Skip to main content
Beantwoord

Nieuw type tv-ontvanger KPN in 2025

• 29 december 2024
  • 163 reacties
  • 10184 keer bekeken

Toon eerste bericht

163 reacties

• 780 reacties
  • 7 januari 2025
wjb schreef:

Ik hoop ook dat KPN de “ontwikkelfase” van de soundbox gebruikt heeft om ervaring met Android TV 12 op te doen en zo op korte termijn de, eigenlijk voor Q4 van 2024 beloofde, upgrade van de TV+ Box te kunnen realiseren.

Ah, bewust tussen aanhalingstekens want er hoeft natuurlijk niets te worden 'ontwikkeld' aan een box die al in gebruik is bij andere leveranciers. Enkel de eigen schil of hoe het ook heet aanpassen.

Wat Airplay en Chromecast betreft de fabrikanten moeten de nodige vergoedingen afdragen om dat te mogen gebruiken.  Dus zal KPN of de fabrikant de nodige knaken moeten aftikken aan Apple om de Airplay techniek te mogen gebruiken op de Soundbox.

Thommus_01
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 41 reacties
  • 15 januari 2025

Kan ik mijzelf aanmelden om mee te doen met het testen van de Soundbox?

Zoja, waar?

Gr Thommus_01

PeterG
Superuser
  • 61081 reacties
  • 15 januari 2025

Dat kan nu nog niet ​@Thommus_01 .

De box is vanuit kpn nog helemaal niet aangekondigd. Dit is door klanten op het internet gevonden. 

Er zal te zijner tijd een bekendmaking zijn middels een topic. In zo'n topic kun je je ook vaak opgeven als tester. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4395 reacties
  • 15 januari 2025
Thommus_01 schreef:

Kan ik mijzelf aanmelden om mee te doen met het testen van de Soundbox?

Zoja, waar?

Gr Thommus_01

De “soundbox” waar hier naar wordt gerefereerd bestaat niet. Deze bestaat pas wanneer hij wordt aangekondigd of wanneer op dit forum een topic komt waar mensen zich kunnen aanmelden om nieuwe apparatuur te testen. Tot die tijd is het puur speculatie wat in dit topic gebeurt. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12939 reacties
  • 15 januari 2025

Wat ik me wel afvraag is, hoeveel mensen zouden een soundbox inclusief decoder willen hebben?

Mijn gevoel zegt dat de meeste mensen een soundbar hebben en de meeste daarvan met basbox (woofer)

Ik (persoonlijk) wil geen lompe KPN tv ontvanger, maar een zo compact mogelijke KPN tv ontvanger.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) heeft een mooi formaat. Groter moet hij echt niet worden. 

wjb
Superuser
  • 74561 reacties
  • 15 januari 2025
joop2011 schreef:

Wat ik me wel afvraag is, hoeveel mensen zouden een soundbox inclusief decoder willen hebben?

Zelf zou ik zo'n apparaat wel willen al is het alleen al om radio te kunnen luisteren.

Nu heb ik in de woonkamer inderdaad een home cinema set maar in de tuinkamer niet en daar zou zo'n soundbox best een mooie oplossing kunnen zijn.

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2769 reacties
  • 15 januari 2025
joop2011 schreef:

Mijn gevoel zegt dat de meeste mensen een soundbar hebben en de meeste daarvan met basbox (woofer)

Ik (persoonlijk) wil geen lompe KPN tv ontvanger, maar een zo compact mogelijke KPN tv ontvanger.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) heeft een mooi formaat. Groter moet hij echt niet worden. 

Die box DIW7022 is al gedateerd wel lekker klein maar niet meer van deze tijd als ik ook goed gelezen heb kan hij ook niet verder dan android 12 en dat is ook niet meer van deze tijd.

Daarin tegen is de soundbox wel iets groter maar is geen lelijk ding.

En ben het met @wjb eens voor radio luisteren perfect.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8316 reacties
  • 15 januari 2025

Ik ben ook voor een combi-apparaat, geen losse decoder en soundbar meer, scheelt ruimte en stroomkosten, van 2 apparaten naar 1 en lekker radio luisteren zonder tv aan.

wjb
Superuser
  • 74561 reacties
  • 15 januari 2025

MennoG78 schreef:

Die box DIW7022 is al gedateerd wel lekker klein maar niet meer van deze tijd als ik ook goed gelezen heb kan hij ook niet verder dan android 12 en dat is ook niet meer van deze tijd.

Wat heb jij gelezen dat de DIW7022 niet verder dan Android 12 zou kunnen?

Android 14 draait enkel nog op de Google streamer 4K. Geen enkele ander Android/Google TV apparaat is voorzien van Android 14. De eerstvolgende zal de Chromecast Google TV zijn en als zelfs dat apparaatje op Android 14 kan draaien dan moet de DIW7022 dat mijns inziens ook wel kunnen.

Overigens is de soundbox ook alweer zo'n vier jaar oud.

• 780 reacties
  • 15 januari 2025
wjb schreef:

MennoG78 schreef:

Je bedoeld al 4 jaar in gebruik bij andere providers we mogen er toch vanuit gaan dat er toch een recentere hardware versie voor KPN komt.

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2769 reacties
  • 15 januari 2025
wjb schreef:

MennoG78 schreef:

Wat heb jij gelezen dat de DIW7022 niet verder dan Android 12 zou kunnen?

Android 14 draait enkel nog op de Google streamer 4K. Geen enkele ander Android/Google TV apparaat is voorzien van Android 14. De eerstvolgende zal de Chromecast Google TV zijn en als zelfs dat apparaatje op Android 14 kan draaien dan moet de DIW7022 dat mijns inziens ook wel kunnen.

