Skip to main content

Feature requests KPN TV+ Box

Toon eerste bericht

903 reacties

PeterG
Superuser
  • 61553 reacties
  • 24 november 2024

Ik denk dat je verkeerd hebt begrepen wat mijn verzoek is. Mijn verzoek is om de eindtijd toe te voegen en niet ipv de resterende tijd. Dus een toevoeging en dus duidelijker voor iedereen. 

Niet nodig mijns inziens. Even op OK drukken en je ziet de eindtijd (= start volgende programma) toch ook ​@Harry_Nak ?

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74646 reacties
  • 24 november 2024
PeterG schreef:

Ik denk dat je verkeerd hebt begrepen wat mijn verzoek is. Mijn verzoek is om de eindtijd toe te voegen en niet ipv de resterende tijd. Dus een toevoeging en dus duidelijker voor iedereen. 

Niet nodig mijns inziens. Even op OK drukken en je ziet de eindtijd (= start volgende programma) toch ook ​@Harry_Nak ?

Niet als je een uitzending aan het terugkijken bent.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28488 reacties
  • 25 november 2024

Harry_Nak schreef:
Erik van KPN schreef:

Ik heb eindelijk daadwerkelijk het gemarkeerde antwoord bijgewerkt met mijn reacties van de laatste tijd. 

Daarbij nog een update over punt 87:

87. In de tijdbalk de eindtijd van de uitzending tonen i.p.v. het aantal resterende minuten.

Gaan we, in ieder geval voorlopig, niet doen. We hebben bepaalde keuzes gemaakt in hoe de informatiebalk eruitziet en wat we weergeven. Daar houden we voor nu even aan vast. 

Snap ik Harry, dat is een typefout in mijn opmerking. Ik heb het nagevraagd voor in plaats van of in aanvulling op. En voor beide opties geldt dit antwoord.

Harry_Nak schreef:

Ik vraag me sowieso af wie bepaalt of een feature ingevoerd wordt of niet ? Is er een groep moderators/coders/managers die daar het besluit over nemen? Of doe jij dat alleen? 

Ik mis ook de betrokkenheid van andere gebruikers. Het is erg stil op dit forum dus hoe bepaal je(of anderen) of de gebruikers behoefte hebben aan een bepaalde feature en een feature dus wel of niet doorgevoerd moet worden? 

Ik bepaal helemaal niets, wat ik soms best jammer vind 😄

De feedback die wij verzamelen hier wordt gebundeld en wekelijks doorgestuurd naar het tv team. En dat is niet alleen dit topic, maar ook wat in alle losse topics verder wordt aangedragen. Dat zijn zowel wensen, als meldingen van gekke dingen of bugs en issues die voorkomen. 

Het tv team zijn degenen die zich daadwerkelijk bezig houden met de software, en de koers die gevaren wordt met tv als product in z'n geheel. Het is, qua functies, een gevarieerd team. Dus niet alleen developers, of alleen managers, maar van alles wat.

Zij nemen de feedback vanuit de Community mee in aanvulling op feedback die ze via de andere kanalen binnenkrijgen. En dan gecombineerd met wat de plannen en mogelijkheden zijn worden sommige dingen op de planning gezet, moeten sommige dingen verder onderzocht worden, en worden sommige dingen afgewezen. 

Het kan ook voorkomen, als wij hier bijvoorbeeld zien dat iets wel naar voren blijft komen, dat we iets dat eerder afgewezen is opnieuw inbrengen. En soms verandert het tv team dan van gedachten, en soms niet.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 41 reacties
  • 25 november 2024
wjb schreef:
PeterG schreef:

Niet als je een uitzending aan het terugkijken bent.

Inderdaad en ook niet in de tv gids. Mijnsinziens is het nu onduidelijk en onoverzichtelijk wanneer iets afgelopen is. Je ziet een starttijd, totaal aantal minuten van programma en resterend aantal minuten en de huidige tijd. En dan moet je het zelf maar uitrekenen. Ik kan nog een tijd doorgaan maar het heeft toch geen zin helaas. 😁😎

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 41 reacties
  • 25 november 2024
Erik van KPN schreef:

Harry_Nak schreef:
Erik van KPN schreef:

Ik heb eindelijk daadwerkelijk het gemarkeerde antwoord bijgewerkt met mijn reacties van de laatste tijd. 

