Skip to main content
Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 609 reacties
  • 4 juni 2018
de kpn wifi versterker is inderdaad een goed alternatief. wij hebben het v10 modem en ik jeb zelf een dlink 860 erachter met ddwrt erop.
deze ingesteld als ap. dit om buiten goed bereik te krijgen.
maar nu.. met eem samsung telefoon en dan streamen naar de chromecast gaat het wel goed.
nu vraag ik me af hoe de app de stream maakt.
in principe mag dat geen bufferproblemen geven.
maar ik heb zelf slechte ervaringen met bv met de v8 en v9 modems. sinds de v10 werkt alles veel stabieler. ook de chromecast verbindingen.zelfs de internetsnelheid is hoger...
als.ik.bij een buurman een stream opzet met de v8 loopt het ook niet al te soepel. ik dacht dat dat aan de lage internersnelheid lag.

MHRenkema
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 50 reacties
  • 7 juni 2018
MHRenkema schreef:
Vandaag iTV gekregen. Mooi beeld, snel internet. Prima.
De iTV app geinstalleerd op een Nomu S10/Android 7.0 en Blackview 8000/Android 7.0.
Het casten met app gaat prima, maar afspelen op de telefoon niet, dan krijg ik als melding:

"sorry er ging iets fout verbind de pagina opnieuw fout bij het starten van de video (0) "
(Op de Blackview werd heel even getoond: kan niet afspelen op deze locatie. Daarna alleen maar bovenstaande melding.)

Ik heb de app ook al een keer een gedeinstalleerd en geinstalleerd. Maar het helpt niet. Iemand een idee omtrent de oorzaak? Telefoon issue? Android issue/setting? Of toch de app?

Alvast dank, Marten

Helemaal niemand? Als het domweg zo is dat Chinese telefoons niet ondersteunt worden hoor ik dat ook graag. Dan hoef ik nl niet verder te zoeken.
Dank, Marten

• Topper
  • 13 reacties
  • 7 juni 2018
Is het eigenlijk mogelijk om een router op een experiabox v8 aan te sluiten zodat ik wel van 5ghz gebruik kan maken en op die manier met de chromecast dus ook op 5ghz kan streamen?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 7 juni 2018
Hoi Ann, je kunt inderdaad een router aansluiten op de V8. Ik zou je echter daarin aanraden om niet een router te nemen, maar een access point. Die is specifiek gericht op het verzorgen van een wifisignaal. Terwijl een router uitgebreidere functies heeft, waardoor je ook vaker instellingen moet aanpassen om te zorgen dat het optimaal werkt. We hebben een access point te koop, dat is de Wifi Versterker. Deze is zo goed als plug en play aan te sluiten en levert 2,4 én 5Ghz wifi.

Specifiek over het probleem dat je ervaart met de chromecast en de V8 heb ik niet direct nog een idee over. Zoals je zelf ook al aangeeft werkt het op andere plekken wel. Wellicht dat er dan toch een storingsfactor zit in de buurt van je tv.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 7 juni 2018
Hallo,

Sinds ongeveer een maand werkt de iTV app niet goed meer bij mij. Daarvoor ging het prima.
Zodra ik een stream wil starten volgt de melding "Fout bij het starten van de video (0)"

Wiko Fever met Android 6.0 en de laatste systeem updates vanuit Wiko.

Thanks!

MHRenkema
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 50 reacties
  • 7 juni 2018
Zie hierboven, heb ik ook. Lijkt omeilijk probleem, geen enkele reactie helaas.

• Topper
  • 13 reacties
  • 7 juni 2018
Erik_ schreef:
Hoi Ann, je kunt inderdaad een router aansluiten op de V8. Ik zou je echter daarin aanraden om niet een router te nemen, maar een access point. Die is specifiek gericht op het verzorgen van een wifisignaal. Terwijl een router uitgebreidere functies heeft, waardoor je ook vaker instellingen moet aanpassen om te zorgen dat het optimaal werkt. We hebben een access point te koop, dat is de Wifi Versterker. Deze is zo goed als plug en play aan te sluiten en levert 2,4 én 5Ghz wifi.

Specifiek over het probleem dat je ervaart met de chromecast en de V8 heb ik niet direct nog een idee over. Zoals je zelf ook al aangeeft werkt het op andere plekken wel. Wellicht dat er dan toch een storingsfactor zit in de buurt van je tv.

Hoi Erik,
Ik heb al met een wifiversterker geprobeerd (wel een andere dan van kpn zelf), maar daarmee wil de chromecast helemaal niks doen terwijl het internet op de telefoon via de versterker wel prima werkt. Maar de itv app wil dan helemaal niet laden terwijl de mbps ruim voldoende zouden moeten zijn. De versterker die ik heb is overigens ook zowel 2.4 als 5ghz. Weet niet of dit veel verschilt met de kpn versterker. Kan die natuurlijk wel aanschaffen maar als het niks oplost ben ik net zo ver..
Daarom dacht ik dus dat een router eventueel stabieler zou kunnen zijn maar blijkbaar werkt het zo ook niet dus?

