Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.
- Community
- Mobiel en Vast bellen
- Mobiel
- Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11
Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11
- 28 juli 2022
- 6658 reacties
- 221102 keer bekeken
- Deelnemer
- 4 reacties
Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.
Update 19 december 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.
Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!
Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:
- Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
- Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
- Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.
Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.
Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.
Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.
Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.
In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer 0800 – 8200008.
Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.
Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.
Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:
- Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
- Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
- Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.
Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.
Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.
We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.
Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.
Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam.
Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.
Update zondag 13 november
Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.
Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.
Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
- Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
- Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen.
- Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
- Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam.
De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.
Vorige updates
Update donderdag 03 november
Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.
Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.
Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen.
Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.
Update dinsdag 25 oktober
Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.
We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.
Update maandag 10 oktober
We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms.
Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
Update per SMS woensdag 28 september:
Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN
Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
Update per SMS vrijdag 09 september:
Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.
Update dinsdag 30 augustus:
We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoet. Helaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.
We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.
6658 reacties
- Topper
- 18 reacties
- 28 oktober 2022
Hier geen mail gehad maar wel dit in de PostNL app

- Deelnemer
- 9 reacties
- 28 oktober 2022
Klopt. De info staat in het veld ‘persoonlijke opmerkingen’
Dank,
Hi als het goed is zijn mijn gegevens ook genoteerd en verwacht ik eigenlijk een belletje maar nu lees ik dat men alleen belt wanneer er wordt geconstateerd wanneer ik last heb van de grote storing. Ik heb er zeker last van maar hoe wordt dat bepaald? Nu krijg ik een gevoel van onzekerheid, heb ik genoeg last om gebeld te worden etc. ik zou graag wat helderheid willen hierop
Er wordt een check gedaan op het netwerk. Constateren we het issue dan zal de oplossing voor je gelden. Deze check wordt bij iedereen die zich meldt gedaan.
En hoe gaat dat als de simkaart in een oud toestel zit om bereikbaar te zijn?
Geen probleem,
profiel is aangevuld. Groet, Elke
Het gaat toch inderdaad niet helemaal goed met het invullen van het profiel,
Ik wacht het af, zit er klaar voor 🙏
- Nieuwkomer
- 1 reactie
- 28 oktober 2022
Gegevens ingevuld. Kan ook niet bellen met de IPhone 11.
- Moderator
- 14775 reacties
- 28 oktober 2022
Heb mijn profiel ingevuld want ik heb ook al maanden geen 4G op mijn iPhone 11
Hi Jeffrey, heb jij wel een mobiel nummer via de consumentenmarkt van KPN? Ik kom op de door jou ingevulde gegevens geen KPN aansluiting tegen. Kan je me hier meer over vertellen?
En
- Moderator
- 14775 reacties
- 28 oktober 2022
Gegevens ingevuld. Kan ook niet bellen met de IPhone 11.
Kan je alleen niet bellen? Of heb je geen 4G én kan je niet bellen? Als beide helemaal niet meer werken, kan dit ook een andere oorzaak hebben, lukt het je om je simkaart te testen in een ander toestel, zodat we kunnen controleren of het dan wél goed gaat? Als we nu jouw gegevens zonder te testen toevoegen aan de lijst en je blijkt een heel ander issue te hebben (bijvoorbeeld een issue met je simkaart) dan ben je aan het wachten tot je gebeld wordt terwijl er wellicht ook een andere oplossing beschikbaar is. Dus dit is wel even het testen waard!
- Deelnemer
- 5 reacties
- 28 oktober 2022
Ik meld me ook nog maar even nu dit probleem al zo lang duurt. Ik had regelmatig ook een E en geen internet, maar na de upgrade naar iOS 16 lijkt het veel meer op het ‘super slow upload’ probleem zoals ook in andere topics beschreven is. Echt onhandig als je een eeuwigheid moet wachten om je parkeeractie te starten, je navigatieadres in te voeren etc. Omdat ik een bedrijfsnummer heb kan ik ook niet gemakkelijk van provider wisselen, maar ik heb we al echt een tijd last van dit probleem.
- Deelnemer
- 5 reacties
- 28 oktober 2022
Ik ervaar het zelfde, maar dan met mijn iPhone 11 Pro Max. Ik heb precies dezelfde klachten als hier beschreven. Ik heb slecht bereik ook binnen. Ook wanneer ik een landgrens passeer duurt het erg lang voor ik nieuwe verbinding heb. Ook onderweg in de auto of de trein valt mijn verbinding vaak weg. Voorheen is dit altijd goed geweest.
Hoe kan ik dit het beste oplossen met mijn iPhone 11 Pro max, want ik heb exact dezelfde klachten met exact dezelfde duratie.
