Skip to main content

De iPhone 16 is officieel aangekondigd! Vanaf vrijdag 13 september 2024 om 14:00 uur pre-order je de iPhone 16 bij KPN. Ben jij al benieuwd naar de nieuwe iPhone?

iPhone 16, 16 Plus, 16 Pro en 16 Pro Max

Ook dit jaar zit de nieuwe iPhone vol nieuwe functies. Zo zijn er niet 1, maar 2 nieuwe knoppen op het toestel. Met de Action Button open je met 1 druk op de knop je favoriete apps en functies. En dan is er nog de nieuwe cameraregelaar, daarmee leg je al je foto’s en video’s nog makkelijker vast.

En op gebied van AI komt  Apple Intelligence (vanaf release iOS 18.1) er aan: slimme functies en tools om je taken makkelijker en leuker te maken.

Welke iPhone kies jij?

Wij zijn benieuwd: Ben jij een groot Apple fanaat? Welke nieuwe iPhone ga jij kiezen?

Dit zijn alle nieuwe iPhone 16 specificaties:

iPhone 16 iPhone 16 Plus iPhone 16 Pro iPhone 16 Pro Max
Materiaal Aluminium Aluminium Titanium Titanium
Kleuren Zwart, wit, groen, blauw, roze Zwart, wit, groen, blauw, roze Zwart, wit, zilver, goud Zwart, wit, zilver, goud
Display 6,1-inch Super Retina XDR 6,7-inch Super Retina XDR 6,3-inch Super Retina XDR 6,9-inch Super Retina XDR
Verversingssnelheid 60Hz 60Hz 120Hz 120Hz
Processor A18 A18 A18 Pro A18 Pro
Opslagruimte 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 256GB, 512GB, 1TB
Werkgeheugen 8GB 8GB 8GB 8GB
Camera (soorten) Selfie, Wide, Ultra-wide Selfie, Wide, Ultra-wide Selfie, Wide, Ultra-wide, 5x telephoto Selfie, Wide, Ultra-wide, 5x telephoto
Camera (voorzijde) 12MP 12MP 12MP 12MP
Camera (achterzijde) 48MP + 12MP 48MP + 12MP 48MP + 48MP + 12MP 48MP + 48MP + 12MP
Batterij 3561mAh 4006mAh 3355mAh 4676mAh

Apple iOS 18

Ook nieuw, iOS 18, de nieuwe versie van het besturingssysteem. Je leest hier alles over iOS 18.

iPhone 16-modellen vergelijken

Voor de liefhebbers: Wil je de toestellen uit de nieuwe iPhone-serie met elkaar vergelijken? We hebben de belangrijkste specificaties voor je op een rijtje gezet. Bekijk ook onze iPhone 16-serie vergelijkpagina, en ontdek welke iPhone 16 het beste bij jou past.

Levertijd iPhone 16 bij KPN

De nieuwe iPhone 16 is vanaf vrijdag 13 september om 14:00 uur te pre-orderen bij KPN. Op vrijdag 20 september start de normale verkoop. 

De eerste uitlevering van de iPhones begint op 20 september, tegelijk met de normale verkoop. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling

Uitlevering in partijen

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 16 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert de toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 16 te leveren. Als de levering vertraging op loopt, krijg je van ons apart bericht hierover.

Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

Veelgestelde vragen

Wat kost de iPhone 16?

Voor de beste prijzen bestel je de iPhone 16 bij KPN. Stel jouw abonnement zelf samen en ga voor jouw ideale iPhone met abonnement. Bij het bestellen vind je ook de prijs van jouw gekozen iPhone 16.  

Waar kan ik de iPhone 16 bestellen?

De iPhone 16 is vanaf vrijdag 13 september gemakkelijk te bestellen via onze shop. 

Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je deze hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema. Omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd, is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan natuurlijk wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via 0800 0402.

Let op: je bestelling komt hiermee wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Welke Apple Watches verkoopt KPN?

