Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.
- Community
- Mobiel en Vast bellen
- Mobiel
- Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11
Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11
- 28 juli 2022
- 6658 reacties
- 221106 keer bekeken
- Deelnemer
- 4 reacties
Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.
Update 19 december 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.
Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!
Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:
- Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
- Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
- Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.
Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.
Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.
Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.
Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.
In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer 0800 – 8200008.
Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.
Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.
Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:
- Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
- Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
- Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.
Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.
Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.
We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.
Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.
Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam.
Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.
Update zondag 13 november
Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.
Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.
Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
- Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
- Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen.
- Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
- Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam.
De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.
Vorige updates
Update donderdag 03 november
Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.
Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.
Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen.
Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.
Update dinsdag 25 oktober
Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.
We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.
Update maandag 10 oktober
We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms.
Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
Update per SMS woensdag 28 september:
Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN
Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
Update per SMS vrijdag 09 september:
Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.
Update dinsdag 30 augustus:
We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoet. Helaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.
We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.
6658 reacties
- Helper
- 38 reacties
- 3 november 2022
Dinsdag middag bericht dat hij woensdag middag bezorgd zou worden. Heb er speciaal iets voor afgezegd. Woensdag morgen was het tijdstip weg en nu nog steeds” bezorgtijd niet bekend “ ????
Dat is een beetje het “typische” aan het systeem van Postnl. Zodra een zending wordt aangemeld gaat het systeem er vanuit dat het pakket voor die zending ook nog dezelfde dag wordt aangeboden dus plant Postnl het als het ware al in (daarom zie je dus afleveren de volgende dag). Maar zolang postnl niks heeft ontvangen blijft die staan op bezorgtijd onbekend (valt nu immers ook niet te plannen meer als het pakketje niet wordt aangemeld) pas als de status veranderd naar zending ontvangen bij Postnl en er komen in de avond de maten van het pakketje + gewicht erbij te staan dan kan je er vanuit gaan dat die volgende dag geleverd wordt.
Oké. Zo gaat dat dus. Afwachten maar weer…..
- Topper
- 10 reacties
- 3 november 2022
Weet iemand al meer wanneer onze abbo kosten terug worden geboekt ?
Dit gebeurd vanaf juli of ?
Graag hoor meer van jullie.
- Helper
- 40 reacties
- 3 november 2022
Weet iemand al meer wanneer onze abbo kosten terug worden geboekt ?
Dit gebeurd vanaf juli of ?
Graag hoor meer van jullie.
Vanaf weet ik niet, maar je krijgt het terug zodra je je iphone 12 binnen hebt. Ik denk wel vanaf juli want toen begonnen de meeste problemen
- Deelnemer
- 9 reacties
- 3 november 2022
Hoop dat ik de iphone 12 ook nog deze week ontvang ben 3 weken geleden gebelt
Bij mij wordt de hoop steeds minder, aankomende dinsdag zijn de 4 weken voor mij om :(
- Topper
- 39 reacties
- 3 november 2022
En nog steeds aan het wachten sinds september nog steeds niet gebeld zullen binnenkort wel weer een ****** e-mailtje krijgen met excuses voor het niet gebruik kunnen maken van onze mobiele diensten binnen 2 of misschien wel 1 week gebeld en dan hoor je weer een maand niks maar het abonnementsgeld wordt trouw op tijd geïnd…….
doe iets wat je behoort te doen KPN
Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels
- Community Manager
- 7093 reacties
- 3 november 2022
Beste KPN,
Ik heb ook problemen met mijn iPhone 11 icm KPN
Hoe weet ik of ik op de lijst sta om teruggebeld te worden? Mijn profiel is ingevuld met de benodigde gegevens.
Graag nog even de naam van de contractant en adresgegevens aanvullen. Geef je hier een seintje als je dat gedaan hebt?
Gedaan
Het opgegeven 06 nummer is niet te vinden,
Check je even het 06 nummer?
Wij hebben om extra aandacht voor jouw situatie gevraagd. Als je volgende week woensdag nog niet benaderd bent, laat het hier even weten.
Helemaal goed. bedankt , dan wachten we even af.
