Skip to main content
Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 13 maart 2020

Hallo @Mark257 Dat kijk ik graag voor je na. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

• Deelnemer
  • 13 maart 2020

Hallo Bart, 

Gedaan! Telnummer staat in het persoonlijke vakje.

Met vriendelijke groet, 

Mark

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 13 maart 2020

Hey @Mark257 Ik zie dat je helemaal geen Spotify-abonnement via ons hebt lopen, tenminste niet op je vaste diensten of op je mobiele nummer. Dat verklaart wel waarom je geen activatiecode kunt aanvragen, maar je bent in de veronderstelling dat je wel Spotify via ons hebt? 

• Deelnemer
  • 13 maart 2020

Dat is raar, ik heb vanochtend mijn telefoonabonnement verlengt en aangegeven dat ik daar ook Spotify premium bij wil. Staat immers in het contract dat ik heb gekregen! 

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 13 maart 2020

@Mark257  Bedankt voor het melden. Je hebt inderdaad je abonnement verlengd en gekozen om daar Spotify bij de nemen. Je huidige abonnement loopt alleen tot 3 juli 2020. Dit betekent dat je nieuwe abonnement pas 4 juli in gaat. 
Je hebt drie opties om nu alvast gebruik te kunnen maken van Spotify.

1. Wachten tot die datum.
  2. Spotify (tijdelijk) activeren op het vaste (internet en tv) abonnement. 
  3. De verlenging annuleren om Spotify te (kunnen) activeren op het huidige abonnement en vervolgens het abonnement weer te verlengen.
    1. Helaas moet de verlenging eerst geannuleerd worden, omdat er geen aanpassing gedaan kan worden aan een abonnement als er een order β€˜loopt’ 

• Deelnemer
  • 13 maart 2020

Hoi Lisa, 

Zojuist voor optie 2 gegaan. Alles is gewijzigd en nu is het wachten op de activering code. Bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet, 

Mark

Sjaak63
Nieuwkomer
  • 14 maart 2020

Sinds een paar dagen heb ik KPN thuis en wil daar mijn oude Spotify premium family aan koppelen. Ik wil namelijk mijn playlisten behouden. Kan dit en zo ja, hoe werkt dit? 

Beste mensen,

Per 1 april gaat het tarief van Spotify via KPN omhoog. Dit wil ik dus opzeggen per 1 april. Nu word ik steeds verwezen naar mijn KPNmaar deze app geeft geen enkele mogelijkheid om op te zeggen!!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
Sjaak63 schreef:

Sinds een paar dagen heb ik KPN thuis en wil daar mijn oude Spotify premium family aan koppelen. Ik wil namelijk mijn playlisten behouden. Kan dit en zo ja, hoe werkt dit? 

Hi @Sjaak63. Dit is mogelijk. Wanneer je via ons Spotify afneemt krijgt je daar een code voor. Je kunt dan je eigen account hieraan koppelen als hoofdaccount van Spotify Family. Je moet je huidige Premium abonnement via Spotify wel eerst opzeggen. Zodra je account een Free account wordt kun je deze koppelen met de code die van ons hebt ontvangen samen met de instructies. 

Is het zo duidelijk? 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
MargaenBert schreef:

Beste mensen,

Per 1 april gaat het tarief van Spotify via KPN omhoog. Dit wil ik dus opzeggen per 1 april. Nu word ik steeds verwezen naar mijn KPNmaar deze app geeft geen enkele mogelijkheid om op te zeggen!!

Hi @MargaenBert, welkom op het forum. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Overigens kunnen wij dit alleen per direct opzeggen. 

Sinds kort ligt premium eruit. Hoe kan ik dat weer instellen ?

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • 15 maart 2020

@monicavervaart, zoals ik het begrijp heb je het nog wel in je abonnement maar kan je er geen gebruik van maken? Of is dit screenshot van een ouder abonnement en heb je onlangs verlengd? Bij de nieuwere abonnementen is het namelijk niet meer inbegrepen. Je kan het dan los aanvragen bij je abonnement.

Mocht het nog wel in je abonnement zitten en is je Premium account omgezet naar Free? Dan kunnen we een nieuwe verificatiecode opsturen zodat je het account opnieuw Premium kan maken. Hiervoor hebben we wel enkele gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan helpen we je graag verder.

• Nieuwkomer
  • 15 maart 2020

Ik heb 2 weken terug abonnement verlengd van mobiel met spotify premium en nu opeens geen spotify meer. Hoe kan dat?