Alle Apple Watches bij KPN vind je hier: https://www.kpn.com/apple/apple-watch

This afternoon I received the 16 pro desert titanium 512GB (after a day of delay thanks to postNL). Ordered on 17/09. Hopefully everyone will have the device soon 🤞🏻

Does anyone recieved any info about iphone pro max 512gb desert?

Above you.

It's pro while mine is pro max 😂

This afternoon I received the 16 pro desert titanium 512GB (after a day of delay thanks to postNL). Ordered on 17/09. Hopefully everyone will have the device soon 🤞🏻

Does anyone recieved any info about iphone pro max 512gb desert?

Above you.

It's pro while mine is pro max 😂

Aaah ok 🤣

Komt er nog een keer een indicatie van hoe lang het überhaupt gaat duren. Als je nu bestelt duurt het 3-4 weken staat er. Hoe kan het dat er dan wel een indicatie gegeven kan worden en bij onze bestellingen niet? Lijkt me nogal raar. Of wil Kpn het gewoon niet zeggen omdat ze van alles beloven en niet nakomen. Op deze manier heeft een pre-order gewoon totaal geen nut, bij een pre-order had de telefoon gewoon op vrijdag de 20e of zaterdag de 21e in huis moeten zijn.

Komt er nog een keer een indicatie van hoe lang het überhaupt gaat duren. Als je nu bestelt duurt het 3-4 weken staat er. Hoe kan het dat er dan wel een indicatie gegeven kan worden en bij onze bestellingen niet? Lijkt me nogal raar. Of wil Kpn het gewoon niet zeggen omdat ze van alles beloven en niet nakomen. Op deze manier heeft een pre-order gewoon totaal geen nut, bij een pre-order had de telefoon gewoon op vrijdag de 20e of zaterdag de 21e in huis moeten zijn.

Mijn gedachte is dat Apple de meest accurate leveringstijd kan geven. Weet niet of dit klopt. Maar als je op de site van Apple kijkt dan is de telefoon die ik heb besteld (pro 128 black) niet beschikbaar en leverbaar tussen 21-28okt als je hem vandaag besteld. Dit is in de afgelopen 2 weken steeds verder opgeschoven. Dus een week of 2/3 zou je zeggen. afgaande dat ik hem nu ruim 2 weken geleden heb besteld zou ik een dezer dagen iets moeten horen, waarschijnlijk naïef gedacht ;)

Vanuit KPN maar een beperkte communicatie. 1x sinds mijn bestelling een mail gehad dat de telefoon 'nog’ niet op voorraad is, en daar moet ik het mee doen! 

Wellicht een idee voor KPN

Maar ik kwam dit overzicht tegen op de site van Vodafone.

https://www.vodafone.nl/telefoon/informatie/levertijd

Hij is er! Net afgeleverd 

mocht even duren :)

als kpn zou ik wel iets doen aan de communicatie ben erg slecht op de hoogte gehouden zoals vele hier

Gisteren afspraak gemaakt voor bezorging, bestelling zou vandaag bezorgd worden.

Vanuit AMP geen sms, geen belletje, geen mail.

Klantenservice AMP gebeld. Na 50 minuten in de wacht werd mij meegedeeld dat de telefoon niet op hun depot was aangekomen. Ze gaan me bellen voor een nieuwe afspraak, maar weten niet wanneer. Dat kan volgens AMP, vandaag, morgen of volgende week zijn. Hier kan ik helemaal niets mee. Vrije dag genomen voor niets. Waardeloos.

KPN zou beter een betrouwbaarder partner kiezen, en zelf ook beter communiceren.

@ mods: Ik heb mijn bestelling voor de 16 PM 256 Desert op 14 september geplaatst. Er staat 2 weken bedenktijd voor. Maar kan ik deze bestelling nog annuleren, zonder problemen wegens de lange levertijd?

