Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.02/3

Categorie:Experia Box V10
Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.02/3
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32

We hebben een nieuwe update voor de Experia Box V10. Dat is nu KPN Software V10.C.25.08.02 of 03. In deze Product update lees je wat er is verbeterd en veranderd ten opzichte van de vorige KPN Software versie.

Wat zit er in de update naar KPN Software V10.C.25.08.02/3?

De hier genoemde verbeteringen en aanpassingen zijn allemaal ten opzichte van de vorige KPN Software versie V10.C25.04.04/05.

Ga je over van de oude firmware V1.01.00T04.4Intermediate naar deze versie, neem dan ook dit topic even door voor uitleg over de algemene verschillen tussen de oude firmware en de nieuwe Software.

Verbeteringen in de webinterface

Bij sommige schermen kunnen bedieningselementen wegvallen in de browser als er teveel in- of uitgezoomd is. We zien dit vooral bij port forward instellingen, maar het kan ook op andere schermen voorkomen. Per deze update hebben we op dergelijke schermen scrollbalken toegevoegd zodat je wel alle informatie kunt bereiken.

Bij MAC Filtering (Wifi afscherming) kun je nu ook een reeks MAC adressen, gescheiden met komma's, invoeren om in één keer al die apparaten toe te voegen. Zie hiervoor het informatieblokje in de webinterface.

Ook wordt MAC Filtering nu in z’n geheel uitgezet als je daar kiest voor ‘verwijder alle apparaten’. Dit om te voorkomen dat de functie actief staat zonder dat je een toegestaan apparaat hebt.

Als je port forwards aanmaakt krijg je nu een melding als je combinaties instelt die niet valide zijn. Je kunt, bijvoorbeeld, geen poort range conversie doen. Is je bron range 100-200, moet je doelrange dat ook zijn.

Er is nu een blacklist met wachtwoorden. Wil je het login wachtwoord aanpassen naar iets wat op die blacklist voorkomt krijg je een melding en kun je die niet kiezen. 

Verbeteringen en aanpassingen in de diensten

De driver die de multicast to unicast conversie doet voor via wifi aangesloten TV+ Boxen heeft een update gehad. Dit verbetert de stabiliteit op TV+ Boxen die via een SuperWifi aangesloten zijn.

Voor klanten met Sneller Internet Buitengebied zagen we dat UDP verkeer niet werkte voor apparatuur die aangesloten was op het 4G modem. Dat is hersteld. Voor Sneller Internet Buitengebied in combinatie met een KPN Software modem is het wel essentieel dat het 4G modem rechtstreeks bekabeld is aangesloten. Dat was voorheen ook al ons beleid, maar we zien in de praktijk dat mensen het 4G modem soms via een switch of draadloze verbindingsset hebben aangesloten. Met KPN Software ondersteunen we dit niet.

De V10 is nu in staat om ook weer de wifigegevens terug te synchroniseren van een Wifipunt naar zichzelf. Dit is vooral relevant voor migratiesituaties waarbij de Wifipunten al wel over zijn gegaan naar KPN Software maar het modem nog niet. Als het modem dan daarna alsnog overgaat, zal deze de wifigegevens weer overnemen van de Wifipunten.

Na deze update kan heeft de V10 een automatisch scan op de manier van verbinden. Dat wil zeggen dat de Box het herkent als hij achter een andere modem/router is aangesloten en niet zelf de PPPoE verbinding kan opzetten. Hij zal dan terugvallen op DHCP client-modus voor het opzetten van een internetverbinding. 

Er zitten nog wel wat haken en ogen aan. De webinterface is hierop nog niet voorbereid, en zal bij internet een rode foutstatus blijven aangeven. Tevens werkt deze internetverbinding dan alleen voor regulier internet. KPN telefonie en multicast live tv (VLAN 4) werken niet voor apparaten dan verbonden met de V10. 

De V10A en Box 12 met KPN Software hebben deze mogelijkheid ook al. Voor de Box 14 volgt dit in de volgende update.

