Hoi, weet iemand welke settings ik moet gebruiken voor portforwarding de DIW7022 ?
Kan via DIW7022 mijn truenas niet bereiken omdat hij namelijk niet in het zelfde Deco ip adress range zit.
Groet, Pieter
Beste antwoord door Smytangel
Hierbij wil ik iedereen bedanken voor jullie hulp en geduld bij het oplossen van mijn vraag 👍. Heb in mijn modem onder thuisnetwerk het juiste ip adres 192.168.2... gevonden van mijn hoofd deco. Nogmaals bedankt 👍
@Smytangel Kan je nou met de firmware 1.9.1 de portforwarding opslaan? Ik denk dat heeft te maken met verschillende firmware van Deco's. Vooral de hoofd-deco moet de slave-deco kunnen managen, en met een oudere firmware dan slaves gaat het waarschijnlijk niet wegen incompatibiliteit.
Heb de netwerkkabel er uit gehaald en de diw7022 verbonden met wifi en krijgt dan zijn eigen ip adres binnen deco netwerk. Kan nu ook bij mijn mappen komen in truenas.
Heb andere regel ook toegevoegd maar kan met kabel geen verbinding maken. Wat in die afbeeldingen staat die is geplaatst kan ik niet terug vinden in de app.
Hierbij wil ik iedereen bedanken voor jullie hulp en geduld bij het oplossen van mijn vraag 👍. Heb in mijn modem onder thuisnetwerk het juiste ip adres 192.168.2... gevonden van mijn hoofd deco. Nogmaals bedankt 👍
Je kan ook de Slave-Deco upgraden om naar zijn IP-adres te gaan, b.v. http://192.168.68.2
@Smytangel Kan je nou met de firmware 1.9.1 de portforwarding opslaan? Ik denk dat heeft te maken met verschillende firmware van Deco's. Vooral de hoofd-deco moet de slave-deco kunnen managen, en met een oudere firmware dan slaves gaat het waarschijnlijk niet wegen incompatibiliteit.
@Smytangel En als je 445 in interne en externe port invul? Wat voor versienummer heeft jouw Deco App?
Versie 2.0, kan geen verbinding via file manager+
Smytangelschreef:
Versie 2.0, kan geen verbinding via file manager+
Deze is erg oud
In file manager, als je bij SMB adderen geen TrueNAS kan zien, doe het handmatig
In host het WAN IP-adres van de Hoofd-deco, dus 192.168.2.xxx
Maak ook portforwarding regels voor 137-139
Heb de netwerkkabel er uit gehaald en de diw7022 verbonden met wifi en krijgt dan zijn eigen ip adres binnen deco netwerk. Kan nu ook bij mijn mappen komen in truenas.
Heb andere regel ook toegevoegd maar kan met kabel geen verbinding maken. Wat in die afbeeldingen staat die is geplaatst kan ik niet terug vinden in de app.
Je gebruikt op de DIW7022 toch wel het WAN adres van de Deco? Dat begint met "192.168.2.". En dat moet je handmatig invoeren.
Nee, maar bedoel met handmatig dit ?
Smytangelschreef:
Nee, maar bedoel met handmatig dit ?
Dat ip adres moet je handmatig op de DIW7022 invoeren. In de File Manager app. Dit plaatje ziet er niet uit alsof da van de DIW7022 is 😉
@Smytangel Waarom update je de Deco App niet naar 3.9.98? Version 2.0 is te oud en waarschijnlijk worden de portforwardings niet goed opgeslagen.
TDNschreef:
In host het WAN IP-adres van de Hoofd-deco, dus 192.168.2.xxx
Dit is de screenshot van File Manager+ op AndroidTV, ipv 192.168.68.1 moet je het WAN-IP van de hoofd-deco invullen.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.