Skip to main content

Ik heb de onderstaande feature requests voor KPN TV+

  1. ✅ HD+ zenders. ✅ (5 april 2023). Helaas is dit alleen bij live televisiekijken het geval. Bij uitgesteld kijken (terugkijken en opnames) worden de gewone HD streams gebruikt.
  2. ☑️ Gelijke beeld- en geluidskwaliteit bij terugkijken (begin gemist, opname), on demand (films/series) als bij live televisie. ☑️ In versie 1.115.6 van de TV+ app is Dolby geluid beschikbaar gemaakt bij terugkijken (begin gemist en opnames)
  3. ✅ Eigen zenderlijst (meerdere) waarbij alle functionaliteit (gids, zoeken, opnames, etc.) zich beperkt tot de zenders in de gekozen zenderlijst. Voor mij een absolute NoGo zolang deze functionaliteit er niet is. ✅ (16 januari 2024). De functionaliteit beperkt zich tot één zenderlijst (de favorieten). Bij opnames worden helaas de opnames voor niet favoriete zenders nog wel getoond.
  4. ☑️ Opstarten op het scherm/functie/app die actief was bij het afsluiten van de TV+ Box en het configureer maken van het scherm waarmee opgestart wordt. (Laatst actieve scherm, startscherm, gids, laatste live zender, apps, Netflix, ...) ☑️ 5 juli 2023: Gedeeltelijk geïmplementeerd. Het is nu mogelijk om of met het startscherm of met live televisie op te starten.
  5. In de gids tonen of er een opname van een programma gepland staat. Het icoontje dat er een nieuwe opname (gepland) is voor het programma wordt pas getoond nadat het scherm “Opgeslagen” een keer geopend is.
  6. ✅ Aanpasbaar startscherm waarbij tegelrijen gesorteerd kunnen worden maar ook onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Zo zou ik de tegelrijen "Top 20 films van Pathé Thuis" en "YouTube" willen verbergen.  ✅ (6 november 2023)
  7. Aanpasbaar menu waarbij menuopties onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Zo zou ik de menuopties "Nu op TV" en "Sport" willen verbergen.
  8. Beperken aantal kliks om bepaalde functionaliteit te starten. Zo heb ik bijvoorbeeld acht kliks nodig om van live televisie kijken naar het overzicht van opnames te gaan terwijl dat op de "oude" TV ontvangers met drie kliks gebeurd was. Om dan nog maar te zwijgen over het aantal kliks dat nodig is om in die tegelrijen met opnames de juiste te selecteren.
  9. ❌ Verticale gids. (Klik) En deze met de OK knop kunnen openen vanuit (live) televisie kijken. (Klik) 15 juli 2024: Het tweede gedeelte zal er niet gaan komen immers de OK knop vanuit (live) televisie kijken opent vanaf versie 1.157.3 van de TV+ launcher de mini gids. (Klik❌ (10 september 2024)
  10. ✅ Herinneringen (Klik✅ (21 september 2023)
  11. ❌ P- en P+ toepassen bij 'Nu op TV' en 'Opgeslagen'. (Klik❌ (10 september 2024)
  12. Optie voor lijstweergave ipv alleen miniatuurweergave bij 'Nu op TV' en bij 'Opgeslagen'. (Klik10 september 2024: Wordt niet ingevoerd voor “Nu op TV”.

  13. Optie 'Stereo only' kanalen verminderen met -4, -8 dB. (Klik)

  14. ✅ Optie screensaver radio aan/uit. (Klik✅ (12 juni 2023)

  15. ✅ Minigids zodat je zonder openen van de gewone gids het voorgaande programma kunt terugkijken. (Klik✅ (23 april 2024)

  16. Leesbaarheid tijdbalk verbeteren. (Klik)

  17. ✅ Opname icoontje in de gids niet na maar voor de titel plaatsen. (Klik✅ (30 mei 2023)

  18. ☑️ In kunnen stellen of en zo ja, hoe lang de informatiebalk getoond moet worden bij schakelen naar een andere zender (zappen) maar ook bij het terugkijken van een opname of na het pauzeren van een uitzending.. ☑️ De duur dat de informatiebalk getoond wordt is instelbaar gemaakt in versie 1.160.2 van de TV+ launcher. (Klik) helaas wordt hij nog wel getoond bij het zappen.

