Skip to main content

Ik heb de onderstaande feature requests voor KPN TV+

  1. ✅ HD+ zenders. ✅ (5 april 2023). Helaas is dit alleen bij live televisiekijken het geval. Bij uitgesteld kijken (terugkijken en opnames) worden de gewone HD streams gebruikt.
  2. ☑️ Gelijke beeld- en geluidskwaliteit bij terugkijken (begin gemist, opname), on demand (films/series) als bij live televisie. ☑️ In versie 1.115.6 van de TV+ app is Dolby geluid beschikbaar gemaakt bij terugkijken (begin gemist en opnames)
  3. ✅ Eigen zenderlijst (meerdere) waarbij alle functionaliteit (gids, zoeken, opnames, etc.) zich beperkt tot de zenders in de gekozen zenderlijst. Voor mij een absolute NoGo zolang deze functionaliteit er niet is. ✅ (16 januari 2024). De functionaliteit beperkt zich tot één zenderlijst (de favorieten). Bij opnames worden helaas de opnames voor niet favoriete zenders nog wel getoond.
  4. ☑️ Opstarten op het scherm/functie/app die actief was bij het afsluiten van de TV+ Box en het configureer maken van het scherm waarmee opgestart wordt. (Laatst actieve scherm, startscherm, gids, laatste live zender, apps, Netflix, ...) ☑️ 5 juli 2023: Gedeeltelijk geïmplementeerd. Het is nu mogelijk om of met het startscherm of met live televisie op te starten.
  5. In de gids tonen of er een opname van een programma gepland staat. Het icoontje dat er een nieuwe opname (gepland) is voor het programma wordt pas getoond nadat het scherm “Opgeslagen” een keer geopend is.
  6. ✅ Aanpasbaar startscherm waarbij tegelrijen gesorteerd kunnen worden maar ook onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Zo zou ik de tegelrijen "Top 20 films van Pathé Thuis" en "YouTube" willen verbergen.  ✅ (6 november 2023)
  7. Aanpasbaar menu waarbij menuopties onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Zo zou ik de menuopties "Nu op TV" en "Sport" willen verbergen.
  8. Beperken aantal kliks om bepaalde functionaliteit te starten. Zo heb ik bijvoorbeeld acht kliks nodig om van live televisie kijken naar het overzicht van opnames te gaan terwijl dat op de "oude" TV ontvangers met drie kliks gebeurd was. Om dan nog maar te zwijgen over het aantal kliks dat nodig is om in die tegelrijen met opnames de juiste te selecteren.
  9. ❌ Verticale gids. (Klik) En deze met de OK knop kunnen openen vanuit (live) televisie kijken. (Klik) 15 juli 2024: Het tweede gedeelte zal er niet gaan komen immers de OK knop vanuit (live) televisie kijken opent vanaf versie 1.157.3 van de TV+ launcher de mini gids. (Klik❌ (10 september 2024)
  10. ✅ Herinneringen (Klik✅ (21 september 2023)
  11. ❌ P- en P+ toepassen bij 'Nu op TV' en 'Opgeslagen'. (Klik❌ (10 september 2024)
  12. Optie voor lijstweergave ipv alleen miniatuurweergave bij 'Nu op TV' en bij 'Opgeslagen'. (Klik10 september 2024: Wordt niet ingevoerd voor “Nu op TV”.

  13. Optie 'Stereo only' kanalen verminderen met -4, -8 dB. (Klik)

  14. ✅ Optie screensaver radio aan/uit. (Klik✅ (12 juni 2023)

  15. ✅ Minigids zodat je zonder openen van de gewone gids het voorgaande programma kunt terugkijken. (Klik✅ (23 april 2024)

  16. Leesbaarheid tijdbalk verbeteren. (Klik)

  17. ✅ Opname icoontje in de gids niet na maar voor de titel plaatsen. (Klik✅ (30 mei 2023)

  18. ☑️ In kunnen stellen of en zo ja, hoe lang de informatiebalk getoond moet worden bij schakelen naar een andere zender (zappen) maar ook bij het terugkijken van een opname of na het pauzeren van een uitzending.. ☑️ De duur dat de informatiebalk getoond wordt is instelbaar gemaakt in versie 1.160.2 van de TV+ launcher. (Klik) helaas wordt hij nog wel getoond bij het zappen.