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Beste @Saskiatx, welkom! Het kan wel eens gebeuren dat je gebruikersnaam automatisch omgezet wordt naar Free. Ik weet niet precies hoe dit komt, maar kan je wel gemakkelijk een nieuwe activatiecode sturen. Wil je hiervoor je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan helpen we je er verder mee. 

• 15 maart 2020

Ik hen een nieuwe telefoon. Kan niet meer op Spotify doordat ik geen code meer weet inloggen. Ik weet niet hoe ik deze kan aanvragen. Heeft iemand een oplossing?

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Beste @Nivi, welkom! Je weet je wachtwoord niet meer? In dat geval kan je je wachtwoord opvragen via Spotify zelf. Als je echt een nieuw Spotify account wil koppelen, dan kan ik je een nieuwe activatiecode sturen. Je kunt je forumprofiel dan aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. 06-nummer. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt. 

• 16 maart 2020

We hebben nu Spotify Premium via KPN. Ik ga nu met mijn tv abonnement naar een andere provider maar wil onze Spotify account incl. playlist niet kwijt. Deze wil ik dus loskoppelen van KPN en overzetten naar een Premium Family account. Volgens mij moeten jullie hier een handeling voor verrichten zodat ik bij Spotify mijn account kan wijzigen..

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 16 maart 2020
MItB schreef:

We hebben nu Spotify Premium via KPN. Ik ga nu met mijn tv abonnement naar een andere provider maar wil onze Spotify account incl. playlist niet kwijt. Deze wil ik dus loskoppelen van KPN en overzetten naar een Premium Family account. Volgens mij moeten jullie hier een handeling voor verrichten zodat ik bij Spotify mijn account kan wijzigen..

Dat klopt, @MItB Ik kan je account vanuit hier terugzetten naar naar Free. Dan kun jij je account wijzigen via Spotify zelf. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

• 17 maart 2020

Dank voor de reactie. De gegevens zijn ingevuld. Ik hoor graag hoe nu verder.

Erik van KPN
Moderator

Dank je @MItB. Ik zie hier dat je een Alles-in-1 Standaard abonnement hebt met Spotify inbegrepen. Je geeft verder ook aan dat je met tv wilt overstappen. Bedoel je daarmee dat je het hele abonnement bij ons opzegt? In dat geval hoeven we op dit moment helemaal niets te doen. Als je alles bij ons opzegt dan wordt ook op dat moment je Spotify Premium beΓ«indigt. Je account zal dan na maximaal een maand terugvallen op Free (Spotify verwerkt dergelijke opzeggingen maandelijks). Wij doen verder niets met het account, dat blijft van jou. Je kunt het dan, nadat het weer Free is, upgraden naar Premium of Family via Spotify zelf.

Sjaak63
Nieuwkomer
  • 17 maart 2020
Alex_P schreef:
Sjaak63 schreef:

Hi @Sjaak63. Dit is mogelijk. Wanneer je via ons Spotify afneemt krijgt je daar een code voor. Je kunt dan je eigen account hieraan koppelen als hoofdaccount van Spotify Family. Je moet je huidige Premium abonnement via Spotify wel eerst opzeggen. Zodra je account een Free account wordt kun je deze koppelen met de code die van ons hebt ontvangen samen met de instructies. 

Is het zo duidelijk? 

Dat hoop ik ;). Ik moet dus mijn premium account bij spotify niet opzeggen maar omzetten naar free? Vervolgens bij KPN spotify premium family aanvragen waarvoor ik een code krijg en dan m’n account koppelen? 

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • 17 maart 2020

@Sjaak63, klopt inderdaad! Van Premium naar Free is het opzeggen, maar je account blijf je behouden!

wij hebben spotify premium via kpn echter zijn wij de inloggegevens kwijt van spotify,

zouden we nieuwe activeringscode kunnen krijgen spotify famelie zou ook fijn zijn in plaats van premium 

het oude gekoppelde account mag worden ontkoppeld

met vr gr Eddie

• 18 maart 2020

Sinds (gister)vanochtend doet mijn Sporify Premium het niet meer.

Ik heb al geprobeerd om in en uit te loggen bij Spotify.

Ook als ik een activeringscode wil aanvragen lukt dit niet. Zowel niet via e-mail als mobiel nummer.

Ik ben onlangs overgestapt naar een ander abonnement.

Ook staat bij mijnkpn de spotify premium aan.

Ik hoop dat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden aangezien ik hier voor betaal.

Erwin van KPN
Moderator

@RonaldZ Je krijgt een nieuwe code via de SMS

@teun123456 : kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?