Skip to main content

Eindejaarsgroet 2025 van het KPN Community team

• December 17, 2025
  • 4 reacties
  • 78 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

2025 was een jaar van leren, verbinden en samenwerken. Samen pakten we uitdagingen aan, deelden we feedback en wensen en stonden we stil bij mooie én betekenisvolle momenten. Dankzij jullie betrokkenheid is de KPN Community een plek gebleven waar leden elkaar helpen, kennis delen en zich welkom voelen.

Samen testen en verbeteren

Jullie hielpen ons actief bij het uitrollen van de nieuwe KPN TV+ Box, nu beter bekend als de KPN TV+ Soundbox, KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV en de vernieuwde MijnKPN-app met nieuwe wifi-functies.

De bèta voor de TV+ App voor Samsung TV staat voorlopig on hold, maar het Modem & Wifi-testpanel is dit jaar wél van start gegaan. Via het board Testen met Jou haalden we waardevolle inzichten op, onder andere met vragen als: Waarom zoek jij het telefoonnummer van onze klantenservice? Die input helpt ons om gerichter te verbeteren.

Producten en innovaties

De feedback uit tests en gesprekken zien we terug in onze Product Updates en introducties. Zo kregen we veel reacties op:

Een terugblik (en kijkje vooruit) op wat we nog meer verbeterd hebben aan onze diensten en producten vind je in een mooi overzicht op de website: Van Superjaar naar Superstart.

We delen lief en leed

Naast inhoud en innovatie is er volop ruimte voor ontmoeting en ontspanning. In het Community Café, het Raad de afbeelding topic en het Voel je vrij om raak te vragen topic wordt nog altijd gezellig gepraat en meegedacht.
Ook spelletjes en winacties werden enthousiast gespeeld: van paaseitjes raden tot de De Grote KPN F1 competitie #4, Grote KPN Community Zomerpuzzel en de spellen rond ons jubileum.

Dit jaar stonden we ook extra stil bij het verlies van communitylid wjb. We missen hem nog steeds, en dat is niet vreemd: hij is meer dan tien jaar van grote waarde geweest voor ons platform. Wat had hij het mooi gevonden dat er geen aparte roamingkosten meer worden berekend voor het Noordzeegebied voor KPN-klanten. Binnen het communityteam horen we nog regelmatig: “Dat had wjb ook een mooi topic gevonden” of “Had ik hem nu maar kunnen taggen.”

Samen met jullie namen we afscheid in het In Memoriam: wjb topic. De berichten daar waren hartverwarmend en troostend, en laten zien hoe sterk de onderlinge verbondenheid binnen onze community is.

Hoogtepunt van 2025

Het absolute hoogtepunt was de verbinding tussen leden. Of dat nu online is, of tijdens momenten waarop we elkaar ontmoeten: zoals bij het security event in maart 2025 of het voorproefje van ons 15-jarig jubileum tijdens het KPN Community x SAIL Amsterdam 2025 event. De energie, hulp en betrokkenheid die jullie daar lieten zien, daar worden wij enorm blij van en daar doen we het voor!

Leren, verbinden en vieren

Terugkijkend vat dit precies samen waar 2025 voor stond. Jullie betrokkenheid laten zien dat de KPN Community meer is dan een platform: het is een plek waar we samen leren, ervaringen delen en met elkaar meebewegen. Dat is 15 jaar KPN Community: dankzij jou!

Vooruitblik 2026

Ook in 2026 blijven we bouwen:

• Met nieuwe rubrieken, zoals Community Spotlight, waarin we leden in het zonnetje zetten

• Met inspirerende events en acties

• En met nog meer ruimte om samen te leren, feedback te geven en elkaar te helpen

En wie weet… misschien komt er dit jaar eindelijk die KPN Community Koffiedate of een KPN Community Walk…? 

Namens het hele KPN Community team wil ik jullie bedanken voor alles wat jullie delen, vragen en bijdragen.

Fijne feestdagen en een mooi, gezond en verbonden 2026 gewenst! 

