Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 74434 reacties
  • 19 december 2020

RienvH schreef:

en ja kan de 5202 ook gewoon kopen voor nog geen €90.

Koop nooit een gebruikte TV ontvanger, die gaat niet werken.

En 90 euro is natuurlijk ook een belachelijke prijs, ik kan er bij KPN bij twee krijgen voor 15 euro.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 19 december 2020

Sinds ongeveer 2 maanden de laatste update met vernieuwde gebruiker interface. Meerdere malen heb ik de box gereset maar het euvel blijft. Sinds de update en de nieuwe interface is deze erg traag qua reactie tijd. Ook als bij ik ‘Prime Video’ een film bekijk is het beeld schokkerig🙁 Als inkop mijn smart tv naar Prime video kijk is diezelfde film strak qua kwaliteit en vloeiend. Kortom dit ligt aan de kpn box. 
ik twijfel om toch maar weer terug over te stappen naar Zigo…..ook een paar euro p/mnd goedkoper. Hopelijk komt er de komende weken een update die weer zorgt voor een snel reagerende gebruikersscherm/menu!

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 19 december 2020

Het wordt trager en trager.

En de de melding STB-zap-03/3-HAL layer blijft.

Elders op dit forum gemeld met enkele anderen:

Moet tegenwoordig verschillende malen iets programmeren en hopen dat het 1 maal werkt.

Deze specifieke storing duurt nu meer dan 10 dagen.

Met elk nieuw release duiken er nieuwe problemen op. Die veroorzaken oplossingen die weer nieuwe problemen veroorzaken. Dit soort regressie is na 6 maanden volkomen onacceptabel.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 december 2020

Zoals zovelen vind ook ik het nieuwe menu vreselijk traag. Dat is toch echt niet van deze tijd. Mocht dit op korte termijn niet veranderen stap ik over naar een andere provider. Ik betaal niet om een stap terug te doen. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 19 december 2020

Hier ook hoor en dat het apperaat uitvalt. 

Weet je wat de klantenservice  zei is een landelijke storing en zolang het niet opgelost wordt krijg je geen geld terug voor al die maanden van geen tv  ik heb meer achter het kastje gezeten dan ervoor 

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 19 december 2020

Dit soort toestanden (1 probleem wordt opgelost en er komen 3 nieuwe bij) is bijna altijd het gevolg van slecht geschreven software, of van een systeem wat ‘op zijn tandvlees’ loopt.          (alles werkt nog net maar bij de minste verandering niet meer)

• Topper
  • 17 reacties
  • 19 december 2020
Imarco schreef:
Jasper schreef:

Wij willen hier ook een oplossing voor, maak je geen zorgen. Ik hoop dat de update snel alsnog kan komen, op dit moment hebben we daar nog geen nieuwe informatie over.

Je eerdere vraag over Uitgelicht lijkt een beetje te zijn ondergesneeuwd in de vele andere berichten. Ik heb dit nu bij de ontwikkelaars nagevraagd, daar komen we op terug.

Hoe het woord data precies wordt gebruikt in een zin is verder niet relevant voor de update inderdaad :slight_smile:

Er moet toch een ‘roadmap’ zijn hoe alles gaat???

Dit is geen loterij, maar een kwestie van miljoenen abonnees die een overeenkomst zijn aangegaan voor het worden voorzien van tv beelden op een acceptabele manier.

Daar is momenteel geen sprake van. Een loze kreet als ‘ik hoop dat...’ of ‘ik kom er op terug’  hebben we niets aan, er moet wat tastbaars worden geboden.

Je kunt niet op je gemak aan blijven kloten terwijl wij met de brokken zitten!

Ik ben aan het rondkijken naar welke provider ik het best kan uitwijken, ik hoop (en vermoed) dat vele anderen dat ook doen…  Deze tragedie gaat toch niet binnen aanvaardbare tijd opgelost worden...

Is inderdaad bizar, amateurisme en minachting van klanten! Ik ben er zo langzamerhand helemaal klaar mee en ben mij aan het  oriënteren voor een andere provider.

