Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• 0 reacties
  • 30 december 2020

Je ,kunt dus gerust stellen, dat al die ellende zo'n 6 maanden geleden al begonnen is, met het loslaten van een geheel andere menustructuur, die veel en veel te zwaar is, voor de meeste ontvangertjes, een groep ‘testers’ van de VIP Arris 5202, blijken ‘geluk’ te hebben,omdat deze ontvangers iets meer aan kunnen..Let wel: De meeste klanten, die nu de dupe zijn van het zomaar uitrollen van veel te zware software, hebben hier echt niet om gevraagd, sterker nog: Na de installatie van KPN van deze software, heb ik zo'n half jaar geleden, al direct gebeld, met de vraag, of ze wisten, dat de ontvangertjes HMB 2260, rete traag zijn gworden, direct na deze software installatie.Het enige antwoord wat ik kreeg, was dat er nog ‘verbeteringen’zouden worden aangebracht, nou, die ‘verbetringen’ heb ik gezien: Op 10 december j.l. 👿👿

• Helper
  • 34 reacties
  • 30 december 2020

Is er nu storing met de webmail ook nog?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 december 2020
arnevanweenen schreef:

Dit zijn teksten die lijken op damage control. De vorige update werkte niet en als ze nu iets zouden hebben, zouden ze dat zeker implementeren. Althans dat is mijn gedachte.

Er zijn al abonnees die met die nieuwe firmware draaien en die melden laadtijden van rond een seconde dus …

Dat ze nu niet uitrollen heeft, zoals eerder gezegd, met de feestdagen te maken. Vrijwel elk (groter) bedrijf zal geen nieuwe hard- en software uitrollen tijdens de feestdagen en KPN dus ook niet.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 december 2020
Ceessie35 schreef:

... uitrollen van veel te zware software, ...

Maar die software is helemaal niet te zwaar voor de TV ontvangers. Ook de HMB2260's en VIP2952's zijn prima in staat om de nieuwe software te draaien.

wjb schreef:
arnevanweenen schreef:

Dit zijn teksten die lijken op damage control. De vorige update werkte niet en als ze nu iets zouden hebben, zouden ze dat zeker implementeren. Althans dat is mijn gedachte.

Er zijn al abonnees die met die nieuwe firmware draaien en die melden laadtijden van rond een seconde dus …

Dat ze nu niet uitrollen heeft, zoals eerder gezegd, met de feestdagen te maken. Vrijwel elk (groter) bedrijf zal geen nieuwe hard- en software uitrollen tijdens de feestdagen en KPN dus ook niet.

We zullen zien wjb, persoonlijk blijf ik nog even sceptisch, bedankt voor je reactie.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12974 reacties
  • 30 december 2020
arnevanweenen schreef:
joop2011 schreef:
arnevanweenen schreef:

Wat een drama, het lijkt met de dag trager te worden. En een oplossing lijkt nog ver weg.

ik heb spijt van het verlengen van mijn contract.

ik begin vast met afscheid nemen, dag dag KPN...

Probeer een reset, het helpt niet 100% helaas, maar alles is meegenomen.

Ik moet mijn ontvanger bijna dagelijks resetten omdat hij zo vaak vastloopt. Ook al gemeld, dacht krijg wel een nieuwe ontvanger, deze is al 8 jaar oud, daar zou het aan kunnen liggen, maar mocht niet baten, schijnt niet uit te maken, volgens de medewerker van KPN.

Welke ontvanger heb je? 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 30 december 2020

Hier ook ontzettend traag heel het kastje! 

Zowel het TV menu als opnames als de gids.
Zelfs de radio begint vaak te haperen en is eigenlijk niet te luisteren.

Blijft dit lang zo of is de oplossing inmiddels al in zicht, of zou er een nieuw kastje moeten komen?

joop2011 schreef:
arnevanweenen schreef:
joop2011 schreef:
arnevanweenen schreef:

Wat een drama, het lijkt met de dag trager te worden. En een oplossing lijkt nog ver weg.

ik heb spijt van het verlengen van mijn contract.

ik begin vast met afscheid nemen, dag dag KPN...

Probeer een reset, het helpt niet 100% helaas, maar alles is meegenomen.

Ik moet mijn ontvanger bijna dagelijks resetten omdat hij zo vaak vastloopt. Ook al gemeld, dacht krijg wel een nieuwe ontvanger, deze is al 8 jaar oud, daar zou het aan kunnen liggen, maar mocht niet baten, schijnt niet uit te maken, volgens de medewerker van KPN.

Welke ontvanger heb je? 

Ik heb de Arcadyan HMB2260

• Topper
  • 19 reacties
  • 30 december 2020
Raim schreef:
Bakker44 schreef:

Hier problemen met het menu. Maar er zitten grote verschillen tussen onze beide decoders.  De reactiesnelheid van de Arcadyan HMB 2260 is acceptabel, 3 à 4 sec..