Daarbij nog een update over punt 87:

87. In de tijdbalk de eindtijd van de uitzending tonen i.p.v. het aantal resterende minuten.

Gaan we, in ieder geval voorlopig, niet doen. We hebben bepaalde keuzes gemaakt in hoe de informatiebalk eruitziet en wat we weergeven. Daar houden we voor nu even aan vast. 

Snap ik Harry, dat is een typefout in mijn opmerking. Ik heb het nagevraagd voor in plaats van of in aanvulling op. En voor beide opties geldt dit antwoord.

Harry_Nak schreef:

Ik vraag me sowieso af wie bepaalt of een feature ingevoerd wordt of niet ? Is er een groep moderators/coders/managers die daar het besluit over nemen? Of doe jij dat alleen? 

Ik mis ook de betrokkenheid van andere gebruikers. Het is erg stil op dit forum dus hoe bepaal je(of anderen) of de gebruikers behoefte hebben aan een bepaalde feature en een feature dus wel of niet doorgevoerd moet worden? 

Ik bepaal helemaal niets, wat ik soms best jammer vind 😄

De feedback die wij verzamelen hier wordt gebundeld en wekelijks doorgestuurd naar het tv team. En dat is niet alleen dit topic, maar ook wat in alle losse topics verder wordt aangedragen. Dat zijn zowel wensen, als meldingen van gekke dingen of bugs en issues die voorkomen. 

Het tv team zijn degenen die zich daadwerkelijk bezig houden met de software, en de koers die gevaren wordt met tv als product in z'n geheel. Het is, qua functies, een gevarieerd team. Dus niet alleen developers, of alleen managers, maar van alles wat.

Zij nemen de feedback vanuit de Community mee in aanvulling op feedback die ze via de andere kanalen binnenkrijgen. En dan gecombineerd met wat de plannen en mogelijkheden zijn worden sommige dingen op de planning gezet, moeten sommige dingen verder onderzocht worden, en worden sommige dingen afgewezen. 

Het kan ook voorkomen, als wij hier bijvoorbeeld zien dat iets wel naar voren blijft komen, dat we iets dat eerder afgewezen is opnieuw inbrengen. En soms verandert het tv team dan van gedachten, en soms niet.

Bedankt voor je uitleg! Dat maakt het een stuk duidelijker. 👍

PeterG
Superuser
  • 61553 reacties
  • 26 november 2024

geen eindtijd, ook niet in de tv gids

Er is in de tv gids uiteraard nooit een eindtijd ​@Harry_Nak . Wel begintijd volgende programma. Die bedoel ik.

Ben nu 61 jaar maar heb m'n hele leven nog nooit ergens een eindtijd van een programma in gids of epg gezien. 

Er is ook geen zender die dat aanlevert lijkt mij. Anders zou het wel erin staan. 

Het staat niet in de tv gids. Hoe moet kpn het dan vermelden? Hooguit de begintijd van het volgende programma als "eindtijd".

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 41 reacties
  • 26 november 2024
PeterG schreef:

geen eindtijd, ook niet in de tv gids

Er is in de tv gids uiteraard nooit een eindtijd ​@Harry_Nak . Wel begintijd volgende programma. Die bedoel ik.

Ben nu 61 jaar maar heb m'n hele leven nog nooit ergens een eindtijd van een programma in gids of epg gezien. 

Er is ook geen zender die dat aanlevert lijkt mij. Anders zou het wel erin.

Het staat niet in de tv gids. Hoe moet kpn het dan vermelden? Hooguit de begintijd van het volgende programma als "eindtijd". 

Dan heb jij nooit een Ziggo abbo gehad ​@PeterG want die hebben het gewoon wel in de epg. Ook een eindtijd bij het terugkijken en de programma's die opgenomen zijn. Erg handig! 

