Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 576 reacties
  • 18576 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

576 reacties

Dekking
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 22 januari 2025
Arjan van KPN schreef:
Brumpie schreef:

Ik lees dat de App alleen te gebruiken is als je “thuis” op je eigen netwerk zit !??   Dat zijn Ziggo praktijken en er is mij verteld dat dit met KPN niet zo zou zijn.

Mijn Chromecast 4 meenemen naar de camper is dus ineens geen optie meer, zoals dat ook bij Ziggo niet was….

Ben ik weer verbannen naar een laptop ?

Je kan nog steeds je Chromecast meenemen, want de KPN TV+ app casten vanaf een telefoon of tablet kan wel. Alleen de KPN TV+ app gebruiken op je Chromecast zelf lukt niet. 

Dat gaat dus ook niet lukken met een mifi router en de kpn tv app op de Chromecast, bij Canal+ lukt dat wel!

• Helper
  • 27 reacties
  • 22 januari 2025

Bij mij ook tegenvallende ervaringen met de “nieuwe” TV+ app.

Waarom ziet de tv+ app op Android TV er niet hetzelfde uit als op de Samsungs, LGs, iPads en de website tv.kpn.com?

Toen ik mijn nieuwe TV een paar weken geleden heb aangesloten werkte de app prima en zag hij er nog hetzelfde uit als op de andere apparaten, maar na de update als een iTV box van een paar jaar geleden. TV kijken werkt (na verwijderen en herinstalleren), maar de GUI is gedateerd, onhandig in gebruik en schakelen tussen kanalen gaat rete-traag.

Op mijn 3 weken oude TCL 43C69B is de app inmiddels niet meer te installeren via de App store. Volgens het kpn bericht zouden Philips en TCL toestellen dit wel nog moeten kunnen. Volgens Google niet.

Hopelijk wordt de app snel weer geupdate...

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 22 januari 2025
perjan schreef:

Waarom ziet de tv+ app op Android TV er niet hetzelfde uit als op de Samsungs, LGs, iPads en de website tv.kpn.com?

Omdat je je als Android developer toch echt moet houden aan de Android Guidelines en KPN vast en zeker wil dat de smart-TV+ app de de TV+ Box zo veel mogelijk op elkaar gaan lijken. De smart-TV+ app op de overige smart-TV platforms zullen er ook zo uit gaan zien.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14717 reacties
  • 22 januari 2025
perjan schreef:

Op mijn 3 weken oude TCL 43C69B is de app inmiddels niet meer te installeren via de App store. Volgens het kpn bericht zouden Philips en TCL toestellen dit wel nog moeten kunnen. Volgens Google niet.

Raar dat je 'm niet meer ziet ​@perjan, voor TCL tv's zou dit inderdaad wel moeten kunnen! Ik geef dit intern even door. Tip is om in tussentijd via de app op een mobiel apparaat zoals je iPad, naar deze tv casten, ter overbrugging!

Fijn al die updates en apps maar wanneer wordt de tv+ box problemen eens opgelost. Misschien een idee om te onderzoeken wat de reden dat deze erg instabiel is. Ik ben bijna 1 jaar jaar klant en ondervind bijna dagelijks problemen met deze box die onderhand bij KPN bekend moeten zijn.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 januari 2025

Wat een armoe app. Kan niet op pauze zetten/ te weinig mogelijkheden. Opgenomen programma zijn ineens verwijderd. Oude versie werkte veel beter. App verwijderd om mijn Sony smart tv. Kan nu geen kpn meer vinden. Wat een slechte service vanuit kpn. Wanneer is de oorspronkelijke app weer beschikbaar?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • 24 januari 2025

Hi ​@P. den Brabander! Dit topic gaat over de Smart TV+ app, niet de TV+ Box.
In je meest recente eigen topic heb ik je vragen gesteld en tips gegeven, maar helaas geen reactie gekregen. Als je nog steeds problemen hebt, laat in dat topic dan een reactie achter en dan pakken we het daar verder op.

• Helper
  • 27 reacties
  • 25 januari 2025
wjb schreef:
perjan schreef:

Omdat je je als Android developer toch echt moet houden aan de Android Guidelines en KPN vast en zeker wil dat de smart-TV+ app de de TV+ Box zo veel mogelijk op elkaar gaan lijken. De smart-TV+ app op de overige smart-TV platforms zullen er ook zo uit gaan zien.

