Skip to main content

Feature requests KPN TV+ Box

Toon eerste bericht

890 reacties

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74609 reacties
  • 27 januari 2025

Wellicht dat een moderator kan aangeven of er een stereo spoor in de (unicast) TV streams van de TV+ Box opgenomen is.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 615 reacties
  • 27 januari 2025
wjb schreef:
PeterG schreef:

Inderdaad. Dat stereo spoor van de zender zou gebruikt moeten worden. 

Zit het stereo spoor ook in de unicast stream? Ik kan me immers voorstellen dat KPN de unicast streams zo compact mogelijk wil houden en dus niet gebruikte geluidsporen weglaat. En ik neem aan dat we bij unicast distributie wel Dolby Surround geluid willen kunnen luisteren.

Ja, in de unicast en multicast stream zit ook een stereo audio spoor. Mijn TV+ box heeft regelmatig nog problemen dat hij geen dolby audio kan pakken en dan pakt hij automatisch het stereo audio spoor. Hiervoor staat er nog een topic van open.

En deze update  zorgde er ook voor dat er geen dolby meer aanwezig was. Toen hadden we ook alleen stereo bij de unicast streams en dus ook bij de opnames. Dat is later met een update weer hersteld.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74609 reacties
  • 27 januari 2025
Sebas14 schreef:

Ja, in de unicast en multicast stream zit ook een stereo audio spoor. Mijn TV+ box heeft regelmatig nog problemen dat hij geen dolby audio kan pakken en dan pakt hij automatisch het stereo audio spoor. Hiervoor staat er nog een topic van open.

En deze update  zorgde er ook voor dat er geen dolby meer aanwezig was. Toen hadden we ook alleen stereo bij de unicast streams en dus ook bij de opnames. Dat is later met een update weer hersteld.

Beide topics leveren geen “bewijs” dat er ook een stereo geluidspoor in de TV stream opgenomen is, het kan ook zijn dat het Dolby spoor omgezet wordt naar stereo.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 615 reacties
  • 27 januari 2025

Laat het "bewijs" dan maar van KPN komen.

Zoals ik al eerder zei, vraag ik alleen om een (extra) stereo audiospoor van de TV zender zelf en niet van de TV+ box die het dolby geluid omzet naar stereo.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74609 reacties
  • 27 januari 2025
PeterG schreef:

Zit het stereo spoor ook in de unicast stream?

Geen idee, maar via de app is het wel het stereo spoor.

In de TV apps en de site zit ook alleen het stereo geluidspoor en daarmee is de unicast stream dus weer zo compact mogelijk.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74609 reacties
  • 27 januari 2025
PeterG schreef:

Discovery heeft al maanden verbrekingen. 

Wat voor een verbrekingen heb je het dan over en hoe frequent treden die dan op?

Discovery Channel staat hier nu een tijdje te draaien maar ik kan niet zeggen dat ik problemen ervaar.

En ook op Discovery Science loopt het geluid probleemloos.

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • 27 januari 2025

Toch zijn er al maanden klachten. Ook bij Ziggo. 

Hier kan ik ook dagenlang geen (korte) onderbreking hebben. Een programma waarin ik het al meer heb gehoord is gold rush.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 615 reacties
  • 10 februari 2025
Sebas14 schreef:

Zoals ik al eerder zei, vraag ik alleen om een (extra) stereo audiospoor van de TV zender zelf en niet van de TV+ box die het dolby geluid omzet naar stereo.

Ik ga na 2 weken toch even aan bijv. ​@Jasper van KPN of ​@Erik van KPN vragen voor een antwoord om punt 70 te herzien in een reactie die ik eerder heb gesteld.

Zeker nu belangrijk, omdat de klachten van Discovery o.a. steeds weer terugkomen. Ik hoor het graag en ofdat er een aparte stereostream aanwezig is bij de TV zenders die ook Dolby geluid hebben.

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • 11 februari 2025

Die aparte stereo stream is er zeker ​@Sebas14 

Via de app (stereo) geen last van de drop outs bij Discovery. 

En toen enkele maanden geleden het Dolby geluid op npo 1 was uitgevallen (programma De ring) werkte het op stereo nog wel.

