Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 10 december 2020
Anneke-Anna schreef:
Dirck schreef:
jobje73 schreef:

Er zijn posts weg?

Ze zijn vast bang dat Jarco Kriek er morgen over gaat schrijven.

Post zijn verplaatst naar het nieuwe storings-topic. Daar staan ze allemaal. 

Ja hoor, serieus? Even met het toverstafje gezwaaid en hop, weg? Mods zouden beter op een andere manier hun tijd kunnen besteden.

• Helper
  • 38 reacties
  • 10 december 2020

Het wordt erger en erger...

• 0 reacties
  • 10 december 2020

Hoi Allemaal,

Maar gelukkig hebben we een ingebouwde Chromecast in mijn Philips tv.
Fijn kijken naar …………..

Goed beeld ook

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 10 december 2020
JetFreggel schreef:

Idem hier. 'Na een tijdje' dat duurde mij op enig moment te lang. Tv-ontvanger even helemaal uitschakelen, 30 seconden wachten en opnieuw inschakelen hielp hier, hopelijk bij jou ook. Succes!

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 66 reacties
  • 10 december 2020

Sinds vijf uur vanmiddag eindelijk de snelheid van de gids en het menu kunnen testen na de update.

3 herstarts, 1 frisse start en een aantal foutmeldingen verder nog steeds geen verbetering.

Openen en sluiten van de gids, opnames, instellingen en zoeken duurt nog steeds 4 a 5 seconden. Morgen zal het waarschijnlijk wel 6 a 7 seconden zijn.

Vóór de update van 2 december was het altijd bijna 3 seconden.

Zal nu nog als laatste de software opnieuw gaan installeren en hopen dat dat gaat helpen.

• Topper
  • 11 reacties
  • 10 december 2020

Werkt nu weer na nog een herstart.

Wel terug naar HTML 4.110.208

Eerder was dit nog 4.111.214

• Helper
  • 38 reacties
  • 10 december 2020
Susan K schreef:
JetFreggel schreef:

Idem hier. 'Na een tijdje' dat duurde mij op enig moment te lang. Tv-ontvanger even helemaal uitschakelen, 30 seconden wachten en opnieuw inschakelen hielp hier, hopelijk bij jou ook. Succes!

Hij heeft het een half uurtje goed gedaan. Helaas, was van korte duur... :( 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 66 reacties
  • 10 december 2020
Dirck schreef:

Sinds vijf uur vanmiddag eindelijk de snelheid van de gids en het menu kunnen testen na de update.

3 herstarts, 1 frisse start en een aantal foutmeldingen verder nog steeds geen verbetering.

Openen en sluiten van de gids, opnames, instellingen en zoeken duurt nog steeds 4 a 5 seconden. Morgen zal het waarschijnlijk wel 6 a 7 seconden zijn.

Zal nu nog als laatste de software opnieuw gaan installeren en hopen dat dat gaat helpen.

Software is opnieuw geïnstalleerd en wat blijkt tot mijn verbazing: Zit weer op versie 4.110.208

Gaat lekker KPN.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 10 december 2020
Dirck schreef:
Dirck schreef:

Software is opnieuw geïnstalleerd en wat blijkt tot mijn verbazing: Zit weer op versie 4.110.208

Gaat lekker KPN.

Maar deze ellende lag niet aande update van vandaag toch? Vandaar de talloze postverplaatsingen uit dit topic naar het storingstopic?!?! Waarom dan terug naar een oudere/ vorige software versie?

• 0 reacties
  • 10 december 2020
jobje73 schreef:
Dirck schreef:
Dirck schreef:

Gaat lekker KPN.

Maar deze ellende lag niet aande update van vandaag toch? Vandaar de talloze postverplaatsingen uit dit topic naar het storingstopic?!?! Waarom dan terug naar een oudere/ vorige software versie?

