Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 januari 2021

Moet bijna een halve minuut wachten als ik op menu of tv gids knop duw, ik vind dit echt heel amateuristisch

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 januari 2021

Wij hebben al dagen last van een traagwerkende decoder. Als je op de afstandsbediening iets intoetst duurt het meer dan 10-15 seconden voordat de tv de opdracht opvolgt. Heel erg irritant! 
Losgekoppeld van stroomvoorziening, opnieuw naar fabrieksinstellingen,  iets helpt, het wordt steeds erger .…

Wat gegoogle levert op dat in januari nieuwe firmware (?) wordt uitgerold door KPN. Wanneer, hoe, wat levert dat op?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 1 januari 2021
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Je weet dat je geen miljoenen  VIP 5202 receivertjes achter de hand hebt!

Dat is ook niet nodig immers de 2260 en 2952 zijn ook prima in staat het nieuwe menu te draaien. Binnenkort zal je dat gelukkig ook weer kunnen ervaren. Zie ook dit bericht.

Mijn 4 (vier) 2260’s zijn al 4 maanden NIET in staat om deze software te draaien.

Eentje moest vervangen worden omdat de response tijd alleen met een kalender kon worden gemeten.

Ze waren jarenlang wel in staat om de vorige software (het oude menu) te draaien.

Ik vertrouw niet op berichten, noch mededelingen van de helpdesk, noch op mededelingen van KPN techneuten. Tot nu toe bleek alles een leugen of een mislukking.

Zien is geloven. Op dit moment is er niets.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 1 januari 2021
hekatubo schreef:

In dit forum lees ik een hoop frustratie en dat zal voor een groot deel terecht zijn maar mensen afzeiken die aan het probleem werken gaat mij te ver.

Ook ik heb last van een enorm trage HMB2260 en ik zie graag de dag tegemoet dat alles weer snel werkt. Misschien dat de communicatie afdeling van de grote KPN wat steken laat vallen want hoe eenvoudig zal het zijn om in de berichten op je TV te lezen wat de stand van zaken is. Dit zal een hoop frustratie en ergernis schelen.

Ondertussen wens ik de werkers aan het probleem waar we het over hebben veel wijsheid en sterkte.

De communicatie afdeling van KPN laat weinig steken vallen, dat kan ook niet anders want ze doen vooral helemaal niets.

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 1 januari 2021
tonymelony schreef:
wjb schreef:
tonymelony schreef:

Een kleine 4 seconden.

Dat is inderdaad wat ik ook ervaar op mijn HMB2260.

Dat is natuurlijk nog niet "als vanouds" want daarvoor moet de laadtijd van de gids weer onder de seconde komen.

Dit is voor mij prima werkbaar tot de nieuwe firmware uitkomt !!! (geduld is een schone zaak) 😉

Prettige avond nog @wjb 👍 

Dat ben ik volkomen met je eens en ik denk dat er een heleboel abonnees zijn die dergelijke responsetijden ervaren en er zo precies zo over denken.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 1 januari 2021
Arco schreef:
wjb schreef:
Arco schreef:

Als de nieuwe firmware klaar staat, waarom dan toch niet uitrollen? 

Dat is al meerdere keren vermeld in dit topic.

Niet door KPN, niet bevredigend. En als het mislukt ook geen volledige rollback, de klanten zitten met het probleem in plaats van KPN

Als KPN ITV slecht werk levert heeft dat gevolgen voor de kijkbeleving. Dat kan gevolgen hebben voor het bereik van adverteerders. KPN heeft geluk dat we met z'n allen veel thuis zitten en waarsch. relatief veel TV kijken.

Adverteerders zullen hier ook niet blij mee zijn.

• Topper
  • 20 reacties
  • 1 januari 2021

Ook bij ons na de update in september alleen maar ergernissen. KPN gebeld en kreeg advies om de ontvangers te resetten dan zo het wel weer werken, niet dus. De volgende dag weer gebeld en van alles geprobeerd met de helpdesk tot het resetten van het modem toe. Natuurlijk hielp het niet en volgens mij wisten zij dat ook. Weer gebeld en we zouden een nieuwe ontvanger krijgen. Oude ontvanger ingepakt en ingeruild bij het ophaalpunt voor de "nieuwe" ontvanger.:tired_face: Thuis aangekomen en wat blijkt het was het zelfde type en ook zo traag als dikke str***. Hierna nog een paar keer gebeld maar na 20 december niet meer. Bij het aanzetten van de ontvanger moeten we nu ook al zeker een minuut wachten voordat het aangaat. Ik heb echt de hoop opgegeven dat het wordt opgelost. Met het internet van KPN is zijn we overigens wel tevreden. Maar 70 euro per maand voor een hoop irritaties bij het tv kijken is een hoop geld overstappen is makkelijker.

• 0 reacties
  • 1 januari 2021
tonymelony schreef:

Ik had tot gister de gewoonte om tijdens het zappen mijn vrouw eens lekker te knuffelen omdat het meestal toch 15 sec duurde voordat hij reageerde.