De Arris VIP 2952 V2 is een ramp!  Zowel bij het aan- en als wegklikken van de gids denk je "doet ie het of doet hij het niet".  Zowel het oproepen als wegklikken kost minimaal 15 sec.,  even."snel" de gids raadplegen kost je dus meer dan een halve minuut. 

Misschien die Arris kastjes vervangen?

"Acceptabel"  is ook een breed begrip. Die 3 of 4 seconden reactietijd is natuurlijk een stuk fijner dan de genoemde 15 seconden,  maar zonder dat laatste zou ook die 3 of 4 seconden niet acceptabel mogen zijn voor een partij als KPN. Daarom is het switchen van kastjes niet de oplossing voor de lange termijn. Die moet van het onderliggende programma komen. En ik lees in dit toppic dat een update daarvan aanstaande is. Laten we het hopen.

Kunnen we niet gewoon terug naar de ‘oude’ software? Die werkte volgens mij prima! In elk geval 100x beter dan de huidige….Ik verwacht weinig van de update en al helemaal niet dat in januari de ellende gefixt zal zijn. Maar ik blijf hopen op een veel beter 2021. :-)

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 30 december 2020

sinds een paar weken (of meer) is de nieuwe menu geüpdatet, en ja hoor tot vandaag een hele trage menu. als je naar menu gaat om terug te kijken wat je hebt opgenomen duurt het tot 10 sec. voordat je er bent en dan nog aanklikken van het opgenomen programma +/-10sec. en dan het stop zetten van een opgenomen programma ook zo lang, en dit is niet alleen bij dit menu maar ook bij tv gids wat een ellende, het duurt zo lang dat ik koffie kan halen en brood kan smeren.. man, man, man.. doe hier wat aan…. en anders een compensatie in geld of een nieuw/beter kastje met uitbreiding, want dit is zo irritant en vervelend en het hoeft niet want voor de update was er niets aan de hand...

Siemxxx schreef:
Raim schreef:
Bakker44 schreef:

Hier problemen met het menu. Maar er zitten grote verschillen tussen onze beide decoders.  De reactiesnelheid van de Arcadyan HMB 2260 is acceptabel, 3 à 4 sec..

De Arris VIP 2952 V2 is een ramp!  Zowel bij het aan- en als wegklikken van de gids denk je "doet ie het of doet hij het niet".  Zowel het oproepen als wegklikken kost minimaal 15 sec.,  even."snel" de gids raadplegen kost je dus meer dan een halve minuut. 

Misschien die Arris kastjes vervangen?

"Acceptabel"  is ook een breed begrip. Die 3 of 4 seconden reactietijd is natuurlijk een stuk fijner dan de genoemde 15 seconden,  maar zonder dat laatste zou ook die 3 of 4 seconden niet acceptabel mogen zijn voor een partij als KPN. Daarom is het switchen van kastjes niet de oplossing voor de lange termijn. Die moet van het onderliggende programma komen. En ik lees in dit toppic dat een update daarvan aanstaande is. Laten we het hopen.

Kunnen we niet gewoon terug naar de ‘oude’ software? Die werkte volgens mij prima! In elk geval 100x beter dan de huidige….Ik verwacht weinig van de update en al helemaal niet dat in januari de ellende gefixt zal zijn. Maar ik blijf hopen op een veel beter 2021. :-)

We zijn terug naar de oude software, alleen wel met het nieuwe menu en dat werkt effe niet zo lekker. hoe lang effe is, is nog effe onduidelijk. ;-)

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 30 december 2020

Mijn tv ontvanger Arris 2952 is zo traag dat je hem bijna niet meer durft te gebruiken als ik na een tijd wachten een zender in het menu gevonden heb en druk op OK dan kan ik intussen koffie inschenken voordat de betreffende zender op tv komt.

Hoop dat hier iets op korte termijn aan gedaan wordt, want dit is niks en wordt alleen maar slechter.

Dit is toch een zeer slechte reclame voor KPN.

Admin: samengevoegd met centrale topic

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 december 2020
arnevanweenen schreef:

We zijn terug naar de oude software, alleen wel met het nieuwe menu en dat werkt effe niet zo lekker. hoe lang effe is, is nog effe onduidelijk. ;-)

Dat kan uiteraard niet, de oude software werkt niet met het nieuwe menu.

Wat is de versie van jouw software dan nu?

tonymelony
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 557 reacties
  • 30 december 2020

Ze zijn er mee bezig !!! Niewe firmware komt als het goed is in Januari. Iedereen heeft er last van.

Laat de koffie smaken @Gerard 13 ☕

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Anneke-Anna schreef:

‘Gewoon’ de zender op 76 laten staan en ab verstoppen.
Niks aan de hand 😅 

😂 Waar heb jij nou weer last van? Gekkie! 🙈

• 0 reacties
  • 30 december 2020
wjb schreef:
arnevanweenen schreef:

Dat kan uiteraard niet, de oude software werkt niet met het nieuwe menu.

