Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 16 november 2020

De 2260 liep hier bij Netflix continu vast, al vanaf het begin, herstarten kon alleen met stroom eraf. Reageerde nergens meer op.
Of spontane herstarts.
Bingewatchen was er niet bij, ook niet met een vervangende 2260.

Prime video idem dito.

Van ellende een Chromecast gekocht, bleek de beste aankoop ooit.

ik heb recent ook een nieuwe smart-tv gekocht, hier lopen de streaming-diensten ook zonder problemen.

Hoe dan ook, de huidige problemen met de nieuwe firmware vind ik er verdacht veel op lijken. 
De ene ontvanger is de andere niet, ook al lijken ze identiek.  

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 16 november 2020
Anneke-Anna schreef:

De 2260 liep hier bij Netflix continu vast, al vanaf het begin, herstarten kon alleen met stroom eraf. Reageerde nergens meer op.
Of spontane herstarts.
Bingewatchen was er niet bij, ook niet met een vervangende 2260

Toen we vorig jaar Netflix keken (via de TV-ontvanger van toen nog Telfort) liep dit ook regelmatig vast. En inderdaad via directe verbinding met de Netflix-app op de smart-tv nooit problemen gehad. Was dus al ver voor de nieuwe software niet jofel. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 november 2020

Netflix  geeft bij mij geen problemen.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 16 november 2020

Hoi nu dat het menu verandert is kan ik nu wel erotiek verwijderen zonder dst gtst het jiet doet af wat dan ook

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2715 reacties
  • 16 november 2020
123hoi schreef:

Hoi nu dat het menu verandert is kan ik nu wel erotiek verwijderen zonder dst gtst het jiet doet af wat dan ook

Ja, dat doe je in het Instellingen-menu, bij Zenders verbergen.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 16 november 2020
Katana321 schreef:
123hoi schreef:

Dankje maar wil hem uit het menu

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 16 november 2020
123hoi schreef:
Katana321 schreef:
123hoi schreef:

@123hoi Ga naar: menu-instellingen-kinderslot-erotiek verbergen 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 16 november 2020
Anneke-Anna schreef:
123hoi schreef:
Katana321 schreef:
123hoi schreef:

Ok klopt maar een half jaar geleden heb ik hier ook over gebeld  als dan films komen met erotiek dan koest ik pincode steeds in voeren en alsnin gtst net zo is dat nu ook?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 16 november 2020
123hoi schreef:
Anneke-Anna schreef:
123hoi schreef:
Katana321 schreef:
123hoi schreef:

Ok klopt maar een half jaar geleden heb ik hier ook over gebeld  als dan films komen met erotiek dan koest ik pincode steeds in voeren en alsnin gtst net zo is dat nu ook?

Onder instellingen kun je kiezen bij pin&privacy of je daar een pincode voor wil invoeren. 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Erik_ schreef:

Wellicht hebben jullie het er al over gehad in het topic, maar de aangekondigde HTML release van 6 november ging niet door, deze zal nu vanaf morgen beschikbaar zijn.

Dit was de planning:

HTML release 4.109.205

• Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 

Nu wordt het HTML release 4.109.212. Hierin zitten diezelfde dingen, met ook nog:

• De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeldje te zien. Dat is nu niet meer zo.

Ik heb nu net op mijn ZTE ZXV-8001:

• HTML-versie: 4.109.212
  • NMC-versie: 8.0.109_2

Dus ik heb de software binnen gekregen op mijn 4K ontvanger. 😉

Berrybaart
Topper
  • Topper
  • 13 reacties
  • 17 november 2020

Ik merk nu pas dat ik geen kanaalnr zie op mijn arris 2952vip. Ik denk elke keer dat tie uit staat maar dan staat tie aan.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het issue dat het kanaalnummer niet meer zichtbaar is op de display, is bekend bij de ontwikkelaars @Berrybaart. We hopen het bij de volgende software update opgelost te hebben. 

wieleke
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 56 reacties
  • 17 november 2020

4.109.212 werkt in ieder geval iets sneller

wieleke
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 56 reacties
  • 17 november 2020

Ik mis alleen in het systeem menu de instelling  ( nieuwe software installeren ) waarbij je instellingen worden behouden , hoef je ook de stekker er niet uit te trekken