  19. Ondertiteling/teletekst bij meerdere zenders inclusief mogelijkheid om in de gesproken taal te ondertitelen. (Klik)

  20. Ondersteuning dynamic frame rates.

  21. ✅ Geluid van live uitzending door laten lopen als gids geopend wordt. (Klik✅ (13 december 2023)

  22. ✅ Knop om direct naar de lopende TV uitzending te springen. (Klik) ✅ (25 januari 2024)

  23. Ondertiteling conform de instellingen. (Klik) Dit issue wordt vanaf nu (26 jul 2023) als bug gezien en is derhalve opgenomen in de bekende bevindingen.

  24. ✅ Eigen volgorde van favoriete apps kunnen instellen. (Klik✅ (21 september 2023)

  25. Afstandsbediening via HDMI CEC (Klik)

  26. Geluidsvertraging voor hdmi en s/pdif afzonderlijk in kunnen stellen (Klik)

  27. ✅ Kunnen verwijderen van serieopnames als er geen toekomstige uitzendingen meer zijn. (Klik✅ (23 augustus 2023)

  28. ✅ Kunnen instellen of rechtsboven de gids de lopende uitzending getoond wordt of een beeld van de geselecteerde uitzending. (Klik✅ (7 september 2023)

  29. ❌ Full-screen gids. (Klik❌ (9 mei 2023)

  30. Mogelijkheid om de kleur van de tijdbalk in de gids aan te kunnen passen, dit felle groen doet pijn aan mijn ogen.

  31. ✅ Vereenvoudigen in één keer verwijderen van meerdere opnames. (Klik) ✅ Is mogelijk met de gele knop. (14 mei 2023)

  32. Aanmelden TV+ Box bij Logitech t.b.v. bediening via Harmony afstandsbediening en Hub. (Klik)

  33. ❌ Prullenbak bij verwijderen van opnames (Klik❌ (14 mei 2023)

  34. Altijd een “Let op” popup als je het uitgesteld kijken gaat verlaten. (Klik)

  35. ❌ Voorkomen dat teruggevallen wordt op unicasts na pauzeren van live uitzending door gebruik cache/buffer van bijvoorbeeld maximaal 2 à 3 GB of zelfs wat aan geheugen beschikbaar is. Met 3GB kan een kleine 30 minuten van de zenders 1 t/m 10 in de beste kwaliteit gecached worden.  ❌ (31 mei 2023) KPN beweert dat dit niet uitvoerbaar is maar ik zou niet weten waarom niet.

  36. ✅ "Online" gebruiksaanwijzing. ✅ (13 juni 2023)

  37. Gehele beschrijving van de uitzending kunnen lezen. (Klik)

  38. Apart kunnen instellen van het geluid voor S/PDIF en HDMI. Bijvoorbeeld Dolby voor HDMI en Stereo voor S/PDIF. Hierdoor kunnen mensen met een gehoor-ondersteunend apparaat deze op de S/PDIF aansluiting aansluiten terwijl de overige kijkers gewoon van Dolby kunnen blijven genieten via HDMI.

  39. ✅ HDR op automatisch kunnen instellen. (Klik✅ (7 december 2023)

  40. Grootte van het lettertype kunnen instellen, deze is op sommige punten erg klein. (Klik❌ (19 oktober 2023)

  41. ❌ Uit kunnen zetten van de rode led in stand-by. (Klik❌ (31 mei 2023)

  42. Sortering opnames aan kunnen passen. (Klik) en (Klik)

  43. Beschikbaarheid einddatum tonen bij on-demand. (Klik)

  44. Geluidsniveau bij maximaal volume hoger (en lager) in kunnen stellen. (Klik)

  45. ❌ Bij sluiten van een app terug kunnen keren naar het scherm dat actief was bij het starten van de app. (Klik❌ (26 juli 2023)

