Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

PeterG
Superuser
  • 61158 reacties
  • 19 december 2020

Wie herkent dit niet? (is beter de vraag)

Klik, klak, klok, etc.

Caantje
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 34 reacties
  • 20 december 2020

Beste KPN,

Blijkbaar speelt dit probleem al maanden bij heel veel klanten, maar ljjkt niet opgelost te kunnen worden?

Graag iets meer info is welkom..

Gr,

Danny

Connyb66
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 20 december 2020

Bij ons is het menu ook ontzettend traag. Een week geleden was er even verbetering. Maar nu is het zelfs trager als daarvoor. Echt niet fijn. Ook heb ik vaak dat opgenomen programma's niet gelukt zijn. De laatste tijd dus niet erg blij met KPN

• 0 reacties
  • 20 december 2020

Wat denk je dat het kost om al die TV ontvangers om te ruilen voor de 5202, dat gaat in de meerdere miljoenen lopen, en dan hebben we het nog niet over het vroegtijdig afschrijven van de hardware die uitgefaseerd zou worden.

En dat is niet best voor het groene imago wat KPN wil uitstralen, en voor de aandeelhouders die een leuke winst uitkering kunnen vergeten.

De ontwikkelaars moeten gewoon het lek zeer snel boven halen en het oplossen, lukt ze dit niet zou men gewoon een roll-back moeten doen naar het vorige menu en TV gedeelte tot het is opgelost, zal ook het nodige kosten maar is minder ingrijpend dan door modderen of de boel omwisselen.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 20 december 2020

Het lijkt erop dat na de update om het menu te versnellen deze nu steeds trager aan het worden is.

Wat is hier aan te doen, het begint nu echt vervelend te worden.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 20 december 2020
wjb schreef:

RienvH schreef:

en ja kan de 5202 ook gewoon kopen voor nog geen €90.

Koop nooit een gebruikte TV ontvanger, die gaat niet werken.

En 90 euro is natuurlijk ook een belachelijke prijs, ik kan er bij KPN bij twee krijgen voor 15 euro.

Ja en nee…..

ja hij zal werken, maar nee niet op jouw abb, je abb nummer word vooraf geprogrammeerd, hoe ik dit weet? Ik heb er 1 gekocht via Marktplaats, en daardoor weet ik nu het abb nummer van de vorige eigenaar en krijg mijn eigen nummer er niet in, dus ook alle extra pakketten niet, dus gewoon een hele dure extra afstandsbediening gekocht:joy:

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 20 december 2020

Tv kastjes zijn zeer traag. 5 sec wachten contact gehad. En na alles doorlopen te hebben zijn ze 2 sec sneller. Maar binnen 2 dagen weer traag weer alleen resetten etc etc.

Ben er nu behoorlijk klaar mee KPN draai de updates terug dan maar oude gids en menu. Of stuur iedereen de nieuwe kastjes die de nieuwe software aankunnen.

Dit is nu zeer vervelend en frustrerend ik mag nu dan ook wel een keer aannemen dat jullie de klanten korting gaan geven op de abonnements tarief. Aangezien we nu al sinds september met ondeugdelijk product moeten doen

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2693 reacties
  • 20 december 2020
DexterXL schreef:

Ja en nee…..

ja hij zal werken, maar nee niet op jouw abb, je abb nummer word vooraf geprogrammeerd, hoe ik dit weet? Ik heb er 1 gekocht via Marktplaats, en daardoor weet ik nu het abb nummer van de vorige eigenaar en krijg mijn eigen nummer er niet in, dus ook alle extra pakketten niet, dus gewoon een hele dure extra afstandsbediening gekocht:joy:

Volgens mij wordt het abo-nummer niet vooraf geprogrammeerd. Want ik heb alle keren dat ik een nieuwe tv-ontvanger kreeg zelf het abo-nummer (en volgens mij ook pincode) moeten invoeren.

Vermoedelijk blijft dat abo-nummer erin zitten totdat de tv-ontvanger door de helpdesk wordt “afgemeld". Na afmelding moet je opnieuw het abo-nummer invoeren.

• 68 reacties
  • 20 december 2020

Het menu lijkt met de dag langzamer te worden :-(

• 0 reacties
  • 20 december 2020
DexterXL schreef:
wjb schreef:

RienvH schreef:

en ja kan de 5202 ook gewoon kopen voor nog geen €90.

Koop nooit een gebruikte TV ontvanger, die gaat niet werken.

En 90 euro is natuurlijk ook een belachelijke prijs, ik kan er bij KPN bij twee krijgen voor 15 euro.

Ja en nee…..

Jij lift dus mee op heb abonneenummer van de vorige eigenaar, kun je mooi hun opnames en extra zender pakketten door de war gooien.:grin::rofl::rofl:

Sukkels, hadden ze hem maar moeten resetten.:stuck_out_tongue_closed_eyes:

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 december 2020

Sinds de laatste wijziging van het tvgids is deze onbehoorlijk traag geworden. Het rode lampje op de ontvanger blijft regelmatig 10 seconden! rood alvorens een keuze in het menu wordt gevolgd. Nieuwe batterijen in de afstandsbediening maken geen verschil. Bij de overgang naar glasvezel lijkt dit eerder slechter dan beter te zijn geworden. Blijft de vraag: wat hieraan te doen valt???

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 20 december 2020
Katana321 schreef:
DexterXL schreef:

Ja en nee…..

Volgens mij wordt het abo-nummer niet vooraf geprogrammeerd. Want ik heb alle keren dat ik een nieuwe tv-ontvanger kreeg zelf het abo-nummer (en volgens mij ook pincode) moeten invoeren.

