Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 81 reacties
  • 17 januari 2021

De volgende voorspelbare mogelijke reactie van KPN:

• de storing ligt niet aan het menu (maar deze meldingen hebben we wel sinds 10/12/20)
  • we hebben nog tot 20/01, eerder kunt u geen verbeteringen verwachten
  • het komt maar bij enkele van onze klanten voor
  • wilt u even een frisse start doen? Dan is het probleem opgelost. 

Ik overweeg een frisse start bij Ziggo

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 17 januari 2021
Martijn en Lies schreef:
wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:

De rest van het menu is merendeels traag tot zeer traag.

En ook dat komt allemaal nog wel goed, nu lag de focus toch echt om de meest gebruikte functionaliteit op snelheid te krijgen en de andere functionaliteit zal zeer zeker gaan volgen. Het is echt niet zo dat de hardware de oorzaak zou zijn dat die andere functionaliteit nog traag is.

Verkeerde focus.... Nooit goed geweest dan als daar nu de focus (ineens) op ligt.

Focus moe(s)t liggen op:

1. Betrouwbaarheid;

2. Snelheid;

3. Gebruiksvriendelijkheid.

Je kan nog z'n gebruiksvriendelijk systeem hebben maar als het traag is en onbetrouwbaar heb je er niks aan.

1 blijkt erg moeilijk. Nog nooit zoveel storingen gehad sinds de intrede van het nieuwe platform.

2 is voor een (klein) deel opgelost.

3 kan nog wat bijgeschaafd worden.... 

Dus precies verkeerd om aangepakt

https://allestoringen.nl/storing/kpn/

Triest. Gister al problemen met de wifi en tv (terugkijken), vandaag weer allerlei problemen. Maar ook vandaag de rekening per mail ontvangen: 85 euro voor alles in 1 (nog zonder mobiel abbo). Dat is voor mij een verhoging van 9 euro tov vorige maand…. Dan heb je wel lef als KPN zijnde, zeker gezien het feit dat ik al een half jaar klachten heb met interactieve tv...

• 0 reacties
  • 17 januari 2021
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

...en nu heeft iemand bij KPN het lef gehad, om in de HMB 2260 een verandering te hebben aangebracht, waardoor ik slechts de mogelijkheid heb om de beeldinstelling juist meer te kunnen instellen, dit is vanmiddag door een van de lieden gedaan! Ik heb de tv rechtreeks aangesloten met een zeer goede HDMI bekabeling, en wens dat de heren ontwikkelaars dit onmiddelijk ongedaan zullen maken! Ik heb met onze mooie en wel degelijk goed geschikte tv, wel degelijk de mogelijkheid, om de tv op 1080P in te kunnen stellen! Stop met die waanzin!

Ik acht de software ontwikkelaars hiervoor verantwoordelijk, indien dit niet ónmoiddelijk opgelost gaat worden, meld ik dit aan de toezichthouders, en stap ik naar de geschillencomissie!

Wat een woorden @Ceessie35.

Er is helemaal niets veranderd t.a.v. de beeldscherminstellingen op de HMB2260 dus ik kan echt niet volgen waar je het over hebt.

Beschrijf eens wat er aan de hand is, wat kan er bijvoorbeeld niet meer?

Softwarematig is de hier staande HMB 2260 onbruikbaar gemaakt voor mij, om de HD zenders in HD neer te kunnen zetten, hij zegt dat mijn beeldscherminstelling niet ondersteund wordt door mijn telvisie, lachen jongens!!

Ik kijk verder wel met mijn satellietontvanger,en met mijn uitgebreide av receiver, met HDR

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 17 januari 2021
wjb schreef:

Ik krijg een deja vu ... of keren we weer terug naar 11 december. :confounded:

KPN beweerde toch dat de storing van gister (en vandaag?) niet aan de update ligt???

• 13271 reacties
  • 17 januari 2021
Ouweneus schreef:

• de storing ligt niet aan het menu (maar deze meldingen hebben we wel sinds 10/12/20)

Heb ik gedaan, nu is het helemaal bagger, alleen nog SD en matig geluid, geen menu en geen gids meer, net als gistermorgen. Bovendien, voor frisse start heb je het menu nodig en dat is er dus niet meer. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 17 januari 2021
wjb schreef:

Hou op zeg, ik durf niet eens meer de gids op te roepen :sweat:

• 0 reacties
  • 17 januari 2021
Henk2304 schreef:
Ouweneus schreef:

Heb ik gedaan, nu is het helemaal bagger, alleen nog SD en matig geluid, geen menu en geen gids meer, net als gistermorgen. 

Dank jullie wel!!

Er komt licht!

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 17 januari 2021
jobje73 schreef:
wjb schreef:

KPN beweerde toch dat de storing van gister (en vandaag?) niet aan de update ligt???