En de eindtijd hoeft niet aangeleverd te worden want dat is gewoon makkelijk uit te rekenen met de totale duur van het programma en de starttijd (of de eindtijd is gegeven en de duur van het programma is berekend. 😉) 

Geen hogere wiskunde en een kleine aanpassing😁

PeterG
Superuser
  • 61553 reacties
  • 26 november 2024

Ook bij Ziggo staan er geen eindtijden in de gids ​@Harry_Nak . Alleen begintijden van het volgende programma. En ja, ik ken Ziggo door middel van kennissen die het hebben. En ik kan hier via de app ook de gids van Ziggo zien.

Als ik kijk in de Gids via de app van Ziggo zie ik bij een programma.

Bar laat

22:20 - 23:20

MAAR DIE 23:20 is gewoon de begintijd van het VOLGENDE programma. Ik zie nergens echte eindtijden waarop het betreffende programma dan eindigt. Dus ja, ik weet hoe het er bij Ziggo uitziet en in staat. 

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74646 reacties
  • 26 november 2024
PeterG schreef:

Bar laat

In de gids van KPN zie je bij een programma niet de eindtijd maar de duur van de uitzending.

Bar laat

22:20 • 1u

PeterG
Superuser
  • 61553 reacties
  • 26 november 2024

Je ziet gewoon ook de begintijd van het volgende programma. Net als bij Ziggo. Alleen staat die bij Ziggo ook bij het vorige programma. Ik zie het punt niet. Want dat is er mijns inziens ook niet.

Maar ja, de wens moet maar in de lijst. Niet geschoten...

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74646 reacties
  • 26 november 2024
PeterG schreef:

Maar ja, de wens moet maar in de lijst.

Hij staat er al in onder nummer 87 en is ook al afgeschoten door KPN.

PeterG
Superuser
  • 61553 reacties
  • 26 november 2024
wjb schreef:
PeterG schreef:

Maar ja, de wens moet maar in de lijst.

Hij staat er al in onder nummer 87 en is ook al afgeschoten door KPN.

Oh, waar hebben we het dan nog over. Dan stop ik hierover ook. De eindtijd (zelfde als bij Ziggo) staat al in de gids / minigids.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74646 reacties
  • 26 november 2024

PeterG schreef:

De eindtijd (zelfde als bij Ziggo) staat al in de gids / minigids.

Maar dat is dus niet zo.

In de gids / minigids van KPN staan alleen de begintijden en duren vermeld, niet de eindtijden.

Dat de begintijd van het volgende programma ook de eindtijd is van het lopende programma moge duidelijk zijn maar het kan best gebeuren dat de start van het volgende programma buiten het scherm valt en dat je dan dus eerst moet gaan scrollen om de "eindtijd" vast te stellen.

Persoonlijk zie ook ik het "probleem" niet maar ik kan me de wens wel voorstellen en helemaal in de informatiebalk bij uitgesteld kijken.

PeterG
Superuser
  • 61553 reacties
  • 26 november 2024

Dan ben je blind. Er is gewoon een begintijd van het volgende programma te zien. En dat is dus de eindtijd.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74646 reacties
  • 26 november 2024
PeterG schreef:

Dan ben je blind.

Heb je het tegen mij?!

PeterG
Superuser
  • 61553 reacties
  • 26 november 2024

Ja.

Ikz ie die tijd gewoon in de gids. Dus je kijkt niet goed.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74646 reacties
  • 26 november 2024
PeterG schreef:

Ja.

Ikz ie die tijd gewoon in de gids. Dus je kijkt niet goed.

Heb je dan de rest van mijn eerdere bericht wel gelezen?

Ik houd niet van deze discussie maar blijkbaar moet hij gevoerd worden.

Vervelend weer maar het is niet anders.

PeterG
Superuser
  • 61553 reacties
  • 26 november 2024

Heb ik het gelezen. Ben ik het dus totaal niet mee eens. Geen nut meer om te discussiëren. Wat mij betreft wordt de eindtijd dus gewoon vermeld in de gids / minigids.

Net als in papieren gidsen ook. 