  19. Ondertiteling/teletekst bij meerdere zenders inclusief mogelijkheid om in de gesproken taal te ondertitelen. (Klik)

  20. Ondersteuning dynamic frame rates.

  21. ✅ Geluid van live uitzending door laten lopen als gids geopend wordt. (Klik✅ (13 december 2023)

  22. ✅ Knop om direct naar de lopende TV uitzending te springen. (Klik) ✅ (25 januari 2024)

  23. Ondertiteling conform de instellingen. (Klik) Dit issue wordt vanaf nu (26 jul 2023) als bug gezien en is derhalve opgenomen in de bekende bevindingen.

  24. ✅ Eigen volgorde van favoriete apps kunnen instellen. (Klik✅ (21 september 2023)

  25. Afstandsbediening via HDMI CEC (Klik)

  26. Geluidsvertraging voor hdmi en s/pdif afzonderlijk in kunnen stellen (Klik)

  27. ✅ Kunnen verwijderen van serieopnames als er geen toekomstige uitzendingen meer zijn. (Klik✅ (23 augustus 2023)

  28. ✅ Kunnen instellen of rechtsboven de gids de lopende uitzending getoond wordt of een beeld van de geselecteerde uitzending. (Klik✅ (7 september 2023)

  29. ❌ Full-screen gids. (Klik❌ (9 mei 2023)

  30. Mogelijkheid om de kleur van de tijdbalk in de gids aan te kunnen passen, dit felle groen doet pijn aan mijn ogen.

  31. ✅ Vereenvoudigen in één keer verwijderen van meerdere opnames. (Klik) ✅ Is mogelijk met de gele knop. (14 mei 2023)

  32. Aanmelden TV+ Box bij Logitech t.b.v. bediening via Harmony afstandsbediening en Hub. (Klik)

  33. ❌ Prullenbak bij verwijderen van opnames (Klik❌ (14 mei 2023)

  34. Altijd een “Let op” popup als je het uitgesteld kijken gaat verlaten. (Klik)

  35. ❌ Voorkomen dat teruggevallen wordt op unicasts na pauzeren van live uitzending door gebruik cache/buffer van bijvoorbeeld maximaal 2 à 3 GB of zelfs wat aan geheugen beschikbaar is. Met 3GB kan een kleine 30 minuten van de zenders 1 t/m 10 in de beste kwaliteit gecached worden.  ❌ (31 mei 2023) KPN beweert dat dit niet uitvoerbaar is maar ik zou niet weten waarom niet.

  36. ✅ "Online" gebruiksaanwijzing. ✅ (13 juni 2023)

  37. Gehele beschrijving van de uitzending kunnen lezen. (Klik)

  38. Apart kunnen instellen van het geluid voor S/PDIF en HDMI. Bijvoorbeeld Dolby voor HDMI en Stereo voor S/PDIF. Hierdoor kunnen mensen met een gehoor-ondersteunend apparaat deze op de S/PDIF aansluiting aansluiten terwijl de overige kijkers gewoon van Dolby kunnen blijven genieten via HDMI.

  39. ✅ HDR op automatisch kunnen instellen. (Klik✅ (7 december 2023)

  40. Grootte van het lettertype kunnen instellen, deze is op sommige punten erg klein. (Klik❌ (19 oktober 2023)

  41. ❌ Uit kunnen zetten van de rode led in stand-by. (Klik❌ (31 mei 2023)

  42. Sortering opnames aan kunnen passen. (Klik) en (Klik)

  43. Beschikbaarheid einddatum tonen bij on-demand. (Klik)

  44. Geluidsniveau bij maximaal volume hoger (en lager) in kunnen stellen. (Klik)

  45. ❌ Bij sluiten van een app terug kunnen keren naar het scherm dat actief was bij het starten van de app. (Klik❌ (26 juli 2023)

