Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.
Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.
Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.
Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.
Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.
Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.
Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.
Bladzijde 57 / 73
Hier ook de tien dagen SMS gekregen. Iemand vroeg hier of alle iPhone 11 toestellen het hebben bij KPN; nee, dat is niet het geval. M’n partner heeft ook KPN met iPhone 11. Zowel die van mij als hem op dag van releasedatum gekocht /binnengekregen via Apple zelf. Ik heb last en hij nul.
het lijkt wel iets te beteren maar is nog altijd onbetrouwbaar. ‘Vervelende’ is; als je naar m’n gebruik kijkt zou je denken dat het goed werkt. Het is redelijk gelijk gebleven. Maar ik heb tientallen keren geen of slecht bereik gehad. Dus hoe dat verbruik überhaupt nog tot stand is gekomen is me ook deels een raadsel
Voor iedereen die wacht op de ‘oplossing’: ik moet jullie teleurstellen. Ik ben al een stapje verder (of terug, maar net hoe je het bekijkt), de ‘oplossing’ is dus dat je je telefoon instuurt die je na een paar weken zonder toelichting weer terug krijgt. Dus wat je er dan mee opschiet is dat je je telefoon een paar weken kwijt bent.
Ik ben benieuwd hoe dit verder verloopt. Er is me toegezegd dat mijn iPhone 11 zou worden omgeruild voor een iPhone 13, maar het lijkt erop dat KPN op meerdere paarden wedt. Ik ga er zelfs van uit dat het omruilproces momenteel stil ligt in afwachting van een mogelijke technische oplossing. Er is als ik het goed heb de afgelopen weken niemand geweest die nog melding heeft gemaakt van een omruiling. De enige meldingen zijn van oplopende wachttijden…
Dat was mijn verwachting al. Ik schreef bovenstaande op 25 september…
Nav mijn zoveelste klacht (ik kan niet naar vaste nummers bellen, kan huisarts bijv niet bellen! mobiel bellen lukt redelijk via whatsapp bellen, alleen via wifi dus) ben ik gebeld door een aardige dame van kpn. Ze zijn er nog steeds mee bezig. Ik zeg, ik geloof niet in een oplossing. Snapte ze. Ook zij gaf niet aan wanneer er een oplossing zou komen. Ik vertelde dat ik helaas pas in 2026 kan overstappen met mijn hele kpn. Ze wilde dit best wat naar voren halen. Wat schiet ik daarmee op? Een jaar eerder weg?! Nog een jaar ellende. Ze was eerlijk en gaf aan dat zij het ook niet wist. Kortom ik geloof niet dat kpn dit gaat oplossen voor iedereen. Soms heeft iemand geluk. Ik denk dat ze denken de rest vertrekt of koopt zelf een nieuwe telefoon.
Een update van mij, had paar maanden geleden als 5e gereageerd toen dit draadje begon.. Ook even positief puntje van KPN, na maanden gedoe gehad te hebben.
Ik heb inmiddels 1,5 maand geleden via omruilproces een nieuwe Iphone 13 ontvangen, alles werkt nu perfect. Klant van Youfone, maar dit werd via KPN geregeld. Half augustus gebeld door aardige dame van KPN, die het proces in gang zette. Wel paar keer in die maanden daarvoor gebeld met klantenservice Youfone om aan te geven dat probleem nog steeds aanhield.
Bij mij hielp het herstellen van netwerkinstellingen aardig. Probleem was niet helemaal opgelost, maar kon toen in ieder geval weer redelijk bellen, appjes sturen en navigeren.
Succes allen!
Ik ben behoor tot de groep afwachtenden, omdat ik geen tijd heb (of maak?) om naar de winkel van Odido in de stad (Arnhem) te gaan en daar een nieuw abonnement af te sluiten. Dat is voor KPN veel goedkoper dan mij een Iphone 13 aan te bieden. Ik denk dat het voor KPN financieel aantrekkelijker is dat alle “pech klanten” overstappen naar een andere provider dan deze klanten een nieuw toestel aan te bieden.
Ik vermoed niet dat KPN de getroffenen nog gaat compenseren.
KPN is helaas geen bonafide club meer.
Ik kreeg vandeweek een vreemd sms’je van KPN waarin stond dat ze mijn verbinding hadden gecheckt en dat alles in orde was. Dat is niet zo want ik heb nog steeds problemen met vooral bellen. Gelijk even gebeld en daar konden ze mij eigenlijk niets meer vertellen. De mevrouw was erg aardig maar wist niet hoe en wat voor antwoorden ze mij moest geven als ik even door vroeg. Het werdt helemaal vreemd toen ze mij aanbood een nieuw ticket aan te maken zodat ik weer onderaan de rij kwam te staan… KPN is een vreemd bedrijf geworden die als dit zo doorgaat afstevent op een tweederangs provider waar niemand meer zijn telefoon bij wil hebben. Maar goed ik zou gebeld gaan worden maar dit kon nog wel even gaan duren vanwege het zeer grote aantal mensen die ook met dit probleem kampen. Ik verwacht dus eigenlijk helemaal niets meer en ben zoals ik al eerder aangaf eerdaags weg naar de concurrent.