Ik heb precies hetzelfde. Info ingevuld op mijn forumprofiel, bij toestel iPhone 11 Pro Max ingevuld, berichtje geplaatst en ik werd op de lijst gezet. Sinds die tijd ook netjes alle smsjes gehad. Na 2 weken nog geen belletje bel ik de klantenservice die van niks weet. Dan bel ik het nummer dat bezig is met de ruilactie voor de iPhone 12, geven gelijk aan dat ze een mooie deal hebben en een toestel op kunnen sturen. Als ik dan aangeef dat het om een Pro Max gaat en ik die niet ga omruilen voor een standaard 12 weten ze ineens van niks meer en heb ik zogezegd geen klacht ingediend in de mijnkpn app. Klantenservice kan het nummer van de partij die bezig is met de ruilactie ook nergens vinden en wilt hem alleen opsturen voor reparatie. Niemand weet iets zodra het om een Pro Max toestel gaat met dezelfde klachten…
- Topper
- 18 reacties
- 28 oktober 2022
Ik dacht dat het aan mijn internet lag. Ik heb geregeld geen bereik , of melding “ internetfout” ik word er beroerd van !
je bent tegenwoordig afhankelijk van je mobiel, vooral omdat ik geen huistelefoon meer heb.
Het is een duur abonnement en dan heb ik toch recht op een goede verbinding. Ik wil geen andere mobiel , ik wil gewoon een goede 5g verbinding iedere dag !
- Helper
- 34 reacties
- 28 oktober 2022
Sta inmiddels 5 dagen op de lijst, maar geen SMS en/of telefoontje van KPN ontvangen. Kan iemand van KPN aangeven hoe de planning er ongeveer uit zal zien. Zijn we dagen of weken verwijderd van een oplossing? Gr Daan
- Topper
- 73 reacties
- 29 oktober 2022
Sta inmiddels 5 dagen op de lijst, maar geen SMS en/of telefoontje van KPN ontvangen. Kan iemand van KPN aangeven hoe de planning er ongeveer uit zal zien. Zijn we dagen of weken verwijderd van een oplossing? Gr Daan
Lees even het vastgezette bericht.
Er worden geen sms'jes meer verstuurd. Je zult over een tijdje gebeld worden door KPN.
- Topper
- 302 reacties
- 29 oktober 2022
Mwah dat zal nog even duren.
stond al sinds augustus op de lijst en uiteindelijk pas na 3 weken gebeld
- Deelnemer
- 8 reacties
- 29 oktober 2022
Geen 4G met iPhone 11. Geen internet, whatsapp of andere social media. Al 3 maanden niet en bel mij suf erover met het echt zat. Kan buiten WiFi helemaal niks. Verzenden, ontvangen of opzoeken niet. Mijn vrijheid is weg en het beperkt mij steeds meer. Wanneer komt de oplossing. Kan nog wel 6 maanden duren of langer nou daar ga ik niet op wachten. Please Help
- Nieuwkomer
- 1 reactie
- 29 oktober 2022
Ik heb ook al tijden last van slecht internet en bellen op 4G, ik kom er nu achter dat dit een bekend probleem is. Graag zou ik dit opgelost zien op een of andere manier
- Moderator
- 27488 reacties
- 29 oktober 2022
Ik ervaar het zelfde, maar dan met mijn iPhone 11 Pro Max. Ik heb precies dezelfde klachten als hier beschreven. Ik heb slecht bereik ook binnen. Ook wanneer ik een landgrens passeer duurt het erg lang voor ik nieuwe verbinding heb. Ook onderweg in de auto of de trein valt mijn verbinding vaak weg. Voorheen is dit altijd goed geweest.
Hoe kan ik dit het beste oplossen met mijn iPhone 11 Pro max, want ik heb exact dezelfde klachten met exact dezelfde duratie.
Ik heb precies hetzelfde. Info ingevuld op mijn forumprofiel, bij toestel iPhone 11 Pro Max ingevuld, berichtje geplaatst en ik werd op de lijst gezet. Sinds die tijd ook netjes alle smsjes gehad. Na 2 weken nog geen belletje bel ik de klantenservice die van niks weet. Dan bel ik het nummer dat bezig is met de ruilactie voor de iPhone 12, geven gelijk aan dat ze een mooie deal hebben en een toestel op kunnen sturen. Als ik dan aangeef dat het om een Pro Max gaat en ik die niet ga omruilen voor een standaard 12 weten ze ineens van niks meer en heb ik zogezegd geen klacht ingediend in de mijnkpn app. Klantenservice kan het nummer van de partij die bezig is met de ruilactie ook nergens vinden en wilt hem alleen opsturen voor reparatie. Niemand weet iets zodra het om een Pro Max toestel gaat met dezelfde klachten…
Hoi
Ik zie dat wij wel een ticket hebben aangemaakt en jou op de lijst hebben gezet. Blijkbaar was niet bekend dat het om een PRO ging. Dit valt niet onder deze regeling. Excuus voor alle verwarring.