  46. Uitleg in beeld over functies kleurtoetsen afstandsbediening. (Klik)

  47. ☑️ KPN+ box op stand-by na stroomuitval. (Klik) ☑️ De TV+ Box gaat na een update weer in stand-by. (9 oktober 2023) Helaas blijft hij na een stroomuitval nog altijd aan staan.
  48. Afleveringen die tot een serie behoren altijd als serie in de opnamelijst tonen ookal zijn ze als individuele uitzendingen opgenomen. (Klik)
  49. Lijst met favoriete films/series uit on-demand kunnen beheren. (Klik)
  50. Optimalisatie van de bediening van de TV+ Box m.b.v. een muis. (Klik)
  51. In de gids tonen of uitzendingen in de toekomst zonder opnemen een week teruggekeken kunnen worden. (Klik)
  52. Tonen van gerelateerde uitzendingen bij terugkijken uit de gids. (Klik)
  53. ❌ Kunnen instellen dat opname behouden moet blijven als opslag vol raakt. (Klik) ❌ (26 maart 2024)
  54. Tonen datum van een opname. (Klik)
  55. Tonen kanaalnummer in (mini)gids, bij “Nu op TV” en/of in het infoblok. (Klik en Klik)
  56. Met P+ en P- cyclisch kunnen bladeren in de gids. (Klik)
  57. Televisiezenders en radiozenders in aparte gidsen kunnen tonen. (Klik❔Waarschijnlijk gaat dit niet gebeuren. (2 augustus 2024)
  58. Met de home toets naar de laatst actieve functie binnen het startscherm. (Klik)
  59. ❌ Hernoemen van de toets "radio" in "TV/radio" en deze gebruiken om te switchen tussen televisie (gids/zender) en radio (gids/zender). ❌ (2 augustus 2024) Er is nu wel een Comfort+ afstandsbediening en die heeft wel een radio toets en een TV toets waarmee je eenvoudig kunt switchen tussen de laatst beluisterde radio zender en de laatst gekeken TV zender. 
  60. Uitbreiden van EPG informatie. (Klik)
  61. Menu items benaderbaar maken met spraak. (Klik)
  62. ❌ Instelbaar maken of ondertiteling in één of in meerdere kleuren getoond wordt. (Klik❌ (17 oktober 2023)
  63. ❌ Screensaver inschakelen als live televisie (of uitgesteld kijken) langere tijd gepauzeerd wordt. (Klik❌ (23 november 2023)
  64. ❌ OTT diensten onzichtbaar kunnen maken en ervoor zorgen dat er ook geen titels van die OTT diensten zichtbaar worden bij zoeken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Pathé Thuis. ❌ (23 november 2023)
  65. In kunnen stellen dat de TV+ Box onzichtbaar moet zijn voor nieuwe bluetooth koppelingsverzoeken. (Klik)
  66. Een overzicht op het startscherm met de laatst bekeken films, of series, als deze nog niet voltooid zijn zodat deze eenvoudig verder gekeken kunnen worden. (Klik)
  67. Aanbevelingen (top picks) van alle on-demand diensten op startscherm. (Klik)
  68. ✅ Bij verwijderen van een opname uit een serie automatisch de dichtstbijzijnde aflevering uit de serie selecteren i.p.v. de nieuwste. (Klik✅ (31 juli 2024)
  69. Tonen release notes na update. (Klik)
  70. ❌ Per kanaal kunnen instellen of Dolby danwel stereo geluid gebruikt moet worden. (Klik) ❌ (27 september 2024)
  71. Ondersteuning van alle toetsen van de afstandsbediening via de Android TV API maar ook toetsen die niet op de KPN afstandbediening zitten maar wel handig zijn zoals bijvoorbeeld de Apps toets en de TV toets. (Klik)
  72. ❌ De knoppen TV en bron laten werken in het geval dat het volume op de TV+ Box zelf geregeld wordt. (Klik) ❌ (8 februari 2024)
  73. Cyclisch scrollen door een tegelrij op het startscherm. (Klik)
  74. Bingewatchen van opgenomen series. Dat de volgende opgenomen aflevering automatisch begint als je de huidige klaar hebt. (Klik)
  75. Als je tijdens terugkijken van een uitzending terugkeert naar de gids dan zou de gids op de uitzending moeten blijven staan die je aan het terugkijken was i.p.v. naar “Nu” te springen. (Klik)
  76. ✅ Na het kijken van een opname en terugkeren naar het scherm "Opgeslagen" de laatst gekeken opname selecteren. (Klik✅ (31 juli 2024)
  77. ❌ Eco-mode pas activeren nadat de TV ontvanger een kwartier standby gestaan heeft. (Klik❌ (31 juli 2024)
  78. ❌ Eigen volgorde van zenders in de gids (Klik). ❌ (31 juli 2024)
  79. ☑️ Mogelijkheid om een tweede afstandsbediening aan de TV+ Box te koppelen. (Klik) ☑️ Met de Comfort+ afstandsbediening is het mogelijk om een tweede afstandsbediening. Twee dezelfde afstandsbedieningen koppelen gaat niet mogelijk worden.
  80. ❔ Mogelijkheid om kinderfilms/series niet te tonen zodat mensen zonder (kleine) kinderen een overzichtelijkere weergave hebben van bijvoorbeeld "Series voor jou".❔ (31 juli 2024)
  81. In de tijdbalk aangeven hoever men zich van het "live-punt" bevindt bij het terugkijken (uit de gids of een opname) van uitzendingen die nog live gaande zijn. (Klik)
  82. ❔ Eenvoudig kunnen activeren van bluetooth oortjes, koptelefoon of speaker. (Klik❔ Gaat waarschijnlijk niet gebeuren. (12 augustus 2024)
  83. ❌ Instelbaar maken van de snelheid van spoelen bij gebruik van de voor- en achteruitknop van de ring. (Klik❌ (10 september 2024)
  84. ❌ Instelbaar maken van de tijdsduur voor auto-repeat en long-press van toetsen. (Klik❌ (10 september 2024)
  85. Geen apps voorinstalleren als er een Google account ingesteld is zodat de gebruiker zelf kan bepalen welke apps hij wel of niet wil installeren. (Klik)
  86. Achtergrondkleur aan kunnen passen. (Klik10 september 2024: Wordt samengevoegd met punt 30.