Ik zou hier best op willen reageren. KPN is echter een juridisch bedrijf geworden in plaats van een televisie internet provider. Ik durf het niet. 

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 227 reacties
  • 11 december 2020

Uurtje geleden wilde mijn itv box nieuwe software installeren. Na installatie had ik… de oude gammele zooi van de afgelopen 2 maanden weer terug… :rage::rage::rage::rage:

Daar zakt je broek toch van af… (het kleine beetje verbetering wat 2 maanden heeft geduurd binnen een dag al weer kwijt.
Jongens bij KPN, nogmaals: schakel een echt softwarebedrijf in en schop die beunhazen eruit!

Op wat oppervlakkige reparaties van om zeep geholpen opties als de OK knop en PIP IS ER HET LAATSTE HALF JAAR ZO GOED ALS NIETS ZINNIGS GEBEURD!

Ik eis dat we weer teruggaan naar de oude goedwerkende software totdat er een nieuwe versie is die terdege getest is VOOR de uitrol, tijd van dit geknutsel is nu wel voorbij.

Laatste versie van gisteren was helemaal treurig: moest regelmatig de box resetten omdat er niets meer gebeurde…

Ik had altijd veel waardering voor PTT en KPN, maar dat is nu wel geheel verdwenen. (als je zulk knoeiwerk levert valt er ook niks te waarderen. Ik zie nog wel heel veel klanten (of moet ik zeggen slachtoffers/proefkonijnen?) verdwijnen bij KPN in de toekomst.

BackuPs
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 40 reacties
  • 11 december 2020

Ik heb me heel lang in gehouden, maar sinds de storing van gisteren avond is het genoeg. Ik baal ontzettend van die nieuwe software. Tergend trage kastjes, menus en vaak ongevraagde resets tijdens het kijken. Vip2952. Ik vind dit echt een enorme achteruit gang. Ook het terugkijken van opnames.Kijk je beneden en wil je boven  verder kijken blijken ze weer niet synchroon te lopen en moet je weer door spoelen. Komt heel vaak voor. Ook vice versa.

Ook wil ik niet weten hoelang de film nog duurt, maar zoals eerst hoe ver ik ben in de tijd met kijken. Nu moet je hem pauzeren om dat te zien.  Als je start van het begin in een live uitzending doet en je zet teletekst ondertiteling aan en je drukt die teletekst weer uit komt de vraag of je de uitzending wil stoppen. DAT WIL IK NIET! Ik wil de teletekst uitzetten. Het stoppen van het terugkijken doe je met de toets eronder.

Echt ik baal zo ontzettend van deze veranderingen dat ik serieus overweeg om terug te gaan naar ziggo. Daar ging ik weg vanwege problemen, maar dit is erger. Dan heb ik nog liever de ziggo problemen. We hadden prachtige snelle kastjes bij kpn, maar de updates van de laatste tijd echt onverteerbaar. Wat een bagger.

Echt vanaf het begin tegen iedereen gezegd hoe geweldig kpn was. Daar ben ik sinds de nieuwe layout mee gestopt. Sterker nog ik raad het iedereen ten zeerste af. De waardering die ik had is ver beneden NAP gezakt. En velen vragen mij om advies. Helaas voor kpn. Ik kan en zal het niemand meer aanraden.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 91 reacties
  • 11 december 2020

Jawel  de update is hier teruggedraaid naar de versie van 29-10

Koninklijke  Prutsers  Nederland  , Kunnen Praktisch Niets

Testen doen we niet aan dat doen de klanten maar , wat een bagger

• 0 reacties
  • 11 december 2020

Daarbij vind ik het asociaal dat er gisteravond wel moderators waren (berichten werden verplaatst en aangepast), maar nergens op in werd gegaan.

Telefonisch werd je meteen van de lijn gegooid.

En dat KPN maar blijft volhouden dat resetten de oplossing is. De verantwoordelijkheid voor de oplossing wordt bij de klant gelegd; nu ligt het ook nog eens aan de kerstverlichting. Hoe vaak ik de afgelopen tijd al (harde) resets en softwareupdates heb gehad...

