Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 21 december 2020

“ Nieuw abbonnement (4K) is geen optie, nog meer kosten voor hetzelfde “

ik heb geen 4K TV, dus waarom nog meer betalen voor een functie wat ik niet nodig heb?
Ik wil alleen een oplossing voor het probleem dat er is, en dat is een nieuwe ontvanger (volgens KPN) omdat ze geen idee hebben wanner ze het via de firmware kunnen oplossen

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 21 december 2020
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Het lijkt goedbedoeld, dat hoop ik dan maar, maar het komt toch net niet zo over.

En toch zal ik het blijven herhalen want er wordt maar al te vaak gezegd dat iedereen met een 2260 of 2952 een enorm trage gids ervaart maar dat is echt niet zo.

Ja, het kan (en moet) een stuk sneller en ik hoop oprecht dat dit ook op zeer korte termijn het geval zal zijn maar de discussie over het terugdraaien van het nieuwe manu, omdat het één en al kommer en kwel zou zijn, is mijns inziens niet de juiste discussie en moeten we ook zien als een gepasseerd station.

Nou, dat is mooi dat jij dat zo vindt en jouw goed recht. Ik neem mijn recht om te vinden wat ik er van vind en blijf vinden, ervaar, ongeacht wat jij daar van vindt. Het komt alleen niet overeen met wat jij schrijft. 
Je legt veel woorden in andermans mond trouwens en dat is retorisch bedoeld. Succes met herhalen ;-)

• 7 reacties
  • 21 december 2020

Ik heb vandaag maar weer eens op de Arris ontvanger (VIP 2952) een nieuwe software installatie gedaan, omdat de nog niet zo oude versie ECHT onacceptabel traag was. Nu is de ontvanger weer gewoon traag. Nog steeds zou ik liever naar de normaal werkende versie van pakweg een half jaar geleden willen. Als het niet verbetert ben ik als trouwe klant volgend jaar vertrokken. Of haal die oude software-ontwikkel-man/vrouw nou eens terug…, het huidige team bestaat uit knoeiers, vermoed ik.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 21 december 2020

Druk op menu instellingen systeem en fabrieksinstellingen werkt echt weet niet hoe lang?

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 340 reacties
  • 21 december 2020

Bij mij werd echter wel een monteur ingepland. Die heb ik echter afgezegd, ik laat geen vreemde binnen op dit moment. KPN denkt volgens mij dat ik en vele anderen de problemen verzinnen want ik krijg echt niet de indruk dat we serieus genomen worden. Krijg dit gevoel mede doordat ondanks dat verschillende medewerkers al de bekende oplossingen uitgeprobeerd hebben vanmiddag gewoon weer vertelt werd haal de stroom er voor minimaal 30 sec af en wacht dan tot morgen want de ontvanger moet eerst de gids opnieuw inladen.

Alles en iedereen werkt langs elkaar door bij KPN. Zou me niets verbazen als ze morgen weer met dezelfde oplossing komen voor het probleem. 

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 21 december 2020
TMG1961 schreef:

... vanmiddag gewoon weer vertelt werd haal de stroom er voor minimaal 30 sec af en wacht dan tot morgen want de ontvanger moet eerst de gids opnieuw inladen.

Het allergrootste zorgenpunt bij KPN is mijns inziens al jaar en dag de interne communicatie.

Het is inderdaad vaak zo dat links niet weet wat rechts aan het doen is en het op de hoogte stellen van klantenservice is blijkbaar heel erg moeilijk bij KPN.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 december 2020

Bij toeval op een bericht gestuit over de trage decoder. Nu zie ik dat het hele forum ermee gevuld is.

Ook mijn 2 decoders zijn echt een drama qua snelheid sinds het nieuwe menu. 

Wilde al vragen aan de klantenservice of ze een betere hebben, maar dat heeft dus geen zin :(

• Topper
  • 21 reacties
  • 21 december 2020

Nieuw antwoord van KPN:

"Er zijn nog schaduwen van de grote TV storing van oktober. De traagheid in het menu, op diverse types TV ontvangers, is er één van. We weten wat de oorzaak is en zijn aan de oplossing bezig. Je kan er zelf niks aan doen. Wij zorgen met een update dat het beter gaat werken. Ik heb alleen nog geen datum voor je. Ik kan helaas niks anders doen dan je vragen om geduld. Er wordt aan gewerkt!"