Ja correct, en we geloven ze :thinking::upside_down:

wjb
Superuser
  • 74434 reacties
  • 17 januari 2021
Ceessie35 schreef:

Softwarematig is de hier staande HMB 2260 onbruikbaar gemaakt voor mij, om de HD zenders in HD neer te kunnen zetten, hij zegt dat mijn beeldscherminstelling niet ondersteund wordt door mijn telvisie, lachen jongens!!

Maar dat is helemaal niet waar, je kunt op de HMB2260 uiteraard gewoon nog kiezen voor 1080i en 1080p50.

Als dat niet zo is dan zou ik jouw HMB2260 maar een "frisse start" gaan geven.

Jacco76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 17 januari 2021
Ceessie35 schreef:
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

...en nu heeft iemand bij KPN het lef gehad, om in de HMB 2260 een verandering te hebben aangebracht, waardoor ik slechts de mogelijkheid heb om de beeldinstelling juist meer te kunnen instellen, dit is vanmiddag door een van de lieden gedaan! Ik heb de tv rechtreeks aangesloten met een zeer goede HDMI bekabeling, en wens dat de heren ontwikkelaars dit onmiddelijk ongedaan zullen maken! Ik heb met onze mooie en wel degelijk goed geschikte tv, wel degelijk de mogelijkheid, om de tv op 1080P in te kunnen stellen! Stop met die waanzin!

Ik acht de software ontwikkelaars hiervoor verantwoordelijk, indien dit niet ónmoiddelijk opgelost gaat worden, meld ik dit aan de toezichthouders, en stap ik naar de geschillencomissie!

Wat een woorden @Ceessie35.

Er is helemaal niets veranderd t.a.v. de beeldscherminstellingen op de HMB2260 dus ik kan echt niet volgen waar je het over hebt.

Beschrijf eens wat er aan de hand is, wat kan er bijvoorbeeld niet meer?

Ik kijk verder wel met mijn satellietontvanger,en met mijn uitgebreide av receiver, met HDR

Die meldingen had ik vanmiddag ook. Kon de instelling niet eens op 1080i zetten omdat de tv het niet zou ondersteunen. Tv is een redelijk nieuwe 4k Samsung tv. Heel apart. Na een aantal pogingen lukte het uiteindelijk wel. Staat nu weer netjes op UHD@50

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 17 januari 2021

Wat gaat het beroerd zeg. Abonnementkosten flink duurder tegenover steeds slechter kwaliteit en meer storingen. We gaan nu serieus nadenken om maar andere provider te nemen. We zijn 11 jaar klant, de eerste 8-9 jaar beviel ons super

• 0 reacties
  • 17 januari 2021

@@@Frisse start helpt je niets, komt op 95% met de melding ‘geen actieve zenders in de lijst’…..Weer een avondje kijken verknald!

Geweldig! Super,super,super!!

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Ceessie35 schreef:

@@@Frisse start helpt je niets, komt op 95% met de melding ‘geen actieve zenders in de lijst’…..Weer een avondje kijken verknald!

Er is een landelijke storing bij KPN (en alle providers die tv van KPN afnemen). Het lijkt me beter om even niets te doen en niets te zeggen @Ceessie35 . Vaak roep je allerlei dingen die nergens op gebaseerd zijn, zoals de opmerking dat ict'ers aan jouw kastje hebben gerommeld. 

TIP: voordat je iets roept, stel eerst een vraag waarop iemand dan kan antwoorden. Dat scheelt een hoop onzinnige berichten. 

• 0 reacties
  • 17 januari 2021
Ouweneus schreef:

Ik overweeg een frisse start bij Ziggo

Ik ga niet weg. Wij hebben voor KPN gekozen, omdat ze verder een heel fijn FTTH verbinding hebben aangelegd hier in 2014, ze lossen het maar op, simpel zat,alleen dat oplossen wil al maandenlang niet erg lukken..

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 17 januari 2021
Ceessie35 schreef:

Oeps,

maar je blijft toch wel van PTT….uhh KPN houden, toch?

• 0 reacties
  • 17 januari 2021

Zal het deze eeuw nog een keer gaan gebeuren dat de KPN een goed werkend ITV gaan leveren .

Eindelijk een snelwerkende TV-gids , dan heb je ,,weer’’ een storing dat de opnames niet geladen kunnen worden.

:rage: Om moedeloos van te worden.

• 0 reacties
  • 17 januari 2021
SledgehammerNL schreef:
Ceessie35 schreef:

Er is een landelijke storing bij KPN (en alle providers die tv van KPN afnemen). Het lijkt me beter om even niets te doen en niets te zeggen @Ceessie35 . Vaak roep je allerlei dingen die nergens op gebaseerd zijn, zoals de opmerking dat ict'ers aan jouw kastje hebben gerommeld. 