Voel je vrij deze lijst met feature requests aan te vullen.

Let op, dit topic gaat over feature requests, niet over bug reports.

N.a.v. een reactie van mij is punt 81 toegevoegd. Echter, volgens mij is punt 75 hetzelfde.

 

Verder nog een aantal kleine zaken voor kijken met decoder:

  • Bij het doorskippen van een programma met pijltje < of > spring je nu 10 seconden voor of achteruit. Is het mogelijk dit in de instellingen aan te passen naar bijv. 30 seconden?
  • Bij het doorspoelen met « of »  blijft de menubalk onderin beeld staan. Zeer recent, een paar dagen geleden, kon je die nog weg krijgen door eenmaal op het bovenste pijltje te klikken ^. Nu kom je daardoor in de bovenste menu balk terecht en stop het doorspoelen. Is er een mogelijkheid om tijdens het doorspoelen die onderste balk weer weg te krijgen? Via een knop of desnoods na een instelbare tijd (1 tot …. seconden) 
  • Als je een opname bekijkt die nog bezig is met uitzenden, mis ik in de balk bij het voor/ achteruit spoelen wat het punt van ‘live’ is. Als je te ver vooruit spoelt dan kom je , zonder dat je het nu kunt zien, op het live punt uit en wordt je uit de opname gegooid en schakel je over naar het live programma. Ik wil graag vlak voor het live punt blijven maar kan dat bij opnemen niet zien. Bij terugkijken kun je dat wel zien (mits de zender het ondersteunt om vooruit te spoelen/ skippen).

Is het niet handig om die super lange lijst met punten in categorieën te verdelen?

Dan wordt het meteen een stuk duidelijker.

Nu lijkt het net alsof de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) slecht is, en dat klopt zeker niet.

