Skip to main content
Sticky

De KPN TV+ App: de nieuwe app voor online tv-kijken

• 11 december 2023
  • 565 reacties
  • 54684 keer bekeken
De KPN TV+ App: de nieuwe app voor online tv-kijken
Toon eerste bericht

565 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7542 reacties
  • 18 mei 2024

Hi @Jantiel! Heb je het toestel al eens opnieuw opgestart sinds dit gebeurd en de app opnieuw geïnstalleerd? Benieuwd of het dan weer goed gaat. 🤞

• Topper
  • 12 reacties
  • 19 mei 2024

Hoi Sanne, 

Vandaag werkt het weer.

Ik hoefde er verder niets voor te doen. Ik heb niet opnieuw opgestart en alle andere apps zoals Netflix werkten gewoon. Dus internetverbinding was ok. Ik heb ook niet opnieuw geïnstalleerd. Vreemde storing was het met alleen een zwart beeld met een kpn logo.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 19 mei 2024

Het lijkt erop dat het in de nieuwe app niet meer mogelijk is om in opgenomen programma’s vooruit te spoelen. En dan bedoel ik programma’s die allang zijn afgelopen. Dat maakt de app wel een heel stuk minder goed bruikbaar, moet ik zeggen. Klopt het dat er op dit punt iets gewijzigd is? Belangrijker: komt de mogelijkheid om door te spoelen nog terug? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36693 reacties
  • 20 mei 2024

Vanwege een vraag elders op het forum, nam ik zojuist een kijkje in mijn profiel. 

Tot mijn verbazing stonden naar liefst acht streamingdiensten aan bij “Mijn streamingdiensten”. Die had ik zelf echt niet aangezet, want ik gebruik er geen één. Ik mag aannemen dat KPN ze niet automatisch aanzet. Maar waarom stonden ze dan wel aan? 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 260 reacties
  • 20 mei 2024

Inderdaad, na het hierboven staande bericht gelezen te hebben blijkt na controle ook bij mij op 2 na alle streamingdiensten op AAN te staan.

Netflix en Apple-TV stonden uit.

Gewoon een ongewenste situatie.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2700 reacties
  • 20 mei 2024

@Noordzee en @srna513006 Hier idem dito. Ondanks dat ik laatst daar alles had uitgezet.

Maar, deze instelling gaat toch alleen over de zichtbaarheid van die diensten op het startscherm? Het is dus niet zo dat bij ‘AAN’ een abo is geactiveerd.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36693 reacties
  • 20 mei 2024

Maar toch is het ongewenst. 

@wjb  : Is dit bij jou ook gebeurd? 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 20 mei 2024

Hier staat alleen Netflix aan en daar is gelukkig ook niets aan gewijzigd.

Katana321 schreef:

Maar, deze instelling gaat toch alleen over de zichtbaarheid van die diensten op het startscherm? Het is dus niet zo dat bij ‘AAN’ een abo is geactiveerd.

Klopt, maar het startscherm is mijns inziens ook zonder al die streamingdiensten al druk genoeg, dus elke streamingdienst die niet op het startscherm getoond wordt is al winst.

Ik zou willen dat ook andere tegelrijen onzichtbaar gemaakt kunnen worden want voor mij mogen ze vrijwel allemaal weg.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Hallo allemaal! Ook onderstaande herken ik bij mijn eigen TV+ app. Ik heb er intern een melding van gemaakt!

srna513006 schreef:

Inderdaad, na het hierboven staande bericht gelezen te hebben blijkt na controle ook bij mij op 2 na alle streamingdiensten op AAN te staan.

Ewout124 schreef:

Het lijkt erop dat het in de nieuwe app niet meer mogelijk is om in opgenomen programma’s vooruit te spoelen. En dan bedoel ik programma’s die allang zijn afgelopen. Dat maakt de app wel een heel stuk minder goed bruikbaar, moet ik zeggen. Klopt het dat er op dit punt iets gewijzigd is? Belangrijker: komt de mogelijkheid om door te spoelen nog terug? 

Dit herken ik dan weer niet. Jij hebt de nieuwste versie van de TV+ app? Zo ja, zou je een eigen topic met je vraag aan willen maken? Benoem hier ook even in om welke opnames het gaat (sommige of allemaal) en welk besturingssysteem je hebt. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
Marcia van KPN schreef:

Hallo allemaal! Ook onderstaande herken ik bij mijn eigen TV+ app. Ik heb er intern een melding van gemaakt!

srna513006 schreef:

Ik kom hier meteen even op terug: als het goed is krijgen mensen die de app voor het eerst gebruiken een ‘tool tip’ waarin uitgelegd wordt hoe je het uit kunt zetten. Het ‘hoort’ in eerste instantie aan te staan. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 20 mei 2024
Marcia van KPN schreef:
Marcia van KPN schreef:

srna513006 schreef:

Ik kom hier meteen even op terug: als het goed is krijgen mensen die de app voor het eerst gebruiken een ‘tool tip’ waarin uitgelegd wordt hoe je het uit kunt zetten. Het ‘hoort’ in eerste instantie aan te staan. 

