Skip to main content

Feature requests KPN TV+ Box

• March 18, 2023
  • 1049 reacties
  • 52236 keer bekeken

Toon eerste bericht

1049 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 5, 2026

De 'Apps'-knop is niet het startscherm. Opstarten in het 'Apps'-menu is niet mogelijk (en is ook niet precies wat ik zoek). Het ideale startscherm zou voor mij een omgeving zijn waar ik met twee klikken lineaire tv kan kijken en met één klik bij mijn apps ben. Helaas lijkt dit bewust onmogelijk te worden gemaakt (en een extra reden om te 'cordcutten' 😜).
Met mijn Nokia Streamingbox 8010 kan ik geen multicast lineaire tv ontvangen. Als dat een optie was had ik nooit een KPN TV+ Box gehuurd.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 5, 2026

@dmutsaers Zie mijn al eerder gedeeld afbeelding. 2 klikken start KPN launcher met lineair TV, 1 klik (Home) komt men terug met favorieten Apps

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 5, 2026

Tja. Bij kpn nou eenmaal primair tv kijken als tv provider😁, dus één klik. Apps, uiteraard, secundair. Dus slechts 2 klikken. 

Kpn verandert het niet.

Gebruik apps scherm voor snelle app toegang, doe ik ook.

Gebruik Start voor snelle tv toegang of direct zender nummer intoetsen. Doe ik ook.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 8, 2026

@TDN  Projectivity kende ik nog niet, ik gebruik het nu op mijn Nokia Streaming Box 8010.
Het standaard “Apps”-menu is echt niet wat ik zoek, ik vind het onprettig, zowel op Android TV, Google TV als op KPN TV+. De KPN TV+‑interface werkt voor mij prettig, op één ding na: ik kan de bovenste twee rijen niet omwisselen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 8, 2026

Projectivity kende ik nog niet, ik gebruik het nu op mijn Nokia Streaming Box 8010. Het “Apps”-menu is echt niet wat ik zoek, ik vind het onprettig, zowel op Android TV, Google TV als op KPN TV+.

Alles went, maar voor iemand, de geen door de strot geduwde reclames van Google & KPN wil, is deze Launcher goud waard en heel naar wens aanpasbaar.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 8, 2026

Alles went, maar voor iemand, de geen door de strot geduwde reclames van Google & KPN wil, is deze Launcher is goud waard en heel naar wens aanpasbaar.

Daar heb je wel een punt. Projectivity werkt wat dat betreft prettig en sneller en eindelijk van “winkel” af.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

...Voor de groeiende groep gebruikers die de box primair als streamingplatform gebruik...

Als tip, ook voor meelezers: voor iemand die de TV+ Box heeft en eigenlijk geen lineaire tv kijkt, is het Streaming Only tv-pakket ook een optie. Dan heb je geen lineaire zenders, en dus ook geen Nu op TV rij. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 11, 2026

Hoi ​@Erik van KPN 

Bij het 'Streaming Only' tv-pakket ben je beperkt tot de KPN TV+ app (*). Het gevolg is dat je niet kunt kijken in de allerhoogste streamingskwaliteit (en de app is ook minder gebruikersvriendelijk, IMHO).
Lineaire tv is niet verdwenen uit mijn routine, maar het heeft niet meer de prioriteit.

(*) Ik zie nu dat je met “Streaming Only” helemaal geen lineaire tv tot je beschikking hebt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

Hoi ​@Erik van KPN 

Bij het 'Streaming Only' tv-pakket ben je beperkt tot de KPN TV+ app (*). Het gevolg is dat je niet kunt kijken in de allerhoogste streamingskwaliteit (en de app is ook minder gebruikersvriendelijk, IMHO).
Lineaire tv is niet verdwenen uit mijn routine, maar het heeft niet meer de prioriteit.

(*) Ik zie nu dat je met “Streaming Only” helemaal geen lineaire tv tot je beschikking hebt.

Voor het kijken van tv, heb je een tv abonnement nodig.

Dat kan via KPN, maar ook via NLziet, etc.

NL ziet kan alleen via een app op de DIW7022.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 11, 2026

Vanwege de matige streamingkwaliteit bij NLZiet en CANAL+ ben ik teruggekeerd naar KPN TV+. Het laat zien dat de legale alternatieven voor lineaire tv momenteel simpelweg niet kunnen tippen aan de kwaliteit van een volwaardige provider.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

Ik ben teruggegaan naar KPN TV+ vanwege de ondermaatse streamingkwaliteit van NLZiet, CANAL+ en andere diensten.