@ mods: Ik heb mijn bestelling voor de 16 PM 256 Desert op 14 september geplaatst. Er staat 2 weken bedenktijd voor. Maar kan ik deze bestelling nog annuleren, zonder problemen wegens de lange levertijd?

Bedenktijd gaat pas in na levering van je product. Zolang je niks hebt gehad of zolang je contract nog niet is ingegaan (verlenging/nieuw contract) kan je dus kosteloos annuleren.

@mods Zojuist contact gehad met klantenservice betreffende mijn bestelling. Deze zou vandaag bezorgd worden, maar er is een hoop verwarring.

Nu blijkt mijn bestelling nergens meer te vinden? Klantenservice kan niets doen omdat er geen gegevens zijn over de bestelling en de communicatie hierover. Het moet niet gekker worden.

is er een moderater die iets kan betekenen?

Bijzonder dat KPN aangeeft een levertijd aangeeft van 3-4 weken bij de Apple iPhone 16 Pro 5G256 GB - Natural Titanium terwijl Vodafone al 4-6 weken aangeeft.
Op basis van levertijd zou je voor kpn kiezen maar inmiddels weten we beter….

En dit is elk jaar hetzelfde, elk jaar wordt er steen en been geklaagd over de levertijd van pre-orders.

Wanneer snapt men eindelijk eens dat commercie en realiteit regelmatig een heel ander beeld laten zien.

Ik snap oprecht niet waarom mensen altijd maar weer vlak na de introductie het nieuwste model van een telefoon willen hebben. Is de "oude" dan ineens niet goed genoeg meer. Ik doe gemiddeld een jaar of vijf met een telefoon en mijn huidige OnePlus 5T heb ik nu al bijna zes jaar en hij voldoet nog prima.

En dit is elk jaar hetzelfde, elk jaar wordt er steen en been geklaagd over de levertijd van pre-orders.

Wanneer snapt men eindelijk eens dat commercie en realiteit regelmatig een heel ander beeld laten zien.

Ik snap oprecht niet waarom mensen altijd maar weer vlak na de introductie het nieuwste model van een telefoon willen hebben. Is de "oude" dan ineens niet goed genoeg meer. Ik doe gemiddeld een jaar of vijf met een telefoon en mijn huidige OnePlus 5T heb ik nu al bijna zes jaar en hij voldoet nog prima.

Ik heb mijne na drie jaar vervangen voor de 16 Pro, wel bij Apple zelf vandaan op de release dag. Als Apple liefhebber is dat gewoon mooi om eens in de tijd mee te maken maken.

Jij vind andere dingen waarschijnlijk weer mooi, en gelukkig maar!

Mijn oude 13 Pro is overigens door mijn vriendin in beslag genomen, ik ben nogal zuinig op mijn spullen dus het toestel was nog hagel nieuw.

Verder hoop ik voor iedereen dat hun toestel snel aankomt en dat ze er veel plezier van mogen hebben!

Bedenktijd gaat pas in na levering van je product. Zolang je niks hebt gehad of zolang je contract nog niet is ingegaan (verlenging/nieuw contract) kan je dus kosteloos annuleren.

Dankjewel. Ik heb mijn bestelling bij KPN geannuleerd, zojuist een 16 PM 256 Desert bij Coolblue besteld wordt morgen geleverd.

Zodra wij de verwachte levertijden doorkrijgen van Apple, updaten we website. Daar kan dus even wat vertraging in zitten, maar doorgaans kan je dat aanhouden, @Bjarn Timmermans! Helaas hadden we deze gegevens nog niet bij het pre-orderen.

Wellicht een idee voor KPN

Maar ik kwam dit overzicht tegen op de site van Vodafone.

https://www.vodafone.nl/telefoon/informatie/levertijd

We hebben deze tip al eens eerder gekregen én intern doorgegeven, maar zoals hierboven gezegd: we houden de website bij met de informatie hebben gekregen. Al ben ik persoonlijk met je eens dat dit wel erg overzichtelijk is, zo!

