Skip to main content

Wanneer komen jullie met oplossingen voor de getroffenen zonder iPhones?

• 7 november 2024
  • 119 reacties
  • 2883 keer bekeken

Toon eerste bericht

119 reacties

Chris en Fem
Slimmerik
  • Slimmerik
  • 201 reacties
  • 27 november 2024
bnh schreef:
Francoix schreef:

Nogmaals ik hoor graag wanneer het opgelost is. 

Ik vrees als je weigert mee te werken zoals KPN vraagt er geen oplossing komt.

En hoe vaak wil je dat een klant dit blijft doen?
Ik ben hier voor mezelf en partner al sinds mei 2024 mee bezig, elke week, elke maand moet ik hetzelfde doen, van klantenservice, van Technische Dienst, ik moet dingen doen die ik niet kan doen softwareupdate van mijn telefoon (er is er geen),

Genoeg is genoeg.

Ik heb meegewerkt op elke mogelijke manier, ik heb zelfs mijn telefoons verkocht op aandringen/dwingen van KPN en dat lost het niet op, nu heb ik hoop ik nog een ticket lopen voor beide nummers via de klachtenafdeling bij de TD die tot de dag vandaag dat de klachtenafdeling deze heeft aangemaakt geen contact heeft opgenomen zelfs de klachtenafdeling neemt geen contact op ondanks gemaakte afspraken hierover, terwijl er een afspraak was binnen 30 dagen is er duidelijkheid en een oplossing als de TD aangeeft dit NIET te kunne oplossen, ik vrees alleen dat de tickets weer zonder mijn medeweten net als vorige keer is dichtgesmeten.

​@Marcia van KPN Ik kom mijn afspraken na, KPN niet richting mij, zelfs de klachtenafdeling niet, wat begin ik dan nog?

Zelfs je lieve collega van het ​@Maja van KPN  kan me tot op heden nog geen reactie geven in mijn topic op het feit dat ze wat ging navragen/uitzoeken om mij een beter inschatting te geven hoe lang ik nog op TD moet wachten ondanks gemaakte afspraken tussen TD, klachtenafdeling en mij.

100 euro per maand en niks dat werkt van KPN, ik ben eerlijk netjes blijven is heel moeilijk want KPN lijkt niet te horen en te begrijpen wat het probleem is als je 6 maanden inmiddels geen KPN kan gebruiken maar wel betaalt voor iets wat niet werkt.

Ik ben boos, ongelooflijk en onvoorstelbaar boos (en dat drukt de lading echt niet) omdat ik al 6 maanden hiermee bezig ben dag in dag uit met 2 chronisch zieken in huis waarvoor ik zorg draag, 1 mens 1 hond, dat kost al enorm veel tijd en energie en dan moet je je nog met KPN gaan bemoeien en vechten voor je rechten en niet gehoord worden, geen ik begrijp je of echte serieuze hulp of oplossing, want dat is de afspraak met TD, klachtenafdeling en mij nog 1maal de dingen doen (maar ik krijg geen berichten dus ik kan niks doen) om een uitslag te krijgen van de TD, zonder die uitslag zit je vast in deze situatie en kan er niet aan een oplossing worden gewerkt voor mijn probleem en dat is echt frustrerend beste Marcia.

Omdat er elke keer iets beloofd wordt en het steeds weer verbroken wordt door KPN die dan vervolgens mij de schuld geeft, wat niet klopt.

En ik ben echt niet de enige die zo behandeld wordt, maar wel 1 van de weinige die het durft te zeggen en vertellen.

Je wordt letterlijk in de steek gelaten met mooie woorden en beloftes en dan denk je wie weet helpt deze dame me echt en nee tot op heden is ze spoorloos verdwenen bij mij.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14800 reacties
  • 27 november 2024

Hi ​@Chris en Fem, heel erg zuur dat het nog steeds niet in orde is bij jou 😕 Ik heb gereageerd in je eigen topic!