Als het iets zou moeten zijn dat zou storen zou het in ieder geval niet van bij mij moeten komen denk ik. Althans, ik zou niet weten wat het zou moeten veroorzaken. Internetsnelheid buiten is wel gewoon meer dan voldoende dus daar stoort niks op.
Het begint echt een beetje een raadsel te worden

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 7 juni 2018
Wat is het merk en type van die wifi versterker?
Is dat ding met een netwerkkabel of via wifi met de Experia Box verbonden?

• Topper
  • 13 reacties
  • 7 juni 2018
wjb schreef:
Wat is het merk en type van die wifi versterker?
Is dat ding met een netwerkkabel of via wifi met de Experia Box verbonden?

Het betreft een Dymond wifi versterker. Ik heb beide geprobeerd, zowel met kabel als zonder. Beide hetzelfde resultaat. Met kabel moet hij overigens ook vrij dicht bij de experiabox hangen aangezien ik niet een kabel door de hele woonkamer kan trekken (zitten deuren in de weg en ik kan niet door de vloer). Dan zit er tussen de experiabox en de versterker dus maar een meter. Draadloos heb ik zowel op dezelfde plek geprobeerd als ook de versterker in de bijkeuken wat in principe de andere kant van de muur is van waar buiten de tv staat en ik heb hem ook buiten geprobeerd maar telkens is het internet via de telefoon of laptop geen probleem totdat de itv app geladen moet worden. Dan gaat het dus fout.

Excuus ik zie nu dat het een repeater is. Geen versterker. Maar deze kan dus ook zowel bekabeld als draadloos.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 7 juni 2018
Ik ben absoluut geen liefhebber van wifi repeaters, bij mij komen die er niet in.
Helaas geven wifi repeaters vaak problemen.
De enige wijze waarop je, mijns inziens, die wifi repeater zou moeten gebruiken is door hem als accesspoint te configureren en met een netwerkkabel op de Experia Box aan te sluiten.
Ook ik dacht dat kabels trekken in mijn woning niet zou gaan, maar toch is het allemaal gelukt, zelfs door de kruipruimte zijn vier netwerkkabels getrokken.

• Topper
  • 13 reacties
  • 7 juni 2018
wjb schreef:
Ik ben absoluut geen liefhebber van wifi repeaters, bij mij komen die er niet in.
Helaas geven wifi repeaters vaak problemen.
De enige wijze waarop je, mijns inziens, die wifi repeater zou moeten gebruiken is door hem als accesspoint te configureren en met een netwerkkabel op de Experia Box aan te sluiten.
Ook ik dacht dat kabels trekken in mijn woning niet zou gaan, maar toch is het allemaal gelukt, zelfs door de kruipruimte zijn vier netwerkkabels getrokken.

Hm ja ik heb net even een rondje google gedaan en las inderdaad nogal wisselende meningen over wifi repeaters.
Maar nu blijft natuurlijk de vraag of het met een versterker wel opgelost zal zijn. Anders is het weer weggegooid geld..
Helaas is door de kruipruimte geen mogelijkheid aangezien die op de plek waar de router hangt (en ook de glasvezel binnenkomt) niet toegankelijk is. De ruimte daar is zo laag dat je er niet in kan. Vraag me niet hoe dat kan maar sowieso is de hele kruipruimte hier maar beperkt en kun je er maar op een plek echt fatsoenlijk in. De rest is vrijwel ontoegankelijk.
Het enige wat ik kan doen is een kabel naar boven of een kabel die op een meter afstand van de experiabox uitkomt trekken. Dat laatste lijkt me niet voldoende of wel?

XpDieto
Helper
  • Helper
  • 25 reacties
  • 8 juni 2018
Fix nou gewoon die app daar ligt het probleem. Niet bij de hardware van de gebruikers. die is on orde. Echt hoor KPN lees de berichten in de App Store.. lees de berichten hier.... doe er daadwerkelijk iets aan. We betalen voor de service en jullie maken er reclame mee trekken klanten die vervolgens geen gebruik kunnen maken van de app. Het is misleiding.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 8 juni 2018
Ann_ schreef:
Dat laatste lijkt me niet voldoende of wel?
Nee, één meter is natuurlijk niet echt zinvol.
Als je echt geen netwerkkabels kunt trekken, dan kan je nog aan een "draadloze" verbindingsset denken en die wifi repeater als accesspoint daar op aan te sluiten.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 124 reacties
  • 8 juni 2018

Helemaal niemand? Als het domweg zo is dat Chinese telefoons niet ondersteunt worden hoor ik dat ook graag. Dan hoef ik nl niet verder te zoeken.
Dank, Marten