 

  1. Punten die al verwerkt zijn.
  2. Vervallen punten 
  3. Punten die KPN zo wie zo niet gaat uitvoeren.
  4. Belangrijke firmware updates
  5. Belangrijke app updates
  6. Wensen

Dat kost te veel tijd.


Hoi @BoeMa 

  • Bij het doorskippen van een programma met pijltje < of > spring je nu 10 seconden voor of achteruit. Is het mogelijk dit in de instellingen aan te passen naar bijv. 30 seconden?

Als je iets langer indrukt springt ie 30 seconden. 

En als je in een opname 3 0 typt dan spring je met >> 30 seconden. Of 1 0 0 = 1 minuut. 1 0 0 30 = 1 uur 30 seconden 

  • Bij het doorspoelen met « of »  blijft de menubalk onderin beeld staan. Zeer recent, een paar dagen geleden, kon je die nog weg krijgen door eenmaal op het bovenste pijltje te klikken ^

Op het kromme terug pijltje klikken om voortgangsbalk uit beeld te halen 

 

  • Als je een opname bekijkt die nog bezig is met uitzenden, mis ik in de balk bij het voor/ achteruit spoelen wat het punt van ‘live’ is. Als je te ver vooruit spoelt dan kom je , zonder dat je het nu kunt zien, op het live punt uit en wordt je uit de opname gegooid en schakel je over naar het live programma. Ik wil graag vlak voor het live punt blijven maar kan dat bij opnemen niet zien. Bij terugkijken kun je dat wel zien (mits de zender het ondersteunt om vooruit te spoelen/ skippen).

Goed punt. Maar wat is verder het nut van vlak voor het live punt blijven? Bij de meest gekeken zenders is LIVE het beeld een fractie mooier. 


Hoi @BoeMa 

  • Bij het doorskippen van een programma met pijltje < of > spring je nu 10 seconden voor of achteruit. Is het mogelijk dit in de instellingen aan te passen naar bijv. 30 seconden?

Als je iets langer indrukt springt ie 30 seconden. 

En als je in een opname 3 0 typt dan spring je met >> 30 seconden. Of 1 0 0 = 1 minuut. 1 0 0 30 = 1 uur 30 seconden 

  • Bij het doorspoelen met « of »  blijft de menubalk onderin beeld staan. Zeer recent, een paar dagen geleden, kon je die nog weg krijgen door eenmaal op het bovenste pijltje te klikken ^

Op het kromme terug pijltje klikken om voortgangsbalk uit beeld te halen 

 

  • Als je een opname bekijkt die nog bezig is met uitzenden, mis ik in de balk bij het voor/ achteruit spoelen wat het punt van ‘live’ is. Als je te ver vooruit spoelt dan kom je , zonder dat je het nu kunt zien, op het live punt uit en wordt je uit de opname gegooid en schakel je over naar het live programma. Ik wil graag vlak voor het live punt blijven maar kan dat bij opnemen niet zien. Bij terugkijken kun je dat wel zien (mits de zender het ondersteunt om vooruit te spoelen/ skippen).

Goed punt. Maar wat is verder het nut van vlak voor het live punt blijven? Bij de meest gekeken zenders is LIVE het beeld een fractie mooier. 

Dank voor de tips mbt het vooruitspoelen en de menu balk!

V.w.b. het ‘live’ punt; ik vind het handig om te kijken hoe ver je van live af zit in geval van reclame blokken etc.

Plus, belangrijker voor mij, dat je in een opname nog terug kunt spoelen en een fragment opnieuw kunt kijken. Bij ‘live’ kijken kan dit niet bij alle zenders (BBC, VRT is mijn ervaring?).

Als je dan een in een opname zit te kijken en je spoelt te ver vooruit, op het punt dat je weer live kijkt, springt hij uit de opname en weer terug naar normaal TV kijken. Als je dan weer iets terug wil kijken, dan lukt het niet, dan moet je eerst weer terug naar de opname en het bewuste moment opzoeken dat je nogmaals wilde kijken. Hopelijk verwoord ik het zo een beetje duidelijk ;-)

Ik geef dit als punt op omdat dit bij de oude decoders wel zichtbaar was.