• 0 reacties
  • 19 december 2020

https://tweakers.net/nieuws/175728/kpn-draait-update-decoders-die-tv-gids-sneller-moest-maken-terug.html
als je wilt lezen wat er werkelijk aan de hand is.

kpn amateurs bij klacht indienen krijg je geen reactie. Arrogante monopolist uit het verleden, bijzonder onsympathiek. Had Telfort vele malen beter dan kpn en door kpn om zeep geholpen. Gaan ze nu ook doen met xs4all. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 19 december 2020
Wittenho schreef:

https://tweakers.net/nieuws/175728/kpn-draait-update-decoders-die-tv-gids-sneller-moest-maken-terug.html
als je wilt lezen wat er werkelijk aan de hand is.

kpn amateurs bij klacht indienen krijg je geen reactie. Arrogante monopolist uit het verleden, bijzonder onsympathiek. Had Telfort vele malen beter dan kpn en door kpn om zeep geholpen. Gaan ze nu ook doen met xs4all. 

Oud nieuws.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 19 december 2020

https://youtu.be/P5Cy-I3qh3g

Het word alleen maar erger en erger, en het lijkt mij dat de software door derden is gemaakt, nu het niet goed werkt en er zeer veel klachten zijn, zal KPN wel financieel verhaal gaan halen bij die partij, maar wij als klant kunnen gewoon de klere krijgen en blijven met die troep zitten.

Roepen dat je weg gaat is 1, maar noem mij dan aub een goede alternatief welke niet Ziggo en KPN gerelateerd is? T-mobile schijnt hetzelfde gezeur te zijn, online schijnt ook niet geweldig te zijn...dus??

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 19 december 2020
DexterXL schreef:

Het word alleen maar erger en erger, en het lijkt mij dat de software door derden is gemaakt, nu het niet goed werkt en er zeer veel klachten zijn, zal KPN wel financieel verhaal gaan halen bij die partij, maar wij als klant kunnen gewoon de klere krijgen en blijven met die troep zitten.

Roepen dat je weg gaat is 1, maar noem mij dan aub een goede alternatief welke niet Ziggo en KPN gerelateerd is? T-mobile schijnt hetzelfde gezeur te zijn, online schijnt ook niet geweldig te zijn...dus??

Freedom.nl is er ook nog, maar ken ze niet. Heb een dag of 5 een e-mail gestuurd met een paar vragen, maar tot op heden nog geen antwoord. Klantenservice daar lijkt me dus ook niet top van Freedom.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 19 december 2020

Sinds de update dit najaar waarbij de tv gids geïntroduceerd werd, is schakelen via deze tv gids ontzettend traag (minimaal 5-8 seconden) voor actie wordt uitgevoerd. Verder valt  bij onze tv het beeld zeer regelmatig stil en/of het geluid valt weg. 
Zeer irritant 

herkent iemand dit? 

Forum|alt.badge.img+2
DexterXL schreef:

Ook opgevallen dat zelfs de tijd stil staat tijdens deze commando's????

Hetzelfde op de 2260.…

Ik wij hadden dezelfde lastige keuze... Naar wie moet je? T-Mobile is ook een drama, Delta, dat nooit, Ziggo kan bij ons niet en NL ziet heeft geen overzichtelijke gids, en gaat ook trager.

1 ding stond voor mij vast: zo niet verder!

Dan maar over, slechter dan dit kan echt niet. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 19 december 2020

Hier sinds de update (ik gok ergens oktober) niets anders dan frustratie, want zo gruwelijk traag!!! Uiterlijk echt wel mooier geworden, maar het gedrag doet me denken aan een te zware software-applicatie op een te lichte (verouderde?) machine…

Dan liever wat minder gelikt, maar wel snel. 
Misschien ook maar eens een belletje wagen...

• Helper
  • 31 reacties
  • 19 december 2020

Ik heb nog steeds een trage tv gids en opnames oproepen via menu knop duurt tergend lang. In de topics geeft kpn aan dat ze er mee bezig zijn maar ik vraag me af wanneer dit is opgelost. 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 81 reacties
  • 19 december 2020
wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:

Dat is mijns inziens de wereld op z'n kop.

Ach toen Telfort XMSNet overnam en daarna KPN werd zijn we ruim €15/maand meer gaan betalen en daar zijn we alleen maar slechter van geworden. 
Dus voor 17,50/maand een verbetering krijgen hoeft niet zo gek te zijn. 

Overmorgen gaat hier de een na laatste Arris Vip het huis uit. Onbruikbaar en geen €5/ maand waard. 

we kijken wel tv op een iPad. Leve de vooruitgang

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
jobje73 schreef:
DexterXL schreef:

Freedom.nl is er ook nog, maar ken ze niet. Heb een dag of 5 een e-mail gestuurd met een paar vragen, maar tot op heden nog geen antwoord. Klantenservice daar lijkt me dus ook niet top van Freedom.

Klantenservice is wel goed daar hoor. Het is alleen druk. Ik heb recent ook eens een vraag gesteld en kreeg zaterdagavond om 23.00uur antwoord van de CEO. Dus toewijding is er zeker.