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 21 december 2020
JetFreggel schreef:

"Er zijn nog schaduwen van de grote TV storing van oktober."

Welke grote TV storing in oktober?

• 0 reacties
  • 21 december 2020

Die herinner ik me nog heel goed, was een koude woensdag in oktober 1978, toen viel de antenne van Lopik uit en waren Nederland 1 en 2 ineens niet meer te ontvangen, kreeg toen als troost een beker chocolade melk van mijn moeder. :stuck_out_tongue_winking_eye::drooling_face:

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 340 reacties
  • 21 december 2020
JetFreggel schreef:

Nieuw antwoord van KPN:

"Er zijn nog schaduwen van de grote TV storing van oktober. De traagheid in het menu, op diverse types TV ontvangers, is er één van. We weten wat de oorzaak is en zijn aan de oplossing bezig. Je kan er zelf niks aan doen. Wij zorgen met een update dat het beter gaat werken. Ik heb alleen nog geen datum voor je. Ik kan helaas niks anders doen dan je vragen om geduld. Er wordt aan gewerkt!"

Ik heb al heel lang geduld gehad en dat is nu allemaal opgebruikt. Morgen geen oplossing dan wordt gelijk de boel opgezegd.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 21 december 2020

OPLOSSING TRAGE DECODERS

Ook ik had last van een trage decoders (Arris VIP2952 en Arcadyan HMB2260). Na het laten testen via de website van mijn apparatuur, kreeg ik de melding dat mijn apparatuur in orde is en niet hoef om te ruilen.

Nu heb ik mijn Arris decoder teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Hierdoor krijg ik weer het snelle “oude” menu, wat weer lekker snel werkt.

Je krijgt dan wel het verzoek om meteen een update te doen naar het nieuwe menu. Dat heb ik geweigerd.

Wat je wel mist in het oude menu is de mogelijkheid om naar je menu te gaan met al je instellingen en apps. Die is nu uitgeschakeld.

Succes !

• Topper
  • 21 reacties
  • 21 december 2020
wjb schreef:
JetFreggel schreef:

"Er zijn nog schaduwen van de grote TV storing van oktober."

Welke grote TV storing in oktober?

Geen idee, stuur ze een berichtje zou ik zeggen. Via Messenger krijg je wel een reactie.

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 21 december 2020
RickTelu schreef:

Je krijgt dan wel het verzoek om meteen een update te doen naar het nieuwe menu. Dat heb ik geweigerd.

Probleem is dat die update vannacht alsnog doorgevoerd wordt. Het is dus een zeer tijdelijke "oplossing". Daarnaast zal je jouw opnames waarschijnlijk ook niet zien en oonames die je inplant zal je kwijt zijn zodra de update weer uitgevoerd is.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 21 december 2020

Wij hebben de HMB2260. Ik hoef natuurlijk niet te vertellen hoe traag het ding is geworden sinds de update. Maar erger is dat het geluid regelmatig wegvalt, maw delen van zinnen vallen zomaar weg. TV kijken ergert ons mateloos. Netflix en Primevideo zijn via onze wifi sneller en van betere beeldkwaliteit dan via de ontvanger. Ik wilde Prime video al opzeggen vanwege de erbarmelijke beeldkwaliteit, maar toen ik toevallig via de tv apps ging kijken was dit een verademing. Ik hoop dat men tot inkeer komt en weer de oude gids er op zet. Al die beeldjes enz hebben geen enkele toegevoegde waarden en hebben alleen maar geleid tot “te zware”software. 

Ben al aan het zoeken naar een andere provider. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 december 2020

Menu is te traag om te gebruiken een grote ergernis .

• 23 reacties
  • 21 december 2020
wilkk schreef:

Wij hebben de HMB2260. Ik hoef natuurlijk niet te vertellen hoe traag het ding is geworden sinds de update. Maar erger is dat het geluid regelmatig wegvalt, maw delen van zinnen vallen zomaar weg. TV kijken ergert ons mateloos. Netflix en Primevideo zijn via onze wifi sneller en van betere beeldkwaliteit dan via de ontvanger. Ik wilde Prime video al opzeggen vanwege de erbarmelijke beeldkwaliteit, maar toen ik toevallig via de tv apps ging kijken was dit een verademing. Ik hoop dat men tot inkeer komt en weer de oude gids er op zet. Al die beeldjes enz hebben geen enkele toegevoegde waarden en hebben alleen maar geleid tot “te zware”software. 