Nee ligt niet aan jouw chinese toestel de app werkt bij het gros van de mensen niet fatsoenlijk,en het enige antwoord wat er komt is dat eraan gewerkt word.
Het is gewoon ronduit slecht of we moeten allemaal maar nieuwe toestellen gaan kopen omdat KPN een app uitbrengt erg jammer.
Op de iphone 7 van me dochtertje werkt de app prima.(even getest maar zoals @wjb al aangaf is het nieuwe inloggen een no go)

MHRenkema
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 50 reacties
  • 8 juni 2018
Ik heb begrepen (uurtje geleden) dat het aan de Mediatek chips icm de App ligt.
Mijn tel heeft een Mediatek chip, dat weet ik. Hoop dat er een oplossing gevonden wordt.
Marten

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 8 juni 2018
DigiB schreef:

Dank, Marten
Nee ligt niet aan jouw chinese toestel ...
Zowel de Nomu S10 als de Blackview 800 zijn voorzien van een chipset van MediaTek en helaas kan de iTV app nog niet goed overweg met de chipsets van MediaTek. KPN zegt inderdaad hieraan te werken, vraag is dan uiteraard wanneer de oplossing opgeleverd zal worden.

• Topper
  • 27 reacties
  • 8 juni 2018
Sieuwerd schreef:
Na bijna 3 maanden en 2 updates verder is er nog geen oplossing voor het probleem dat de app niet werkt op de lenovo tablet. Het is echt schandalig van KPN dat ze hier tot nu toe nog niets aan doen. Laat ze de oude app maar weer terug zetten.

Het is niet schandalig, het is onbeschoft. Als ik mijn klanten zo zou behandelen, ben ik zo failliet. KPN neemt zelfs niet de moeite op een normale vraag, gesteld in algemeen beschaafd Nederlands, een antwoord te geven. Een reden om z.s..m. bij dat bedrijf te vertrekken.

XpDieto
Helper
  • Helper
  • 25 reacties
  • 9 juni 2018
MHRenkema schreef:
.....Mediatek chips icm de App ligt.
Mijn tel heeft een Mediatek chip, dat weet ik. ...

Kijk dat is info daar kan je als KPN wat mee. Bij mij werkt het ook niet en ook mijn tel heeft een Mediatek chipset. Goeie info voor het eerst.

• Topper
  • 27 reacties
  • 9 juni 2018
XpDieto schreef:
MHRenkema schreef:
.....Mediatek chips icm de App ligt.
Mijn tel heeft een Mediatek chip, dat weet ik. ...

Kijk dat is info daar kan je als KPN wat mee. Bij mij werkt het ook niet en ook mijn tel heeft een Mediatek chipset. Goeie info voor het eerst.

Het probleem met de chipset is bekend sinds april 2018 en waarschijnlijk al in de Beta versie. Die info krijg ik nog. Overigens is de chipset niet het probleem, de set is prima, maar de door KPN ontwikkelde software. De Mediatek chipset is ongeveer de meest verkochte chipset ter wereld, maar KPN heeft die achteloos genegeerd.

• 13303 reacties
  • 9 juni 2018
Eerste minpuntje, hoewel eigenlijk van de Chromecast: die werkt niet bij netwerken waarvoor je via een browser moet inloggen.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 juni 2018
Henk2304 schreef:
Eerste minpuntje, hoewel eigenlijk van de Chromecast: die werkt niet bij netwerken waarvoor je via een browser moet inloggen.
Tenzij je Chrome als browser gebruikt.

• 13303 reacties
  • 9 juni 2018
wjb schreef:
Tenzij je Chrome als browser gebruikt.
Nee, ook dan niet.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13052 reacties
  • 11 juni 2018
Klopt, als je via de browser moet inloggen, werkt de Chromecast niet.
Zie hier voor een oplossing. https://forum.kpn.com/internet-9/casten-vanaf-een-afgemeen-wifi-netwerk-452327
Ik gebruik Chrome als browser op mijn telefoon, maar helaas werkte het niet.
Ik ga het kastje kopen wat WJB adviseerde, alleen van een ander merk (denk ik).

Ik heb de KPN app via mijn eigen netwerkt getest en werkte goed via de Chromecast.
Ik heb die ronde, de 2de versie.

• 13303 reacties
  • 11 juni 2018
Nou, ik red het ook wel zonder (Nederlandse) TV. 't Gaat mij meer om de ervaring. En die is dus dat een chromecast lang niet overal zondermeer werkt. Als de nood aan de man komt heb ik ook nog een tablet met een VPN.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 11 juni 2018
Ik had de opmerking van het inloggen volledig verkeerd geïnterpreteerd 😥, ik dacht dat het ging om het inloggen op een site i.p.v. de wifi.
Het klopt dat je een Chromecast niet kunt aansluiten op een wifi netwerk waarvoor een login via een browser vereist wordt.
Ik weet ook niet 100% zeker of dat wel via zo'n travelroutertje gaat lukken alhoewel het theoretisch zou moeten gaan.