Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 81 reacties
  • 9 februari 2021
Henk2304 schreef:
Ouweneus schreef:
Henk2304 schreef:

De Gids gaat vaak 7 dagen vooruit (met >> kun je in Gids telkens 24 uur verder) zodat je de opname van volgende week alvast als serie kunt inplannen. 

Ok doe dat eens voor BBC1 en BBC2?

die gids gaat nooit 7 dagen vooruit. Maar 3

Wat begrijp je niet aan het woordje "vaak"? Uitzonderingen (door eisen van sommige zenders) bevestigen de regel. 

Dan zal ik het zo formuleren:

ik wil graag altijd alle opnames kunnen programmeren ongeacht hoe ver in de toekomst zich dit afspeelt. Tot september 2019 is dit nooit een issue geweest, maar nu wel. 

Dat vaak iets wel mogelijk is en dat sommige zenders bepaalde eisen hebben is hierbij niet relevant want het kon van 2009-2019 wel. Zonder problemen. En die “vaak” en “sommige” randvoorwaarden waren er toen ook. 

Waarom moet ik een wens om goed tv te kunnen kijken hier zo verdedigen? Ik had deze reacties eerder van KPN verwacht dan van mede klanten. Mijn wens en probleem wordt afgedaan met een niet zeuren houding: gaat vaak goed, sommige zenders doen moeilijk kortom geen probleem. 
Leg me dan uit hoe het te omzeilen is ipv zeggen dat iemand daar vaak geen last van heeft. 

• 13303 reacties
  • 9 februari 2021

OK, bij kpn is het niet mogelijk om langer dan 7 dagen vooruit te programmeren, m.u.v. serieopnames. Bij sommige zenders (b.v. BBC) wordt voor minder dan 7 dagen gidsgegevens aan kpn aangeleverd (of dat bij ander providers ook zo is weet ik niet). Overigens is met de invoering van het nieuwe menu niet of nauwelijks iets aan het opnemen (en terugkijken via de Gids) veranderd. 

Op datum en tijd programmeren was een jaar of 10 geleden bij kpn nog wel, mogelijk, nu (sinds de overgang van STB harddisk-opnemen naar cloudopnemen, jaren geleden) niet meer; serieopnemen kon toen niet. Er is destijds vaak gevraagd om dat weer mogelijk te maken maar tot nu toe heeft kpn dat niet gedaan. Hoe jij tot 2019 wel op datum/tijd kon programmeren is me een raadsel. Bij kpn kan dat al vele jaren dus niet meer, zelfs niet als je nog een oude harddisk STB had.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 februari 2021

In het nieuwe menu staat in uitgelicht films ook films van abonnement zenders. Niet handig vind ik.

Zou graag alleen op films die op tv komen kunnen filteren.

Is daar misschien een andere manier voor?

Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp

• 0 reacties
  • 9 februari 2021

Ik zie dat bij ons op de HBM2260 de update binnen is, weer een lichte achteruitgang en de merkbare stroperigheid is terug. Maar met Pip in beeld blijft nu het rode lampje dat het process bezig is net zo lang branden als zonder Pip. 

Overigens ik (ik weet dat het voor de slimme mensen hier niet nodig is), zou graag naast een code ook de datum van de laatste versiewijziging bij informatie zien. Dan hoef ik niet steeds dit topic door te scrollen om te zien wat de laatste is. 

• 0 reacties
  • 9 februari 2021

Welke mafkees heeft het nu weer verzonnen, om als je met de afstandsbediening  van de iptv decoder op ‘gids’ drukt, er eerst een seconde of 2-3 rechtsboven in beeld een pop-up verschijnt, met de mededeling ‘gids wordt geopend’ en dan wat krakkemikkig uiteindelijk de gids inderdaad geopend gaat worden?

Leuk,en misschien handig, als je aan het dementeren bent, dat je er vooral aan herinnerd wordt dat je op een knopje van je afstandsbediening gedrukt hebt met ‘gids’ er op..