Vanochtend de TV ontvanger is uit en aangezet om te kijken of hij daarna wat sneller reageerde.

En je gelooft het niet !!! Werkt weer vanouds.

Weet je wat ze zei vandaag ?

Was er maar met je tengels vanaf gebleven !!! :joy:

Dan moet ze even een paar daagjes geduld hebben , dan is hij waarschijnlijk weer als vanouds , traaaaaaaaaaaag !

Succes 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 1 januari 2021
wilmscholten schreef:

De Experiabox v10 voor 30 seconden uit de stekker gehaald en daarna de zwarte kastjes uit en weer aan. Dat gaf veel verbetering. De gids is nu in 4 sec. te zien (was 10 sec). Echter nog lang niet zo snel als vóór de update.
Ik blijf hopen...

Ik heb de afgelopen feestdagen de extended DVD versie van Lord of the Rings maar een afgestoft. Weinig TV gekeken (journaal) en daar word je ontspannen van. Zo'n DVD speler doet warempel gewoon wat je wil!

Je steekt er ook wat van op:

“There is always hope”

• 28 reacties
  • 1 januari 2021

Beste KPN, hoe lang blijft u naar dit probleem kijken? Ik ben inmiddels ook bij Ziggo aan het kijken. Denk dat uw kijken omgezet moet worden in doen bij U want ik wordt hier elke avond nu pieppiep van.

En....niets vanaf KPN gelezen dat er problemen zijn, geen mail....niets, 0 service voor klanten die al lang KPN abonnee zijn, nog geen klant dan ben je God.

Nog even en F1 begint, mooi moment om over te stappen als deze langdurige ellende niet verholpen is.

Ps: reset al gedaan!

*admin: beriht samengevoegd met verzameltopic

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 1 januari 2021

@Tstz Het heeft zelfs de krant gehaald en er is een speciaal topic voor hier op het forum. Er zijn problemen met evenveel van de ontvangers.  De update wordt rond 19 januari verwacht.

*admin: tag toegevoegd en bericht verplaatst naar verzameltopic

• Topper
  • 11 reacties
  • 2 januari 2021

iedere actie op mijn afstandsbediening levert een wachttijd op van minimaal 15 sec of langer inmiddels laad hij ook videoland niet meer gaat hier op zeer korte termijn nog wat aan gebeuren of moet ik echt gaan overstappen 

*samengevoegd met het centrale topic

• Topper
  • 11 reacties
  • 2 januari 2021

ze kunnen beter wat aan dat irritante menu doen 1 druk op mijn afstandsbediening geeft een vertraging van 15 tot 20 sec inmiddels laad (ik denk door deze vertraging)ook videoland niet meer .

ga ipv gezellig doen die problemen oplossen 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 88 reacties
  • 2 januari 2021

@ceessie35     Je hebt precies omschreven wat ik al de laatste 2 maanden ervaar op dit forum.

Volgens mij kan je niet zelf je account “verwijderen” zou een moderator moeten doen.

Verder is dit probleem er al sinds begin augustus …. ik kom zelf uit de werkvoorbereiding van o.a  gaswinningsstations , drinkwatervoorziening , oh sorry klant het drinkwater is nu even niet beschikbaar , Oja dat uw gas is nog niet voldoend gewassen , we hopen dat voor de vorst invalt het opgelost te hebben.

dit knip en plakwerk wat men software ( SOFWARE ) durft te noemen , wat een Koninklijk gepruts, bahbah

@KPN  mijn account zsm afsluiten/opheffen .

• Topper
  • 20 reacties
  • 2 januari 2021
joop2011 schreef:
jdgrt schreef:

Hallo KPN-erts!

Net dat prutskastje maar weer uit en aan gezet want weer geen reactie op de AB.

Het viel vandaag al op dat het opvragen van de gids weer langer dan normaal duurde.

(En normaal duurt het ook lang.)

Kunnen jullie klanten nog wat kwaliteit verwachten in 2021, of blijven jullie ons aan het spreekwoordelijke lijntje houden?

Welke KPN TV ontvanger heb je? 

Hoe is hij aangesloten? 

Ik heb een Arris VIP2952 V2 kastje. Aangesloten met CAT5E kabels.

Aan deze opstelling is niets veranderd sinds ik KPN klant ben, de vertragingen zijn sinds zomer 2020 ontstaan.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 2 januari 2021

Als eerste iedereen een mooi en gezond 2021!

Tot zover het positieve…

Ik was gisteren bij iemand die dus ook bij KPN zit, via glasvezel en met 2x een Arris VIP5202, en heb daar even ervaringen opgedaan over hoe het daar werkt….

Ik hoor hier vaak dat er vermoed word dat een hoop klanten niet hun klachten kenbaar maken, ik ga met deze theorie mee na mijn ervaring van gisteren, ook hier accepteerde ze de traagheid maar.

