Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

Categorie:Modems
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08
Toon eerste bericht

452 reacties

Erik van KPN schreef:
JacoHensbergen schreef:

Wat ik mij afvraag is het volgende:

Als je nog op de SGEJ1000060E versie zit met 2 superWiFi punten, krijg je dan meteen de laatste versie van de software, of zit daar nog een versie tussen?
Als er nog een versie tussen zit, mag je die wat mij betreft meteen pushen naar mijn modem.

Zodra je aan de beurt bent krijg je de nieuwst beschikbare versie van de Software. Wat nu dus degene is waar deze Product Update over gaat. 

Dank voor je antwoord.
Vandaag om 09.44u uit het niets, dus zonder bericht, viel de verbinding weg en was het modem een update aan het doen. Ik heb nu de laatste versie gekregen en ook de 2 SuperWiFi punten hebben de laatste versie.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • 6427 reacties
  • 5 september 2024

Fijn dat je toch een werkbare situatie hebt weten te creëren @Madrini! Mocht je toch weer hinder ondervinden maak dan gerust nog even een nieuw topic aan. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 8 september 2024

Ik wacht nu al maanden op een nieuwe update van de huidige software (60E) op mijn KPN v12 Modem. KPN beloofd steeds dat er geleidelijk updates uitgevoerd worden, maar zie nog steeds niks. Zit nog steeds met die ouderwetse interface opgescheept, traag, niks werkt en Mesh is niet eens zichtbaar. Kortom waardeloos!. KPN kom eens met een goed antwoord. 

Alternatief is gewoon die KPN box vervangen door bijv. een FritzBox met Mesh. Hier lees ik goede verhalen over. Ben je niet meer afhankelijk van die rommel van KPN. (bericht van een ontevreden klant😡)

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7191 reacties
  • 8 september 2024

De updates worden inderdaad willekeurig uitgevoerd, dus we kunnen je niet vertellen wanneer jij aan de beurt bent. Een eigen router is ook zeker een optie! Mocht je daar meer informatie over willen of hulp bij nodig hebben, dan heeft één van onze communityleden daar ook een handig topic voor:

• Topper
  • 14 reacties
  • 9 september 2024

Wanneer krijg ik de update?

De automatische uitrol van de V12.C.24.05.08 versie gaat gefaseerd. Wil je daar liever niet op wachten? Dan kun je handmatig updaten via de webinterface. Je vindt de Upgradeknop via Instellingen > Systeem.

Ik kan geen Upgrade Knop vinden binnen de GUI.

Gaarne Advies.

Serial Number LK23118ME581193
Hardware Version 3.0
Software Version SGEJ1000060E
Bootloader 0.96.42-sec
GUI Version 5.48.11
System Up Time 00h32m52s
Datapump Version A2pv6L047d.d27o
WAN MAC Address

20:B8:2B:39:67:30

• Topper
  • 14 reacties
  • 9 september 2024
JacoHensbergen schreef:
Erik van KPN schreef:
JacoHensbergen schreef:

Wat ik mij afvraag is het volgende:

Als je nog op de SGEJ1000060E versie zit met 2 superWiFi punten, krijg je dan meteen de laatste versie van de software, of zit daar nog een versie tussen?
Als er nog een versie tussen zit, mag je die wat mij betreft meteen pushen naar mijn modem.

Zodra je aan de beurt bent krijg je de nieuwst beschikbare versie van de Software. Wat nu dus degene is waar deze Product Update over gaat. 

Dank voor je antwoord.
Vandaag om 09.44u uit het niets, dus zonder bericht, viel de verbinding weg en was het modem een update aan het doen. Ik heb nu de laatste versie gekregen en ook de 2 SuperWiFi punten hebben de laatste versie.

Dat zou ik ook wel willen.

wjb
Superuser
  • 73502 reacties
  • 9 september 2024

Mp3Junky schreef:

Die zit alleen in de nieuwe firmware, niet in de 60E die jouw V12 nog heeft.

• Topper
  • 14 reacties
  • 9 september 2024
wjb schreef:

Mp3Junky schreef:

Die zit alleen in de nieuwe firmware, niet in de 60E die jouw V12 nog heeft.

O jee, wat nu?

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 215 reacties
  • 9 september 2024
Mp3Junky schreef:

O jee, wat nu?