TIP: voordat je iets roept, stel eerst een vraag waarop iemand dan kan antwoorden. Dat scheelt een hoop onzinnige berichten. 

IK zet er niets softwarematig op..Ik zag toch dat ik plots in SD zat te kijken…

Kaljo schreef:
Ceessie35 schreef:

Oeps,

maar je blijft toch wel van PTT….uhh KPN houden, toch?

Ja natuurlijk wel! Het tv product is alleen niet goed...Ben welhaast aangewezen om te gaan streamen..Als je een fijne glasvezel verbinding hebt, is dát al heel veel waard. :smiley:

wjb
Superuser
  • 74434 reacties
  • 17 januari 2021
Jacco76 schreef:

Staat nu weer netjes op UHD@50

Dan heb jij dus geen HMB2260.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7072 reacties
  • 17 januari 2021

Hallo allemaal! Dit topic is voor reacties over het nieuwe TV menu en de software update (met als deadline 20 januari 2021): reacties over de storing die nu gaande is, heb ik verplaatst naar dit storingstopic. Updates over de storing worden ook in dat topic gedeeld. We zijn druk bezig met het onderzoeken en oplossen van de storing en hopen net zoals jullie, dat deze zo snel mogelijk verholpen is!

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 17 januari 2021

Goed, ik ga Kaandorp terugkijken, laterz

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 81 reacties
  • 17 januari 2021
wjb schreef:

Be positive …. dat lukt jou zelfs niet meer. :wink: Dat is wel een prestatie van KPN zeg 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7072 reacties
  • 17 januari 2021
Ceessie35 schreef:

Goedenavond: De heren software ontwikkelaars en ictérs, hebben bijj mij in de iptv ontvanger zitten rommelen, wij hebben hier een schitterende 4K geschikte tv Sony 55XF85 en nu heeft iemand bij KPN het lef gehad, om in de HMB 2260 een verandering te hebben aangebracht, waardoor ik slechts de mogelijkheid heb om de beeldinstelling juist meer te kunnen instellen, dit is vanmiddag door een van de lieden gedaan! Ik heb de tv rechtreeks aangesloten met een zeer goede HDMI bekabeling, en wens dat de heren ontwikkelaars dit onmiddelijk ongedaan zullen maken! Ik heb met onze mooie en wel degelijk goed geschikte tv, wel degelijk de mogelijkheid, om de tv op 1080P in te kunnen stellen! Stop met die waanzin!

Verder doe ik hierbij een oproep aan eenieder, die nog steeds problemen ervaart, dit OOK te gaan doen.

Ik wacht op een antwoord vanuit de directie, ik sta ze heel graag te woord.

Hierbij tevens een oproep aan Dhr. Jörg Kramer:

Mogen ze zomaar van u, individuele klanten jullie apparatuur onklaar laten maken?

Met vriendelijke groet,

Ceessie35

@Ceessie35 De details van de storing zijn nog niet bekend, maar het kan heel goed zijn dat de verandering op de TV ontvanger te maken heeft gehad met deze storing. Voor alle duidelijkheid: zonder jouw klantgegevens, ben je letterlijk een speld in een hooiberg. Het zou toch wat zijn als de iTV ontwikkelaars willekeurig klantgegevens selecteren en gaan ‘rommelen’ aan de instellingen van één individuele TV ontvanger en dan net toevallig bij jou uit komen? Los van het feit dat dit niet gedaan wordt, heeft niemand daar baat bij. Ik heb een aantal reacties verwijderd: laten we het leuk en on topic houden!

• 0 reacties
  • 17 januari 2021

@Shyrin_ Dank je voor deze bevestiging, en dan verwijs ik u direct even naar 10 december 2020 j.l, en mijn eerdere reacties, voor wat betreft werkzaamheden aan het netwerk, en de tijden waarop je dat kunt doen.

De rest is aan het management en de technische staf om te beoordelen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 17 januari 2021

@Ceessie35 Volgens mij heb je de boodschap van Shyrin's bericht niet goed begrepen...

• 0 reacties
  • 17 januari 2021

Met alle respect voor alles en iedereen op het KPN forum, ben ik met stijgende verbazing de bijdragen van ene Ceessie35 aan het lezen. Zijn taalgebruik, het in toenemende mate fulmineren tegen KPN, zijn complottheorieën en zijn dwingende toontje: ik stoor me er mateloos aan. Denkt hij nu werkelijk dat de KPN directie dit forum leest, en gaat reageren op zijn oproep? Deze persoon heeft het idee dat hem zo ontzettend veel onrecht is aangedaan, dat hij zijn gal hier blíj́ft spuwen! Mijn advies: ga naar Ziggo! En laat je behandelen voor je achtervolgingswaanzin.