Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 11 januari 2021

Hier nog altijd geen update. Zelfs na een frisse start zijn de responsetijden 6-8 seconden voor openen gids. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Als we z.s.m. 10.000 reacties willen halen in dit topic wil ik iedereen verzoeken om vooral te melden dat de software nog niet binnen is….

Mijn advies is echter om dit pas na 20 januari te doen. Dan heb je namelijk pas recht van spreken aangezien de uitrol tot ongeveer 20 januari duurt. Heb je de update op 21 januari nog niet binnen dan kan er iets aan de hand zijn. Nu is dat gewoon nog niet het geval (wat betreft de update dan natuurlijk).

• Helper
  • 11 januari 2021

Is er al duidelijkheid of de arris vip2952 v2 ook een update krijgt.

Alvast bedankt.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
rol7007 schreef:

Is er al duidelijkheid of de arris vip2952 v2 ook een update krijgt.

Alvast bedankt.

Ja, die heeft ook last van traagheid dus ook dat type krijgt een update. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 januari 2021

Goedemorgen,

Weet iemand of er al een nieuwe versie van deze box beschikbaar is? Afgezien van de extreem langzame interface.. we hebben deze box al jaren en KPN zal nooit automatisch nieuwe units sturen zonder dat je klaagt. Het enige dat snel werkt bij dit systeem is het geld van je rekening afschrijven.. 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Pompmaker schreef:

Goedemorgen,

Weet iemand of er al een nieuwe versie van deze box beschikbaar is? Afgezien van de extreem langzame interface.. we hebben deze box al jaren en KPN zal nooit automatisch nieuwe units sturen zonder dat je klaagt. Het enige dat snel werkt bij dit systeem is het geld van je rekening afschrijven.. 

Je hebt geen nieuwe versie nodig. Het probleem zit hem niet in het kastje maar in de software. Binnen nu en 20 januari krijg je een update die de traagheid verhelpt. 

• Topper
  • 11 reacties
  • 11 januari 2021

Gids, opname, etc. werkt verschrikkelijk traag. Modem en TV ontvanger al verschillende keren opnieuw opgestart, helpt niets. Wanneer wordt dit opgelost?  Ergernis na veertien dagen neemt toe.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Dat is helaas een probleem. De update die de problemen zou moeten verhelpen is onderweg (uiterlijk rond 20 januari)

Erik van KPN
Moderator
Ceessie35 schreef:

Verwijder mijn account voor dit forum, ik heb al zo'n 14 dagen getracht wat beters te gaan krijgen, ik moet van armoede dat kreng aan laten staan, mijn vrouw krijgt hem niet eens aan, want als hij dan nét aanspringt,drukt mijn vrouw weer op de standby knop op de ab…responstijden als een schildpad.

Slakke respons weer, ik stop ook met die idioterie van frisse start.Zonde van mijn tijd.

KPN had er m.i veel beter aan gedaan, om éérst alle hardware eens gaan te vervangen, en dán die software erin. Volgens mij heb ik die ontvangertjes al vanaf 2014 hier staan als het goed is.Maar goed..

Je kunt van een step geen vliegtuig maken, dan zak hij ook in elkaar

Als ik ooit een forum account weer nodig zou hebben, maak ik wel een nieuwe aan, onder dezelfde gebruikersnaam, dus verwijder deze maar beste Erik.

Dank je wel.

Ok, dan ga ik dat nu voor je doen. Ik hoop dat de update verder snel bij je binnenkomt.

Paul Sprangers
Helper
Forum|alt.badge.img

Het is het proberen waard om de update handmatig te downloaden (Menu → Instellingen → Systeem → Software opnieuw installeren). Dat duurt ongeveer 10 minuten, waarna er een nieuwe versie blijkt klaar te staan die ook weer opnieuw moet worden geïnstalleerd, wat opnieuw 10 minuten duurt. Maar dan is de grootste ergernis ook over. Momentaan is de gids of het menu nog altijd niet, maar wel snel genoeg om weer rustig te kunnen zappen.

wjb
Superuser
  • 11 januari 2021
Paul Sprangers schreef:

Het is het proberen waard om de update handmatig te downloaden (Menu → Instellingen → Systeem → Software opnieuw installeren). Dat duurt ongeveer 10 minuten, waarna er een nieuwe versie blijkt klaar te staan die ook weer opnieuw moet worden geïnstalleerd, wat opnieuw 10 minuten duurt. Maar dan is de grootste ergernis ook over. Momentaan is de gids of het menu nog altijd niet, maar wel snel genoeg om weer rustig te kunnen zappen.