Ouderlijk toezicht blokkeert de internettoegang voor apparaten. Maar, dergelijke apparaten kunnen nog wel binnen het thuisnetwerk (zowel wifi als bekabeld) communiceren. Ouderlijk toezicht kan op die manier dus ook handig zijn voor smart apparatuur die wel lokaal moeten kunnen communiceren, maar niet per sé op internet hoeven te zijn.

Verder is de tijdsbudget functie bij ouderlijk toezicht verwijderd omdat deze functie niet langer ondersteund wordt. We verwachten wel deze functie op een later moment terug te brengen. 

Verder nog

• Bij het selecteren van de b/g/n/ wifi modus worden nu meer beschikbare basic data rates ingesteld. Dit zorgt voor een betere compatibiliteit.
  • Het upnpd proces heeft meer geheugen toebedeeld gekregen.
  • Er is een detectiemechanisme toegevoegd of er vanuit het thuisnwerk een IGMP querier actief is.
  • Enkele kernel security updates en updates op beveiligingscertificaten

Opgeloste bugs

• Op verbindingen met een lage bandbreedte zagen we dat er traagheid en uitval van de internetverbinding kon optreden. Dat hebben we verholpen.
  • Het services lampje kon onterecht groen blijven branden als er wel degelijk een probleem met de internetverbinding was. Dit hebben we verholpen.
  • Er was een bug waarbij de V10 twee IPv6 gateway adressen uitdeelt (ipv 1) aan je eindapparaat via welke ze op internet gaan. Een hiervan is dan niet valide, waardoor je verbindingsproblemen kunt krijgen als je eindapparaat via dat niet valide adres op internet probeert te gaan. Deze bug is opgelost. 
  • In de topologie worden bekabeld aangesloten apparaten niet meer onterecht met een oranje lijn weergegeven.
  • De pagina voor het instellen van ouderlijk toezicht reageerde soms niet meer. Je moest de pagina dan herladen voor je weer iets kon doen. Dat is verholpen.
  • Er was een bug dat een eenmaal ingestelde blokkering bij ouderlijk toezicht niet meer te deblokkeren was. Je moest dan een nieuwe blokkering instellen op tijd, waarbij je dan alle tijden toegang gaf. Deze bug is nu hersteld, dus je kunt blokkades nu gewoon opheffen.
  • MAC filter profiel werd niet goed gesynchroniseerd met SuperWifi, waardoor het kon zijn dat een geblokkeerd apparaat via een SuperWifi alsnog op internet kon. Nu niet meer. 
  • Na een update werd je ingestelde firewallniveau niet goed overgenomen waardoor je dit moest herbevestigen (even aanpassen, en dan weer terug aanpassen) om het weer volgens verwachting te laten werken. Dit is opgelost. 
  • Het was niet mogelijk om een telefonieprofiel van een derde partij toe te voegen. Dat kan nu wel weer, mits je nog vrije profielen hebt.
  • Er is een incompatibiliteit hersteld waarbij het in hele specifieke gevallen niet lukte om de audioverbinding bij een telefoongesprek met een mobiel nummer tot stand te brengen.
  • Bij een drieweg telefoongesprek kon het gebeuren dat er geen geluid was. Dit is verholpen.

Bekende Beperkingen en aanvullende opmerkingen

• Een aanwezige ethernet switch kan ervoor zorgen dat de topologie onjuist laat zien hoe sommige apparaten fysiek zijn aangesloten. Dit is een weergaveding, en heeft geen invloed op het functioneren van de apparaten.

• Als vanuit ons beheersysteem de wifi uit wordt gezet (door klantenservice, of na een reset als je dit voorheen ook zo had ingesteld) dan blijft het schuifje op ‘aan’ staan. Dit is een weergaveding. Even het schuifje aanklikken is voldoende om dit te herstellen. Mocht dat toch niet zo zijn, gebruik dan de Reset wifi onder Instellingen > Systeem, en stel je wifi opnieuw in.

• Gebruik je de V10 in combinatie met SuperWifi 2, dan kan het soms beter zijn om de wifi op de V10 alsnog uit te zetten en alleen de SuperWifi 2 te gebruiken. Dit omdat de SuperWifi 2 wifi 6 hebben, en de V10 niet. En afhankelijk van hoe jouw eindapparaten daarmee omgaan kan je een betere wifi ervaring hebben met wifi op de V10 uit. 