Wachten tot je aan de beurt bent...

• Topper
  • 14 reacties
  • 9 september 2024
MandersOnline schreef:
Mp3Junky schreef:

O jee, wat nu?

Er zal toch wel een mogelijkheid zijn voor KPN om het te pushen?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 9 september 2024
Mp3Junky schreef:
MandersOnline schreef:
Mp3Junky schreef:

O jee, wat nu?

Tja ... KPN kan vandaag nog alle KPN Boxen upgraden als ze dat zouden willen. Maar dat willen ze niet. Dus dan houd het gauw op...

• Topper
  • 14 reacties
  • 9 september 2024
Nick83 schreef:
Mp3Junky schreef:
MandersOnline schreef:
Mp3Junky schreef:

O jee, wat nu?

Tja ... KPN kan vandaag nog alle KPN Boxen upgraden als ze dat zouden willen. Maar dat willen ze niet. Dus dan houd het gauw op...

Misschien kijkt er een vriendelijke KPN medewerker mee die dat met 1 druk op de knop regelt.:)

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 9 september 2024
Mp3Junky schreef:

Misschien kijkt er een vriendelijke KPN medewerker mee die dat met 1 druk op de knop regelt.:)

Dat gaat sowieso niet gebeuren. De medewerkers hier op het forum kunnen het niet eens. Die hebben die knop niet.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28072 reacties
  • 10 september 2024
Mp3Junky schreef:

De automatische uitrol van de V12.C.24.05.08 versie gaat gefaseerd. Wil je daar liever niet op wachten? Dan kun je handmatig updaten via de webinterface. Je vindt de Upgradeknop via Instellingen > Systeem.

Gaarne Advies.​​​

Zoals de anderen al hebben aangegeven, @Mp3Junky, is die knop er alleen als je al overgezet bent naar de KPN Software. Je kunt dan handmatig updaten naar de nieuwe versie. Ik heb dit nu in het startbericht even verduidelijkt.

Als je nog op de oude firmware zit, zoals bij jou het geval, dan is het een kwestie van afwachten. Je hebt ook in de SuperWifi 2 update gereageerd. Daar gaf je aan ook een Experia Wifi te hebben. Die zorgt ervoor dat je tot op heden de update nog niet hebt gekregen. In het andere topic geef je aan nu de Experia Wifi te hebben losgekoppeld en dat zo te laten. Dan ga je de update ook krijgen, maar het is niet van te voren aan te geven wanneer dit dan zal zijn. Ik kan je dan ook alleen maar vragen af te wachten.

• Topper
  • 14 reacties
  • 10 september 2024
Erik van KPN schreef:
Mp3Junky schreef:

Gaarne Advies.​​​

Zoals de anderen al hebben aangegeven, @Mp3Junky, is die knop er alleen als je al overgezet bent naar de KPN Software. Je kunt dan handmatig updaten naar de nieuwe versie. Ik heb dit nu in het startbericht even verduidelijkt.

Als je nog op de oude firmware zit, zoals bij jou het geval, dan is het een kwestie van afwachten. Je hebt ook in de SuperWifi 2 update gereageerd. Daar gaf je aan ook een Experia Wifi te hebben. Die zorgt ervoor dat je tot op heden de update nog niet hebt gekregen. In het andere topic geef je aan nu de Experia Wifi te hebben losgekoppeld en dat zo te laten. Dan ga je de update ook krijgen, maar het is niet van te voren aan te geven wanneer dit dan zal zijn. Ik kan je dan ook alleen maar vragen af te wachten.

Bedankt Erik voor je duidelijke info!

• Topper
  • 14 reacties
  • 16 september 2024

Modem is inmiddels geupgrade. SW2 blijft SW2.C.24.03.00.

Upgradeknop geeft aan dat dat er geen nieuwere versie is.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17216 reacties
  • 16 september 2024
Mp3Junky schreef:

Hoi @Mp3Junky , heb je daarvoor wel ingelogd in de webinterface van de SW2 ?

zie → SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.24.07.04 | KPN Community, waar staat ⬇️

Deze update is per heden beschikbaar om zelf te updaten. Dit kan door in te loggen op je SuperWifi 2, en onder Instellingen > Systeem op ‘upgrade je apparaat’ te klikken.