Ben al aan het zoeken naar een andere provider. 

Ik heb hetzelfde probleem. Het is een blamage voor KPN. Ik lees nergens, dat ze bezig zijn met een probleemoplossing. Ik ben gewoon woest.  

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 21 december 2020

@wjb:

Ik heb toch sterk de indruk dat jij bij kpn op de loonlijst staat, want je vindt alles wat ze doen fantastisch en prima. Leef je in een andere wereld?…  :relaxed:

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 december 2020

Ik heb al 5 jaar een glasvezel abonnement en in algemeen naar tevredenheid. Sinds een paar maanden is de tv ontvanger HBM 2260 instabiel traag  of restart op random momenten.  De klantservice heeft al paar keer aangegeven dat ik apparaat moet resetten en updaten. Zelfs een nieuwe remote ontvangen, alhoewel ik daar niet om had gevraagd, maar niets helpt.  Ik zie veel meer klachten van de zelfde aard op dit forum en andere sites.

Mischien is deze ontvanger intussen te oud voor de nieuwe software.  Nogmaals apparaat is heel traag. Daardoor wordt je ongeduldig en druk je nog een keer op de remote en als resultaat staat het ding weer vast. Moet je het weer aan en uit zetten. 5 min wachten tot die weer online is, password voor Netflix weer invoeren etc. en de ergernis neemt toe.

Ik weet dat bestaande klanten niet hoogste prioriteit hebben maar misschien wordt het toch eens tijd om de oude apparatuur te vervangen door iets wat wel werkt met de nieuwe mogelijkheden zoals Netflix.

Wat gaat KPN hier aan doen?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 21 december 2020

Hier ook 3 Arris VIP2952 V2 en zo traag als een slak sinds oktober. Lijkt wel met de dag erger te worden 😡. Zijn er inmiddels wel een beetje klaar mee!

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 22 december 2020

Hallo

Het is nu hopeloos met KPN interactieve tv ze mogen de vasten klanten wel korting geven voor al die problemen van hun laat ze eerst wat oplossing voor dat ze met wat nieuws beginnen 😠

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 22 december 2020

Sinds 7 december weer terug bij KPN. Heb een jaar bij Online gezeten en die bieden Canal Digital aan. Dat is pas een ramp. Zappen duurt gemiddeld 4 seconden en kan oplopen tot wel 6. De TV gids laden duurt wel een seconde of 10 en dan nog het beeld: een jaar lang naar een blokkendoos zitten kijken. Wat mij betreft is de overstap toch wel een grote verbetering. 

Forum|alt.badge.img

KPN,

Ik had 2 ontvanger. Beide de ARRIS VIP 2952 V2.

De ene was gewoon zoals altijd normaal qua menu en zapsnelheid. De andere was echt hopeloos traag en die hebben jullie omgeruild voor een Arcadyan 2260. 

Bedankt voor het omwisselen. De nieuwe Arcadyan ontvanger is nog veel trager dan de oude ARRIS. Graag de boel weer omwisselen/herstellen.

Als klap op de vuurpijl is sinds de Arcadyan er staat de andere "goede" ontvanger niet meer vooruit te branden. Wat is daarmee gebeurd?

Uw hulp wordt op prijs gesteld. Want dit is niet te doen.

Mvrgr

'een betalende klant die gewoon wat service verwacht'

Caantje
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 34 reacties
  • 22 december 2020

Beste KPN,

Ik had deze vraag al eens op een ander draadje gesteld, maar omdat jullie niet reageren nog maar weer een draadje gemaakt.
Het probleem van een traag menu speelt blijkbaar al maanden bij heel veel klanten, maar lijkt niet opgelost te kunnen worden?

Kunnen jullie mij aangeven wat jullie doen om dit probleem op te lossen en wanneer jullie denken dit opgelost te hebben??

Ik kan mijn abo in februari verlengen, maar als dit niet is opgelost, zoek ik een andere aanbieder.

Gr,

Danny

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over dit onderwerp

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 22 december 2020

Hallo daar komt er nog een oplossing voor de mislukte update van de setupboxen groeten  van een ontevreden klant.

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over dit onderwerp