Maar ze horen niet spontaan weer aan te gaan nadat je ze eerder zelf uit gezet hebt en dat is wat hier mijns inziens aangekaart wordt.

Nu worden die instellingen wel gekopieerd naar alle apparaten waar hetzelfde profiel actief op is maar ik neem aan dat die streamingdiensten niet aangezet worden als je de TV+ app op een nieuw apparaat installeert en daarbij jouw bestaande profiel gebruikt.

• Helper
  • 28 reacties
  • 20 mei 2024

Goedenavond, ik heb sinds kort de nieuwe kpn tv plus app gekregen. Ziet er goed uit maar hij onthoudt mijn login en wachtwoord niet. Elke keer moet ik opnieuw inloggen. Is hier een oplossing voor ?

• Helper
  • 28 reacties
  • 20 mei 2024

Sorry  het werkt weer nadat ik de cache heb verwijderd 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
Marten1975 schreef:

Sorry  het werkt weer nadat ik de cache heb verwijderd 

Goed om te horen en dank voor het delen!

• Topper
  • 16 reacties
  • 21 mei 2024

De app van nu:  19-05-24:

1. Functie en vormgeving: Ik vind de profielen overbodig, ik wil mijn programma's niet delen met vrienden. Nog mijn vrienden in de app toevoegen. Het gaat jullie niet aan van welke streamingdiensten ik gebruik maak. . De vormgeving van de tv-gids onoverzichtelijk.
  2. Tecnische problemen:
    - de app is niet meer te streamen naar de chromecast. Het connectie symbool doet het gewoon niet.
    - Er wordt niet bijgehouden waar je gebleven bent met een programma. 

Graag de oude functionaliteit en vormgeving terug.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor de feedback @Caro83. De profielen zijn deels een kwestie van voorkeur. Je hoeft natuurlijk niks te delen met anderen als je dat niet wilt. Voordeel van de profielen is wel dat al je voorkeuren worden meegenomen als je gaat kijken vanaf een ander apparaat.

Voor wat Chromecast problemen betreft, daar is een nieuwe update voor uitgebracht. Ik raad je aan om te kijken of je deze al hebt en anders kunt ophalen. Als je daar verdere vragen over hebt, raad ik je aan om onder die Product Update te reageren.

• Topper
  • 16 reacties
  • 21 mei 2024

Ik heb mijn versie verwijderd en een nieuwe versie geïnstalleerd. Het probleem met de chromecast is er nog steeds helaas.

Jasper van KPN
Moderator

Op die manier heb je zeker de nieuwste versie inderdaad, maar met de Chromecast speelt het nog dus. Heb je jouw toestel ook een keer opnieuw opgestart na het installeren? Als het daarna nog niet beter is kunnen we, zoals Alexandra al aangaf, het beste verder gaan in de Product Update van deze update. Dan kunnen we het via die weg doorspelen naar de ontwikkelaars.

• Topper
  • 16 reacties
  • 21 mei 2024

Ja, ik heb cache gewist en opnieuw opgestart. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 73 reacties
  • 21 mei 2024

Ik kan in de tv+ app geen nieuw profiel aanmaken. Als ik op het profiel 911** klik dan blijft de app laden en blijft de app in de huidige gebruiker.  Waarom werkt dit niet?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6970 reacties
  • 21 mei 2024

Heeft dit eerder wel gefunctioneerd @TjallingH? Is dit de meest recente versie? Je zou anders de app eens kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 21 mei 2024
TjallingH schreef:

Ik kan in de tv+ app geen nieuw profiel aanmaken.

Ook ik kan al tijden geen tweede profiel aanmaken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 73 reacties
  • 21 mei 2024
Remco van KPN schreef:

Heeft dit eerder wel gefunctioneerd @TjallingH? Is dit de meest recente versie? Je zou anders de app eens kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren. 

We hebben sinds kort de + app. Op een Iphone en een samsung hetzelfde probleem. Na opnieuw installeren kies ik gebruiker 911* maar kom dan in de tweede profiel en kan niet switchen naar 911*

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6970 reacties
  • 21 mei 2024

Dus het aanmaken van het profiel levert geen probleem op maar het switchen tussen de profielen wel @TjallingH?

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 73 reacties
  • 21 mei 2024
Remco van KPN schreef:

Dus het aanmaken van het profiel levert geen probleem op maar het switchen tussen de profielen wel @TjallingH?

Er zijn nu twee profielen aangemaakt maar een derde kan dus niet meer omdat ik niet kan switchen naar 911* en dat is nodig om een profiel aan te maken

Reageer