Wat is de versie van jouw software dan nu?

Heb jij die lekkere software ontwikkeld??🤣🤣😛

• Helper
  • 28 reacties
  • 30 december 2020
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Maar die software is helemaal niet te zwaar voor de TV ontvangers. Ook de HMB2260's en VIP2952's zijn prima in staat om de nieuwe software te draaien.

Dat is hij dus wel.
Hoe verklaar je anders deze 200+ paginas aan klachten?
Dat die nieuwe versie zogenaamd beter is hebben we niks aan want die hebben we niet.
Kortom, de software die er nu is, is veel te zwaar voor onze pruts kastjes.

Jeroen 2
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 24 reacties
  • 30 december 2020

Geen zin om alle berichten van de laatste dagen terug te lezen dus wellicht is het al gemeld, maar ik zie het nog niet in de intro-tekst van KPN.

Vanochtend met de KPN gebeld om aan te geven dat de snelheid van mijn TV ontvanger t.o.v. vorige week alleen maar langzamer wordt. Dit maal wist de telefoniste mij te melden dat ze in haar systeem kon zien dat we de update hiervoor op 19 januari 2021 wordt gedaan. In elk geval iets van perspectief maar helaas niet de eerste week van januari die mij eerder is gecommuniceerd door KPN.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 18 reacties
  • 30 december 2020

Meer mensen met een plotselinge herstart waarna het geluid niet meer werkt? 

Frans10
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 30 december 2020

Mijn TV gids laad super traag. Ik heb inmiddels al de nieuwe software gedownload. Een paar dagen ging het redelijk goed, maar nu is de TV gids op het zeer trage niveau als voorheen. Tevens springt de zender, spontaan over naar een andere zender, zonder dat de afstandsbediening wordt wordt aangeraakt. Dit alles vindt ik er storend.

Ik zie op het forum dat er inmiddels al héél wat klachten (problemen) zijn, maar een echte oplossing is niet in het zicht.

Mocht dit langer duren en komt er op korte termijn geen oplossing voor dit probleem, dan is KPN TV en Internet voor mij voorbij en op naar Ziggo.

Admin: verplaatst naar centrale topic

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 30 december 2020

19 januari is geen zekerheid: 

De update tegen de traagheid van de tv-ontvanger waar iedereen op zit te wachten zal dit jaar (2020) niet meer worden uitgerold. Dit zal nu in januari 2021 gaan plaatsvinden. De precieze datum is nog niet bekend. Zodra we die wel weten zullen we dat hier natuurlijk melden.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Bart_Z schreef:

De update tegen de traagheid van de tv-ontvanger waar iedereen op zit te wachten zal dit jaar (2020) niet meer worden uitgerold. Dit zal nu in januari 2021 gaan plaatsvinden. De precieze datum is nog niet bekend. Zodra we die wel weten zullen we dat hier natuurlijk melden.

Maar waarom wordt 19 januari dan via diverse kanalen gecommuniceerd? Dat schept toch alleen verwarring en nog meer ontevredenheid bij de klant? Waarom lukt het KPN niet om intern te communiceren? Als je dat intern al niet voor elkaar krijgt dan worden er alleen tegenstrijdige berichten de wereld in gestuurd. Regel dit nou eens gewoon….als dat al niet lukt dan is het nog erger dan dat ik dacht..

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2700 reacties
  • 30 december 2020
Bart_Z schreef:

@Bart_Z  Misschien een idee dit niet alleen hier te melden maar ook bij de telefonische helpdesk? (Zie het bericht van @Jeroen 2 hierboven.)

Edit: Verder sluit ik me helemaal aan bij de reactie van @SledgehammerNL 

RoDra
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 30 december 2020

Hier ook drama. Dikke stront door een trechter tegen de berg op is nog sneller dan de tv-gids en het menu van mijn tv ontvanger (HMB2260). Ze dit veel beter moeten testen voordat ze het gingen uitrollen. Mijn vriendin heeft vorig jaar een KPN abo afgesloten en die heeft een nieuwer type ontvanger, die racet door de menu's heen als een malle.

Ik hoop maar dat ze het HEEL snel oplossen, anders ga ik eens bij mijn rechtsbijstandverzekering informeren of er iets mogelijk is qua compensatie. Naar mijn mening krijg je momenteel niet de dienst waarvoor je betaalt. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 december 2020
stealhtfire schreef:
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Dat is hij dus wel.
Hoe verklaar je anders deze 200+ paginas aan klachten?
Dat die nieuwe versie zogenaamd beter is hebben we niks aan want die hebben we niet.
Kortom, de software die er nu is, is veel te zwaar voor onze pruts kastjes.

Tja, als er fouten in de software zitten (memoryleak danwel foutieve opschoning van de cache) dan krijg je problemen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de hardware het nieuwe menu niet aan zou kunnen, dat is klinkklare onzin.