Het moet niet idioter worden..

Is dat ook weer behorende bij ‘Het nieuwe menu’? Hoe verzin je het!

Je wordt er niet toch niet goed van! Het is en blijft een trage vertoning. Weer wat seconden er bij,dat je ontvanger trager maakt, proficiat!!

Ik geloof niet in sprookjes, ik geloof niet in een snel werkend menu, dat kun je wel schudden..

PeterG
Superuser
  • 61758 reacties
  • 9 februari 2021

@DOMINOOTJE 

je reactie.

Onder “ :film_frames: Films” is toch de rubriek “Films op TV”???

@Anto 

je reactie.

Die opnamen, uit juni, zijn nog gemaakt in het vorige menu. Daar werkt idd de voortgangsbalk incl. onthouden waar je was niet goed. Heb ik hier ook. Aangezien opnamen maar tot één jaar bewaard blijven lost het zich ‘vanzelf’ op m.i. Of KPN het voor oudere opnamen nog moet willen repareren is aan hen.
Als ik onderbreek zet ik eerst even op pauze. Dan zie ik precies minuten, seconden waar ik ben en waar ik dus verder moet gaan (onthou alleen de minuten natuurlijk….). Bv. op 28 minuten. Als de opname dan start bij minuut 0 typ ik 2 8 0 0  en :fast_forward: in en kijk verder.
Ook de eerst 5 minuten wordt bij in het vorige menu gemaakte opnamen niet overgeslagen inderdaad. Maar dan druk je 'gewoon’ even op de blauwe knop :wink: .

• 0 reacties
  • 9 februari 2021

@PeterG  100% OT, maar ik lees dat je al sins 1988 een tevreden klant bent van KPN. 

De KPN bestaat pas sinds 1998. :rofl::joy::rofl:

Over het algemeen ben je altijd 100% correct, daarom schrijf ik dit even. 

• 0 reacties
  • 9 februari 2021

Nee hoor @CorL , KPN bestaat al veel langer, is namelijk een afkorting van Koningklijke PTT Nederland, en die bestaat al een poosje langer, in 1998 is KPN gesplitst in een telecommunicatie bedrijf en het post bedrijf en is de afkorting KPN voor de telecommunicatie in gebruik genomen en de Post de naam PTT meenam, ook niet logisch want PTT is een afkorting van Post Telegraaf Telefoon.😱

https://www.overons.kpn/nl/het-bedrijf/onze-geschiedenis

PeterG
Superuser
  • 61758 reacties
  • 9 februari 2021

Euh, op mijn telefoontoestel van toen staat inderdaad PTT. Formeel heb je gelijk. Maar het is HETZELFDE bedrijf; het is alleen een naamswijziging. Ik meld het dus maar even :grin: .

Speciaal voor jou pas ik het onderschrift effies aan :wink::smiley: .

@CorL

• 0 reacties
  • 9 februari 2021
PeterG schreef:

Maar het is HETZELFDE bedrijf; het is alleen een naamswijziging. I

Peter, 

Ik ga daar niet over in discussie. Teveel OT maar je onderschrift is nu 100% correct :joy:

• 1985 reacties
  • 9 februari 2021

Iets met Rode PTT post autootjes, en Groene PTT Telecom autootjes :joy:

Veelal van die gare Renault busjes man man :yum:

• 0 reacties
  • 9 februari 2021
Ceessie35 schreef:

Welke mafkees heeft het nu weer verzonnen, om als je met de afstandsbediening  van de iptv decoder op ‘gids’ drukt, er eerst een seconde of 2-3 rechtsboven in beeld een pop-up verschijnt, met de mededeling ‘gids wordt geopend’ en dan wat krakkemikkig uiteindelijk de gids inderdaad geopend gaat worden?