Mijn moeder heeft de Arris op stereo en geluid werkte. Bij instelling Dolby niet. 

Dit is een reden waarom ik ook de KPN APP op de DIW7022 heb gedownload. 

🔺Want de TV+ launcher ondersteunt enkel het Dolby spoor.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 615 reacties
  • 11 februari 2025
PeterG schreef:

Die aparte stereo stream is er zeker ​@Sebas14 

Mijn moeder heeft de Arris op stereo en geluid werkte. Bij instelling Dolby niet. 

Dit is een reden waarom ik ook de KPN APP op de DIW7022 heb gedownload. 

🔺Want de TV+ launcher ondersteunt enkel het Dolby spoor.

Zekers, daarom haal ik punt 70 weer aan en wacht ik op een moderator. Jij en de meeste hier weten wel een omweg zoals de kpn smart app, maar de optie moet gewoon standaard ingebouwd worden. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15466 reacties
  • 12 februari 2025

Hoi ​@Sebas14, daar is nog niets aan veranderd

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 587 reacties
  • 12 februari 2025
Sebas14 schreef:
Sebas14 schreef:

Ik ga na 2 weken toch even aan bijv. ​@Jasper van KPN of ​@Erik van KPN vragen voor een antwoord om punt 70 te herzien in een reactie die ik eerder heb gesteld.

Zeker nu belangrijk, omdat de klachten van Discovery o.a. steeds weer terugkomen. Ik hoor het graag en ofdat er een aparte stereostream aanwezig is bij de TV zenders die ook Dolby geluid hebben.

Ik lees dit,mij heeft een medewerker duidelijk gezegd dat de diw7022 een aparte stereo spoor zou hebben. Nu ik lees dat de 5.1 wordt omgeEzet naar stereo ben ik erg nieuwsschierig.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28382 reacties
  • 16 februari 2025
PeterG schreef:

54: Verloopdatum bij opnames

Heeft op het moment niet de prioriteit. Geen definieve afwijzing, maar staat ook niet bewust op de planning. 

Tjee, wat overdreven. De opnamedatum staat erbij. Zelfde datum jaar later en het verdwijnt weer. Er staat geen jaar bij, dus opname datum is dan tevens verloopdatum. Dit is er dus eigenlijk al.

Dat ie niet op de planning staat is wat mij betreft terecht.

Het gat hier ook meer om series. Op de tegel of rij van een individuele opname staat de datum. Maar op een mapje van een serieopname niet. Dus je weet niet in een oogopslag wat de oudste opname in dat mapje is. En of je dus risico loopt dat hij komt te vervallen.

Rob5500 schreef:
Erik van KPN schreef:

34: Altijd een Let op! Pop-up als je stopt met Terugkijken

Eerder heb ik al aangegeven dat we dit niet volledig konden uitvoeren. Voor bepaalde knoppen geldt dat er vanuit Google/Contentpartners de eis is dat deze knoppen zonder onderbreking werken. Het gaat dan bijvoorbeeld om de specifieke knoppen voor Disney+ en Netflix. Voor de overige genoemde knoppen is het toen op de onderzoekslijst gezet.

Op een bepaald moment was de verwachting dat het kon, wegens een verandering onder water. Maar dit blijkt nu toch niet zo te zijn. Het gaat dus niet lukken om voor de knoppen gids, radio en zoeken een pop-up te tonen.

Wel is het nu zo dat er bij het drukken op deze knoppen een bookmark wordt opgeslagen waar je was bij het Terugkijken. Zodat je wel gewoon verder kunt waar je was gebleven als je Terugkijken opnieuw start. 

Het vervelende van het (per-ongeluk) drukken op die app toetsen is naast dat je je kijk punt en zender nr verliest, je een flinke tijd kwijt bent om daar weer terug te komen, bookmark of niet.

De bookmark zorgt er in ieder geval voor dat als je het Terugkijken opnieuw start, je verder kunt gaan waar je was gebleven. Dat is het beste wat we kunnen doen hierin. De eisen zijn zoals ze zijn. En als we daar niet aan voldoen worden we niet door Google gecertificeerd. En zonder certificering kunnen we Android niet gebruiken.