4 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 17, 2025

2025 was een bewogen jaar hier, heel veel mooie hoogtepunten, de uitrol van onze KPN Software wat niet altijd even vlekkeloos verliep, maar tegelijk ook wel iets wat voor een hele hoop verbeteringen heeft gezorgd. Ook de SAIL community event was wel weer echt leuk. WJB mis ik wel nog intens hier op het forum, en zijn weinig mensen met zo veel passie en kennis als dat hij had. Fijn dat ik hem enkele keren heb mogen ontmoeten.

Voor 2026 zou in toch wat graag samen met de community eens naar het het Houweling Telecom Museum willen gaan. Ik kom daar af en toe omdat het een actieve Hoofdverdeler is in mijn regio, en mocht ik daar op dinsdagen komen (wanneer ze open zijn voor bezoek) vinden die oude mannen het altijd super interessant om met ons monteurs te praten over hun mooie verhalen van vroeger. 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 17, 2025

Ik heb even gekeken op de Houweling Telecom Museum website ​@Ik_Combineer .

Het lijkt mij best interessant om daar op een dinsdag eens een kijkje te gaan nemen. 

Overigens alle lezers alhier: Goede feestdagen en bovenal een gezond 2026 gewenst!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 17, 2025

Ik heb ze wel eens verteld over dat ik graag met wat fora leden zou willen komen. “Stuur gewoon een mailtje, dan regelen we dat. Maakt niet uit welke dag!” Hun willen het liefst aan iedereen over de PTT en KPN vertellen. En verhalen hebben ze genoeg. 

Maar ook alleen of met vrienden ben je op een dinsdag meer dan welkom. Ondanks dat het redelijk in de buurt van Rotterdam centrum ligt is er gratis parkeermogelijkheid. Dus echt goed geregeld daar.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 17, 2025

Ik had het jaar 2025 niet beter kunnen samenvatten ​@Shyrin van KPN . Als klant is de basis voor een tevreden gevoel natuurlijk een goede dienstverlening. Met andere woorden: doen alle diensten het zoals je vooraf dacht. Ook in 2025 was dat weer dik in orde en daarom blijven we natuurlijk groen in 2026.

Maar als je daarnaast ook nog de mogelijkheid hebt om je stem te laten horen in bijvoorbeeld het Testen met jou initiatief dan is dat natuurlijk helemaal gaaf.

Ik was een van de gelukkigen die met de Community mee naar Sail mocht. Dat was echt een hele mooie dag met veel offline ontmoetingen. Het security event in Hilversum was bijzonder omdat we daar een kijkje in de keuken kregen bij KPN met enthousiaste presentaties en waar duidelijk veel moeite was gedaan.

De maand december is nog niet voorbij maar dat is een explosie met leuke verrassingen rondom het jubileum maar ook de attent kalender is prachtig. We konden online puzzelen maar ook een puzzel ophalen bij de KPN winkel. Louis hangt in de boom. En ik ontving zelf ook nog een lekkere poedelprijs 😀.

Maar ik zag ook dat er vanuit het Community team een fruitschaal werd gestuurd naar iemand die even in de lappenmand zat. En als je zelfs communityleden actie ziet nemen bij klein leed zoals het mislopen van een puzzel dan denk ik dat je kan spreken van een puike sfeer hier. En dat zie je terug in de diverse topics.

Kritische noten zijn er ook: ik denk dat de modem en Superwifi updates vanuit klantperspectief niet vlekkeloos zijn gegaan. Maar de verbeteringen aan de achterkant zijn niet altijd zichtbaar en wellicht wel de basis voor mooie ontwikkelingen in 2026. En ja, de koffievoordeel voucher bleek niet geldig voor pads. Dat was wel een teleurstelling 😂 (een beetje jennen mag toch hè)

Ik wens het KPN Community team veel werkplezier in 2026. En natuurlijk voor iedere KPN klant/medewerker een gezond, voorspoedig en groen 2026.