Leuk,en misschien handig, als je aan het dementeren bent, dat je er vooral aan herinnerd wordt dat je op een knopje van je afstandsbediening gedrukt hebt met ‘gids’ er op..

Het moet niet idioter worden..

Is dat ook weer behorende bij ‘Het nieuwe menu’? Hoe verzin je het!

Je wordt er niet toch niet goed van! Het is en blijft een trage vertoning. Weer wat seconden er bij,dat je ontvanger trager maakt, proficiat!!

Ik geloof niet in sprookjes, ik geloof niet in een snel werkend menu, dat kun je wel schudden..

De pop-up verschijnt ook bij het b.v. programmeren en wissen van een opname uit een serie en nog wel meer misschien.

Zit er misschien een verschil in welke regio je zit en/of welke modum ,ITV kastje je heb en ook geen glasvezel , hier een ARRIS VIP2952 ! 

Hier geen pop-up te bekennen bij het openen van de gids , gids openen gebeurt in 1 [of <] seconde en het sluiten ± 2 seconden [of<] , na de 1ste update wel dezelfde problemen gehad.   

Misschien ook wel interessant om te weten wie er nu nog steeds problemen ondervinden die een gewone aansluiting hebben of eentje met glasvezel , misschien verklaart dit het één en ander. 

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 9 februari 2021

@Erik_ Zette zojuist de boel aan hier. Opvallend op de 2260 dat het aanzienlijk langer duurt bij het aanzetten eer er beeld verschijnt. Energiestand gecheckt die staat op uit. Dit is de 2e nieuwe traagheid in de laatste update. KPN rolt lekker

#gebedzonderend

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 februari 2021
Kaljo schreef:

Opvallend op de 2260 dat het aanzienlijk langer duurt bij het aanzetten eer er beeld verschijnt.

Vreemd, ik merk geen verschil in opstarttijd op onze HMB2260.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 9 februari 2021
CorL schreef:
Anto schreef:

Even wat nader onderzoek voor Eric betreft:

“De voortgangsstatus van een deels bekeken programma wordt vaak (maar niet altijd) niet goed onthouden. Dit gebeurt bij mij vooral met opnames die al wat langer op de lijst met opnames staan. Heel vervelend als je bv een concert van 2,5 uur in 4 sessies wil zien. Dan moet je elke keer weer flink doorspoelen. Graag oplossen.”

toevoeging:

even getest met 5 oude opnames van m.n. de BBC uit juni waarvan ik allemaal al ooit een stukje heb gezien.

Alle 5 gaan fout!

Geen voortgangsbalk (4 x) terwijl ik er wel naar gekeken heb. Dan kijk ik een stukje , stop kijken en de voortgangsbalk wordt zichtbaar. Ik wil verderkijken en open de opname, maar helaas: het begint gewoon weer vanaf seconde 1. ( Dus ook niet na 5 minuten.)

Een (1) opname die ik voor een stuk recent (afgelopen maand) heb gezien, heeft wel een voortgangsbalk. Maar helaas bij het verderkijken start de opname met een (standaard) sprong van 5 minuten.

Dit is geen toeval. Komt bij mij structureel voor (alle 5 laatste opnames) bij opnames van langere tijd geleden.

@Eric_

Dit is een heel oud probleem (niet van KPN maar met TV gidsen). Niet alleen bij KPN maar zelfs bij de toenmallig meest geavenceerde Video tape recorders. Er is ooit een code ontwikkeld die via Teletext werd meegezonden en waarmee de video recorder werd gestuurd. Maar dit is natuurlijk wel afhankelijk van de zenders. Dat gebeurt al tijden niet meer. 
Maar als je een mechanisme weet dat dit tegenwoordig ook doet lijkt het mij niet onraar om dat hier te vermelden. 
Wat volgens mij niet wegneemt dat in mijn ogen KPN moet blijven zoeken naar een oplossing voor dit probleem. Van de zenders die ik kijk start vooral Belgie vaak veel later dan in de KPN gids is opgegeven en dan ben je plotseling aan het einde van een programma dat einde kwijt. 