Helaas woensdag ook voorbij en niemand heeft contact opgenomen. Please help me 🙏🏻🙏🏻. Het is echt niet meer te doen en begin met mijn handen in het haar te zitten omdat ik niet gehoord wordt.
ik zit al 3 maanden zonder 4 g echt niet te doen. Mijn geduld begint echt op te raken. Ben compleet beperkt. Groet, Richard (rtvb)
Ik denk dat jij de quote van mijn collega niet goed interpreteert,
Reactie van mijn collega is op Lisannex25lvh: voor haar situatie is extra aandacht gevraagd.
- Topper
- 18 reacties
- 3 november 2022
Reactie van mijn collega is op Lisannex25lvh: voor haar situatie is extra aandacht gevraagd.
Hoe zit het met de situatie van de mensen die nog steeds niet gebeld zijn; geen enkele keer? Is daar ook (extra) aandacht voor?
- Deelnemer
- 6 reacties
- 3 november 2022
hoe zit het met de mensen die al bijna 3,5 maand met een vreselijke internet en bereikbaarheid rondlopen? Ik vind het allereerst raar dat wij als klanten hier zelf melding moeten van maken en er dan continue achteraan moeten.
- Helper
- 50 reacties
- 3 november 2022
@shyrin, zou je ook op mijn vraag van vanochtend kunnen reageren. Thanks
- Topper
- 15 reacties
- 3 november 2022
Hoe zit het met de situatie van de mensen die nog steeds niet gebeld zijn; geen enkele keer? Is daar ook (extra) aandacht voor?
Terechte vraag, ik heb hetzelfde.. ben ook helaas nog steeds niet gebeld.. En ondertussen wel updates ontvangen via de sms, maar wacht met smart op een telefoontje! Laatst met pech langs de weg gestaan, kon niemand bereiken, omdat het netwerk mij in de steek liet…
- Slimmerik
- 104 reacties
- 3 november 2022
wacht al weken ook nog steeds niet gebeld..
Moest vanmorgen video consult met ziekenhuis, dat lukt dus niet….
- Deelnemer
- 5 reacties
- 3 november 2022
Beste KPN,
Ik heb ook problemen met mijn iPhone 11 icm KPN
Hoe weet ik of ik op de lijst sta om teruggebeld te worden? Mijn profiel is ingevuld met de benodigde gegevens.
Graag nog even de naam van de contractant en adresgegevens aanvullen. Geef je hier een seintje als je dat gedaan hebt?
Gedaan
Het opgegeven 06 nummer is niet te vinden,
Check je even het 06 nummer?
Excuus. Deze heb ik nu aangepast naar mijn KPN nummer
- Helper
- 25 reacties
- 3 november 2022
Terechte vraag, ik heb hetzelfde.. ben ook helaas nog steeds niet gebeld.. En ondertussen wel updates ontvangen via de sms, maar wacht met smart op een telefoontje! Laatst met pech langs de weg gestaan, kon niemand bereiken, omdat het netwerk mij in de steek liet…
Twee sms-jes ontvangen (6 oct en 25 oct) maar daarna complete radiostilte inderdaad… Is het een idee om de gedupeerde klanten via de e-mail te benaderen? Dat blijkt prima te werken voor de maandelijkse facturen van KPN Mobiel? :-x
- Community Manager
- 7093 reacties
- 3 november 2022
iPhone 11 MWM02ZD/A 3.04.01
Geen 4G en niet bellen/SMS sinds afgelopen vrijdag…
Beste moderators van dienst, kunnen jullie
Nee, kunnen wij helaas niet,
@moderators/KPN, graag jullie hulp! Ik heb nu 4 weken gewacht na het telefoontje mbt de omwisseling. In gesprek op alle vragen ja geantwoord en iPhone 12 (128GB, zwart) zou binnen 4 weken opgestuurd worden. Helaas dus niet!! Ook in post NL app is nog geen pakketje onderweg te zien. Er gaat dus iets mis met mijn omwisseling! Wie kan ik bellen of gaan jullie na waar het misgaat?? Erop vertrouwen dat het wel goed komt heb ik nu lang genoeg gedaan….