We praten hier over een 50+ koppel, ze wisten niet dat je het 2x op ok moeten drukken om een zender vanuit de gids te bekijken ook uitgeschakeld kon worden, ze wisten niet dat je in de gids het stilstaande beeld kon wijzigen naar live beeld.

Ook vonden ze het menu niet lekker lopen, nee logisch, de VIP5202 is wel degelijk traag te noemen, oké niet zo traag als bij ons met de VIP2952v2, maar ook met de 5202 duurt het te lang voor het openen van de tv-gids, bij hun zit het nu rond de 4sec voordat je wat kunt zien, ook het activeren duurt dan weer 4 sec voordat je weer beeld hebt.

Iedereen met bv een 2952 doet een “moord” voor zulke reactietijden, maar wie nog denkt dat iedereen met een 5202 geen klachten heeft, die kan je nu van tafel af vegen, zo ook het idee dat het aan de hardware zou liggen, het is dus 100% softwarematig gerelateerd zoals een hoop mensen al terecht opmerkte, uiteraard logisch dat een sneller decoder met meer geheugen minder last heeft als een langzame….

Dat ter info van mijn kant

Nu maar hopen dat de update ook echt 19 januari word uitgerold en dan alle ellende weg is

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 2 januari 2021

Als ik de gids opende, dan duurt het lang eer ik overzicht krijg,en als ik terug wil doen dito.

Heb gelezen over een oud type recorder, kan KPN hier iets aan doen is vervelend!!!!

admin: reactie naar verzameltopic verplaatst 

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 2 januari 2021
DexterXL schreef:

...maar ook met de 5202 duurt het te lang voor het openen van de tv-gids, bij hun zit het nu rond de 4sec voordat je wat kunt zien, ook het activeren duurt dan weer 4 sec voordat je weer beeld hebt.

Op onze 5202 en 8001 wordt de gids in één seconde geladen en ook het activeren van een uitzending is in één seconde gebeurt. Op onze 2260 is er voor het laden van de gids bijna vier seconden nodig en het activeren van een uitzending duurt zo'n drie seconden.

DexterXL schreef:

Nu maar hopen dat de update ook echt 19 januari word uitgerold en dan alle ellende weg is

Ik hoop dat maandag aanstaande al beginnen wordt met de uitrol van de nieuwe firmware.

DexterXL schreef:

...ze wisten niet dat je het 2x op ok moeten drukken om een zender vanuit de gids te bekijken ook uitgeschakeld kon worden, ze wisten niet dat je in de gids het stilstaande beeld kon wijzigen naar live beeld.

Één van de grootste tekortkomingen van KPN is mijns inziens "communicatie" en ook dit is daar weer een voorbeeld van. In dit geval heeft KPN overigens wel een bericht op de televisie geplaatst dat de PiP geactiveerd kan worden. Dit bericht zal, als ik het openingsbericht van dit topic mag geloven, bij de komende update herhaald worden.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 2 januari 2021

Goede morgen,

Sinds dat KPN de gids(TV) heeft gewijzigd is het menu ontzettend traag. Er zijn al heel veel klachten(zie Totaal TV) over geuit maar KPN doet niets. Onbegrijpelijk dat KPN zo met klanten omgaat. Maar wel iedere maand de factuur innen alsof er niets aan de hand is.  Wanneer wordt mijn probleem opgelost en hoe????? Als er niet snel iets wordt geregeld overweeg ik over te stappen naar de concurrent. Graag uw reaktie.

mvg,

H vd Berg.
admin: reactie verpkaatst naar verzameltopic 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 2 januari 2021

Hallo,

Na de update van de is mijn tv-box (Arcadyan HMB2260) zo ontzettend veel trager dan eerst (wisselen naar een menu duurt 4 tot 6 seconden) wat ik dermate storend vind dat ik liever naar de oude gids tegrug wil, kan dat?

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 2 januari 2021
Neerke schreef:

...wat ik dermate storend vind dat ik liever naar de oude gids tegrug wil, kan dat?

Nee, terugkeer naar het oude menu is een gepasseerd station.

Dit issue zal overigens binnenkort verholpen zijn.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 2 januari 2021
Neerke schreef:

Hallo,

Na de update van de is mijn tv-box (Arcadyan HMB2260) zo ontzettend veel trager dan eerst (wisselen naar een menu duurt 4 tot 6 seconden) wat ik dermate storend vind dat ik liever naar de oude gids tegrug wil, kan dat?

Of je leest de posts hier eerst even?!

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 102 reacties
  • 2 januari 2021

Ja het menu is op het ogenblik trager…….maar jeetje waarom moet tegenwoordig alles snel...en zo traag is het menu nu ook weer niet.

admin: reactie op @Reloda naar verzameltopic verplaatst 

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 2 januari 2021
jobje73 schreef:
Neerke schreef:

Hallo,

Of je leest de posts hier eerst even?!

Moet hij/zij al die pagina's doorwerken @jobje73 ?? Zou wel erg triest zijn :sweat:

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 januari 2021

Mijn Decoder HMB2260 is zeer traag.

admin: reactie toegevoegd aan verzameltopic