@CorL.  , zou je mijn tekst nogmaals aandachtig kunnen doorlezen. Het heeft niets te maken met de opname; die is prima. Het heeft te maken met het “onthouden” van de voortgangsstatus, Dus hoeveel van de opname ik  heb bekeken en vervolgens verdergaan met afspelen vanaf het moment dat ik ben gestopt met kijken. De statusbalk voor de opname is een nieuw feature in het nieuwe munu.

Uiteraard hadden videobanden daar geen enkele moeite mee; die spoelen immers niet vanzelf terug of verder. Met de videoband had je altijd de perfecte voortgangsstatus die door de fysieke status werd gedefinieerd. :)

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 9 februari 2021
wjb schreef:
Kaljo schreef:

Opvallend op de 2260 dat het aanzienlijk langer duurt bij het aanzetten eer er beeld verschijnt.

Ook hier op de 4 x 2260's geen verschil. Snelheid is ook Ok. Je moet echt opletten om de mededeling Gids wordt geopend (of iets van die strekking) te kunnen lezen.

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1391 reacties
  • 9 februari 2021

Vandaag de update gehad op mijn HMB2260. De volgende zaken vallen op:

• De gids is sneller geladen en wordt vloeiend geladen. Ik heb de PIP geselecteerd (top).
  • Na drukken op GIDS krijg je rechtsboven de tekst dat de gids geladen wordt. Een beetje storend.
  • Wanneer je door films scrolled dan is de opbouw knullig. Een verslechtering van wat het was. De tekst wordt niet vloeiend geladen en de rij films gaat schokkerig.
  • Wanneer je naar een andere zender gaat dmv intoetsen zendernummer of dmv p+/p- toetsen krijg je eerst 1,5- 2 seconde een zwart beeld.

Al met al de TV-gids is een verbetering. Een aantal verslechteringen in de plaats gekomen. Nog wat werk aan de winkel.

• 0 reacties
  • 9 februari 2021
Anto schreef:
CorL schreef:
Anto schreef:

Even wat nader onderzoek voor Eric betreft:

“De voortgangsstatus van een deels bekeken programma wordt vaak (maar niet altijd) niet goed onthouden. Dit gebeurt bij mij vooral met opnames die al wat langer op de lijst met opnames staan. Heel vervelend als je bv een concert van 2,5 uur in 4 sessies wil zien. Dan moet je elke keer weer flink doorspoelen. Graag oplossen.”

toevoeging:

even getest met 5 oude opnames van m.n. de BBC uit juni waarvan ik allemaal al ooit een stukje heb gezien.

Alle 5 gaan fout!

Geen voortgangsbalk (4 x) terwijl ik er wel naar gekeken heb. Dan kijk ik een stukje , stop kijken en de voortgangsbalk wordt zichtbaar. Ik wil verderkijken en open de opname, maar helaas: het begint gewoon weer vanaf seconde 1. ( Dus ook niet na 5 minuten.)

Een (1) opname die ik voor een stuk recent (afgelopen maand) heb gezien, heeft wel een voortgangsbalk. Maar helaas bij het verderkijken start de opname met een (standaard) sprong van 5 minuten.

Dit is geen toeval. Komt bij mij structureel voor (alle 5 laatste opnames) bij opnames van langere tijd geleden.

@Eric_

Dit is een heel oud probleem (niet van KPN maar met TV gidsen). Niet alleen bij KPN maar zelfs bij de toenmallig meest geavenceerde Video tape recorders. Er is ooit een code ontwikkeld die via Teletext werd meegezonden en waarmee de video recorder werd gestuurd. Maar dit is natuurlijk wel afhankelijk van de zenders. Dat gebeurt al tijden niet meer. 
Maar als je een mechanisme weet dat dit tegenwoordig ook doet lijkt het mij niet onraar om dat hier te vermelden. 
Wat volgens mij niet wegneemt dat in mijn ogen KPN moet blijven zoeken naar een oplossing voor dit probleem. Van de zenders die ik kijk start vooral Belgie vaak veel later dan in de KPN gids is opgegeven en dan ben je plotseling aan het einde van een programma dat einde kwijt. 