Maar heb je ook een KPN tv abonnement?

Zo ja, dan heb je geen app nodig van KPN op de DIW7022.

Bel anders gratis 0800-0402 of maak een terugbelafspraak. (scrol iets naar beneden)

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 11, 2026

Anders zou ik geen gebruik kunnen maken van de KPN TV+ Box (DIW7022), toch?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

Anders zou ik geen gebruik kunnen maken van de KPN TV+ Box (DIW7022), toch?

Jawel dat kan wel.

Er bestaan stream only abonnementen (€ 3,-- per maand dacht ik)

Dan krijg je de mediabox DIW7022 in bruikleen zonder KPN tv mogelijkheden.

(Ik heb in mijn eerdere reactie er nog even erbij vermeld om KPN te bellen of terug te laten bellen)

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 11, 2026

Maar waarom zou ik bellen? Ik volg het even niet meer.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

Maar waarom zou ik bellen? Ik volg het even niet meer.

Omdat je het in een eerdere reactie over een app hebt op de DIW7022.

En ik begrijp dat je problemen hebt.

Als je dat niet bedoelt, dan hoef je niet te bellen.

Vergeet in dat geval mijn reacties.

P.S.

Feature request betekend: wensenlijst.😉

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 11, 2026

Ik heb geen problemen met de DIW7022, behalve dat deze (standaard) niet naar eigen inzicht in te richten is. De interface is wel erg afgeschermd.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

Ik heb geen problemen met de DIW7022, behalve dat deze (standaard) niet naar eigen inzicht in te richten is. De interface is wel erg afgeschermd.

Jij vind de User Interface (UI) van KPN niet zoals jij het wilt hebben begrijp ik.

Je wilt zelf de instellingen kunnen aanpassen.

Mooi voorstel voor deze topic.😉

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@dmutsaers Dank je wel voor je feedback. Goed om te horen dat je verder geen problemen ervaart met de DIW7022. Ik begrijp je opmerking over de inrichting van de box en de afgeschermde interface. Dat kan inderdaad als beperkend worden ervaren wanneer je graag meer eigen instellingen wilt kunnen aanpassen.

We geven je feedback hierover door aan de ontwikkelaars. Zij nemen dit soort signalen mee bij verdere verbeteringen en toekomstige updates van de software.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 11, 2026

Hopelijk krijg je hiermee wat voor elkaar.

En anders dus de apps knop gebruiken. 

• Nieuwkomer
  • May 11, 2026

Ik gebruik de nieuwe KNP TV+ box nu een paar maanden en ben er tevreden mee. Maar er is altijd ruimte voor verbetering:

• je kan nu 10 seconden vooruit en terugspringen met een knopje. Het zou fijn zijn als je ergens in kan stellen hoeveel seconden dit is. Bijvoor 30 sec vooruit is handig doorspoelen van reclames en 10 terug is wel goed zo
  • Toch nog de wens voor een screensaver als weergave in pauze wordt gezet, voor OLED Tv’s erg prettig (en dan aub niet een tekst constant op een vaste plaats in beeld). Ik begreep dat het lastig is maar zou erg fijn zijn als dit kan.
  • Ik wel niet een Google account koppelen, nu blijft bij de niet gelezen berichten indicatie continue een ‘1’ staan en weet niet hoe die weg te krijgen.
  • Een KPN TV+ app op de Apple TV (vaak gevraagd maar nog niet gezien...)

Hopelijk is er wat mogelijk van deze feature requests 😃

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

Bijvoor 30 sec vooruit

Type 30 en pijl naar rechts.

• Nieuwkomer
  • May 11, 2026

Dank je voor de snelle reactie. Even getest en het werkt, maar wel 1 keer. Ik zou het liefst zien als vaste instelling. Dus altijd bij pijltje rechts een sprong van 30sec. Als het via een menu instelbaar is dan kan iedereen kiezen wat het fijnste werkt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 11, 2026

Ik doe vaak 8 of 9 minuten vooruit om reclameblokken (in opnames) te skippen. ​@Wimna 

8 minuten: 800 en "rechts" of ⏩. Terug kan natuurlijk ook.

9 minuten: 900

6 minuten 30 seconden: 630

Etc.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 11, 2026

Hopelijk krijg je hiermee wat voor elkaar.

En anders dus de apps knop gebruiken. 

Ik had dat topic geopend zodat deze thread netjes on‑topic kon blijven. 😉