Hij is er! Net afgeleverd 

mocht even duren :)

als kpn zou ik wel iets doen aan de communicatie ben erg slecht op de hoogte gehouden zoals vele hier

Veel plezier@Menno000! De feedback omtrent de communicatie nemen we zeker mee. 

@mods Zojuist contact gehad met klantenservice betreffende mijn bestelling. Deze zou vandaag bezorgd worden, maar er is een hoop verwarring.

Nu blijkt mijn bestelling nergens meer te vinden? Klantenservice kan niets doen omdat er geen gegevens zijn over de bestelling en de communicatie hierover. Het moet niet gekker worden.

is er een moderater die iets kan betekenen?

@0v3rr1d3 wat rot dit zeg! Het zou niet mogen zijn dat jouw bestelling ineens verdwenen is natuurlijk. Via de community kunnen we hier helaas niets mee. Mijn advies zou zijn om opnieuw met ons te bellen óf jouw vraag via Facebook of X aan ons te stellen. Ik hoop dat we dit snel uitgezocht hebben en dat je snel je toestel in handen hebt!

Ben het inmiddels een zat bij kpn. Op preorder dag de 16PM 256GB DT besteld met verlening. We krijgen steed bericht niet op voorraad. Maar bij meerdere winkels komen ze regelmatig op voorraad! 

wat is dit voor onzin?

Ik wil vooral aangeven dat de informatieverstrekking door kpn bewust of onbewust te wensen over laat. Hoe kan het nl. zo zijn dat men eerst aangeeft dat ze niets kunnen vertellen  over levertijden van bestelde telefoons maar wel een verwachte levertijd aangeven bij een nieuwe bestelling die de weken korter is dan die van concurrenten. Dan probeer je m.i. te verkopen o.b.v. verwachtingen die je blijkbaar niet kunt waarmaken?

Denk er sterk over om m'n bestelling en verlenging te annuleren.… M'n dochter had bij Odido haar telefoon wel op de 1e dag... 

Dat. Ik snap dat pre-order gedrag ook niet. Levertijden zijn een indicatie en als er iets in de leveringsketen misgaat dan krijg je dit soort taferelen. De huidige telefoon zal het vast nog een paar weken doen en ik zie dit al een eerste wereld probleem. Adem in en uit en realiseer je dat er belangrijkere zaken zijn om je druk over te maken.

Dat. Ik snap dat pre-order gedrag ook niet. Levertijden zijn een indicatie en als er iets in de leveringsketen misgaat dan krijg je dit soort taferelen. De huidige telefoon zal het vast nog een paar weken doen en ik zie dit al een eerste wereld probleem. Adem in en uit en realiseer je dat er belangrijkere zaken zijn om je druk over te maken.

Ieder ze ding, leven en laten leven!

Ieder ze ding, leven en laten leven!

Helemaal met je eens hoor. Ik poog alleen een klein beetje nuance aan te brengen. Het is geen poging om anderen de maat te nemen.

Zojuist de voor de 3e keer een mail gehad met: “nog heel even geduld “ . Laatste keer dat ik bij KPN een abonnement afsluit. Wat een grap, “eerste besteld als eerste binnen” 

Mijn abonnement verlengd op 15 september met nieuwe iphone 16 pro max. Nog steeds geen zicht op afleveren toestel. Hoe lang kan het nog duren? Wie wacht er ook zo lang?

14-09 nog steeds niks drama gewoon bij kpn echt. Nooit meer pre order bij kpn eerste en laatste keer. 

Mijn abonnement verlengd op 15 september met nieuwe iphone 16 pro max. Nog steeds geen zicht op afleveren toestel. Hoe lang kan het nog duren? Wie wacht er ook zo lang?

Hier hetzelfde alleen dan een dag eerder

Ik heb mijn bestelling bij KPN geannuleerd, zojuist een 16 PM 256 Desert bij Coolblue besteld wordt morgen geleverd.

En? Heb je het al binnen? 

Reageer