@CorL.  , zou je mijn tekst nogmaals aandachtig kunnen doorlezen. Het heeft niets te maken met de opname; die is prima. Het heeft te maken met het “onthouden” van de voortgangsstatus, Dus hoeveel van de opname ik  heb bekeken en vervolgens verdergaan met afspelen vanaf het moment dat ik ben gestopt met kijken. De statusbalk voor de opname is een nieuw feature in het nieuwe munu.

Uiteraard hadden videobanden daar geen enkele moeite mee; die spoelen immers niet vanzelf terug of verder. Met de videoband had je altijd de perfecte voortgangsstatus die door de fysieke status werd gedefinieerd. :)

Anto Excuses, 

Ik zat duidelijk te schrijven over een ander probleem dan dat jij aan de orde brengt. Om eerlijk te zijn, het lijkt dat ik ook al een echte KPN klant ben geworden,  zoals er velen hier reageren. Het gaat fout en je vindt dat gewoon. Ik heb toevallig vanmiddag naar een opgenomen sportwedstrijd zitten kijken, maar wilde eigenlijk alleen de laatste 10 minuten zien. Dan is dat doorscrollen met KPN een ramp. De blauwe knop, die doet altijd al heel raar. 

Maar ik accepteer het bijna al. Wij zijn geen premiumklant en opgenomnen sport kijk ik altijd op de HBM2260. Als je er dan hier iets over schrijft krijg je commentaar van allemaal premiumklanten, die zich niet in het probleem herkennen met de door hun door KPN beschikbaar gestelde perfecte apparatuur. 

Als ik het goed las neem jij ook veel Belgie op, Sporza is dan heel vervelend want dat wordt als 1 stream uitgezonden, net als de Formule 1 bij Ziggo, moet je door voor mij niet interessant geklets heen voor je bij de eigenlijke wedstrijd bent. 

Ik ben het geheel met je eens, eigenlijk onacceptabel. Maar zoals ik al schreef, ik ben tegenwoordig al blij als de terugkeer knop het goed doet. (En ook een beetje ziek van al die premiumklanten die constant menen te moeten zeggen dat zij zich niet in het probleem herkennen, wat dan bijna direct door een webcare medewerker als antwoord wordt gemarkeerd.)

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2738 reacties
  • 9 februari 2021

Vandaag moeten alle tv-ontvangers toch HTML-versie 4.114.213 hebben? Onze 5202 heeft die versie wel, maar onze 2952 niet.

Is er vertraging?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 9 februari 2021
Katana321 schreef:

Vandaag moeten alle tv-ontvangers toch HTML-versie 4.114.213 hebben? Onze 5202 heeft die versie wel, maar onze 2952 niet.

Is er vertraging?

Ik heb de nieuwe versie ook nog niet, 2952

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 9 februari 2021
wjb schreef:
Kaljo schreef:

Hier wel degelijk verschil. Een heel stuk langzamer. Ik mag zelfs blij zijn als hij opstart en niet blijft hangen op een zwart scherm!

• 0 reacties
  • 9 februari 2021
Fleur02 schreef:
wjb schreef:
Kaljo schreef:

Hier wel degelijk verschil. Een heel stuk langzamer. Ik mag zelfs blij zijn als hij opstart en niet blijft hangen op een zwart scherm!

