Skip to main content

[Opgelost] Storing KPN TV - Beperkte modus en/of zwart beeld

• 19 april 2024
  • 549 reacties
  • 29160 keer bekeken
[Opgelost] Storing KPN TV - Beperkte modus en/of zwart beeld
Toon eerste bericht

549 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 20 april 2024

Sinds gisterenavond noodgedwongen de nieuwe vernieuwde app gedownload. Krijg nu alleen maar een zwart scherm. Waar ik met de oude app nog wel tv kon kijken. De opnames kon ik al niet meer zien. 
kpn wat is er aan de hand

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 20 april 2024

Het ligt in ieder geval aan de Firmware. We hebben 2 KPN boxen in huis. De ene die we weinig gebruiken deed het nog prima. Stom van ons, maar we hebben de firmware geüpdatet (hij stond immers toch aan) en sindsdien hetzelfde probleem als onze andere KPN box beneden. Kunnen we restoren? Graag!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 20 april 2024

Gisteren heb ik de nieuwe Kpn tv app op mijn telefoon geïnstalleerd. Als ik de app op de telefoon open blijft hij in het beginscherm hangen. Mijn telefoon heeft alle updates gehad.  

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • 20 april 2024

Verslag: na even op stand-by helaas nog steeds 'beperkte modus’ (Arris vip2952)

(10:20)

Via de diw7022 momenteel F1 TV aan (app).

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • 20 april 2024

Hoi @MEAM57 . Er is een storing bij KPN TV. Alles is getroffen. Helaas. De app doet het bij niemand. Noch de nieuwe, noch de oude. Ook tv.kpn.com werkt niet. TV ontvangers in 'beperkte modus’.

Alfons
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 851 reacties
  • 20 april 2024

@PeterG De apps van Viaplay en F1 TV doen het nog steeds goed. Andere heb ik niet geprobeerd. 

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 20 april 2024
Anitas_nl schreef:

Het ligt in ieder geval aan de Firmware.

@Anitas_nl, Dit issue heeft niets met de firmware te maken immers alle TV ontvangers en ook alle apps en site hebben last van deze storing.

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 20 april 2024
Alfons schreef:

@PeterG De apps van Viaplay en F1 TV doen het nog steeds goed. Andere heb ik niet geprobeerd. 

Ook andere apps zullen het vast nog wel doen, die hebben immers niets van doen met het TV platform van KPN.

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • 20 april 2024

Het wordt alleen maar slechter. Nu is ook de diw7022 in beperkte modus. 

Met VEEL minder zenders dan de Arris vip2952 in beperkte modus.

Arris vip2952 tot en met kanaal 16 werkt.

Sagemcom diww7022 houdt er na npo 3 al mee op. Zelfs rtl 4 werkt niet.

Nu lekker JOE aan via de … FM in de ether.

• Topper
  • 19 reacties
  • 20 april 2024

Hier, in het door Utrecht geannexeerde stukje Zuid Holland zijn de opgenomen programma’s weer te zien. Helaas onterecht blij want dat is direct weer voorbij.

Wel kan ik inmiddels de extra te betalen zenders ESPN en Ziggo weer zien. Helaas allemaal herhalingen.

Broodrooster
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 20 reacties
  • 20 april 2024

Ongelooflijk dat dit nu nog niet is opgelost, daar moet kpn echt lessen uit trekken Het werkt bij mij nog steeds niet, zowel op tablet, telefoon, pc.…

Kan KPN geen update geven op de status op dit moment? Graag verwachtingen afgeven aan de eindgebruikers.

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Omgeving Rozenburg/Brielle doet bijna alles het weer… gids doet t weer, opnames zijn al wel zichtbaar, maar spelen nog niet af
langzaam maar zeker komen er steeds meer functionaliteiten weer terug...😎
en afspelen werkt inmiddels ook (10:42)

roestig blaaiben😉

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 20 april 2024

Tv kijken gaat net aan, dingen terug kijken kan niet. 

meermaals herstart, maar geen resultaat.