Die “Guidelines” zijn voor de vorige versie natuurlijk ook gewoon geldig geweest, en waarschijnlijk voor de Apple devices nog een stuk strenger. Dat lijkt me dus niet relevant voor de update, waar van de nieuwe interface (die wel gelijk was aan de webinterface, Apple, Samsung en LG-devices) is teruggegaan naar de oude iTV interface.
Ik ben vooral benieuwd naar waarom kpn hiervoor gekozen heeft, of dit inderdaad de bedoeling is geweest (of dat er per ongeluk misschien een oude versie over de nieuwe heen gezet is) en of er plannen zijn om binnenkort toch weer over te schakelen op de nieuwe interface...

• Helper
  • 27 reacties
  • 25 januari 2025
Maja van KPN schreef:
perjan schreef:

Raar dat je 'm niet meer ziet ​@perjan, voor TCL tv's zou dit inderdaad wel moeten kunnen! Ik geef dit intern even door. Tip is om in tussentijd via de app op een mobiel apparaat zoals je iPad, naar deze tv casten, ter overbrugging!

Casten is niet heel handig als je meerdere familieleden hebt met allemaal hun eigen device en met maar 1 pincode om in te loggen. Da's precies de reden dat ik de app op de tv geinstalleerd wil hebben. Een ander verhaal, maar daar zou kpn ook nog iets voor mogen verzinnen...

We zijn een paar dagen verder, maar de app is nog steeds niet beschikbaar in play store. Ik heb hem dan ook nog niet durven verwijderen, en zolang hij werkt, ook al ziet het er ouderwets uit, laat ik hem staan...

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 25 januari 2025

perjan schreef:

Casten is niet heel handig als je meerdere familieleden hebt met allemaal hun eigen device en met maar 1 pincode om in te loggen. Da's precies de reden dat ik de app op de tv geinstalleerd wil hebben. Een ander verhaal, maar daar zou kpn ook nog iets voor mogen verzinnen

Iets wat is al sinds 2020 in mijn lijstje met goede voornemens voor KPN vermeld...

...maar nog altijd niet geïmplementeerd is.

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 25 januari 2025

perjan schreef:

... ook al ziet het er ouderwets uit, …

Wat is er dan zo "ouderwets" immers buiten de, mijns inziens, verbeterde gids is er t.o.v. de oude smart-TV app niet zoveel aan het uiterlijk veranderd.

• Helper
  • 27 reacties
  • 25 januari 2025
wjb schreef:

perjan schreef:

... ook al ziet het er ouderwets uit, …

Wat is er dan zo "ouderwets" immers buiten de, mijns inziens, verbeterde gids is er t.o.v. de oude smart-TV app niet zoveel aan het uiterlijk veranderd.

Ik denk dat het ouderwetse gevoel vooral komt doordat het net lijkt alsof de app geoptimaliseerd is voor 720p schermen en niet opschaalt, ongeacht de resolutie of het formaat van de TV.

En inhoudelijk:

• Bij het starten van de app kom je in het Start gedeelte. Klinkt logisch, maar daar krijg je wat willekeurige zenders en gemiste programma's voorgeschoteld en het voelt het niet logisch aan. Je start in ieder geval niet met TV kijken, zoals op de settop box.
    Zeker op een Android TV heb ik de kpn app niet nodig om Netflix andere streaming diensten te starten, maar wil ik graag tv kijken.
  • Als je in het Start scherm klikt op een programma dat Nu op TV is, krijg je eerst een informatiescherm waarop getoond wordt wat voor programma het is en moet je nogmaals op “Nu kijken” klikken voordat je het programma te zien krijgt.
  • Als je van een zender terug naar het startmenu wilt, of naar een andere zender, moet je via dezelfde omweg terug.
  • Ga je in het Nu op TV gedeelte van het startscherm helemaal naar rechts kunt je via “Bekijk alles >” bij een handig overzicht uitkomen. Waarom kun je daar niet starten?
  • Dit “Bekijk alles >” deel is via de website, de Apple app en de Samsung/Tizen app beschikbaar als “Nu op TV”. Net als de categorien Films, Series en Sport.
    Waarom niet op de Android TV app, waar alleen Start, Gids en Opgeslagen staat?