• Slimmerik
  • 51 reacties
  • 17 november 2020

Beste KPN,

Na een paar maanden dit probleem te hebben aangekeken (wilde jullie de tijd geven om dit op te lossen) heb ik besloten mij toch ook maar te melden. Ook hier zijn een paar maanden geleden de 2 setupboxen (Motorola 1853) automatisch voorzien van het nieuwe menu. Sindsdien zijn beide boxen erg traag geworden, wat regelmatig tot frustratie leidt. Soms denk je namelijk dat de box niet reageert en druk je bijvoorbeeld nog een keer op de knop ‘ gids’ Twee keer op die knop drukken betekent echter dat de gids in plaats van horizontaal, juist verticaal wordt weergegeven. Dat wil ik niet, dus dan moet ik opnieuw op ‘gids’ drukken en hopen dat hij reageert. Dit is 1 voorbeeld, maar hiervan zijn er meerdere. Aangezien Black Friday inmiddels in aantocht is denk ik serieus na over een overstap als dit niet voor die tijd opgelost is. Ik begrijp eerlijk gezegd echt niet dat wij als klant niet de optie krijgen om (tot de problemen echt zijn opgelost) terug te gaan naar de oude software die prima werkte. Dit nieuwe menu, dat voor mijn gevoel puur cosmetisch is bedoeld, leidt immers bij heel veel klanten tot frustratie. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat klanten hierom weg lopen?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 17 november 2020

Na update is het allemaal erg traag geworden…. baal hier best van.

Wanneer komt er een oplossing?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 17 november 2020

Je kunt die pre-historische 1853 omwisselen via de KPN Servicetool "Apparatuur wissel".

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 129 reacties
  • 17 november 2020
wjb schreef:

Je kunt die pre-historische 1853 omwisselen via de KPN Servicetool "Appaatuur wissel".

@ReinierVdP zie bovenstaande link voor jouw oude settopboxen

• Slimmerik
  • 51 reacties
  • 17 november 2020

Dank voor jullie hulp al! Ik zie na het invullen van mijn gegevens dat ik een fout heb gemaakt bij het type. Ik blijk de Arris 2952 te hebben. Die site geeft aan dat het maken van een omruilafspraak niet nodig is. Dus: hoe gaan we er dan voor zorgen dat de traagheid wordt opgelost?

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 17 november 2020
noswat schreef:

Na update is het allemaal erg traag geworden…. baal hier best van.

Wanneer komt er een oplossing?

Als pasen, pinksteren en kerstmis op 1 dag vallen. Dit probleem speelt al maanden en KPN doet gewoon niets. Enigste wat ze doen is medewerkers onzinnige commentaren laten geven en nog onzinnigere updates uitrollen die de boel alleen maar verergeren. 

O en bellen helpt ook niet aangezien je telkens dezelfde antwoorden krijgt, resetten en opnieuw opstarten zou alle problemen moeten verhelpen. Lijkt wel de neem maar een paracetamol antwoord dat je van een arts krijgt.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 17 november 2020

Nou volgens mij heb ik nu ook de laatste update binnen want wanneer ik nu op de pauzeknop, voor- en achteruitspoelknop of stopknop van de afstandsbediening druk dan registreert het kastje het nu als het cijfer 7!!! Wat is dit nou weer dan!?

O wacht bijna alle knoppen zijn nu 7! 

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 17 november 2020
Wiwa schreef:

Nou volgens mij heb ik nu ook de laatste update binnen want wanneer ik nu op de pauzeknop, voor- en achteruitspoelknop of stopknop van de afstandsbediening druk dan registreert het kastje het nu als het cijfer 7!!! Wat is dit nou weer dan!?

Wawawiwa, gaan ze nu ook de software in de afstandsbediening downgraden? Oh deer

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 17 november 2020
Dennis Schreve schreef:
Erik_ schreef:

Wellicht hebben jullie het er al over gehad in het topic, maar de aangekondigde HTML release van 6 november ging niet door, deze zal nu vanaf morgen beschikbaar zijn.

Dit was de planning:

HTML release 4.109.205

• Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 

Nu wordt het HTML release 4.109.212. Hierin zitten diezelfde dingen, met ook nog:

• De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeldje te zien. Dat is nu niet meer zo.

Ik heb nu net op mijn ZTE ZXV-8001:

• HTML-versie: 4.109.212
  • NMC-versie: 8.0.109_2

Dus ik heb de software binnen gekregen op mijn 4K ontvanger. 😉

Oké, dus het is toch (zoals ik al dacht en destijds ook op het telfort forum heb aangegeven) eigenlijk een verkapte manier is om een klanten een nieuw 4k abonnement met bijbehorende ontvanger te slijten?

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Carboxy schreef:
Wiwa schreef:

Wawawiwa, gaan ze nu ook de software in de afstandsbediening downgraden? Oh deer

Bij mij deed de afstandbediening ook even heel erg vreemd. Voor 1 minuutje de stekker uit de tv-ontvanger en opnieuw opstarten loste dit probleem op.

• Topper
  • 34 reacties
  • 17 november 2020

Help glas zenders zijn verdween.

Is er weer eens wat gewijzigd?