• Topper
  • 22 reacties
  • 20 april 2024

Ik kan weer inloggen, TV gids en opnames zijn weer zichtbaar. Op app en TV

Maar helaas kan ik niets kijken, zwart beeld 🤣

• Slimmerik
  • 64 reacties
  • 20 april 2024

Er wordt van alles gedaan om de klanten tevreden toe houden, het nieuwe is dat als je 100 Mbps hebt je nu 200 Mbps krijgt, en die 200 Mbps heeft nu ineens 1GB Mbps krijgt, ze zeggen wel dat het een kadootje is maar is gewoon een zoethouder, ze zijn de grootste provider in Nederland, omdat en te weinig concurrentie is en KPN beperkt toegang geeft tot haar netwerk wordt tijd dat weer alles naar de overheid gaat, dus gemeentes het netwerk weer gaan mee beslissen, nu is het zo in mei/juni komt de prijsverhoging van KPN en VodafoneZiggo, waar je niks tegen kunt doen als je bij hun een abo hebt,

Strtingen bij beide worden na een heeeeeleboel uren niet opgelost, IN de oude tijd van begin internet had je een backup op tape enof schijf, tegenwoordig staat alles in de Cloud, dus repareren van een fout moet een fluitje van een cent zijn.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14199 reacties
  • 20 april 2024

Als je een sleuf in de grond moet graven dan kun je wat harder werken, met een storing zoeken kan dat niet dat kan n.l. wel een hele ingewikkelde zaak zijn, dus de boel proberen te versnellen heeft geen enkel effect en meestal het tegendeel..

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • 20 april 2024

Net melding in beeld dat het is opgelost. Echt niet.

(10:41)

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 april 2024
wjb schreef:
Anitas_nl schreef:

Het ligt in ieder geval aan de Firmware.

@Anitas_nl, Dit issue heeft niets met de firmware te maken immers alle TV ontvangers en ook alle apps en site hebben last van deze storing.

Niet helemaal, want op de Ipad 2018 6e generatie hier werkt de app nog wel, op de nieuwere Ipad en de HMB2260 V2 helaas niet, en dat al sinds donderdagavond, dus de storing duurt al even.

@Sanne van KPN wat ik erg hinderlijk vindt is het geven van een link naar de storingenpagina en daar vervolgens eerst de hele riedel van invoeren van codes en checken wat er aan de hand is te moeten doorlopen om vervolgens doodleuk een melding te krijgen dat er een storing is.

Dat is geen open pagina met updates van storingen waar we kunnen zien wat de status is, vrij nutteloos dus.

Op allestoringen.nl binnen 10 seconden melding dat er wat aan de hand is, als het een keer fout mag je de klanten best wat vlotter en makkelijker laten weten dat er iets mis is en daar ook open updates over geven. Jullie verkopen communicatie maar zijn er zelf nog niet zo goed in en dat geeft denk ik de meeste frustratie bij de abonnees.

• Topper
  • 22 reacties
  • 20 april 2024
TochApart schreef:
R.Firth schreef:

Nu storing is tot 11.00 uur. Vervelend zeg ! Wat is er aan de hand? 4 modems en TV's ook allemaal hetzelfde melding. Ook moet ik voor betalen. Verschrikkelijk. 

Dat tijdstip blijft gewoon opschuiven iedere keer als het niet gehaald wordt. Gisterenavond stond er nog dat het tot 7 uur in de ochtend zou duren. Zou me niets verbazen als het om 11 uur weer verder opgeschoven wordt. NLziet is kwalitatief niet geweldig en een aantal gewenste zenders ontbreekt, maar het werkt tenminste. KPN laat op meerdere vlakken redelijk te wensen over. Met bijvoorbeeld het snelste internet abonnement is mijn upload trager geworden dan wat het voorheen was. Beetje jammer allemaal.

Volgens mij hebben ze de oplostijd nu al weer opgeschoven naar 15:00u 🤣

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • 20 april 2024

@Trilliwilli 

Als je alleen je postcode en huisnummer invult en dan op [check nu] klikt krijg je direct de storingsmelding.

Eindtijd verschoven naar 15:00 uur overigens.

De opgelost melding op de diw7022 was wat voorbarig dus.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 20 april 2024

ook van hetzelfde niks werkt

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3478 reacties
  • 20 april 2024

Hond uitlaten helpt niet 🐶, bij terug komen had de DIW7022 meer dan 5min nodig om op te starten en dan het scherm beperkte modus laten zien. 

Nu de KPN technici wakker zijn, zijn de storingen ook wakker

Gisteren avond begonnen en nog steeds niet opgelost😪

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 april 2024
PeterG schreef:

@Trilliwilli

Als je alleen je postcode en huisnummer invult en dan op [check nu] klikt krijg je direct de storingsmelding.

Eindtijd verschoven naar 15:00 uur overigens.

De opgelost melding op de diw7022 was wat voorbarig dus.

Hebben we gisterenavond gedaan en er werden geen storingen gemeld.

De ingesproken boodschap bij XS4all klantenservice ( het 020 nummer) waar wij nog steeds een abo hebben gaf de storing wel aan.

Dat na twee keer naar een herstartende TV-ontvanger te hebben zitten kijken, dat irriteert mij mateloos.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 20 april 2024

Hier ook alleen beperkte modus sinds gisteravond. 

Reageer