan? Zal je je achteraf afvragen. 😉

Sinds invoering van het nieuwe menu is is het er niet beter op geworden.

Het is allemaal vreselijk traag. 

Wanneer wordt er iet aan gedaan. 

Dit is gewoon niet leuk meer.

M Been

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 11 november 2020

Heb net contact gehad met KPN over de trage decoder sinds de nieuwe updates van het menu en dit was hun antwoord:

Oke dat is niet fijn, dit is een bekend probleem en er word aan gewerkt. Ergens deze maand word er een update uitgevoerd waar mee hopelijk ook dit probleem mee is verholpen.

Jammer dat KPN zelf niet de moeite neemt om dit bericht even te plaatsen

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1388 reacties
  • 11 november 2020
Tonie61 schreef:

Ik lees de communicatie van KPN dat de software-uitrol van versie 8.0.95_2 voor de Arris VIP 5202 is afgerond.

Ik heb 2 van deze boxen, maar die draaien nog steeds op de oude versie. Moet ik iets doen om de update binnen te halen, of is de uitrol toch nog niet afgerond?

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

@Tonie61 , het beste is dat je even belt met de Klantenservice 0800-0402 en spreek in dat je een medewerker wil spreken. Het zou kunnen zijn dat er op jou abonnement nog oude ontvangers staan waardoor je VIP5202 niet geüpdate worden.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 11 november 2020
diender0306 schreef:

Heb net contact gehad met KPN over de trage decoder sinds de nieuwe updates van het menu en dit was hun antwoord:

Oke dat is niet fijn, dit is een bekend probleem en er word aan gewerkt. Ergens deze maand word er een update uitgevoerd waar mee hopelijk ook dit probleem mee is verholpen.

Jammer dat KPN zelf niet de moeite neemt om dit bericht even te plaatsen

Dat hebben ze gedaan een aantal pagina's terug.

Maar er zal wel iets meer aan de hand zijn dat die update nog niet is uitgerold.

Maar dat wil niet zeggen dat de problemen hiermee verholpen worden. Het is momenteel in mijn ogen, achter de de feiten aanlopen met de vele storingen, traagheid, herstarters etc.

En niemand van de kpn medewerkers lijkt te weten wat the fluck er aan de hand is. Dus gerichte antwoorden verwacht ik sowieso niet.

Failure does not always lead to success

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28412 reacties
  • 11 november 2020

Wellicht hebben jullie het er al over gehad in het topic, maar de aangekondigde HTML release van 6 november ging niet door, deze zal nu vanaf morgen beschikbaar zijn.

Dit was de planning:

HTML release 4.109.205

• Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 

Nu wordt het HTML release 4.109.212. Hierin zitten diezelfde dingen, met ook nog:

• De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeldje te zien. Dat is nu niet meer zo.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 342 reacties
  • 11 november 2020
Erik_ schreef:

Wellicht hebben jullie het er al over gehad in het topic, maar de aangekondigde HTML release van 6 november ging niet door, deze zal nu vanaf morgen beschikbaar zijn.

Dit was de planning:

HTML release 4.109.205

• Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 

Nu wordt het HTML release 4.109.212. Hierin zitten diezelfde dingen, met ook nog:

• De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeldje te zien. Dat is nu niet meer zo.

Allemaal leuk en aardig maar wat heb ik er aan met een zo traag als dikke stront ontvanger? Los eerst het probleem van het traag openen tv gids op ipv allerlei in mijn ogen niet urgente dingen op te lossen.

• Topper
  • 14 reacties
  • 11 november 2020
Hoopvol schreef:
Tonie61 schreef:

Ik lees de communicatie van KPN dat de software-uitrol van versie 8.0.95_2 voor de Arris VIP 5202 is afgerond.

Ik heb 2 van deze boxen, maar die draaien nog steeds op de oude versie. Moet ik iets doen om de update binnen te halen, of is de uitrol toch nog niet afgerond?

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

@Tonie61 , het beste is dat je even belt met de Klantenservice 0800-0402 en spreek in dat je een medewerker wil spreken. Het zou kunnen zijn dat er op jou abonnement nog oude ontvangers staan waardoor je VIP5202 niet geüpdate worden.

Fijn dank je wel, ik ga meteen even bellen.

Sinds de laatste update en de nieuwste lay-out zijn beide TV ontvangers super traag.

Waarom is dat en kan hier niets aan gedaan worden?

Buiten dit moet ik nu ook bijna 2-maandelijks mijn ontvangers resetten om weer enigszins snelheid te krijgen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1160 reacties
  • 11 november 2020

Nadat het niet echt opschiet met acties vanuit KPN kant om iets aan de snelheidsperikelen te doen en inmiddels zelf mijn vrouw geïrriteerd raakt als het raadplegen van de gids weer niet vooruit te branden is vandaag toch maar een klacht ingediend bij XS4ALL. Ben benieuwd wat zij te vertellen hebben.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 11 november 2020

De arris vip2952 v2 tvbox is heel erg traag in de menu's en tvgids is hier iets aan te doen?