De nieuwe KPN Software is alleen beschikbaar voor SuperWifi 2 punten die aangesloten zijn in combinatie met een Box 12, V10 of Box 14 die de KPN Software al heeft.

• Topper
  • 14 reacties
  • 17 september 2024
RBxx schreef:
Mp3Junky schreef:

Hoi @Mp3Junky , heb je daarvoor wel ingelogd in de webinterface van de SW2 ?

zie → SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.24.07.04 | KPN Community, waar staat ⬇️

Deze update is per heden beschikbaar om zelf te updaten. Dit kan door in te loggen op je SuperWifi 2, en onder Instellingen > Systeem op ‘upgrade je apparaat’ te klikken.

De nieuwe KPN Software is alleen beschikbaar voor SuperWifi 2 punten die aangesloten zijn in combinatie met een Box 12, V10 of Box 14 die de KPN Software al heeft.

Zijn allebei geupgrade naar SW2.C.24.07.04. bedankt voor de tip.

• Topper
  • 14 reacties
  • 17 september 2024

Na de upgrade kan ik mijn nas niet meer benaderen via Duck DNS. Daardoor is ook homeassistant niet te benaderen behalve lokaal. 

Graag advies 

• Topper
  • 14 reacties
  • 17 september 2024
Mp3Junky schreef:

Na de upgrade kan ik mijn nas niet meer benaderen via Duck DNS. Daardoor is ook homeassistant niet te benaderen behalve lokaal. 

Graag advies 

Inmiddels gevonden waar het aan lag.

Bij poort forwarding  dien je geen extern ip adres in te vullen alleen het beoogde poortnummer en intern ip adres.

Alleen vind ik het jammer dat er geen backup gemaakt kan worden.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 september 2024

Ik zit helaas ook nog steeds op de oude versie 60E.

Heb geen superwifi of experia ofzo. Alleen een box 12. Als ik dit topic zo doorlees had ik de update afgelopen weken al wel moeten hebben. Komt de update automatisch binnen of moet ik de boel resetten ofzo?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 22804 reacties
  • 20 september 2024
Swiegje schreef:

Ik zit helaas ook nog steeds op de oude versie 60E.

Heb geen superwifi of experia ofzo. Alleen een box 12. Als ik dit topic zo doorlees had ik de update afgelopen weken al wel moeten hebben. Komt de update automatisch binnen of moet ik de boel resetten ofzo?

Dit komt vanzelf, belangrijk is wel dat de Box 12 rechtstreeks is aangesloten. Mocht je glasvezel hebben, rechtstreeks dus op het glasvezelkastje. Nog even geduld dus. 

• Topper
  • 12 reacties
  • 23 september 2024

Kan je ook ergens aanmelden om de update voor de KPN Box 12 te krijgen?

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 15531 reacties
  • 23 september 2024

Hoi @RePaRaQu, dat kan niet. Alle Box 12’en zullen de update krijgen en ze worden in batches gedaan De aansluitingen met alleen een Box 12 en Box 12 met SuperWifi 2 punten worden momenteel gedaan. Als je andere Wifi apparatuur hebt ben je nog niet aan de beurt. Als je geen andere Wifi appratuur hebt sta je al op de lijst. Anders is het nog afwachten.

• Topper
  • 14 reacties
  • 23 september 2024
Jasper van KPN schreef:

Hoi @RePaRaQu, dat kan niet. Alle Box 12’en zullen de update krijgen en ze worden in batches gedaan De aansluitingen met alleen een Box 12 en Box 12 met SuperWifi 2 punten worden momenteel gedaan. Als je andere Wifi apparatuur hebt ben je nog niet aan de beurt. Als je geen andere Wifi appratuur hebt sta je al op de lijst. Anders is het nog afwachten.

Ik snap echt niet waarom dit allemaal zolang moet duren, ik heb Box 12 met SuperWifi, de update is al 3 maanden uit. Hoe groot of klein zijn de batches die jullie uitvoeren? Ik nader het punt dat ik wil ga overstappen op een andere provider, ik wil gewoon thuis kunnen werken en als ik om de haverklap al  mijn apparatuur moet resetten levert dat irritatie bij mij op en kost het geld voor mijn werkgever.

Reageer