Skip to main content

iPhone 16 bij KPN

• 12 september 2024
  • 293 reacties
  • 21809 keer bekeken
iPhone 16 bij KPN
Toon eerste bericht

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community  @Thom Lichtenwagner en @Jarcowesterhof, zoals jullie zien heb ik jullie berichten verplaatst naar dit topic. In het startbericht staat alle actuele informatie over de iPhone 16. 

Wanneer het toestel geleverd kan worden kan afwachten zijn. Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. 

• Deelnemer
  • 25 september 2024

Ik ben even het forum van Odido aan het rondspeuren en waarom kan deze provider wel informatief zijn? PDF bestandje met levertijden en bestelnummers met exacte levertijden. Wat is hier zo moeilijk KPN? 

Voor de geïnteresseerden, hier een link naar de levertijden (deze worden vandaag up-to-date gemaakt) https://assets.odido.nl/x/77dd5177fd/iphone-16-max-levertijden.pdf

• Topper
  • 25 september 2024

@KPN Hoe gaat de volgende situatie in zn werk. 

Ik heb 14/9 een pre order geplaatst voor een iPhone 16 Pro Max Natural Titanium 256GB, met daarbij een abbonement dat ingaat op 10 oktober met een e-sim. Ben overgestapt van Odido naar jullie. Ik verwacht (en hoop vooral) dat ik tegen die tijd het toestel heb, of in ieder geval wat meer weet, maar wat als dat niet zo is? Wat kan ik dan doen?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hierin zijn we afhankelijk van de leveringen van Apple. Specifiek voor jouw bestelling kun je dit volgen in Mijn Bestelling. De status in Mijn Bestelling wordt geüpdatet zo gauw je toestel jouw kant op komt, dat gebeurt zo snel als mogelijk. 

• Topper
  • 25 september 2024
Alex van KPN schreef:

Hierin zijn we afhankelijk van de leveringen van Apple. Specifiek voor jouw bestelling kun je dit volgen in Mijn Bestelling. De status in Mijn Bestelling wordt geüpdatet zo gauw je toestel jouw kant op komt, dat gebeurt zo snel als mogelijk. 

Bedankt maar dat is eigenlijk niet echt mijn vraag. Mijn vraag is meer hoe mijn abbonement met e-sim in kan gaan als ik het toestel waar die e-sim op moet er nog niet is. Mijn huidige abonnement loopt namelijk de 10e af. 

Volgens jullie voorwaarden kan een e-sim op maar 1 toestel gedownload worden. Hoe ga ik dat dan doen als mijn oude abonnement afloopt, en ik mijn nieuwe dus nog niet kan activeren omdat ik het toestel mis. En dan dus betaal voor een abonnement wat ik dan niet kan gebruiken. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb het verkeerd begrepen. Je abonnement loopt dan nog even door bij de huidige provider. Je hebt namelijk niet zelf je abonnement opgezegd maar dit via ons laten doen doormiddel van nummerbehoud. Wij nemen je nummer pas over als je toestel is geleverd. Tot die tijd kun je nog gebruiken maken van je huidige provider. Dit loopt ook soepel over zonder een opzegtermijn of iets dergelijks. 

Nou, het is opgelost. Toestel bleek toch WEL verstuurd te zijn. KPN heeft een onderzoek opgestart. Gisteravond werd plots mn telefoon geleverd. Er is me gevraagd om melding te maken als mijn toestel terecht was zodat de case gesloten kon worden. Bellen is een wachtrij, via mail of chat kan ik geen melding maken. Dus bij deze. @KPN mijn “bestelling niet ontvangen” casus kan afgesloten worden.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goed om te lezen dat je jouw telefoon alsnog hebt ontvangen. 

• Topper
  • 26 september 2024

Zojuist een update van KPN ontvangen:

Dit is een update over je bestelling van de nieuwe Apple iPhone 16 Pro Max 5G 256GB, Desert Titanium. Door de succsvolle introductie hebben wij je Apple iPhone 16 Pro Max 5G 256GB, Desert Titanium op dit moment tijdelijk niet op voorraad. Zoals bij ieder nieuw toestel van Apple doen wij er alles aan om je toestel zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Wij zijn hiervoor wel afhankelijk van Apple.

Deze is nog niet op voorraad

Nog heel even geduld
Je gereserveerde Apple iPhone 16 Pro Max 5G 256GB, Desert Titanium komt er bijna aan. Als wij de Apple iPhone 16 Pro Max 5G 256GB, Desert Titanium weer op voorraad hebben, dan bezorgen wij je toestel zo snel mogelijk. Natuurlijk geldt: als 1e besteld = als 1e in huis!

• Topper
  • 26 september 2024

Ik heb de 16e de pro 256gb versie besteld, is er iemand die de telefoon ook op deze (of latere) datum heeft bestel en al binnen heeft?

• Deelnemer
  • 26 september 2024
Menno000 schreef:

Ik heb de 16e de pro 256gb versie besteld, is er iemand die de telefoon ook op deze (of latere) datum heeft bestel en al binnen heeft?