---

Goed punt. Maar wat is verder het nut van vlak voor het live punt blijven? Bij de meest gekeken zenders is LIVE het beeld een fractie mooier. 

Dank voor de tips mbt het vooruitspoelen en de menu balk!

V.w.b. het ‘live’ punt; ik vind het handig om te kijken hoe ver je van live af zit in geval van reclame blokken etc.

Plus, belangrijker voor mij, dat je in een opname nog terug kunt spoelen en een fragment opnieuw kunt kijken. Bij ‘live’ kijken kan dit niet bij alle zenders (BBC, VRT is mijn ervaring?).

Als je dan een in een opname zit te kijken en je spoelt te ver vooruit, op het punt dat je weer live kijkt, springt hij uit de opname en weer terug naar normaal TV kijken. Als je dan weer iets terug wil kijken, dan lukt het niet, dan moet je eerst weer terug naar de opname en het bewuste moment opzoeken dat je nogmaals wilde kijken. Hopelijk verwoord ik het zo een beetje duidelijk ;-)

Ik geef dit als punt op omdat dit bij de oude decoders wel zichtbaar was.

@PeterG Ik ben het helemaal eens met @BoeMa Het was mij bij de ‘gewone’ tv-ontvangers in het begin een doorn in het oog dat je uit de opname knalde als je bij het live-moment aankwam. Gelukkig is dat sinds een bepaalde update gewijzigd en blijf ik nu mooi in de opname als ik bij het live-moment uitkom.

Het verbaast mij dan ook dat dit bij de tv+ box op dit moment niet zo is.


Er is een goede reden om vanuit een opname weer terug te keren naar de live uitzending nadat je naar het live-moment doorgespoeld bent. Dan kan er immers weer gebruik gemaakt worden van multicast en dat bespaart heel wat data die over de lijn moet.


Dat snap ik, wjb, maar dan denk jij vanuit de techniek (wat niet onbelangrijk is). Maar ik denk vanuit de gebruiker. Ik heb in elk geval een reden meer om (voorlopig) bij mijn 5202 te blijven.


Grappig @Katana321 .

Op mijn 2952 stopte ik bij bereiken live moment de opname (het kijken) om juist echt live te kijken. Want ... het 'live' moment in de opname ligt een seconde of 10, 20 achter op het moment van de live stream. Zeker met sport ging ik dan uit de opname. Dus ik vind het op zich niet erg zo met de 7022.

Zoveel mensen…

@BoeMa

Ach, dan ga je toch naar de opname die je mee laat lopen. 

Plus, belangrijker voor mij, dat je in een opname nog terug kunt spoelen en een fragment opnieuw kunt kijken. Bij ‘live’ kijken kan dit niet bij alle zenders (BBC, VRT is mijn ervaring?).


Verder nog een aantal kleine zaken voor kijken met decoder:

  • Bij het doorskippen van een programma met pijltje < of > spring je nu 10 seconden voor of achteruit. Is het mogelijk dit in de instellingen aan te passen naar bijv. 30 seconden?
  • Bij het doorspoelen met « of »  blijft de menubalk onderin beeld staan. Zeer recent, een paar dagen geleden, kon je die nog weg krijgen door eenmaal op het bovenste pijltje te klikken ^. Nu kom je daardoor in de bovenste menu balk terecht en stop het doorspoelen. Is er een mogelijkheid om tijdens het doorspoelen die onderste balk weer weg te krijgen? Via een knop of desnoods na een instelbare tijd (1 tot …. seconden) 
  • Als je een opname bekijkt die nog bezig is met uitzenden, mis ik in de balk bij het voor/ achteruit spoelen wat het punt van ‘live’ is. Als je te ver vooruit spoelt dan kom je , zonder dat je het nu kunt zien, op het live punt uit en wordt je uit de opname gegooid en schakel je over naar het live programma. Ik wil graag vlak voor het live punt blijven maar kan dat bij opnemen niet zien. Bij terugkijken kun je dat wel zien (mits de zender het ondersteunt om vooruit te spoelen/ skippen).