Weet u, ik ben heel erg blij, dat er ook mensen zijn zoals u: Eerlijk en oprecht de ervaring delen,vanaf 20 Januari j.l. had heel het trage menu al opgelost dienen te zijn,volgens de berichten hierzo, doet KPN net, of dat werkelijk heel dat ‘Nieuwe menu’ wat steeds meer en meer wederom nog meer rete traag geworden is, en nóg meer trager gaat worden, met allerlei ‘ingebouwde’extra pop-ups, om het e.e.a te kunnen verbloemen? Zoals een zwart scherm met de PIP in het menu aan, waarvoor je dan nu een pop-up krijgt te zien, met de mededeling ‘gids wordt geopend’, of dat je aan het dementeren bent, en dat je niet op het juiste knopje van de afstandsbediening gedrukt hebt..??

Vanmiddag kreeg ik zelfs weer enkele voor mij erg bekende blauwe schermen in beeld, omdat KPN niet aan het klooien is?

Wij hebben hier wél een premium abonnement, wij worden momenteel als basis behandeld,of dat je enkele tientallen euro’s per maand betaald, voor een simpel abonnementje. al heel wat jaren zijn wij geabonneerd op premium compleet pakket, zeker al vanaf 2014 zo'n heel hoog pakket, waarvoor wij elke maand toch weer, zo’n 100 euro af laten schrijven van onze betaalrekening.

Al vele maanden lang hebben wij gedonder met IPTV, sinds eind December 2020 ben ik hier aan het meelezen,én aan het mee reageren: Het haalt geen ene moer uit: Het gedonder met software versus hardware, blijft maar aanhouden. Ellenlange discussies zie je hier voorbijkomen, met wat de enen pilot deelnemer of de andere deelneemster ervaart, ook wat betreft de betere hardware, die in gebruik is gesteld...(5202)

Vele deelnemers in dit topic willen mij zelfs weg hebben, omdat ik te veel zeg of schrijf? Waarom reageert KPN alleen op mensen die deelnemen of deel hebben (mogen) nemen aan een van de pilots, en laat anderen maar gewoon de moord stikken?

Dan komt KPN medio 20 januari,met de mededeling, dat je ‘gratis’ naar de pluszenders kunt kijken, of, naar ESPN. nou, daar betaal ik gewoon al jarenlang  netjes voor hé...Of een of ander filmvoucher, voor het ‘ongemak’ welnu, dat ongemak wordt echt met de dag groter! Pfff...

Nogmaals: Wij hebben een uitstekende FTTH verbinding, een zeer nette en stabiele verbinding, een zeer goed modem,uitstekende telefonie, zowel vast als mobiele telefoons, maar IPTV? Het is werkelijk om te janken!

Wat heeft KPN toch (laten) (ver)prutsen met het IPTV  product? Wat is dat, het wordt met de dag slechter, wat zijn die toch aan het doen???

@KPN: Geef eens een passend antwoord op deze erg simpele vraag.

(Typisch: De meeste ‘vaste’reageerders en ‘specialisten’ en grote ‘kenners’ zijn de allergrootste: ONTKENNERS in dit ellenlange topic, kijk ze er maar op na!

Mijn vrouw zei straks nog: ‘Wat een ergernis is dat toch, met al die stomme mededelingen in het beeld’ en ‘Wat duurt het toch lang allemaal tegenwoordig, voordat je de opgenomen programma's kunt gaan kijken’

Denk er eens over na...

• 0 reacties
  • 9 februari 2021
jobje73 schreef:
Katana321 schreef:

Is er vertraging?

Ik heb de nieuwe versie ook nog niet, 2952

Ben ergens maar blij dan, beste Katana en @jobje73 ...Je mist niets aan 4.114.213 :rage:

Groetjes en fijne avond!

Ceessie35

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 februari 2021

Jullie hebben dan blijkbaar een hele andere ervaring dan wij.

Het filmpje hieronder toont de snelheid van onze HMB2260 voorzien van versie 4.114.213.

Wij zijn dus absoluut niet ontevreden.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 9 februari 2021

Fijn tv kijken.....