- Moderator
- 27488 reacties
- 29 oktober 2022
- Topper
- 11 reacties
- 29 oktober 2022
Goedemorgen Erwin,
is het mogelijk dat je voor mij kan kijken of ik wel op de lijst sta? Ben 27 Okt naar een kpn winkel geweest en daar hebben ze aangemeld.
nu zou ik het wel fijn vinden om te weten of alles goed is gegaan.
- Moderator
- 27488 reacties
- 29 oktober 2022
- Moderator
- 27488 reacties
- 29 oktober 2022
Ik dacht dat het aan mijn internet lag. Ik heb geregeld geen bereik , of melding “ internetfout” ik word er beroerd van !
je bent tegenwoordig afhankelijk van je mobiel, vooral omdat ik geen huistelefoon meer heb.
Het is een duur abonnement en dan heb ik toch recht op een goede verbinding. Ik wil geen andere mobiel , ik wil gewoon een goede 5g verbinding iedere dag !
Heb jij een iphone 11?
- Deelnemer
- 8 reacties
- 29 oktober 2022
Dan hoop ik snel contact te hebben voor een passende oplossing asap. Ben er zo klaar mee. Wat een gedoe. Ben erg beperkt zo. Zelfs gebeld worden geeft problemen of als je in de wacht staat ergens gooit hij je eruit. Zit je voor Jan … 20 minuten bij de belastingdienst in de wacht. Grr en nog veel meer drama’s helaas. Ik hoop deze week wat te horen.
- Helper
- 34 reacties
- 29 oktober 2022
- 42 reacties
- 29 oktober 2022
Gisteren werd er zeer onverwachts een nieuwe iPhone 12 bezorgd. Was vorig weekend gebeld. Had geen berichtje gehad dat hij bezorgd zou worden, maar ben er superblij mee. Alle moderators: dank voor jullie inspanningen.
- Moderator
- 27488 reacties
- 29 oktober 2022
Wij hebben om extra aandacht voor jouw situatie gevraagd. Als je volgende week woensdag nog niet benaderd bent, laat het hier even weten.
- Wijsgeer
- 2587 reacties
- 29 oktober 2022
Hi als het goed is zijn mijn gegevens ook genoteerd en verwacht ik eigenlijk een belletje maar nu lees ik dat men alleen belt wanneer er wordt geconstateerd wanneer ik last heb van de grote storing. Ik heb er zeker last van maar hoe wordt dat bepaald? Nu krijg ik een gevoel van onzekerheid, heb ik genoeg last om gebeld te worden etc. ik zou graag wat helderheid willen hierop
Er wordt een check gedaan op het netwerk. Constateren we het issue dan zal de oplossing voor je gelden. Deze check wordt bij iedereen die zich meldt gedaan.
En hoe gaat dat als de simkaart in een oud toestel zit om bereikbaar te zijn?
Heb ik ook, tweedehands iPhone 8 en daar zit de KPN simkaart in. De nieuw gekochte iPhone 11 zit een prepaid in van t-mobile, omgekeerde wereld maar ik heb bereik, een uitstekende verbinding en ervaar geen problemen meer 🙄
Dus ze testen maar raak voor een knaak, ik heb eerder meerdere keren de problemen aangegeven en ik was er op gegeven moment zo klaar mee dat ik bereikbaarheid boven geklooi met de verbinding kies.
- Deelnemer
- 5 reacties
- 29 oktober 2022
Ik heb sinds n paar weken slechte verbinding met 4G.
er staat dat ik volledige verbinding heb maar de apps laden niet. Ook als ik ververs, lijkt niets uit te maken.
als ik bel hoor ik regelmatig niets. Totale stilte ook geen kiestoon
- Topper
- 36 reacties
- 29 oktober 2022
Ik sta nu ruim 2 maanden op de lijst en ben nog steeds niet gebeld. Wanneer kan ik nu eindelijk het welbekende telefoontje verwachten? De lijst van voor 6 oktober zal onderhand wel bijna klaar moeten zijn lijkt me?
De Kennisbank
...
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
OKDit bestand kan niet worden gedownload
Sorry, onze virusscanner heeft bepaald dat dit bestand niet veilig is om te downloaden.
OK