Skip to main content
News

KPN Webmail vernieuwing 2019

• 9 september 2019
  • 679 reacties
  • 63369 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

@Erik_  Dat is allemaal al gebeurd. Je collega Jurriaan Zijlstra is op de hoogte. De fout ligt echt bij KPN. 

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 28 november 2019

Dan gaan we daar verder naar kijken, Jolanda. Vul je forumprofiel in, met het mailadres waar het om gaat in het vak ‘persoonlijke opmerking’. Laat hier even weten als je dat gedaan hebt. 

Tot op heden is er nog niemand geweest waar daadwerkelijk dingen kwijt waren vanwege de migratie en was het bij iedereen opgelost door de mappen weer zichtbaar te maken, Dus, ten overvloede toch nog even, voor de zekerheid: Je hebt deze stappen in de webmail uitgevoerd?

• ga naar instellingen (⚙️)
  • ga naar “E-Mail”
  • ga naar “Wijzig IMAP abonnementen”. 
  • Zorg dat alle mappen allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 28 november 2019

Hallo Peter, dank voor attentie , ik heb een iMAC pc , OS X , dacht gewoon te kunnen gaan inloggen weer maar doet niks nog , browser Internet Explorer kan probleem zijn dus zal KPN beste bellen of er oplossing is, Mvg Gerard 

Erik_ schreef:

Dan gaan we daar verder naar kijken, Jolanda. Vul je forumprofiel in, met het mailadres waar het om gaat in het vak ‘persoonlijke opmerking’. Laat hier even weten als je dat gedaan hebt. 

Tot op heden is er nog niemand geweest waar daadwerkelijk dingen kwijt waren vanwege de migratie en was het bij iedereen opgelost door de mappen weer zichtbaar te maken, Dus, ten overvloede toch nog even, voor de zekerheid: Je hebt deze stappen in de webmail uitgevoerd?

• ga naar instellingen (⚙️)
  • ga naar “E-Mail”
  • ga naar “Wijzig IMAP abonnementen”. 
  • Zorg dat alle mappen allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Ook dat is al eerder gebeurd. Alleen de map die verdwenen is, staat daar niet meer bij. 

@Erik_ Ook dat is al eerder gebeurd. Alleen de map die verdwenen is, staat daar niet meer bij. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 28 november 2019
Jolanda1102 schreef:

@Erik_ Ook dat is al eerder gebeurd. Alleen de map die verdwenen is, staat daar niet meer bij. 

Duidelijk, weet je ook hoe dit map heet(te)? Dat maakt het voor ons makkelijker om te zoeken. 

@Erik_ 

Ja:  01.2019   

En in een andere map stonden nog maar 2 mailtjes . 

Maar hoe ga je zoeken, met een viewer? 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 november 2019

Mijn mappen waar ik rekeningen e.d. in opgeslagen heb zijn verdwenen sinds de vernieuwing van de Webmail. GR. Dyna

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 november 2019

Als aanvulling van mijn vorige reactie,van de hoofdE-mail alle en het 2de E-mailaderes 6 van de 9 mappen er stonden belangrijke gegevens in zoals rekeningen van de schilder e.d. gr. Dyna

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 28 november 2019
Jolanda1102 schreef:

@Erik_

Ja:  01.2019   

En in een andere map stonden nog maar 2 mailtjes . 

Maar hoe ga je zoeken, met een viewer? 

Even dat ik het goed begrijp, de verdwenen map heet(te) '01.2019 ’? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17552 reacties
  • 28 november 2019

Hoi @Dyna kijk eens of dit de oplossing is:

• Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Voor de zekerheid daarna nog even uitloggen - inloggen.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 november 2019

Bedankt Ruud !  Probleem is opgelost! gr.Dyna

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17552 reacties
  • 28 november 2019

Hoi Dyna, het komt vaker voor, fijn dat het ook voor jou opgelost is.

kweis
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 29 november 2019

Ik heb het idee dat niet alle e-mail meer binnenkomt, hebben hier meer klanten last van?