Ik ben weer 10 dagen blij
Fijn weekend KPN 🥳
Ik ben inmiddels (sinds begin september) over naar vodafone, het duurde me te lang. In de eindafrekening zouden de mobiele kosten met terugwerkende kracht tot medio juni worden verrekend (de maanden dat ik amper kon bellen en internetten). Je raadt het al, niet gebeurt natuurlijk. Maar weer bellen…..
Terug storneren !
Terug storneren !
Niet aan te raden hoe aantrekkelijk het ook is.
Dan krijg je hele andere processen achter je aan en dan ben je nog niet van KPN af.
Ik ben inmiddels (sinds begin september) over naar vodafone, het duurde me te lang. In de eindafrekening zouden de mobiele kosten met terugwerkende kracht tot medio juni worden verrekend (de maanden dat ik amper kon bellen en internetten). Je raadt het al, niet gebeurt natuurlijk. Maar weer bellen…..
Daar ben ik wel benieuwd naar, ik heb wel de iPhone 13 gekregen maar niet de teruggave
Ik vind het allemaal wel heel bijzonder want heb meerdere malen verspreid over de periode van mei tot aan nu gebeld en gemaild, maar nog nooit een update sms oid gehad en heb niet t idee dat er voor mij een ticket is aangemaakt… ik hoor telkens enkel ‘is een bekend probleem wij kunnen er nu niks mee je moet afwachten’
@Suuus dit klinkt mij niet goed in de oren! Als je nog nooit een update sms hebt gehad en ook nu niet, dan baart me dat een beetje zorgen. Je geeft aan dat je al meermaals gebeld hebt, is er niet aangegeven dat er een ticket zou worden aangemaakt? We hebben geen e-mailadres waarop je ons kunt bereiken, mijn advies is om morgen toch opnieuw onze klantenservice te bellen en aan te geven welke klachten je ervaart.
Voor iedereen die wacht op de ‘oplossing’: ik moet jullie teleurstellen. Ik ben al een stapje verder (of terug, maar net hoe je het bekijkt), de ‘oplossing’ is dus dat je je telefoon instuurt die je na een paar weken zonder toelichting weer terug krijgt. Dus wat je er dan mee opschiet is dat je je telefoon een paar weken kwijt bent.
@mikesss dit lijkt me niet te kloppen. We gaan natuurlijk geen toestellen op laten sturen om deze daarna zonder toelichting weer te retourneren. Op het moment dat jouw toestel defect lijkt, dan kan er gevraagd worden of je deze naar Reconext opstuurt. Zij doen een check. Als het toestel níet defect lijkt, dan wordt er altijd uitleg gegeven. Als dit niet zo is, dan is mijn advies om te bellen met 0800 8200008 en informatie op te vragen.
Ik kreeg vandeweek een vreemd sms’je van KPN waarin stond dat ze mijn verbinding hadden gecheckt en dat alles in orde was. Dat is niet zo want ik heb nog steeds problemen met vooral bellen. Gelijk even gebeld en daar konden ze mij eigenlijk niets meer vertellen. De mevrouw was erg aardig maar wist niet hoe en wat voor antwoorden ze mij moest geven als ik even door vroeg. Het werdt helemaal vreemd toen ze mij aanbood een nieuw ticket aan te maken zodat ik weer onderaan de rij kwam te staan… KPN is een vreemd bedrijf geworden die als dit zo doorgaat afstevent op een tweederangs provider waar niemand meer zijn telefoon bij wil hebben. Maar goed ik zou gebeld gaan worden maar dit kon nog wel even gaan duren vanwege het zeer grote aantal mensen die ook met dit probleem kampen. Ik verwacht dus eigenlijk helemaal niets meer en ben zoals ik al eerder aangaf eerdaags weg naar de concurrent.
@Paul622 we hebben inderdaad bij een aantal klanten, waarbij metingen gedaan zijn, geconstateerd dat er geen terugval naar 2G is. Deze hebben we de sms gestuurd die jij hebt ontvangen. Het gaat hier om tickets die de afgelopen twee weken binnengekomen zijn bij ons. Als jij toch problemen ervaart, dan moet er inderdaad een nieuw ticket aangemaakt worden. Ik begrijp dat dit nu is gebeurd? We werken er hard aan om achterstanden in te lopen: we nemen zeker contact met je op naar aanleiding van je ticket.
Daar ben ik wel benieuwd naar, ik heb wel de iPhone 13 gekregen maar niet de teruggave
Op het moment dat er een oplossing voor jou geregeld is, krijg je binnen ongeveer 2 maanden een compensatie van de kosten, wanneer je hier recht op hebt.