Het zou jullie sieren als KPN op z'n minst erkent dat er fouten zijn gemaakt en dat jullie geen idee hebben waar die precies zitten., in plaats van deze minachting voor de klant.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 11 december 2020

Het klinkt ook allemaal zo logisch: de storingen van gisteren hadden niets te maken met de laatste software update, maar kwam door goedkope kerstverlichting. En wat doen we dan om het op te lossen? Vorige software versie terug installeren. Inderdaad, heel logisch, not!

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 11 december 2020
Mariish schreef:

Daarbij vind ik het asociaal dat er gisteravond wel moderators waren (berichten werden verplaatst en aangepast), maar nergens op in werd gegaan.

Telefonisch werd je meteen van de lijn gegooid.

En dat KPN maar blijft volhouden dat resetten de oplossing is. De verantwoordelijkheid voor de oplossing wordt bij de klant gelegd; nu ligt het ook nog eens aan de kerstverlichting. Hoe vaak ik de afgelopen tijd al (harde) resets en softwareupdates heb gehad...

Het zou jullie sieren als KPN op z'n minst erkent dat er fouten zijn gemaakt en dat jullie geen idee hebben waar die precies zitten., in plaats van deze minachting voor de klant.

En tot op heden geen enkele reactie van KPN mods, waar zijn jullie nu????

Geef nu eens een verklaring van deze puinhoop. En dat punt van slechte communicatie is een terugkerend item hier.

• Helper
  • 26 reacties
  • 11 december 2020

Nou, de HTML update van 10 december heeft ons veel gebracht… :grinning:

We hadden de HTML update naar 4.111.212 woensdagavond binnengekregen op onze twee VIP 2952 ontvangers, na een herstart van de kastjes. We konden toen inderdaad merken dat het menu en de gids daarmee een stuk vlotter gingen: van meer dan 6 seconden weer terug naar ongeveer 2 seconden. Sneller dus maar nog steeds niet goed helaas. Het schakelen van de GUI oogde nu ook een stuk rommeliger, waardoor de algehele indruk niet echt positief was; het had meer weg van een snelle patch dan van een echte oplossing / verbetering.

Gisteravond liep, net als bij velen hier, de boel helemaal in de soep: ontvangers in beperkte modus, geen gids, geen zenders, geen opnames... :disappointed:

En vanmorgen de ontdekking dat de nieuwe HTML versie weer is verwijderd: downgrade naar versie 4.110.208 (deze staat overigens niet in de lijst van vrijgegeven versies hier). Ik merkte het meteen omdat de reactiesnelheid van de ontvangers weer erg traag was, zo’n 4 seconden.

Hebben we met de nieuwe HTML update naar 4.111.212 nu collectief de ITV servers van KPN zitten DDoS-en? Je zou het haast denken… :thinking:

Nee, die ‘over the top’ ervaring waar ik soms over lees hier is denk ik wel waargemaakt, maar dan in negatieve zin… Ik hoop echt dit snel gaat stoppen en dat er snel een fatsoenlijke implementatie komt die wél voldoet aan wat de klanten willen (en waarvoor ze betalen) en minstens de user experience brengt die we voor het uitrollen van het nieuwe TV menu hadden. We zijn er voorlopig nog lang niet vrees ik...

• 2 reacties
  • 11 december 2020

Gisteravond is voor mij de druppel en na al die ellende ook geen oplossing voor de traagheid.

Dat zou va 10 december opgelost worden. Het moge duidelijk zijn, het wordt erger en erger bij KPN. En fatsoenlijk communiceren ho maar.