Ik in elk geval niet… Ik ben ook maar gestopt met de status checken bij KPN….
Waarschijnlijk wordt de status pas bijgewerkt als de telefoon al bezorgd is...
Op de website van Odido is te lezen dat het waarschijnlijk 4-6 weken gaat duren. KPN zal vast niet sneller kunnen leveren...
https://assets.odido.nl/x/4c0f5a6ea3/iphone-16-pro-levertijden.pdf

• Topper
  • 26 september 2024

Hier nog steeds aan het wachten op mijn iPhone 16 pro max.. mijn huidige abonnement loopt deze week af , ben heel benieuwd.

• Nieuwkomer
  • 27 september 2024

Pre order en nog steeds aan het wachten. Je kan me niet wijs maken dat je geen enkele update kan geven. Bestelling staat nog steeds op ‘controleren’. Heel teleurstellend..

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 27 september 2024

Een vraag, ja weet het is elk jaar hetzelfde. Maar wilde weten dat sinds ik mijn pre order bestelling op 13-09 heb gedaan. Mijn huidige status van controleren niet is veranderd. Hoe kan dit? Want krijg wel mails van dank je wel voor je bestelling en gereserveerd?

of loopt het status bestelling systeem misschien achter?

• Deelnemer
  • 27 september 2024
hudeck schreef:

Een vraag, ja weet het is elk jaar hetzelfde. Maar wilde weten dat sinds ik mijn pre order bestelling op 13-09 heb gedaan. Mijn huidige status van controleren niet is veranderd. Hoe kan dit? Want krijg wel mails van dank je wel voor je bestelling en gereserveerd?

of loopt het status bestelling systeem misschien achter?

Ik heb toevallig gisteren een mail ontvangen dat de telefoon op het moment 'nog’ niet op voorraad is. 

Ik heb een pro black titanium 128gb besteld. pre order geplaatst op de 15de.  

• Nieuwkomer
  • 27 september 2024

Het begint nu wel heel sneu te worden. Netjes een “pre order” gedaan voor een telefoon van 1500,- Dan gaat KPN er zo mee om? 😅

Je weet immers dat het in September los gaat, al jaren. Als ik bovenstaande lees gaat het al een aantal jaren niet goed. Hoe kan het dan dat er geen enkele communicatie is? Telefonisch kreeg ik te horen dat het 2 weken duurde. Die zijn vandaag ook voorbij. 

Je wil toch gewoon lekker op de dag van release aan de slag…

• Topper
  • 27 september 2024

Vanmiddag bij een KPN store geweest, kon nog wel 3 a 4 weken duren tot de Pro max weer geleverd wordt. 

telkens hetzelfde liedje

I pre-ordered my  Apple iPhone 16 Pro Max 5G 512GB, Desert Titanium  at 14/9 00:10 AM, The status of my order still the same.
“we will call you to make a delivery appointment. We will also keep you informed by e-mail and text message.” so it's almost two weeks waiting ? How is it possible? any help?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hi @Mohamed Salah

Unfortunately I have to ask you to be patient a little longer, we depend on deliveries from Apple. Specifically for your order you can track this in My Order. The status in My Order will be updated as soon as your device is on its way to you, which will happen as quickly as possible.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 27 september 2024
Alex van KPN schreef:

Hi @Mohamed Salah

Unfortunately I have to ask you to be patient a little longer, we depend on deliveries from Apple. Specifically for your order you can track this in My Order. The status in My Order will be updated as soon as your device is on its way to you, which will happen as quickly as possible.

How many times will the status in my order being updated? Because mine has still the check status.

while I received emails from confirmation and reserved?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Again, as soon as it is ready, it will be updated there. If I had it in stock here, I would have brought it to you myself. Figuratively speaking, of course. Please wait for it.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 27 september 2024
Alex van KPN schreef:

Again, as soon as it is ready, it will be updated there. If I had it in stock here, I would have brought it to you myself. Figuratively speaking, of course. Please wait for it.

I understand what you are saying, it was just a informational question on how the process works nothing more.. and why there was a difference between the emails and the status in my order.

know you are depending on Apple, it’s every release the same problem.. last time I ordered it it was delivered in December 😅

• Topper
  • 27 september 2024

@KPN Wellicht een idee om hier een seintje te geven als jullie weer een lading binnen hebben gekregen in jullie magazijnen. Ik snap dat jullie niet per ordernummer updates kunnen geven op dit forum, maar dan kunnen lezers wel zien dat er an sich iets van schot in de zaak zit.

Jasper van KPN
Moderator

De levering kan per model verschillen, waardoor een nieuwe voorraad binnenkrijgen niet alles zegt. Ik denk dat het eerder een vertekend beeld geeft dan een duidelijker beeld.
De levertijd op de website wordt per model bijgehouden, die kan je in de gaten houden.

• Topper
  • 27 september 2024

Ik zou zelf zeggen dat elke communicatie beter is dan helemaal geen communicatie maar goed, ik ben ook maar een klant.

Reageer