Verder nog van toepassing van de eerdere bekende bevindingen:

• Benader je de webinterface via een mobiele browser, dan kunnen er nog wat weergavefouten zijn. Ook zien we op het moment dat de interface problemen kan geven met inloggen. Of kan crashen tijdens gebruik.
  • Logging komt in een latere update terug.
  • IPv6 prefix delegation staat op een vaste configuratie. In een latere update wordt dit aangepast zodat je dit kunt inzien en wijzigen. Tot die tijd is het niet mogelijk om (sub)prefixes op de IPv6 firewall open te zetten. Je kunt wel port forwarding naar specifieke IPv6 adressen instellen.
  • Een reset kan vrij lang in beslag nemen, hierbij laten de lampjes ook enkele minuten geen activiteit zien. Het apparaat is onder water wel gewoon bezig, laat hem z'n gang gaan en wacht wat langer af.

Wanneer krijg ik de update? 

Uitrol gaat in groepen. We zijn deze week begonnen met een eerste groep klanten. 

Deze update is voor klanten die nu nog op de oude firmware zitten én voor klanten die al eerder zijn overgegaan naar de KPN Software. Wel gaan migratie en update in aparte groepen. We beginnen met updates.

• Je krijgt per mail en sms van te voren bericht hierover als jij gemigreerd wordt van de oude firmware naar de KPN Software.
  • Heb je al KPN Software en krijg je de update naar deze versie, dan krijg je niet apart bericht.

Aandachtspunten van de overgang (migratie) naar KPN Software

In het algemeen geldt: merk je gekke dingen na de migratie, reset dan je V10. We zien dat dit over het algemeen raar gedrag van het modem oplost. 

Wil je alleen de wifi instellingen resetten dan is het niet meer nodig om je hele apparaat te resetten. Hiervoor is in de webinterface nu een aparte wifi reset optie beschikbaar (via Instellingen > Systeem).

Overnemen van bestaande instellingen

Bij de migratie naar de KPN Software doen we ons uiterste best om alle instellingen van je V10 over te nemen. Het kan gebeuren dat dit niet volledig lukt. Denk aan dingen als DMZ of het aanstaan van het gastnetwerk. In dat geval zal je de instellingen na de migratie zelf moeten aanpassen. Het kan daarbij verstandig zijn om je V10 te resetten.

Wat niet wordt overgenomen zijn handmatig ingestelde kanalen voor je wifi.
Dit zal weer op automatisch staan. Dat is ook de aangeraden instellingen van ons uit, maar je kunt dit weer aanpassen als je wilt.

Kan ook zijn dat je port forwards ziet staan die je niet zelf hebt aangemaakt. Dit zijn overblijfsels vanuit de eerdere firmware en hebben nu geen functie meer. Je kunt deze gerust verwijderen.

Let op: Voor Voip geldt: als je één telefoonnummer hebt, en deze staat ingesteld op poort 2, dan zit deze na de migratie weer op poort 1. Je kunt dit terugzetten op poort 2 via de webinterface, of je telefoontoestel ompluggen naar poort 1.

Gesplitste wifi wordt Extra wifi

In de V10 is het mogelijk om de frequenties van de wifi te splitsen. Daarmee bedoelen we dat je de 2,4GHz en 5GHz frequentie elk een andere naam en wachtwoord kunt geven om op die manier twee wifinetwerken te creëren. 

De nieuwe KPN Software heeft deze mogelijkheid niet. In plaats daarvan heeft het Extra wifi. Dit is een los extra wifinetwerk dat je aan kunt zetten. Hierbij kun je zelf kiezen of dat netwerk zowel 2,4GHz en 5GHz gebruikt, of maar één van beide. 

Als je op dit moment gebruik maakt van gesplitste wifi, dan wordt dit na de update overgezet naar Extra wifi. Je 2,4GHz netwerk wordt Extra wifi, Je 5GHz netwerk wordt je hoofdwifi.

Meer over hoe je Extra wifi instelt of aanpast met de nieuwe Software lees je hier.