Op je eerste punt kan ik al aangeven dat we niet van plan zijn die initiële tijd aanpasbaar te maken. Als je meer dan 10 seconden wilt springen kun je de <> knoppen ingedrukt houden, spoelen, of de tijd intoetsen, zoals Peter al aangaf. 

Punt 2 herken ik niet als dat het anders is geweest dan dat de balk zichtbaar blijft. Maar, ik spoel dan ook niet zo vaak. Kunnen anderen bevestigen dat dit inderdaad veranderd is? Want dan kan ik dit navragen/meenemen.

Punt 3 ga ik ook navragen. Ik vermoed dat het inderdaad is vanuit de reden die wjb al noemt. 

 

 

Is het niet handig om die super lange lijst met punten in categorieën te verdelen?

Dan wordt het meteen een stuk duidelijker.

Nu lijkt het net alsof de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) slecht is, en dat klopt zeker niet.​​​​​​

Dat kost te veel tijd.

Het gemarkeerde antwoord geeft in categorieën aan wat er ingevoerd is en waar de (nog) niet ingevoerde dingen vallen. Maar meer categorisatie dan dat zit er ook niet in van mijn kant, voor dezelfde reden.


Grappig @Katana321 .

Op mijn 2952 stopte ik bij bereiken live moment de opname (het kijken) om juist echt live te kijken. Want ... het 'live' moment in de opname ligt een seconde of 10, 20 achter op het moment van de live stream. Zeker met sport ging ik dan uit de opname. Dus ik vind het op zich niet erg zo met de 7022.

Zoveel mensen…

@BoeMa

Ach, dan ga je toch naar de opname die je mee laat lopen. 

Plus, belangrijker voor mij, dat je in een opname nog terug kunt spoelen en een fragment opnieuw kunt kijken. Bij ‘live’ kijken kan dit niet bij alle zenders (BBC, VRT is mijn ervaring?).

 

Goed voorbeeld was vanmiddag, wielrenner bij de VRT. Die neem ik op omdat ik in de live uitzending niet terug kan spoelen of terug kan kijken met ‘de groene knop’ . Dan gebeurd er iets in de wedstrijd waarvan ik denk, dat wil ik terug kijken. Dat lukt prima in de opname. 

Maar bij wat ‘saaiere’ momenten wil ik weer vooruit spoelen dicht bij het “live” moment. Maar ik heb dan in de opname geen idee meer waar het live moment is. Als ik dan te ver doorspoel, dan wordt ik uit de opname gegooit. Bij een volgend moment kan ik wel weer naar de opname gaan maar dat werkt gewoon niet fijn. Zeker als je het op de oude decoder wel anders kon doen.

Een live indicator of een teller in de balk die aftelt hoe ver je van live af zit zou mooi zijn. 

Het zou mooi zijn als er naar gekeken kan worden. Zo niet, dan moet ik de app ernaast houden om te kijken waar het live tv beeld ongeveer zit.


Hoi @Erik van KPN 

Bij terug- en doorspoelen stond en staat altijd al de voortgangsbalk in beeld. 

Maar is weg te halen tijdens spoelen met kromme terug pijltje. 

En op de oude ontvangers dan gele knop.


 

Is het niet handig om die super lange lijst met punten in categorieën te verdelen?

Dan wordt het meteen een stuk duidelijker.

Nu lijkt het net alsof de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) slecht is, en dat klopt zeker niet.​​​​​​

Dat kost te veel tijd.

Het gemarkeerde antwoord geeft in categorieën aan wat er ingevoerd is en waar de (nog) niet ingevoerde dingen vallen. Maar meer categorisatie dan dat zit er ook niet in van mijn kant, voor dezelfde reden.

 

Dat laatste doen de meeste niet.

Ze zien het eerste deel van 80 punten en denken dat is pas een slechte KPN tv ontvanger.

En dat kan ik goed begrijpen.

 

En ik heb ook niet gezegd wie het moet doen.

Ik wil het best wel doen.


joop2011 schreef:

En ik heb ook niet gezegd wie het moet doen.

Ik wil het best wel doen.

