Mijn zoon stapt binnen enkele weken over naar KPN Internet + TV en wil dan naast TV kijken ook naar de beschikbare KPN Radio zenders luisteren.
Voor het TV kijken gebruikt hij een recent bestelde Samsung Smart TV.
Voor de verbetering van het geluid van zowel het TV- als Radio geluid wil hij een AV-versterker (absoluut geen Soundbar) bestellen en heeft hij mij gevraagd om dit voor hem te willen verzorgen.
Ik gebruik zelf een KPN Internet + TV abonnement i.c.m. een BlueSound Stereo versterker en beluister Raio dmv TuneIn vanuit de Bluesound, dat is dus een ander wijze van gebruik dus daarvandaan de onderstaande vraag.
Het aansluiten van de KPN TV box is volgens de KPN handleiding duidelijk, alleen voeg ik dan nog een Toslink kabel tussen de optische (SPDIF) aansluitingen van de KPN TV Box en de nog te bestellen AV-versterker toe.
TV kijken lijkt mij dan via de KPN afstandsbediening vrij makkelijk te bedienen maar hoe gaat het dan met het beluisteren van de KPN Radio zenders als de TV is uitgeschakeld?
Mijn logica zegt dan dat ik dan alleen de AAN-knop van de KPN afstandsbeding én de Radio knop moet indrukken en daarna op de afstandsbediening de betreffende optische ingang moet kiezen.
Omdat de TV dan uitstaat moet ik één van de favoriete nummers van de Radio kanalen uit het hoofd of van papier kiezen en dan zou het moeten werken, correct of zie ik iets over het hoofd?
De voorlopige keuze voor een AV-versterker is gevallen op een Marantz NR1510. Waarschijnlijk zou een Stereo versterker ook goed voldoen maar dan denk ik dat de bediening minder gemakkelijk is.