De KPN Thuis app werkt niet meer, gebruik de MijnKPN app

De KPN Thuis app werkt niet meer met de nieuwe software. Hiervoor gebruiken we nu de MijnKPN app

Hoe weet ik of de update is uitgevoerd?

Open de loginpagina van de V10. Als je op de loginpagina nu een afbeelding ziet van je modem en was dat voorheen niet zo? Dan ben je nu gemigreerd naar de nieuwe Software.

Had je de nieuwe Software al en wil je weten of je de update naar deze versie al hebt? Je ziet het versienummer van de Software onder de afbeelding op de loginpagina.

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen. Ook als je problemen ervaart. 

Heb je een probleem met de nieuwe Software dat dringend is? Neem dan telefonisch contact op (0800-0402, tijdens kantooruren). De collega die je dan spreekt kan je hiermee verder helpen.

Kennisbank

We hebben onze kennisbank voorzien van verschillende artikelen met uitleg over hoe je bepaalde instellingen aanpast. Denk aan gastnetwerk of extra wifi instellen, DHCP of DNS aanpassen en Port forwards instellen. Je bereikt ze via dit overzichtsartikel:

108 reacties

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 15 juli 2025

Dank voor de snelle, nieuwe update. 

Vraag: na de vorige update was een reset nodig, van zowel de modem als wifi-punten. Stel, er is weer een reset nodig om alles stabiel te laten draaien, moet dat dan voor zowel de modem als de wifi-punten? Dat laatste is nogal een klusje, vandaar de vraag. 

Erik-Jan
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 56 reacties
  • 15 juli 2025

Wat is de status/vooruitgang van het updaten voor mensen met SuperWifi 1 punten icm V10?

Ik heb zelf het vermoeden dat het stilstaat of in ieder geval heel traag verloopt. Er wordt in dit topic ook helemaal niet over gesproken. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
mtotdei schreef:

Dank voor de snelle, nieuwe update. 

Vraag: na de vorige update was een reset nodig, van zowel de modem als wifi-punten. Stel, er is weer een reset nodig om alles stabiel te laten draaien, moet dat dan voor zowel de modem als de wifi-punten? Dat laatste is nogal een klusje, vandaar de vraag. 

Je hoeft niet na elke update je modem en/of SuperWifi te resetten. Ik verwacht dat dit eenmalig nodig was, omdat je misschien bent overgegaan naar de KPN Software. Nu je eenmaal op de KPN Software zit zijn de updates niet meer zo ingrijpend. 

Erik-Jan schreef:

Wat is de status/vooruitgang van het updaten voor mensen met SuperWifi 1 punten icm V10?

Ik heb zelf het vermoeden dat het stilstaat of in ieder geval heel traag verloopt. Er wordt in dit topic ook helemaal niet over gesproken. 

We zijn nog steeds bezig met het updaten van SuperWifi 1 punten die in combinatie met een Box 12 worden gebruikt. We zijn nog in het proces om dat te monitoren en wanneer dat goed verloopt, gaan we over naar de V10. Wanneer dat gaat gebeuren staat nog niet vast. Meer informatie hierover zal volgen in het Product Update topic voor SW1.C.25.07.02

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 70 reacties
  • 15 juli 2025

Bij mij is de vorige versie nog niet eens geïnstalleerd. 

r_k
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 247 reacties
  • 15 juli 2025

Er staat aangegeven:
"” De hier genoemde verbeteringen en aanpassingen zijn allemaal ten opzichte van de vorige KPN Software versie V10.C25.04.04/05. "”

Ik zit nog op versie V10.C.25.01.05.

Heb ik dan een versie gemist?

• 13724 reacties
  • 15 juli 2025

Nee, dat betreft alleen een beschrijving van de verbeteringen. Als je wilt weten wat er in de versie ná die van jouw verbeterd is moet je in de update beschrijvingen wat verder terugbladeren. Overigens ga je díe versie niet meer krijgen. Je wordt in principe altijd geüpdatet naar de nieuwst beschikbare versie. Er kunnen dus best één of meer versies worden overgeslagen, daar mis je niet echt iets aan. 