Al met al komt de ervaring TV kijken via de Android TV+-app niet overeen met tv kijken via de tv+ settop box, de app op apple apparaten of uit de Samsung Tizen shop, maar voelt het meer aan als kijken via de oude iTV kastjes.

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 25 januari 2025

Ik ben, zoals eerder gezegd, van mening dat de smart-TV+ app qua uiterlijk en bediening zoveel mogelijk gelijk moet zijn aan de TV+ Box uitgezonderd de apps want, zoals je terecht aangeeft, kan je die wel vanuit het smart TV menu zelf starten, daar heb je de wmart-TV+ app niet voor nodig.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 januari 2025

Vooralsnog geen positieve ervaringen met de nieuwe app.

Gebruiksvriendelijkheid valt tegen tov de vorige app. Vorige app was alles overzichtelijker en eenvoudiger te vinden. Daarnaast loopt het beeld regelmatig vast en/of hapert deze.

Zelf glasvezel 1gb en kijkend op een 2024 TCL tv.
Vorige app totaal geen problemen en perfect functionerend.

Hoop dat KPN deze issues snel oplost, want zeer frustrerend en jammer dat het onaangekondigd nu zeer tegenvalt.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Welli84, dat is jammer om te lezen. 

Kan je specifiek uitleggen wat je mist, wat je wensen zijn en/of waar je tegenaan loopt? Alleen met concrete voorbeelden kunnen we je verder helpen. Daarnaast is het ook belangrijk om te weten welke apparatuur je precies gebruikt, welk merk en type tv je hebt en hoe alles aangesloten is. Zonder deze informatie kunnen we niks beginnen. 

Maak gerust een eigen topic aan als je er niet uit komt of vragen hebt, dan denken we daar verder met je mee.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 januari 2025

Hoi ​@Alexandra van KPN,

Dank voor de snelle reactie.

Het betreft hier de TCL 43C69B (2024) waar op gekeken wordt via de KPN app. De vorige app werkte uitstekend, de nieuwe app helaas (nog) niet. Hoop dat dit snel hersteld wordt en beter werkt. Wij hebben een 1gb glasvezel aansluiting/abonnement, waar we voorheen dus geen issues mee hadden.

Issues die terugkerend voorkomen:
- beeld loopt vast;
- versnel beeld (lijkt wel op vooruit spoelen) maar het geluid loopt wel normaal;
- wel beeld, maar geen geluid;
- haperend beeld;

Daarnaast was het bij de vorige app zo dat zoekopdrachten bleven staan en je eenvoudig weer terug kon zoeken.  Nu moet ik de zoekopdracht elke keer opnieuw intypen in de zoekbalk met de afstandsbediening. Erg frustrerend.

Ook is het wenselijk om de menu’s ‘Nu op TV’ en  ‘TV Gids’ beide te hebben. Als ik nu naar een bepaalde live zender wil, moet ik eerst naar ‘TV gids’ en ben ik 4 handelingen verder voordat ik de juiste zender heb en tv kan kijken. Bij ‘Nu op TV’ was dit veel overzichtelijker en sneller.

Bedankt voor de hulp en ik hoop dat het snel ‘veel beter’ wordt

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor de extra informatie ​@Welli84! Je punt over de zoekresultaten nemen we alvast mee als wens ter verbetering. Ik kan geen beloftes doen, je kunt onze Product Updates volgen voor de nieuwste updates en veranderingen.

Voor je andere punten nog een paar aanvullende vragen: Hoe is je televisie met internet verbonden? En de terugkerende issues zoals het vastlopen en versnellen, gebeurt dit op bepaalde zenders (zo ja, welke) of op alle zenders? Kan je dit, als je niet zeker bent, testen en dan later terugkoppelen? Alle details zijn welkom.

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 27 januari 2025

(...) kijkend op een 2024 TCL tv.

Ik lees dat je een TCL hebt ​@Welli84 .