Wij kunnen dat navragen en dat heb ik bij deze voor je gedaan,
Ja precies dit dus. Nog stééds niet gebeld. Ik wil ook graag mijn geld terug….. zucht. Zo kun je echt niet met mensen omgaan. Inmiddels al bijna 4 maanden een onbruikbare telefoon. Alle beloftes worden niet nagekomen. Hoeveel mensen worden er per dag gebeld? 2?
Hi
Jij hebt het abonnement in september opgezegd, zie ik. Het toestel omruilen is dan geen optie meer, je komt wel in aanmerking voor een vergoeding van de abonnementskosten. Dat zal automatisch gecrediteerd worden: daar wordt je niet apart over gebeld.
- Community Manager
- 7093 reacties
- 3 november 2022
Zijn we druk mee bezig,
Natuurlijk,
- Topper
- 39 reacties
- 3 november 2022
Zijn we druk mee bezig,
Natuurlijk,
Dat snap ik maar als je sms verstuurd met dat je binnen 2 weken en daarna een sms binnen 1 week wordt je gebeld dan verwacht je ook actie aan de kant van KPN en geen lulverhaal in de sms’jes
- Topper
- 302 reacties
- 3 november 2022
Zijn er ook mensen die intussen al meerdere telefoons binnen hebben gekregen?
Zou mij ook zomaar niks verbazen..
- Community Manager
- 7093 reacties
- 3 november 2022
Tuurlijk verwacht je dan actie. Excuses voor het lulverhaal,
- Community Manager
- 7093 reacties
- 3 november 2022
Goed om te weten:
Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
Suggesties om het anders of digitaal af te handelen worden gewaardeerd en hebben we overwogen. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.
Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.
- Wijsgeer
- 400 reacties
- 3 november 2022
Ik heb een zakelijk KPN mobiel abonnement.
U kunt zich melden op het zakelijk forum.
Dit is het consumentenforum.
- Helper
- 25 reacties
- 3 november 2022
Twee sms-jes ontvangen (6 oct en 25 oct) maar daarna complete radiostilte inderdaad… Is het een idee om de gedupeerde klanten via de e-mail te benaderen? Dat blijkt prima te werken voor de maandelijkse facturen van KPN Mobiel? :-x
Update: ik ben net gebeld! Geduld is een schone zaak :)
- Community Manager
- 7093 reacties
- 3 november 2022
@moderators/KPN, graag jullie hulp! Ik heb nu 4 weken gewacht na het telefoontje mbt de omwisseling. In gesprek op alle vragen ja geantwoord en iPhone 12 (128GB, zwart) zou binnen 4 weken opgestuurd worden. Helaas dus niet!! Ook in post NL app is nog geen pakketje onderweg te zien. Er gaat dus iets mis met mijn omwisseling! Wie kan ik bellen of gaan jullie na waar het misgaat?? Erop vertrouwen dat het wel goed komt heb ik nu lang genoeg gedaan….
Intussen een terugkoppeling ontvangen
- Helper
- 50 reacties
- 3 november 2022
Intussen een terugkoppeling ontvangen
Ok, dank voor navragen (blijft zeer frustrerend dat ik zo lang moeten wachten en toegezegd was dat ik het binnen 4 weken zou ontvangen en anderen bijv. Na 1 week al en toestel hebben) en ik nog langer niet te bereiken ben..
- Deelnemer
- 6 reacties
- 3 november 2022
Wanneer gaat de KPn nu eens in actie komen. Meer dan 3 maanden en, vanaf september, ontelbare telefoontjes, bezoeken aan winkel, klachten, facebookberichten en mails en hoor niets. Geprobeerd op forumlijst te melden maar krijg foutmelding.
geen belletje, mail, niets. Drie maal toegezegd dat ik snel gebeld zou worden… mooi niet.!!
Wat een zooi..!
lees dat er vervangende telefoons worden verstuurd maar ik hoor niets en vrees dat ik achteraan de lijst sta en dat nog een keer maanden moet wachten.
Doe verdomme iets KPN !!!!!!
ben ziedend op zulke dramatische slechte service
Admin: verplaatst naar verzameltopic
De Kennisbank
...
Gerelateerde onderwerpen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
OKDit bestand kan niet worden gedownload
Sorry, onze virusscanner heeft bepaald dat dit bestand niet veilig is om te downloaden.
OK