Ziggo doet het anders, maar komt op hetzelfde neer. KPN is geen Ziggo. Het hoeft niet allemaal precies hetzelfde te zijn. Als het maar op hetzelfde neerkomt.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1120 reacties
  • 26 november 2024

Hola! Volgens mij zijn er twee mensen in dit forum die alles weten en (meestal toch) puur feitelijk antwoorden. Ja, ​@wjb en ​@PeterG.  Dus bovenstaande moet een misverstand zijn! 🥰

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74646 reacties
  • 27 november 2024
PeterG schreef:

Heb ik het gelezen. Ben ik het dus totaal niet mee eens. Geen nut meer om te discussiëren. Wat mij betreft wordt de eindtijd dus gewoon vermeld in de gids / minigids.

En dat zie ik dus volstrekt anders KPN vermeld geen eindtijden hetzelfde als bij Ziggo.

In de gids van KPN staan enkel en alleen begintijden van uitzendingen genoemd en geen enkele eindtijd. Je kunt bij hoog en bij laag beweren dat die wel vermeld staan maar dat is simpelweg niet het geval. Als je de eindtijd van een uitzending wilt bepalen dan moet je dus ofwel de begintijd van de daarop volgende uitzending gebruiken en daarvoor zou het kunnen zijn dat je dus eerst door de gids moet bladeren voordat je die kunt zien ofwel de duur van de uitzending bij de begintijd optellen.

Nogmaals ook ik vind het persoonlijk niet interessant of er nu eindtijden of duren getoond worden maar ik houd me wel graag aan de feiten in de uitspraken die ik hier op het forum doe.

PeterG schreef:

Ziggo doet het anders, maar komt op hetzelfde neer. KPN is geen Ziggo. 

En dat is nu net wat ​@Harry_Nak hier ter sprake brengt, hij vindt de manier waarop Ziggo de eindtijden presenteert prettiger/duidelijker. Hij zou dus graag zien dat KPN zich in deze wel als Ziggo zou gedragen.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28488 reacties
  • 29 november 2024
wjb schreef:
PeterG schreef:

Bar laat

In de gids van KPN zie je bij een programma niet de eindtijd maar de duur van de uitzending.

Bar laat

22:20 • 1u

Dit is wel een goede. Dit is wat bovenaan staat, bij de programma informatie. En dus niet in de informatiebalk. Dus dit is een andere wens dan wat Harry aandroeg en nummer 87 is geworden. Dit kan ik als een losse wens doorgeven. Want ander deel van het scherm, en dus ook eventueel andere overwegingen van wat wel en niet kan. 

Ik neem het mee.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74646 reacties
  • 29 november 2024

@Erik van KPN schreef:

En dus niet in de informatiebalk. Dus dit is een andere wens dan wat Harry aandroeg en nummer 87 is geworden. Dit kan ik als een losse wens doorgeven.

Volgens mij ging de wens van Harry over zowel de informatiebalk als de gids.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28488 reacties
  • 29 november 2024

Ja, je hebt gelijk inderdaad. Als ik teruglees dan zegt hij dat, en heb ik in mijn eerste reactie daarop ook beide benoemd.

Maar ergens tussen dat moment en mijn uiteindelijke doorzetten naar de tv mensen is dat gids/programma-informatie pop-up stuk verdwenen. Dus heb ik nu alsnog meegenomen. Scheelt weer, kan het bij hetzelfde nummer blijven :D

• Topper
  • 11 reacties
  • 5 december 2024

Nu nog dat iig bij mij niet automatisch mijn soundgate wordt gedetecteerd als deze aanstaat. blijft constant maar om verbinding vragen en na de back toets kom ik in het start/home menu en niet in het programma wat ik aan het kijken was. automatisch vragen voor nieuwe BT apparatuur/verbinding is voor mij onhandig en zou alleen via settings moeten. ook handmatig stoppen/starten 

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74646 reacties
  • 5 december 2024
elbert k schreef:

Nu nog dat iig bij mij niet automatisch mijn soundgate wordt gedetecteerd als deze aanstaat. blijft constant maar om verbinding vragen en na de back toets kom ik in het start/home menu en niet in het programma wat ik aan het kijken was. automatisch vragen voor nieuwe BT apparatuur/verbinding is voor mij onhandig en zou alleen via settings moeten. ook handmatig stoppen/starten 

Dit is niet zozeer een feature request maar meer een bug. Ik zou je willen adviseren om een eigen topic te starten waarin je dit issue gaat voorleggen.

Reageer