Op het moment dat er een oplossing voor jou geregeld is, krijg je binnen ongeveer 2 maanden een compensatie van de kosten, wanneer je hier recht op hebt.
bedankt voor je antwoord! Ik heb een telefonische toezegging en mijn toestel is nu ongeveer ander half maand geleden geswapt
Na maanden ellende (23 mei heb ik voor het eerst melding gemaakt) en alleen smsjes dat kpn medewerkers mij niet kunnen helpen, ben ik het wel zat. Kan iemand mij uitleggen wat de stappen zijn om aan een iPhone 13 te komen?
Na maanden ellende (23 mei heb ik voor het eerst melding gemaakt) en alleen smsjes dat kpn medewerkers mij niet kunnen helpen, ben ik het wel zat. Kan iemand mij uitleggen wat de stappen zijn om aan een iPhone 13 te komen?
Wat mij heeft geholpen is werkelijk bellen en het via de klachtenlijn doen, dus klacht aanmaken wordt je teruggebeld (scheelt je 10/15 min wachten) en krijg je gelijk een goed geïnformeerd iemand aan de lijn, ik heb deze lijn 3x gebeld na de 3de x werd ik binnen 10 dagen terug gebeld dat ik mijn abbo kosten vergoed kreeg en de telefoon kon opsturen, binnen 5 werkdagen had ik de iPhone 13
Wat mij heeft geholpen is wekelijks bellen en het via de klachtenlijn doen, dus klacht aanmaken wordt je teruggebeld (scheelt je 10/15 min wachten) en krijg je gelijk een goed geïnformeerd iemand aan de lijn, ik heb deze lijn 3x gebeld na de 3de x werd ik binnen 10 dagen terug gebeld dat ik mijn abbo kosten vergoed kreeg en de telefoon kon opsturen, binnen 5 werkdagen had ik de iPhone 13
Wat mij heeft geholpen is wekelijks bellen en het via de klachtenlijn doen, dus klacht aanmaken wordt je teruggebeld (scheelt je 10/15 min wachten) en krijg je gelijk een goed geïnformeerd iemand aan de lijn, ik heb deze lijn 3x gebeld na de 3de x werd ik binnen 10 dagen terug gebeld dat ik mijn abbo kosten vergoed kreeg en de telefoon kon opsturen, binnen 5 werkdagen had ik de iPhone 13
Ik ken alleen het nummer van de algemene kpn helpdesk. Wat is het nummer van de klachtenlijn? Of moet je daar naar doorverbonden worden vanuit de reguliere helpdesk?
even op Google zoeken, dan moet je inloggen met je id en zo kom je er door
Na 4 maanden problemen met netwerk en bellen (en mijn IPhone 11 die in de soep gelopen is) kreeg ik een mail van Budget mobiel. Ik heb contact opgenomen en heb een iPhone 13 aangeboden gekregen. Ik moest daarvoor wel eerst mijn 11 opsturen en kreeg binnen 1 werkdag een 13 terug. Eindelijk verlost van de ellende. Veel sterkte voor iedereen die nog geen oplossing heeft en problemen ervaart…
Begin september toen ik aangaf over te gaan stappen is door de klantenservice toegezegd dat het met de eindafrekening zou worden verrekend. Ik ben nu immers geen klant meer en hoef dus ook geen oplossing meer!
Word nu al maanden aan het lijntje gehouden door KPN. Bizar!
Ik ken alleen het nummer van de algemene kpn helpdesk. Wat is het nummer van de klachtenlijn? Of moet je daar naar doorverbonden worden vanuit de reguliere helpdesk?
even op Google zoeken, dan moet je inloggen met je id en zo kom je er door
Geldt dit ook voor simonly?
Wat mij heeft geholpen is werkelijk bellen en het via de klachtenlijn doen, dus klacht aanmaken wordt je teruggebeld (scheelt je 10/15 min wachten) en krijg je gelijk een goed geïnformeerd iemand aan de lijn, ik heb deze lijn 3x gebeld na de 3de x werd ik binnen 10 dagen terug gebeld dat ik mijn abbo kosten vergoed kreeg en de telefoon kon opsturen, binnen 5 werkdagen had ik de iPhone 13
Die tactiek werkt zeker niet altijd. Ik heb na meerdere klachten te horen gekregen dat ze mijn klachten niet meer behandelen en dat ik maar gewoon geduld moet hebben. Inmiddels sinds eind augustus ook niets meer gehoord.
Beste KPN,
wees eens eerlijk wij klanten die jullie salaris betalen mogen na 4 maanden toch wel weten wat jullie plan is. Zelfs als bij sommige hun iPhone het weer redelijk doet. 4 maanden lang een telefoon hebben die gloeiend heet wordt, dat is niet bepaald levensverlengend voor het toestel. Wij klanten hebben schade en veel te veel geduld. Wat is jullie plan? Alles lijkt op willekeur? Gebruiken jullie een dobbel steen ofzo?
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.