• Helper
  • 33 reacties
  • 15 juli 2025
r_k schreef:

Er staat aangegeven:
"” De hier genoemde verbeteringen en aanpassingen zijn allemaal ten opzichte van de vorige KPN Software versie V10.C25.04.04/05. "”

Ik zit nog op versie V10.C.25.01.05.

Heb ik dan een versie gemist?

Ik zit nog steeds op  V1.01.00T04.4Intermediate benieuwd wanneer daar eens een update komt….

V1.01.00T04.4Intermediate is bij mij ook nog steeds actief. 
Ik heb al een aantal keer gelezen dat er een nieuwe versie aan komt, Maar ik zie niets gebeuren.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 70 reacties
  • 16 juli 2025

Waarom duurt het zo lang, voordat deze updates uitgerold zijn?

Bij de tv+ box is dit binnen een week geregeld. 

• 13724 reacties
  • 16 juli 2025
Frits van Leeuwen schreef:

V1.01.00T04.4Intermediate is bij mij ook nog steeds actief. 
Ik heb al een aantal keer gelezen dat er een nieuwe versie aan komt, Maar ik zie niets gebeuren.

Ja, hier ook. Dat komt door m'n SuperWifi 1. In het startbericht kun je lezen dat eerst updates worden gedaan, dus modems die al een vorige versie van de nieuwe software hebben en ook migraties van "losse" V10's. Dan mondjesmaat huishoudmigraties met de SuperWifi 2. De SuperWifi 1 wordt momenteel alleen nog gemigreerd icm met de Box 12. Zo gaat het al een tijdje. Tegen de tijd dat V10 huishoudmigraties met SW1 aan de beurt zijn, is er weer een nieuwe versie van de V10 software beschikbaar en begint het hele circus weer van voren af aan. De kans dat je met een SW1 snel aan de beurt komt is voorlopig dus klein. Anderzijds werkt alles bij mij prima, dus erg rouwig ben ik er niet om. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22496 reacties
  • 16 juli 2025

Maar waarom wil je die update zo graag ​@BasT ?

Ik heb graag altijd de meest recente software. Dan heb ik ook meestal wat meer mogelijkheden en/of is de boel veiliger. Ook heb ik wat probleempjes met de software die ik hier niet  ga noemen. Dus rede genoeg om de nieuwste versie te willen. 

• 13724 reacties
  • 16 juli 2025
BasT schreef:

Waarom duurt het zo lang, voordat deze updates uitgerold zijn?

Bij de tv+ box is dit binnen een week geregeld. 

Die updates zijn dan ook veel minder ingrijpend dan de migratie van de modems/Wi-Fi versterkers. Maar ook bij tv-ontvangers gebeurt het in 4 stappen (eerst 2 testgroepen en dan de rest, ook in 2 keer). 

• 13724 reacties
  • 16 juli 2025

Ik heb graag altijd de meest recente software. Dan heb ik ook meestal wat meer mogelijkheden en/of is de boel veiliger. Ook heb ik wat probleempjes met de software die ik hier niet  ga noemen. Dus rede genoeg om de nieuwste versie te willen. 

Heb je Wi-Fi versterkers en zo ja, welke? Overigens is de grotendeels door de fabrikant aangebrachte klassieke firmware niet onveilig, alleen anders. Ook mogelijkheden zijn er niet zoveel meer, maar ook hier vooral ánders, vooral op het gebied van het beheer van Wi-Fi versterkers. Bv Wifi6 krijg je op de V10 ook met de nieuwe software niet.

Hét grote voordeel is dat alle modems nu dezelfde software/interface hebben/krijgen, maar als individuele gebruiker met maar één modem heb je daar eigenlijk niets aan. 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 70 reacties
  • 16 juli 2025

@Joep1965 Dat ik niet voor verrassingen kom te staan, als ik op vakantie ben.

Ik heb bv port forwarding voor diverse zaken ingesteld, geen standaard lokaal ip-adres, heelwat gereserveerde ip-adressen.

Als dit tijdens mijn vakantie door een update in de war wordt geschopt ben ik niet blij. Dus het zou fijn zijn, als ik weet wanneer ik aan de beurt ben. Dan kan ik maatregelen nemen.

• 13724 reacties
  • 16 juli 2025
BasT schreef:

@Joep1965 Dat ik niet voor verrassingen kom te staan, als ik op vakantie ben.