Ik ben bang dat die verbetering van korte duur zal zijn en dat het menu langzaamaan weer trager zal worden. Hopelijk ontvangt jouw TV ontvanger op korte termijn de html update naar versie 4.112.213 zodat het traagheidsprobleem definitief verholpen wordt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 11 januari 2021
Anonymous schreef:
joop2011 schreef:
Ceessie35 schreef:

Met als aanvulling: Er zijn natuurlijk wel oplossingen om van scart naar hdmi te converteren, maar waar ben je dan mee bezig..Feit blijft dat de Motorolla 1853 het niet kan gaan trekken..(@wjb)

En Ceessie35, daarom mag je de 1853 omruilen.

Zie hier.

Nog niet wakker zeker?

??

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 11 januari 2021

@joop2011 

Is u zelf wel al wakker?

Ceessie35 schreef:

Erik_ schreef:
Ceessie35 schreef:

Verwijder mijn account voor dit forum, ik heb al zo'n 14 dagen getracht wat beters te gaan krijgen, ik moet van armoede dat kreng aan laten staan, mijn vrouw krijgt hem niet eens aan, want als hij dan nét aanspringt,drukt mijn vrouw weer op de standby knop op de ab…responstijden als een schildpad.

Slakke respons weer, ik stop ook met die idioterie van frisse start.Zonde van mijn tijd.

KPN had er m.i veel beter aan gedaan, om éérst alle hardware eens gaan te vervangen, en dán die software erin. Volgens mij heb ik die ontvangertjes al vanaf 2014 hier staan als het goed is.Maar goed..

Als ik ooit een forum account weer nodig zou hebben, maak ik wel een nieuwe aan, onder dezelfde gebruikersnaam, dus verwijder deze maar beste Erik.

Dank je wel.

Ok, dan ga ik dat nu voor je doen. Ik hoop dat de update verder snel bij je binnenkomt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 11 januari 2021
Kaljo schreef:

@joop2011 

Is u zelf wel al wakker?

Ceessie35 schreef:

Erik_ schreef:
Ceessie35 schreef:

Dank je wel.

Bedankt voor uw reactie.

Dat had ik gezien, maar neem van mij maar aan dat hij heus nog wel kijkt.

En anders, ook prima.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 11 januari 2021
CeKoMa schreef:

Gids, opname, etc. werkt verschrikkelijk traag. Modem en TV ontvanger al verschillende keren opnieuw opgestart, helpt niets. Wanneer wordt dit opgelost?  Ergernis na veertien dagen neemt toe.

Ahh 14 dagen ergernis. Tja, dat is wel erg erg.

Erik van KPN
Moderator
joop2011 schreef:
Anonymous schreef:
joop2011 schreef:
Ceessie35 schreef:

Met als aanvulling: Er zijn natuurlijk wel oplossingen om van scart naar hdmi te converteren, maar waar ben je dan mee bezig..Feit blijft dat de Motorolla 1853 het niet kan gaan trekken..(@wjb)

Zie hier.

Nog niet wakker zeker?

??

Joop, Cees heeft zelf HMB2260 ontvangers, geen Motorola's.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 11 januari 2021
Erik_ schreef:
joop2011 schreef:
Anonymous schreef:
joop2011 schreef:
Ceessie35 schreef:

Zie hier.

Nog niet wakker zeker?

??

Joop, Cees heeft zelf HMB2260 ontvangers, geen Motorola's.

Bete Erik,

Hartelijk dank.

Dat wist ik, maar ik reageerde op een foutief antwoord van hem van iemand die de 1853 heeft.

Maar Ceessie35 heeft zich via jou afgemeld zag ik (maar ik ga ervan uit dat hij heus nog wel meekijkt).

Wel vreemd, je kan je account toch gewoon laten doorlopen en je hoeft zelf niet actief te zijn.

Was ik ook een tijdje door drukte op mijn werk niet. (nu met pensioen, maar werk nog wel bij in de electronica. Blijft leuk.

En andere helpen op dit forum vind ik ook leuk. 

Groetjes en prettige dag (wij zien de update wel tegemoet).

Joop

Vlijm
Wijsgeer
  • 251 reacties
  • 11 januari 2021

Als alle off-topic posts en de qoutes van de startpost uit dit topic verwijderd worden scheelt dat minimaal 100 pagina's.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12999 reacties
  • 11 januari 2021
Vlijm schreef:

Als alle off-topic posts en de qoutes van de startpost uit dit topic verwijderd worden scheelt dat minimaal 100 pagina's.

Ik ben bang dat je hier helaas niet aan ontkomt.

Je kan niet steeds zeggen, dat ze een nieuwe vraag moeten openen.