Chris en Fem
Slimmerik
  • Slimmerik
  • 201 reacties
  • 27 november 2024

​@Maja van KPN  gezien en geantwoord ;)

Matthew83
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 413 reacties
  • 28 november 2024

Iemand uit de community komt met een mogelijke oorzaak van het probleem na een eigen onderzoek wat hij vrijwillig heeft uitgevoerd en wordt op deze manier behandeld…

Nodig de beste man uit voor een kop koffie bij de TD en ga om de tafel. Nodig misschien wat anderen uit om te kijken hoe je het probleem op kunt lossen. Velen zijn al geholpen met een iPhone 13, maar het onderliggende probleem is nog steeds niet opgelost.

wjb
Superuser
  • 74627 reacties
  • 28 november 2024
Matthew83 schreef:

Iemand uit de community komt met een mogelijke oorzaak van het probleem na een eigen onderzoek wat hij vrijwillig heeft uitgevoerd en wordt op deze manier behandeld…

Welke mogelijke oorzaak is er dan door die persoon vastgesteld en denk je niet dat dat dan ook niet allang onderzocht zou zijn door KPN zelf?

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 311 reacties
  • 28 november 2024

​@Chris en Fem  sterkte gewenst met de zorg voor de 2 chronisch zieken en erg vervelend dat je zoveel problemen ervaart mobiel. 

• 210 reacties
  • 28 november 2024

Het is inmiddels geen geheim meer dat leden van Tweakers al meermaals simpel de oorzaak en oplossing gevonden hebben, waar KPN al maanden met de handen in het haar zat ​@wjb. Dus aannemen dat KPN ‘dat’ allemaal al onderzocht heeft, zou ik niet doen.

wjb
Superuser
  • 74627 reacties
  • 28 november 2024
SWkzx schreef:

Het is inmiddels geen geheim meer dat leden van Tweakers al meermaals simpel de oorzaak en oplossing gevonden hebben, waar KPN al maanden met de handen in het haar zat ​@wjb. Dus aannemen dat KPN ‘dat’ allemaal al onderzocht heeft, zou ik niet doen.

Heb je een link naar een tweakersbericht waaruit dat blijkt.

• 210 reacties
  • 30 november 2024

Ja hoor:

Klik 

wjb
Superuser
  • 74627 reacties
  • 30 november 2024
SWkzx schreef:

Ja hoor:

Klik 

Maar dat heeft toch helemaal niets met het hier aangekaarte issue van doen.

A) Dat tweakers-topic gaat over het hoge stroomverbruik van iPhones op KPN als de APN "advancedinternet" gebruikt wordt.

B) Dat topic is uit 2023 terwijl het hier aangekaarte issue sinds mei 2024 zou spelen.

• 210 reacties
  • 6 december 2024

Je vraag was een bericht over de KPN TD die geen oplossing kon bieden, terwijl een Tweaker de oplossing wel kon vinden. Dus nou niet zo'n spelletje gaan spelen ​@wjb 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1423 reacties
  • 6 december 2024

​@SWkzx Wel vriendelijk blijven en ​@wjb is net als jij gewoon klant 

• 210 reacties
  • 6 december 2024

Ik heb geleverd wat wjb vroeg: een voorbeeld waarin derden de oplossing moesten bieden, want dat lukt(e) KPN zelf niet. Het is jammer dat wjb vervolgens een ander petje opzet en doet alsof ik malle pietje ben. Ik mag nog wel voor mezelf opkomen, toch? 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1423 reacties
  • 6 december 2024

En er wordt je ook een antwoord gegeven maar dat accepteer jij niet.

Dat het een ouder topic is dan waar dit probleem over gaat.

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 509 reacties
  • 9 december 2024

Vooralsnog ervaar ik exact hetzelfde. Er gaan nooit antwoorden of oplossingen komen.

• 210 reacties
  • 9 december 2024
Roos79 schreef:

En er wordt je ook een antwoord gegeven maar dat accepteer jij niet.

Dat het een ouder topic is dan waar dit probleem over gaat.

Volgens mij heb je het niet helemaal gevolgd..

Dit ging namelijk helemaal niet over de problemen uit dit topic, maar over wjb's post: het klakkeloos aannemen, dat de KPN-TD alles wel goed onderzoekt. Ik zei dat dat een foute aanname is. wjb vroeg mij vervolgens om een link, waarin mijn bewering bewezen wordt, dat een extern persoon (in dit geval dus een Tweakers-lid) de oorzaak van een probleem wist te achterhalen en daarnaast ook een fix te leveren, terwijl KPN dat zelf niet kon. Zo'n link heb ik hem keurig geleverd. Niets meer, niets minder. Dan is het bijzonder om dan ineens je petje anders op te zetten. Nog leuker wordt het, als jij dan vervolgens het verkeerde lid aanspreekt op omgangsvormen..

Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 319 reacties
  • 9 december 2024

​@SWkzx 

Was het eigenlijk niet iemand die vergeten was dat hij in zijn iPhone apn advancedinternet had ingesteld en hij merkte dat zijn batterij snel leeg liep? Het probleem ging onderzoeken en tweakers informeerde. Om er vervolgens zelf achter te komen dat hij apn advancedinternet gebruikte. 

Het is bekend dat met apn advancedinternet je toestel direct aan het internet zit waardoor je toestel de nodige port scans krijgt en dus je batterij sneller leeg loopt.

De fix is om apn advancedinternet niet te gebruiken maar apn internet. Als je niet wilt dat je batterij snel leeg loopt.

Met apn internet zit je toestel achter een CGNAT (kpn firewall) en kan je toestel niet direct gescand worden. Hierdoor loopt je batterij minder snel leeg.

De meeste gebruikers zullen apn internet gebruiken, alleen gebruikers die een publiek IPv4 adres nodig hebben om voorbeeld port-forwarding te doen zullen apn advancedinternet gebruiken. Dit zijn volgens mij speciale gebruikers (tweakers) die meer achtergrond hebben van netwerken en niet mijn oma die facebook op haar toestel gebruikt. 🙂

wjb
Superuser
  • 74627 reacties
  • 9 december 2024

Volgens mij bestaat de APN advancedinternet ondertussen ook niet meer. (bron)

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 509 reacties
  • 9 december 2024

Volgens mij wel

Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 319 reacties
  • 9 december 2024

​@wjb 

Ik heb het idee dat apn advancedinternet niet meer beschikbaar is voor nieuwe abonnees.

Met mijn abonnement kan ik nog steeds apn advancedinternet gebruiken. Nu net nog geprobeerd. Apn advancedinternet ingesteld en een ping naar het publieke IPv4 adres van mijn toestel gestuurd vanaf mijn laptop en ik krijg een reply. Nu weer terug naar apn internet anders loopt mijn batterij snel leeg  ðŸ˜‰

wjb
Superuser
  • 74627 reacties
  • 9 december 2024
Neville schreef:

​Ik heb het idee dat apn advancedinternet niet meer beschikbaar is voor nieuwe abonnees.

Klopt en ​@Francoix heeft, net als jij, blijkbaar een al wat ouder abonnement.

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 509 reacties
  • 9 december 2024
Neville schreef:

​@wjb 

Ik heb het idee dat apn advancedinternet niet meer beschikbaar is voor nieuwe abonnees.

Met mijn abonnement kan ik nog steeds apn advancedinternet gebruiken. Nu net nog geprobeerd. Apn advancedinternet ingesteld en een ping naar het publieke IPv4 adres van mijn toestel gestuurd vanaf mijn laptop en ik krijg een reply. Nu weer terug naar apn internet anders loopt mijn batterij snel leeg  ðŸ˜‰

ik heb dat issue niet trouwens, merk geen verschil in accuduur

Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 319 reacties
  • 9 december 2024

​@Francoix 

Ik heb zelf wel een keer gemerkt dat de accuduur minder was en dat het toestel warmer aan voelde, alleen had ik het niet direct door. Was ook vergeten om advancedinternet terug te zetten naar apn internet. Tijdens het spelen met mijn toestel instellingen. Ik zeg een keer omdat het al weer lang is geleden dat ik het opmerkte.

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 509 reacties
  • 9 december 2024

met betrekking tot dit topic:

Aangezien er vanuit KPN toch geen oplossing gaat komen heb ik vandaag een keuze gemaakt, een bestelling geplaatst bij een concurrent en dus een knoop doorgehakt. 

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 509 reacties
  • 20 december 2024

en we zijn een volle maand verder na het laatste contact hierover met KPN, wederom geen enkele terugkoppeling ontvangen.

Maandag gaan we de portering naar de nieuwe provider in orde maken.

Reageer