Dat lijkt me niet de bedoeling, dit topic wordt immers door mij beheerd en dat wil ik graag zo houden.

Het is mijns inziens aan KPN om zoveel mogelijk van die punten weg te werken en te reageren op nieuwe punten die opgenomen worden. Helaas hebben we nog geen reactie mogen zien op de punten 75 en hoger.


Sorry, maar ik ben er al mee bezig.

En ik maak er een nieuwe topic van. (en jij bent dan vrij om het wel (deels of alles) over te nemen)

En ik merk dat de lijst echt een puzzel is geworden.

Hij was mooi, toen hij nieuw was.

Zoals ik al vermelde, bij veel mensen geeft deze lijst een verkeerde indruk.


En ik maak er een nieuwe topic van. (en jij bent dan vrij om het wel (deels of alles) over te nemen)

Dat moet je zelf weten maar het lijkt mij een beetje een onzinige exercitie.


En ik maak er een nieuwe topic van. (en jij bent dan vrij om het wel (deels of alles) over te nemen)

Dat moet je zelf weten maar het lijkt mij een beetje een onzinige exercitie.

Het staat je natuurlijk vrij om dat te doen, Joop. Maar ik zou het ook niet aanraden. Het wordt er dan juist alleen maar onduidelijker van omdat er dan twéé topics zijn met/over feature requests.


Is het niet mogelijk een topic te laten overnemen? Als wjb geen tijd heeft maar joop2011 wel, dan geeft hem de rechten om startpost te wijzigen.


Is het niet mogelijk een topic te laten overnemen? Als wjb geen tijd heeft maar joop2011 wel, dan geeft hem de rechten om startpost te wijzigen.

Wie zegt dat ik geen tijd meer heb?


Is het niet mogelijk een topic te laten overnemen? Als wjb geen tijd heeft maar joop2011 wel, dan geeft hem de rechten om startpost te wijzigen.

Wie zegt dat ik geen tijd meer heb?

Dat kost te veel tijd.

 


Is het niet mogelijk een topic te laten overnemen? Als wjb geen tijd heeft maar joop2011 wel, dan geeft hem de rechten om startpost te wijzigen.

Wie zegt dat ik geen tijd meer heb?

Dat kost te veel tijd.

 

Dat zijn toch twee verschillende dingen. Dit topic is wat mij betreft prima zoals het is en het is behoorlijk up-to-date al zou ik wel willen dat er ook een reactie van KPN gaat komen op punten waarop we nog geen reactie hebben gezien. Het heeft mijns inziens echt geen zin om meer tijd in dit topic te steken dan dat er nu al ingestoken wordt.


Daarom schreef ik "Als...”, maar als je dit topic verder wil onderhouden, vind ik ook prima zo, je heb goed gedaan, jammer dat man binnen de topic niet specifiek naar reacties van KPN teams zoeken kan.


...jammer dat man binnen de topic niet specifiek naar reacties van KPN teams zoeken kan.

Dat is mijns inziens in dit geval ook niet echt noodzakelijk immers de reacties van KPN t.a.v. het al dan niet (gaan) realiseren van issues uit de lijst komen allemaal keurig in het groen gemarkeerde kader te staan. Je kunt met Google gelukkig wel binnen een topic zoeken.


...jammer dat man binnen de topic niet specifiek naar reacties van KPN teams zoeken kan.

Dat is mijns inziens in dit geval ook niet echt noodzakelijk immers de reacties van KPN t.a.v. het al dan niet (gaan) realiseren van issues uit de lijst komen allemaal keurig in het groen gemarkeerde kader te staan. Je kunt met Google gelukkig wel binnen een topic zoeken.

Maar je moet de naam van de KPN medewerker weten om met Google te zoeken. Hier reageerden meerdere KPN medewerkers, maar er waren enkele posts met lange afwerking van de gewenste features. 


TDN schreef:

maar er waren enkele posts met lange afwerking van de gewenste features. 

En die staan als het goed is ook allemaal in de uitgelichte reactie immers dat is het bericht waar de moderators van KPN in reageren t.a.v. de issues uit de lijst.


Reageer