Extern kan ik wel mails versturen, maar ik ontvang niks terug, dit gaat om webmail. De e-mails zitten ook niet verborgen in de SPAM-folder, mijn inbox is niet vol en ik ben geabonneerd op alle relevante IMAP mappen

• 0 reacties
  • 29 november 2019

Leuk de nieuwe e mail.

Maaar waar zijn mijn mappen gebleven???

Ze zijn ineens verdwenen!! Mails in de mappen zijn verdwenen.

Wat dat betreft is dat geen verbetering!! 

• 0 reacties
  • 29 november 2019

Oke heb gevonden.

Gedaan zoals Eric schreef, mappen gevonden!!

Eric bedankt : Saya

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17552 reacties
  • 29 november 2019

Hallo @Saya , het staat in het openingsbericht op pagina 1 van dit topic al vermeld. 

Kijk eens of dit ook voor jou de oplossing is

**Edit: aha je hebt het al gevonden.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 29 november 2019

@suezmax, dit is te wijten aan jouw versie van MacOS. Wat we namelijk zien is dat dit kan voorkomen bij versies ouder dan MacOS High Sierra. Kijk dan ook of je kunt upgraden naar minimaal High Sierra. Meer informatie daarover vind je hier

@kweis, dit is niet iets wat ik herken als een issue. Weet je zeker dat er mails naar je verstuurd worden die niet binnenkomen? Zo ja, check bij de verzender of zij een bounce-melding krijgen.

@Saya, wees gerust, je mail is er nog 🙂 Volg deze stappen die ook in het startbericht van dit topic vermeld staan:

• Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Edit: je had het al gevonden, mooi zo! 

@Jolanda1102: we gaan het intern laten nakijken door de afdeling die over de webmail gaat. We komen er hier bij je op terug! 

@Erik_ de verdwenen map heet(te) inderdaad '01.2019’.

@Erik_ 

Ik krijg ook bijna standaard foutmeldingen mbt synchronisatie. Weet niet of dat er nog mee te maken heeft? 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 29 november 2019

De nieuwe webmail is op een aantal gebieden verbeterd. Waar ik echter grote problemen mee heb is de twee mailboxen (gewone post en nieuwsbrieven). Dit zou een goede verbetering zijn ware het niet dat er in de korte periode dat ik de nieuwe webmail gebruik, er vele normale emails in mijn nieuwsbriefbox zijn gekomen.  Ik moet dus nu trouw beide boxen steeds controleren. Het heeft dus voor mij geen enkele zin dat deze post gescheiden wordt.

admin: vraag naar centrale topic verplaatst

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 29 november 2019

@Jolanda1102

De webmailmensen hebben het nagekeken. Op het moment van de migratie (dat was in jouw geval 22 november) was er géén map met de naam 01.2019. Wel was er eerder een map met de naam 2019, die ook enkele submappen bevatte. Maar wij zien dat de naam van die map is gewijzigd in ‘Archief’ en dat vervolgens die map en zijn inhoud allemaal rond 24 oktober zijn verwijderd. Dat heeft dus al voor de migratie plaatsgevonden. Dit is dan door jou of iemand anders die toegang heeft tot je mail, gedaan. Wat de webmailmensen nu hebben kunnen doen is de berichten die toen verwijderd zijn terugplaatsen in je mailbox. Dus je zou ze nu weer moeten zien.

Je noemt ook foutmeldingen, die zie je in een mailprogramma neem ik aan? Ik raad je dan eigenlijk aan om in alle mailprogramma's die je gebruikt je account opnieuw in te stellen volgens de instellingen op deze pagina.

• 23 reacties
  • 29 november 2019

Heb vandaag de nieuwe versie gezien. Bevalt. Maar ik begrijp op het moment niet, waarom men een kleur kan instellen. Wat is de meerwaarde hiervan of zie ik iets niet goed. Mvg hans

wjb
Superuser
  • 74490 reacties
  • 29 november 2019
hv schreef:

Heb vandaag de nieuwe versie gezien. Bevalt. Maar ik begrijp op het moment niet, waarom men een kleur kan instellen. Wat is de meerwaarde hiervan of zie ik iets niet goed. Mvg hans

Bedoel je het instellen van een markeerkleur?

• 23 reacties
  • 29 november 2019

Ja. Dat bedoel ik.