Heb je nu deze app versie? (Speciaal alleen voor TCL en Philips)

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 januari 2025

Hoi ​@PeterG PeterG en ​@Alexandra van KPN,

Dank voor jullie reactie en hulp. 
Ik ga de update even bekijken Peter.

Ik ga even met jouw vragen aan de slag Alexandra.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1001 reacties
  • 27 januari 2025

Ben wel benieuwd wanneer ik als LG bezitter met de nieuwe TV+ app aan de slag mag. Al iets bekend? 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 januari 2025

@PeterG en ​@Alexandra van KPN,

Het blijkt dat ik een andere versie van de KPN app op de TCL tv had (80.60.03).

Echter de update kon ik niet vinden en heb de KPN verwijderd van mijn TCL tv om deze later opnieuw te installeren. Nu ben ik nog veel verder van huis, want de KPN App is niet meer te vinden en dus ook niet meer te installeren. Van alles al geprobeerd en ik ben geen digibeet en heb wel wat kennis van zaken hoe iets te bedienen…

Voor wat betreft de aansluiting heb ik deze tv in de wifi liggen. Met een glasvezel abonnement van 1 gb en up- en download van tussen de 800 en 900 mb zou dit moeten werken (evenals mijn andere apps op deze tv en de vorige KPN app die uitstekend haar werk deed)

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 27 januari 2025

Weer een TCL waar de app niet in de Play Store staat ​@Jasper van KPN , ​@Erik van KPN , ​@Kasper QA TV .

Dus de uitleg bij product updates 8.61.0, dat ie alleen voor TCL en Philips beschikbaar is, klopt niet. 

• Helper
  • 27 reacties
  • 27 januari 2025
wjb schreef:

perjan schreef:

Casten is niet heel handig als je meerdere familieleden hebt met allemaal hun eigen device en met maar 1 pincode om in te loggen. Da's precies de reden dat ik de app op de tv geinstalleerd wil hebben. Een ander verhaal, maar daar zou kpn ook nog iets voor mogen verzinnen

Iets wat is al sinds 2020 in mijn lijstje met goede voornemens voor KPN vermeld...

...maar nog altijd niet geïmplementeerd is.

Stay positive 😉

Forum|alt.badge.img+3
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • 106 reacties
  • 27 januari 2025
PeterG schreef:

Weer een TCL waar de app niet in de Play Store staat ​@Jasper van KPN , ​@Erik van KPN , ​@Kasper QA TV .

Dus de uitleg bij product updates 8.61.0, dat ie alleen voor TCL en Philips beschikbaar is, klopt niet. 

Alleen voor bepaalde TCL's en bepaalde Philips tv's. Geldt alleen voor de productie app. We doen er alles aan deze week om de app weer beschikbaar te maken in de store voor iedereen.

Zomborro
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 27 januari 2025

Laat ik beginnen met het goede nieuws: Ik zeg de KPN TV dienst, zo gauw als dat menselijk en contract gewijs mogelijk is, op. Wat een klantonvriendelijk DRAMA is dit zeg!

Heb 17 dagen geleden hier al een bericht achtergelaten maar sindsdien is er letterlijk nog niks veranderd.  Even voor de goede orde wij kijken alleen TV via de Android Google TV en verder op geen andere manier.

Blijkbaar is het volkomen normaal dat er een update door je strot geramd wordt waarbij je als klant ineens allerlei functionaliteit verliest. Voor- en achterspoelen lukt amper, opnames beginnen ineens te klagen dat het niet toegestaan is vooruit te spoelen, naar andere zenders switchen kan niet zonder de afstandsbediening van je TV te moeten gebruiken. en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zou normaliter TV kijken ontspannend moeten werken, ik krijg hier letterlijk alleen maar stress van. En het mooie is dat al het bovenstaande gewoon werkte bij de oude versie van de app.

Ook terug proberen te kijken via de iPhone app + casting lukt niet want doorspoelen is bijna niet mogelijk, zeker niet aangezien de teller van de opname op 0 blijft staan en je dus compleet ongewis blijft waar de opname nu aan het afspelen is. Daarnaast klapt de app er soms gewoon gezellig uit. 

Net een proef abonnement afgesloten bij NLZiet. Wat een verademing… 

Reageer