Vermoedelijk blijft dat abo-nummer erin zitten totdat de tv-ontvanger door de helpdesk wordt “afgemeld". Na afmelding moet je opnieuw het abo-nummer invoeren.

Nou je het zo zegt…..

Ik heb maar 1x een nieuwe ontvanger gehad, weet alleen niet meer hoe en wat ik heb moeten doen, dus als je het zo bekijkt is de ontvanger al afgeschreven 

KPN laat de nieuwste modellen maar komen:rofl:

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 20 december 2020
Doornekamp33 schreef:
DexterXL schreef:
wjb schreef:

RienvH schreef:​​

Jij lift dus mee op heb abonneenummer van de vorige eigenaar, kun je mooi hun opnames en extra zender pakketten door de war gooien.:grin::rofl::rofl:

Sukkels, hadden ze hem maar moeten resetten.:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Idd, jammer dat het een basispakket is

Maar als iemand weet hoe je hem weer blanco kan resetten :innocent:

wjb
Superuser
  • 74627 reacties
  • 20 december 2020
Katana321 schreef:

Klopt en deze zal alleen verwijderd worden na retourzending.

Fons099
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 20 december 2020

Hallo,

Het oproepen van zendermenu, scrollen door zendermenu en selecteren van menu gaat gigantisch traag.
Ik heb alles al geprobeerd : uit- en weer aanzetten. Terug naar fabrieksinstellingen. Software update.

Niets helpt.

Hoe is dit definitief op te lossen?

Ik vind het dusdanig storend dat ik er over denk om te switchen naar andere provider die TV ontvanger heeft die wel op normale snelheid werkt.

• 11 reacties
  • 20 december 2020

Hier hetzelfde probleem, alle opties in het menu reageren ontzettend traag. Ik ben ook erg benieuwd naar de oplossing.

BackuPs
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 40 reacties
  • 20 december 2020
Widajono schreef:
BackuPs schreef:

Laten we massaal Radar of Kassa inschakelen. Dit kan echt niet langer zo ! Ik ga het zeker doen. Dit is echt te gek voor woorden.

Ik doe graag mee!

Gewoon op de FB pagina een bericht sturen/zetten of op de website van Radar or Kassa een bericht sturen naar de redactie. hoe meer ze er krijgen dan gaan ze het wel oppakken.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 20 december 2020

Ik begin me steeds meer en meer te ergeren aan dat waardeloze en trage interactieve menu.

Het is gewoonweg niet vooruit te branden. Degene dit menu bedacht heeft werkt waarschijnlijk ondertussen bij de concurrent, want zijn missie om iedereen weg te jagen gaat aardig lukken zo.

Echt ongelofelijk hoe ze dit er doorheen hebben kunnen drukken.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 20 december 2020

Het is inderdaad om je dood te ergeren het menu werkt steeds langzamer. Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat dit systeem van tevoren gedegen getest zou moeten zijn.

Wanneer dit in januari nog zo is ga ik toch eens over een andere aanbieder denken.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
hautv schreef:

Het is inderdaad om je dood te ergeren het menu werkt steeds langzamer. Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat dit systeem van tevoren gedegen getest zou moeten zijn.

Wanneer dit in januari nog zo is ga ik toch eens over een andere aanbieder denken.

Ga er maar van uit dat het januari wordt. De eerstvolgende aangekondigde update verwacht KPN namelijk pas in januari. Ik hoop voor iedereen dat die veel/alle problemen oplost (al heb ik daar een hard hoofd in...)

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 20 december 2020
SledgehammerNL schreef:
hautv schreef:

Ga er maar van uit dat het januari wordt. De eerstvolgende aangekondigde update verwacht KPN namelijk pas in januari. Ik hoop voor iedereen dat die veel/alle problemen oplost (al heb ik daar een hard hoofd in...)

Waar heb je die info over januari gelezen? Heeft een mod hier niet verteld toch?

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
jobje73 schreef:
SledgehammerNL schreef:
hautv schreef:

Waar heb je die info over januari gelezen? Heeft een mod hier niet verteld toch?

Nee geen mod. Gelezen op pagina 166.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 20 december 2020

Ik overweeg serieus om mijn abonnement op te zeggen. Het probleem met de trage TV-gids bestaat nu al enkele maanden en er verandert niets, sterker nog het lijkt steeds trager te worden. Ik ging er van uit dat KPN een professioneel bedrijf was….. dat blijkt hieruit in ieder geval niet.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1160 reacties
  • 20 december 2020

Drie dagen geleden weer eens een klacht ingediend bij XS4ALL. (Ik blijf dit een keer per maand doen tot er een oplossing is. Beetje druk op de ketel houden.) Vandaag antwoord gehad:

'... Dit probleem wordt veroorzaakt door de software van de TV-ontvanger.
Inmiddels is het probleem in de software gevonden en wordt er een update beschikbaar gesteld door de leverancier. De verwachting is dat deze op korte termijn wordt uitgerold.
Een exacte datum heb ik op dit moment niet, maar ik verwacht dat dit binnen één tot maximaal twee weken zal plaatsvinden. ...'

Geeft hoop. Misschien zijn wij er dit jaar nog vanaf (van dit ellende dan).

• 1 reactie
  • 20 december 2020

Zeer slechte interactieve tv bediening nà laatste update.

Alles zeer zeer traag en bij terugkijken klopt het tijdstip van aanvang bijna nooit waardoor het begin niet te volgen is. Slecht!!

Ik ben zeer ontevreden  over de huidige prestatie van KPN interactieve tv.