Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 18 januari 2021

Na maanden van ergenis over het nieuwe menu en de traagheid ervan, wil ik nu toch ook even kwijt dat het resultaat prima is. Over de kleur, indeling etc. kan je van mening veranderen. Maar de snelheid is weer terug en oke. 

KPN tot nu toe prima opgelost. Hopelijk gaat het vanaf nu beter en geen grote problemen meer. liever helemaal geen problemen maar dat kan niet en zal een utopie blijven. Voortaan eerst beter testen voor er uitgerold wordt.

Ik ben weer een tevreden kpn klant.

PeterG
Superuser
  • 61096 reacties
  • 18 januari 2021

Bij donker menu is “apps op tv” nog wel blauw :thinking: .

• Topper
  • 20 reacties
  • 18 januari 2021

Eindelijk sinds gisteren weer een werkend menu met tv gids. Verbijsterend dat zoiets zonder voldoende testen werd uitgerold en alle klanten zoveel ergernis moest geven. En dat zo'n fout niet snel hersteld werd.

Het systeem werkt nu weer goed hoewel het nog steeds niet supersnel op toetsaanslagen reageert. Wellicht kan de hardware het toch niet aan. Maar ik zou zeggen: Voorlopig afblijven!!

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 34 reacties
  • 18 januari 2021
hckl schreef:

Na maanden van ergenis over het nieuwe menu en de traagheid ervan, wil ik nu toch ook even kwijt dat het resultaat prima is. Over de kleur, indeling etc. kan je van mening veranderen. Maar de snelheid is weer terug en oke. 

KPN tot nu toe prima opgelost. Hopelijk gaat het vanaf nu beter en geen grote problemen meer. liever helemaal geen problemen maar dat kan niet en zal een utopie blijven. Voortaan eerst beter testen voor er uitgerold wordt.

Ik ben weer een tevreden kpn klant.

@hckl : mag ik vragen van welke hardware u gebruik maakt? Op de HMB2260 is het nog steeds traaaag in vergelijking met de oude software.

wjb
Superuser
  • 74592 reacties
  • 18 januari 2021
Vimcent schreef:

Misschien een beetje naar, maar ook geweldig leuk! Twee soaps in één topic, heerlijk, ik blijf het allebei met belangstelling volgen.

Wat ik heel graag zou zien is dat we vanaf dit bericht ophouden met het wijzen naar anderen en ons weer richten op het issue waarvoor dit topic in het leven geroepen is. Discussiëren over dat issue (het nieuwe menu) mag wat mij betreft op het scherpst van de snede en we hoeven het ook absoluut niet met elkaar eens te zijn, maar zodra het "op de man af" gaat worden dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Vimcent
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 15 reacties
  • 18 januari 2021
wjb schreef:
Vimcent schreef:

Misschien een beetje naar, maar ook geweldig leuk! Twee soaps in één topic, heerlijk, ik blijf het allebei met belangstelling volgen.

Wat ik heel graag zou zien is dat we vanaf dit bericht ophouden met het wijzen naar anderen en ons weer richten op het issue waarvoor dit topic in het leven geroepen is. Discussiëren over dat issue (het nieuwe menu) mag wat mij betreft op het scherpst van de snede en we hoeven het ook absoluut niet met elkaar eens te zijn, maar zodra het "op de man af" gaat worden dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Oké, vanaf dit bericht dan, tenzij een ander begint :)

On-topic: Fijn menu is het geworden.

Mo66
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 104 reacties
  • 18 januari 2021

Ik heb nu 2 dagen op 2 tvs de update, het donker menu moet ik nog aan wennen, deels beter deels weet ik nog niet zeker, maar ik denk dat het een blijvertje word.

Maar de tv menu instellingen worden nog steeds niet onthouden,  momenteel de op kleuren donker onthoud het niet en tv gids maak tvbeeld zichtbaar aan word niet onthouden nadat ik de ontvanger helemaal uit heb gezet.

De optie tvgids direct aan heeft het dus ver wel onthouden, de andere 2 staan op standaard 5 en horizontaal.  Betreft de Arris vip2952 v2

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 18 januari 2021
PeterG schreef:

Bij donker menu is “apps op tv” nog wel blauw :thinking: .

Dat had ik eerder vandaag ook al geschreven; ik denk niet dat ze dat zo snel konden aanpassen :wink: . Maar ik snap dat je niet alles zo ver terug leest hoor.

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 18 januari 2021
Mo66 schreef:

Ik heb nu 2 dagen op 2 tvs de update, het donker menu moet ik nog aan wennen, deels beter deels weet ik nog niet zeker, maar ik denk dat het een blijvertje word.

Maar de tv menu instellingen worden nog steeds niet onthouden,  momenteel de op kleuren donker onthoud het niet en tv gids maak tvbeeld zichtbaar aan word niet onthouden nadat ik de ontvanger helemaal uit heb gezet.

De optie tvgids direct aan heeft het dus ver wel onthouden, de andere 2 staan op standaard 5 en horizontaal.  Betreft de Arris vip2952 v2

Ik zet ook de ontvangers in de nacht uit. En was ook elke dag de instellingen kwijt. Er waren meer mensen met die klacht. Er is toen gevraagd of deze mensen wilden meewerken aan een onderzoek. Ik heb me toen gelijk aangemeld. 
Door een ontwikkelaar van de Software zijn er dit weekend 2 verschillende login files van mijn ontvanger gedownload. Er wordt nu naar gekeken wat de oorzaak is. Dat men dit serieus neemt en er ook iets mee doet waardeer ik zeer. 