Harry_Nak schreef:

81: In de informatiebalk aangeven hoe ver je van live bent bij het kijken van een opname die nog bezig is.

Waarom zou je dat willen weten? Is n.m.m. niet nodig. Als je een opname aan het kijken bent en vooruit spoelt, weet je gauw genoeg dat je weer live kijkt omdat je niet meer vooruit kunt spoelen.... Een beetje nutteloze informatie n.m.m.

Het punt ervan is juist om te zorgen dat je niet spoelt tot aan het live moment, maar dat je in de opname blijft. Daarvoor moet je wel weten waar dat live moment dan is.

wjb schreef:
Sebas14 schreef:

Ik wil toch graag punt 70 onder de aandacht brengen en hem aanpassen voor algemeen gebruik. Dus niet apart voor elke zender.

Is dat dan al niet mogelijk met de onderstaande instelling?

Of bedoel je dat als die optie gekozen is en er een stereo geluidspoor is dat die dan gebruikt moet worden?

Dus jij wilt punt 70 eigenlijk ombatterijen naar dit wat wjb aangeeft, ​@Sebas14?

Ik kan het in ieder geval navragen. Maar, ik maak daar even een apart punt van: 89. Dat is voor mijn eigen administratie ook net even wat makkelijker. Ik ben komende week afwezig, dus het gaat niet eerder mee dan week daarna. Ik kom erop terug.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 615 reacties
  • 16 februari 2025
Erik van KPN schreef:

wjb schreef:
Sebas14 schreef:

Ik wil toch graag punt 70 onder de aandacht brengen en hem aanpassen voor algemeen gebruik. Dus niet apart voor elke zender.

Is dat dan al niet mogelijk met de onderstaande instelling?

Of bedoel je dat als die optie gekozen is en er een stereo geluidspoor is dat die dan gebruikt moet worden?

Dus jij wilt punt 70 eigenlijk ombatterijen naar dit wat wjb aangeeft, ​@Sebas14?

Ik kan het in ieder geval navragen. Maar, ik maak daar even een apart punt van: 89. Dat is voor mijn eigen administratie ook net even wat makkelijker. Ik ben komende week afwezig, dus het gaat niet eerder mee dan week daarna. Ik kom erop terug.

Ja, wat de oudere ontvangers ook doen. Het aparte stereo geluidsspoor pakken van de TV zender als je hem op 'stereo' zet. 

Dit gaat een hoop irritatie in de toekomst voorkomen als het Dolby geluid (weer) niet goed werkt wat we in het verleden hebben gehad bij o.a. NPO1, NPO3, NET5, Discovery, ID, NPO1UHD.

MF28
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 maart 2025
wjb schreef:
PeterG schreef:

Er is helemaal geen ir aanwezig in de Sagemcom @Davy O . Dus met de logitech harmony, met ir, gaat het nooit werken.

Krijg het niet werkend met bluetooth of ir.

Lukt het niet met de bijgeleverde afstandsbediening?

Met een Harmony Hub gaat dat prima werken, ik stuur met mijn Harmony Hub ook mijn Sony Android TV en Sony Home Cinema Set via het netwerk aan. Dus niet via IR en niet via Bluetooth maar via het LAN.

Overigens is een Harmony Hub ook prima in staat om bluetooth apparaten aan te sturen.

Ik heb de vraag dan ook als nummer 32 in de lijst opgenomen.

Ik wacht nog steeds met smart op deze nummer 32!!

Onderstaande laatste update is al maaaaanden geleden…

"32. Aanmelden TV+ Box bij Logitech t.b.v. bediening via Harmony afstandsbediening en Hub. Hier wordt over nagedacht, nog geen uitsluitsel.
Latere update: De afgelopen periode heeft de focus vooral gelegen op het verhelpen van de grotere audio dingen en algemene stabiliteit en is er geen tijd geweest voor dit. Ik kan geen garanties geven over of en wanneer er wel tijd voor is. Maar, het is nog wel iet is wat op de lijst staat om verder naar te kijken.

Kan dit nog gedaan worden?

Reageer