Ik ga me de komende dagen verdiepen in een overstap, (veel) beroerder kan het bij KPN niet worden.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 11 december 2020

@wjb Zou jij je licht eens kunnen laten schijnen over de problemen na de update van gister en de terugzetting naar een oudere softwareversie? Aangezien jij er veel verstand van hebt en er vanuit KPN niks wordt gemeld. Zou je ook kunnen concluderen dat er veel meer mensen klachten hadden de afgelopen maanden dan gedacht, maar dat velen het nu pas melden, nu het helemaal de spuigaten uitloopt?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 11 december 2020

Ik heb het vermoeden dat html versie 4.111.214 een zeer desastreuze uitwerking had op de IPTV back-end (servers) en er voor zorgde dat deze overbelast raakte. Dat zal ook de reden zijn geweest om die update terug te draaien.

In tegenstelling tot de relatief kleine groep abonnees die een zeer trage gids ervaren (> 2 sec.) werd deze storing door iedereen ervaren en daarom zie je dan ook in de afgelopen dag een vloedgolf van reacties hier op het forum in meerdere topics.

Ook op TV ontvangers met een oudere html versie, zoals mijn Arris VIP 5202 waar nog een .dev firmware op draait met html versie 4.106.209, kon de gids niet meer geladen worden terwijl er niets aan de software op de TV ontvanger zelf veranderd was.

Het developmentteam voor het IPTV platform zou nu toch een goed beeld moeten hebben van de oorzaak van het traag laden van de gids en andere functionaliteit. Ik neem aan dat ze eenvoudig kunnen monitoren wat die nieuwe html versie aan extra belasting veroorzaakt en zo de oorzaak van de storingen gisteren snel weg kunnen nemen.

Wel vrees ik dat het moment van het jaar nog wel eens heel vervelend kan uitpakken voor de doorlooptijd van een definitieve oplossing. Zo vlak voor kerst is elke organisatie terughoudend in het uitrollen van nieuwe versies van software.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 11 december 2020

Ik had dit gepost als grap, maar misschien is het echt zo.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 11 december 2020

Is de html update teruggezet ?!?

4.110.208 nu (weer) op de 2260. 

*ja dus even teruglezend 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 11 december 2020

Even gecontroleerd hier:

HTML: 4.110.208

NMC: 8.0.110_1901

wjb heeft het - denk ik - helemaal goed in zijn inschatting van de situatie.

De update is volledig mislukt.

Er was geen sprake van een storing; er was sprake van overbelasting.

Jammer dat niemand van de moderators het lef of de informatie of de permissie (of allemaal niet) heeft om hier iets over te zeggen.

Als je met zoveel zelfvertrouwen “over the top” gaat en wordt neergemaaid, doe je iets helemaal fout.

Dat accenture team zat toch in Italie?

Misschien was dit het Fyra release?

Gewoon parkeren op een rangeerterrein en verkopen aan een provider ergens in Zwetsiland of een ongezellige grot in Peleliu.

vervolgens verder gaan met dingen die wel werken.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 11 december 2020
Anneke-Anna schreef:

*ja dus even teruglezend 

Goeiemorgen! Op zich vind ik het nog niet eens erg dat we terug zijn gezet naar een oudere versie, maar waarom niet gelijk terug naar die vóórdat al deze ellende begon. Kun je je die versie nog herinneren? Als je toen op de AB een knopje indrukte, gebeurde er gelijk iets.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 11 december 2020
Carboxy schreef:
Anneke-Anna schreef:

*ja dus even teruglezend 

Goeiemorgen! Op zich vind ik het nog niet eens erg dat we terug zijn gezet naar een oudere versie, maar waarom niet gelijk terug naar die vóórdat al deze ellende begon. Kun je je die versie nog herinneren? Als je toen op de AB een knopje indrukte, gebeurde er gelijk iets.

Goedemorgen!

Volgens mij moet dat prima kunnen, de oude, wél uitstekende werkende versie wordt ook teruggezet bij een frisse start.
Die versie is dus zeker nog aanwezig op de servers.
Al dan niet als back-up.