Ik heb bv port forwarding voor diverse zaken ingesteld, geen standaard lokaal ip-adres, heelwat gereserveerde ip-adressen.

Als dit tijdens mijn vakantie door een backups in de war wordt geschopt ben ik niet blij. Dus het zou fijn zijn, als ik weet wanneer ik aan de beurt ben. Dan kan ik maatregelen nemen.

Als het goed is krijg je van de migratie een dag of zo van tevoren bericht... Maar daar heb je dus niet veel aan als je met vakantie bent. Van updates krijg je geen bericht meer. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10372 reacties
  • 16 juli 2025

Automatische update vandaag succesvol geïnstalleerd.

• 13724 reacties
  • 16 juli 2025

@JanD , update of migratie? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10372 reacties
  • 16 juli 2025
Henk2304 schreef:

UPDATE ​@Henk2304 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10372 reacties
  • 16 juli 2025

Ik heb nu toch iets geks meegemaakt.

Vanochtend is de modem een keer ge-updated naar de nieuwstec firmware en alles bleef het vanochtend gewoon goed doen, zowel bekabeld als draadloos.

Op een draadloos apparaat kreeg ik ineens een melding: GEEN INTERNET.

Dit onderzocht.

Wat blijkt nu:

Het modem heeft weer de standaard wifinaam aangenomen: H369,,,,,,

Het standaard wifiwachtwoord is teruggezet

Het standaard wachtwoord voor de inlog naar de modem is weer teruggezet.

Ik heb alles weer kunnen aanpassen zoals ik het ingesteld had.

Vast bellen en gebeld worden kan ook niet meer, telefoonnummer niet actief, staat niet in de modem

Alle vormen van herstarten toegepast inclusief diverse resets, zonder resultaat, geen vaste telefoon.

Ik kan nu verder even niet meer reageren want ik moet voor onderzoek naar ziekenhuis, ben waarschijnlijk eind van de dag, begin van de avond weer beschikbaar.

Reden aanpassing: hack of iets anders???

Graag een reactie van het moderatieteam.

tav ​@Erik van KPN of een andere moderator.

• 13724 reacties
  • 16 juli 2025
JanD schreef:
Henk2304 schreef:

UPDATE ​@Henk2304 

Dus dan had je de KPN Software al eerder gekregen. En toen had je geen last van de problemen uit je vorige reactie? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 29078 reacties
  • 16 juli 2025

@JanD, dit komt omdat we jouw modem vanmorgen een reset hebben moeten geven. Maar vervolgens zou deze wel weer de voorheen ingestelde wifi-gegevens moeten overnemen vanuit ons beheersysteem. Dus da's wel gek.

Doorloop voor je telefonie deze servicetool, dat zou het moeten herstellen.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28126 reacties
  • 16 juli 2025

@JanD  ik heb net met ​@Erik van KPN  afgesproken dat ik alvast wat probeer via onze systemen.  Ik kan niks beloven maar ik probeer je modem weer in het gareel te krijgen.

Dus hopelijk werkt alles weer als je straks thuiskomt.  Zo niet, doorloop die tool en laat het ons weten. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28126 reacties
  • 16 juli 2025

@JanD  ik heb je sip gegevens opnieuw proberen te forceren.  Als je thuis bent, mag je het modem wel even herstarten en desnoods resetten. Geef 'm daarna even half uurtje om alles te syncen

Henk2304 schreef:

Heb je Wi-Fi versterkers en zo ja, welke? Overigens is de grotendeels door de fabrikant aangebrachte klassieke firmware niet onveilig, alleen anders. Ook mogelijkheden zijn er niet zoveel meer, maar ook hier vooral ánders, vooral op het gebied van het beheer van Wi-Fi versterkers. Bv Wifi6 krijg je op de V10 ook met de nieuwe software niet.

Hét grote voordeel is dat alle modems nu dezelfde software/interface hebben/krijgen, maar als individuele gebruiker met maar één modem heb je daar eigenlijk niets aan. 

de wifi versterkers die ik heb worden op het apparaat Superwifi punten genoemd. Ze zijn rond en wit.

Reageer