Ik zat laatst een artikel te lezen er over volgens mij op hun site zelf zal eens zoeken.

wjb
Superuser
  • 74561 reacties
  • 15 januari 2025
Rowi. schreef:
wjb schreef:

MennoG78 schreef:

Je bedoeld al 4 jaar in gebruik bij andere providers we mogen er toch vanuit gaan dat er toch een recentere hardware versie voor KPN komt.

Er is zelfs al een soundbox van Sagemcom met recentere hardware maar blijkbaar heeft KPN voor het oudere (minder krachtige) model gekozen.

• 780 reacties
  • 15 januari 2025

wjb schreef:
Rowi. schreef:
wjb schreef:

MennoG78 schreef:

Er is zelfs al een soundbox van Sagemcom met recentere hardware maar blijkbaar heeft KPN voor het oudere (minder krachtige) model gekozen.

Hmmm, dat is dan wel weer jammer. Maar goed voorlopig houd ik het bij de vip5202. En eer deze daadwerkelijk wordt uitgereikt zal het wel 2026 zijn.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • 15 januari 2025
wjb schreef:
Rowi. schreef:
wjb schreef:

MennoG78 schreef:

Kpn heeft de Sagemcom VSB3918 KPN voorzien van een Quad-core 2.0 GHz.

Er is ook een VSB3918 met een Quad-core 2.6 GHz.

Ook is er nog een VSB3930 met een Quad-core 2.6 GHz

Verder de keuze voor 2, 3 of 4Gb RAM.

Intern geheugen 8, 16 of 32Gb

Ben benieuwd welke geheugen specs de KPN versie gaat krijgen.

PeterG
Superuser
  • 61081 reacties
  • 15 januari 2025

Waar is Android 13 wjb?

wjb
Superuser
  • 74561 reacties
  • 15 januari 2025
PeterG schreef:

Waar is Android 13 wjb?

Er is een ontwikkelaarsversie van Android 13 voor TV geweest maar die heeft nooit het levenslicht gezien.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12939 reacties
  • 16 januari 2025
wjb schreef:
joop2011 schreef:

Zelf zou ik zo'n apparaat wel willen al is het alleen al om radio te kunnen luisteren.

Nu heb ik in de woonkamer inderdaad een home cinema set maar in de tuinkamer niet en daar zou zo'n soundbox best een mooie oplossing kunnen zijn.

Dan valt jij onder de groep die hem willen hebben.

Wij zo wie zo niet.

Radio luisteren wij via de JBL WIFI Charge 5 box.

Maar zoals ik al schreef, alles is persoonlijk.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36558 reacties
  • Antwoord
  • 24 januari 2025
Katana321 schreef:

Komt er in 2025 een nieuw type tv-ontvanger? Zie:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81150716#81150716

Zeker ​@Katana321 ,

Die box komt er. Je kunt je nu Hier opgeven als tester! 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4395 reacties
  • 24 januari 2025
Noordzee schreef:
Katana321 schreef:

Zeker ​@Katana321 ,

Ho ho, het zou zomaar de een Motorola 1853 V2 kunnen zijn. In de post staat niks over een soundbox 😜

PeterG
Superuser
  • 61081 reacties
  • 24 januari 2025

Oh! Dank je ​@Ik_Combineer .

Ik wil graag mee doen met de test voor de Panasonic TU-DC40RD voor IPTV 😁🤓.

• 780 reacties
  • 24 januari 2025
Ik_Combineer schreef:
Noordzee schreef:
Katana321 schreef:

Zeker ​@Katana321 ,

Ho ho, het zou zomaar de een Motorola 1853 V2 kunnen zijn. In de post staat niks over een soundbox 😜

Er staat wel specifiek geen gebruik maken van een soundbar vermeld. En voor de TV kunnen plaatsen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 2688 reacties
  • 24 januari 2025
Noordzee schreef:
Katana321 schreef:

Zeker ​@Katana321 ,

@Noordzee Dank!

Ja, ik zag dat topic net al in mijn mail voorbijkomen. Maar helaas kan ik mij niet opgeven als tester, want ik heb geen tv+ abo. (Voorlopig bevalt mijn 5202 in combinatie met mijn Chromecast mij prima!)

Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 2688 reacties
  • 24 januari 2025
Rowi. schreef:
Ik_Combineer schreef:

---

In de post staat niks over een soundbox 😜

Er staat wel specifiek geen gebruik maken van een soundbar vermeld. En voor de TV kunnen plaatsen.

Ja, ook voor mij is 1+1=2
@Ik_Combineer Misschien kan dat andere topic herschreven worden zodat wij langer in spanning zitten? 🤣

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4395 reacties
  • 24 januari 2025
Katana321 schreef:
Rowi. schreef:
Ik_Combineer schreef:

---

In de post staat niks over een soundbox 😜

Ja, ook voor mij is 1+1=2
@Ik_Combineer Misschien kan dat andere topic herschreven worden zodat wij langer in spanning zitten? 🤣

In plaats van huur superwifi zit er bij deze test een huur soundbar bij 🤣 

(nee ik werk als monteur en niet bij een testprogramma, ik weet even veel als iedereen hier. Dit is een grapje)

Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 2688 reacties
  • 24 januari 2025

@Ik_Combineer  Ik had in eerste instantie jouw bijna-verborgen tekst niet gezien..., maar net ineens wel 🤣🤣🤣

Reageer