En is er een emailadres  bij kpn service waar ik klachten heen kan sturen? 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 11 november 2020

@Elcami Helaas ook geen idee om het beter te laten werken. Opvragen van de gids en terug naar tv of een programma gaan kijken duurt ontzettend lang. Zolang zelfs dat je jezelf afvraagt of de actie wel geregistreerd is en er überhaupt nog iets gaat gebeuren.  Bij kpn hebben ze zelf volgens mij ook geen idee waar ze mee bezig zijn. Denk ook dat het al met al alleen maar slechter zal worden naar mate ze verder gaan "verbeteren" en hun klanten opschepen met iets wat ze zelf in ieder geval niet getest hebben. Mijn vermoeden is ook dat ze zelf een kabel aansluiting hebben of andere hardware o.i.d. want als ze dit zelf thuis ook zouden ervaren hadden ze het het allang begrepen en opgelost.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 11 november 2020

@martin888 Begrijp de klanten van XS4ALL ook maar al te goed. Geen idee welke kant het op gaat. Zelf wel bezig om me heen aan het kijken naar andere opties.

• Topper
  • 11 reacties
  • 11 november 2020

Sinds er een nieuwe tvgids van kpn is, is deze zo ontzettend traag. Ik wil als ik naar een ander programma overschakel niet op een aantal knoppen moet drukken voordat ik er ben, ook duurt het lan on de tvgids te openen.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 11 november 2020

Gewoon WAARDELOOS!

Zoals genoemd erg omslachtig, de gids (die gewoon altijd beschikbaar zou moeten zijn) kan je alleen bekijken als je live tv kijkt zonder ook maar even op pauze gedrukt te hebben of wat ook. Daarnaast tergend langzaam waarbij je jezelf afvraagt bij iedere actie of deze wel geregistreerd is (duurt gewoon +5 seconden voordat er iets gebeurd indrukken knop op de afstandsbediening). Bij terug kijken ook meer foutmeldingen en/of werkt helemaal niet of opeens voor een zender niet meer beschikbaar.

"verbeteringen"…? Wat dan? Ik heb er werkelijk niet één gevonden. Dus dat moeten dan verbeteringen voor kpn zelf zijn! in ieder geval niet voor hun klanten!

• Slimmerik
  • 60 reacties
  • 11 november 2020
Henk2304 schreef:
Carboxy schreef:

..

Over dat de ontvangers ook in Stand-by nog ongeveer 5 W gebruiken. Met het nieuwe menu heeft dat dan weer niets te maken, behalve misschien dat de 5202 sinds het nieuwe menu een slaapstand kent waarbij nauwelijks nog energie verbruikt wordt, maar het aanzetten ook een stukje langer duurt.

Uh?

Over dat ‘stand-by’-verbruik (bijna gelijk aan dat in bedrijf) heb ik me in een grijs verleden (Parijs akkoord) ook druk gemaakt: hoeveel van die dingen staan er wel niet?

KPN presenteert zich graag als groen ...

De HMB2260 heeft in een eerdere FW zo'n stand gehad die jij noemt als nieuw voor die 5202. Dan duurde het opstarten echter ook (veel) langer.

Waarom weghalen in de 2260 en introduceren bij die 5202?

• 13281 reacties
  • 11 november 2020

Voor de 2260 kan ik me dat niet herinneren, uit de tijd dat ik die nog had. Voor de 8001 schijnt 't er wel even geweest te zijn, maar nu niet meer. Op de 5202 zit 't wel, weet ik uit eigen ervaring en inderdaad, zoals ik ook al zei, opstarten duurt dan veel langer. Och, een buizen tv aanzetten vroeger duurde nog veel langer ...:thinking:

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 11 november 2020

Hallo, sinds een paar weken het nieuwe menu in gebruik.

Menu werkt op zich wel goed, maar het laden hiervan wel lang. Soms wel 5 seconden.

Isdat normaal?

Forum|alt.badge.img+2
Leon22 schreef:

Hallo, sinds een paar weken het nieuwe menu in gebruik.

Menu werkt op zich wel goed, maar het laden hiervan wel lang. Soms wel 5 seconden.

Isdat normaal?

Tegenwoordig is dat de nieuwe standaard.…

Beetje flauw maar kijk al eens deze pagina's terug.....

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Beste @D3nnis 

KPN is hiervan op de hoogte, daar wordt aan gewerkt. Er is hier ook een topic over, daar kun je alle info vinden. Maar ook bevindingen van andere forumgebruikers.