En negeren is ook niet de juiste optie.

Ik maak mij, helaas, hier ook wel eens schuldig aan door te reageren. Zoals de vraag van de 1853 bijvoorbeeld.

Mijn excuus hiervoor, maar ik garandeer niet dat ik het niet meer doet. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 januari 2021

Goedemiddag KPN,

Zoals bij jullie bekend, ondervind ook ik enorm veel hinder van de software update betreffende nieuwe interactieve menuscherm. Met enige regelmaat reageert het menu pas na 20 a 30 seconden, bevriest het of dien ik de tv ontvangen opnieuw op te starten.

Nu begrijp ik dat jullie bezig zijn met een technische oplossing, echter heb ik ondertussen (zoals zoveel klanten) de afgelopen maanden wel het volle pond aan abonnementsgeld betaald, terwijl jullie een minder product leveren. Ik ben daarom ook zeer benieuwd wat jullie hier tegen over zetten, een soort van compensatie of tegemoetkoming in de veroorzaakte overlast.

Deze vraag heb ik ook telefonisch gesteld aan jullie helpdesk, ik dien dus zelf een klacht in te dienen via de website, anders gebeurt er niets.

Een gemiste kans KPN. In een markt waar het zwaar concurreren is, lijkt het me verstandig pro actief met misstappen om te gaan. 

Ik verneem graag wat jullie mij kunnen bieden i.v.m. bovenstaande kwestie. 

Overigens ben ik al jaren een tevreden klant, echter momenteel niet. 

In afwachting van een reactie met oplossing van jullie kant,

Mvg

JanHein van der Vleuten

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 januari 2021

Nog steeds traag als bagger. Frisse start gedaan met als resultaat dat je 10 min mag wachten, waarna hij meldt dat er een update is, weer 10 min wachten en tenslotte geen merkbare verbetering.

Forum|alt.badge.img

Op beide ontvangers ARRIS en Arcadyan een frisse start gedaan. En daarna nog een update. Uitgezet en weer aan gedaan.

Het blijft hopeloos, ik had begrepen dat je dan de nieuwe update geforceerd binnen kreeg of heb ik het mis, want het blijft even traag als het een uurtje draait .....🥴😏

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 11 januari 2021
Ton_Heeremans schreef:

Het blijft hopeloos, ik had begrepen dat je dan de nieuwe update geforceerd binnen kreeg of heb ik het mis, want het blijft even traag als het een uurtje draait .....🥴😏

Je kunt de update niet forceren. Je zult moeten wachten tot jouw abonnementsnummer in de uitrolbatch aan de beurt is. Er zit een paar dagen tussen elke uitrol.

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 11 januari 2021

@Ed_Brielle en @Ton_Heeremans De nieuwe software wordt gefaseerd uitgerold, dwz dat er om de 2-3 dagen een “batch” klanten de sw krijgen. Kun je niet zelf forceren dus gewoon afwachten tot 20 januari (of eerder) dan moet het erop staan. Zie ook de voorgaande 3-4 pagina's van dit topic waar door moderator Erik vrij uitgebreid hiervan melding wordt gemaakt.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 11 januari 2021
JHVDV schreef:

Goedemiddag KPN,

Zoals bij jullie bekend, ondervind ook ik enorm veel hinder van de software update betreffende nieuwe interactieve menuscherm. Met enige regelmaat reageert het menu pas na 20 a 30 seconden, bevriest het of dien ik de tv ontvangen opnieuw op te starten.

Nu begrijp ik dat jullie bezig zijn met een technische oplossing, echter heb ik ondertussen (zoals zoveel klanten) de afgelopen maanden wel het volle pond aan abonnementsgeld betaald, terwijl jullie een minder product leveren. Ik ben daarom ook zeer benieuwd wat jullie hier tegen over zetten, een soort van compensatie of tegemoetkoming in de veroorzaakte overlast.

Deze vraag heb ik ook telefonisch gesteld aan jullie helpdesk, ik dien dus zelf een klacht in te dienen via de website, anders gebeurt er niets.

Een gemiste kans KPN. In een markt waar het zwaar concurreren is, lijkt het me verstandig pro actief met misstappen om te gaan. 

Ik verneem graag wat jullie mij kunnen bieden i.v.m. bovenstaande kwestie. 

Overigens ben ik al jaren een tevreden klant, echter momenteel niet. 

In afwachting van een reactie met oplossing van jullie kant,

Mvg

JanHein van der Vleuten

Zou niet te veel verwachten van een compensatie, als er al een komt. Maar vrees dat het wel weer een oude al 100 maal getoonde film is die je gratis mag kijken.