Wat wel al bekend was: Als je de instellingen aanpast dan moet de ontvanger minstens 30 minuten aan blijven staan. Anders worden de instellingen op zeker niet opgeslagen.

De nieuwe Software heb ik sinds donderdagochtend en ik ben er blij mee. De PIP, in donkere uitvoering, is voor mij geen probleem. Stabiliteit en redelijke snelheid zijn belangrijker voor mij. Maar zo heeft iedereen zijn eigen prioriteiten. Al onze indrukken en suggesties zal men zeker gaan meenemen in een volgende update 🙂

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 18 januari 2021

Goed...pfff.…

En on-topic voor de honderdduizendste keer 🙄 

Al bekend wanneer de NMC wordt uitgerold?

En na een opmerking van @PeterG was ik nieuwsgierig m.b.t. de RBL versie, welke hier niet aanwezig is op de HMB2260. Is blanco. 

• 0 reacties
  • 18 januari 2021

Op 20 Janauri a.s kom ik met mijn visie en ervaringen, voor wat betreft de visie op wat WIJ, mijn echtegenote en ondergetekende, de afgelopen maanden zoal hebben ‘beleeft’voor wat betreft IPTV kijkers ervaring vanaf wat de kop van dit item betreft:

‘Het nieuwe tv menu’ ,a new soap has born..

Wordt vervolgd,

To be continued

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik heb de off-topic discussie verwijderd en wil jullie vragen het on-topic te houden. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2691 reacties
  • 18 januari 2021
Thomas schreef:

Ik heb de off-topic discussie verwijderd en wil jullie vragen het on-topic te houden. 

@Thomas  Het is helemaal prima dat mijn laatste berichtje is verwijderd. Geen probleem.

Ik mag hopen dat er nu ook andere posts verwijderd gaan worden?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 18 januari 2021

Nieuwe update is ontvangen. De gids is beetje sneller, maar is nog steeds erg traag.

Wanneer komt er een fatsoenlijke oplossing?

Wellicht nieuw type ontvanger, die instant reageert zodra bv de gids opgeroepen wordt.

wjb
Superuser
  • 74592 reacties
  • 18 januari 2021
Lastemvi schreef:

De gids is beetje sneller, maar is nog steeds erg traag.

Hoe lang duurt het dan voordat de gids geladen is?

Welk type TV ontvanger heb je?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 18 januari 2021
wjb schreef:
Lastemvi schreef:

Het duurt ca 1 tot 2 sec. Hoe kan ik zien welke ontvanger ik heb?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 18 januari 2021
Lastemvi schreef:
wjb schreef:
Lastemvi schreef:

TV ontvanger is HMB 2260.

• 0 reacties
  • 18 januari 2021
Thomas schreef:

Als geen van jullie moderators reageert op persoonlijke berichten en evenmin op zaken die ik meld, wordt het een beetje lastig één en ander te melden. 

Maar goed, ook ik ben wel klaar met gebral en iemand die me achtervolgt.

Kan mijn account verwijderd worden of hoe je het noemt?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 81 reacties
  • 19 januari 2021

Sommige programma’s opgenomen voor de software update hebben nog steeds grijze blokken onder. 
voor mij is dat nog steeds een “nieuw menu “ issue. 
Meer mensen last van? 
Arris 2952 V2 direct aangesloten op Experia V10

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 34 reacties
  • 19 januari 2021
Lastemvi schreef:
Lastemvi schreef:
wjb schreef:
Lastemvi schreef:

TV ontvanger is HMB 2260.

@Erik_: Hier ook de HMB2260 duurt >2s heb er al een video van gepost in vergelijking met oude menu. Heb al contact gehad met de helpdesk. Daar heeft men een notitie gemaakt. Ik krijg geen case/incident nummer en heb verder niets meer van KPN vernomen. Verwachtingen op een snelle definitieve oplossing dalen met de dag…….

Toch maar vast starten met het openen van de vergelijkingssite. Vind het jammer ben jarenlang tevreden klant geweest.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 19 januari 2021
Ouweneus schreef:

Sommige programma’s opgenomen voor de software update hebben nog steeds grijze blokken onder. 
voor mij is dat nog steeds een “nieuw menu “ issue. 
Meer mensen last van? 
Arris 2952 V2 direct aangesloten op Experia V10

@Ouweneus Is een bekend verschijnsel. Er zijn meerdere topics geopend met dit issue. 

wjb
Superuser
  • 74592 reacties
  • 19 januari 2021
MvE11 schreef:

Hier ook de HMB2260 duurt >2s heb er al een video van gepost in vergelijking met oude menu.

Dus in de onderstaande video duurt het laden van de gids meer dan 2 seconden?

• Topper
  • 12 reacties
  • 19 januari 2021

Goedemorgen,

sinds gister nieuwe update gehad ( glasvezel)

de tv gids duurt bij mij even goed nog 10 sec voordat hij hem opent. 

iemand een idee?

mvg wesleylee

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 19 januari 2021
Wesleylee schreef:

Goedemorgen,

iemand een idee?

mvg wesleylee

@Wesleylee Welke HTML versie staat er nu op jouw ontvanger en welke ontvanger heb je?

• Topper
  • 12 reacties
  • 19 januari 2021
Anneke-Anna schreef:
Wesleylee schreef:

Goedemorgen,

iemand een idee?

mvg wesleylee

@Wesleylee Welke HTML versie staat er nu op jouw ontvanger en welke ontvanger heb je?

deze versie HTML release 4.113.201

arris 2952