Ik volg Freedom redelijk op de voet. Internet is top maar over tv ook best wel klachten. Het is en blijft Canal Digitaal. Freedom zit in de opstartfase met de daarbij horende aanloopproblemen. Ik denk dat het op termijn een sterke speler kan worden (niet groot, wel sterk)

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 81 reacties
  • 19 december 2020
wjb schreef:

RienvH schreef:

En 90 euro is natuurlijk ook een belachelijke prijs, ik kan er bij KPN bij twee krijgen voor 15 euro.

Je bedoelt dat KPN ze verkoopt aan consumenten voor €15,- per stuk en verhuurt voor 5,-/maand??

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 19 december 2020
SledgehammerNL schreef:
jobje73 schreef:
DexterXL schreef:

Klantenservice is wel goed daar hoor. Het is alleen druk. Ik heb recent ook eens een vraag gesteld en kreeg zaterdagavond om 23.00uur antwoord van de CEO. Dus toewijding is er zeker.

Ik volg Freedom redelijk op de voet. Internet is top maar over tv ook best wel klachten. Het is en blijft Canal Digitaal. Freedom zit in de opstartfase met de daarbij horende aanloopproblemen. Ik denk dat het op termijn een sterke speler kan worden (niet groot, wel sterk)

Ik heb n.a.v. mijn post hierover ook eens wat gegoogled. Klantenservice zijn best klachten over, dat je lang moet wachten tot er een antwoord komt (als die er al komt). Ik wacht al vanaf maandag op een reactie, je zou zeggen dat dat redelijk lang wachten is toch?! T.v. is m.n. de laatste weken ook vrij veel over te klagen? Ik vind ook dat er weinig keus/ aanbod is qua ‘extra zenders'. Ik kijk graag nat geo wild, animal planet, disovery world etc. Freedom biedt daar niet veel van aan, m.i.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 19 december 2020

Ik dacht dat na het terug zetten van de update het menu ook weer lekker vlotjes zou lopen.

Maar dat was van korte duur.

Nu weer super langzaam en zeer frustrerend. Stroom al eraf gehad maar helpt niet.

wjb
Superuser
  • 74434 reacties
  • 19 december 2020
SledgehammerNL schreef:

... en kreeg zaterdagavond om 23.00uur antwoord van de CEO.

Dat is behoorlijk problematisch.

wjb
Superuser
  • 74434 reacties
  • 19 december 2020
Ouweneus schreef:
wjb schreef:

RienvH schreef:

Je bedoelt dat KPN ze verkoopt aan consumenten voor €15,- per stuk en verhuurt voor 5,-/maand??

Nee, natuurlijk niet maar als je zes maanden het 4K Ultra-HD optie aan zet dan worden je TV ontvanger(s) omgeruild voor de Arris VIP5202. Na zes maanden kan kan je weer terug naar het gewone HD abonnement en hoef je de TV ontvangers niet weer in te leveren. Dat heeft je dan €15,- (6 keer €2,50) gekost.

• 0 reacties
  • 19 december 2020
wjb schreef:
Ouweneus schreef:
wjb schreef:

RienvH schreef:

Nee, natuurlijk niet maar als je zes maanden het 4K Ultra-HD optie aan zet dan worden je TV ontvanger(s) omgeruild voor de Arris VIP5202. Na zes maanden kan kan je weer terug naar het gewone HD abonnement en hoef je de TV ontvangers niet weer in te leveren. Dat heeft je dan €15,- (6 keer €2,50) gekost.

Begrijp ik goed dat je wil zeggen, dat KPN iemand met een abonnement dat meer dan 1300 Euro per jaar kost voor 15 Euros per jaar laat zitten met een slechte beleving van TV? (Internet hebben wij niets over te klagen). 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
wjb schreef:
SledgehammerNL schreef:

... en kreeg zaterdagavond om 23.00uur antwoord van de CEO.

Dat is behoorlijk problematisch.

Vind ik niet. Had ook maandag kunnen zijn. Dan was nog binnen 3 dagen. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
CorL schreef:
wjb schreef:
Ouweneus schreef:
wjb schreef:

RienvH schreef:

Begrijp ik goed dat je wil zeggen, dat KPN iemand met een abonnement dat meer dan 1300 Euro per jaar kost voor 15 Euros per jaar laat zitten met een slechte beleving van TV? (Internet hebben wij niets over te klagen). 

Ja, in feite wel maar zo simpel zal het niet zijn