  46. Uitleg in beeld over functies kleurtoetsen afstandsbediening. (Klik)

  47. ☑️ KPN+ box op stand-by na stroomuitval. (Klik) ☑️ De TV+ Box gaat na een update weer in stand-by. (9 oktober 2023) Helaas blijft hij na een stroomuitval nog altijd aan staan.
  48. Afleveringen die tot een serie behoren altijd als serie in de opnamelijst tonen ookal zijn ze als individuele uitzendingen opgenomen. (Klik)
  49. Lijst met favoriete films/series uit on-demand kunnen beheren. (Klik)
  50. Optimalisatie van de bediening van de TV+ Box m.b.v. een muis. (Klik)
  51. In de gids tonen of uitzendingen in de toekomst zonder opnemen een week teruggekeken kunnen worden. (Klik)
  52. Tonen van gerelateerde uitzendingen bij terugkijken uit de gids. (Klik)
  53. ❌ Kunnen instellen dat opname behouden moet blijven als opslag vol raakt. (Klik) ❌ (26 maart 2024)
  54. Tonen datum van een opname. (Klik)
  55. Tonen kanaalnummer in (mini)gids, bij “Nu op TV” en/of in het infoblok. (Klik en Klik)
  56. Met P+ en P- cyclisch kunnen bladeren in de gids. (Klik)
  57. Televisiezenders en radiozenders in aparte gidsen kunnen tonen. (Klik❔Waarschijnlijk gaat dit niet gebeuren. (2 augustus 2024)
  58. Met de home toets naar de laatst actieve functie binnen het startscherm. (Klik)
  59. ❌ Hernoemen van de toets "radio" in "TV/radio" en deze gebruiken om te switchen tussen televisie (gids/zender) en radio (gids/zender). ❌ (2 augustus 2024) Er is nu wel een Comfort+ afstandsbediening en die heeft wel een radio toets en een TV toets waarmee je eenvoudig kunt switchen tussen de laatst beluisterde radio zender en de laatst gekeken TV zender. 
  60. Uitbreiden van EPG informatie. (Klik)
  61. Menu items benaderbaar maken met spraak. (Klik)
  62. ❌ Instelbaar maken of ondertiteling in één of in meerdere kleuren getoond wordt. (Klik❌ (17 oktober 2023)
  63. ❌ Screensaver inschakelen als live televisie (of uitgesteld kijken) langere tijd gepauzeerd wordt. (Klik❌ (23 november 2023)
  64. ❌ OTT diensten onzichtbaar kunnen maken en ervoor zorgen dat er ook geen titels van die OTT diensten zichtbaar worden bij zoeken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Pathé Thuis. ❌ (23 november 2023)
  65. In kunnen stellen dat de TV+ Box onzichtbaar moet zijn voor nieuwe bluetooth koppelingsverzoeken. (Klik)
  66. Een overzicht op het startscherm met de laatst bekeken films, of series, als deze nog niet voltooid zijn zodat deze eenvoudig verder gekeken kunnen worden. (Klik)
  67. Aanbevelingen (top picks) van alle on-demand diensten op startscherm. (Klik)
  68. ✅ Bij verwijderen van een opname uit een serie automatisch de dichtstbijzijnde aflevering uit de serie selecteren i.p.v. de nieuwste. (Klik✅ (31 juli 2024)
  69. Tonen release notes na update. (Klik)
  70. ❌ Per kanaal kunnen instellen of Dolby danwel stereo geluid gebruikt moet worden. (Klik) ❌ (27 september 2024)
  71. Ondersteuning van alle toetsen van de afstandsbediening via de Android TV API maar ook toetsen die niet op de KPN afstandbediening zitten maar wel handig zijn zoals bijvoorbeeld de Apps toets en de TV toets. (Klik)
  72. ❌ De knoppen TV en bron laten werken in het geval dat het volume op de TV+ Box zelf geregeld wordt. (Klik) ❌ (8 februari 2024)
  73. Cyclisch scrollen door een tegelrij op het startscherm. (Klik)
  74. Bingewatchen van opgenomen series. Dat de volgende opgenomen aflevering automatisch begint als je de huidige klaar hebt. (Klik)
  75. Als je tijdens terugkijken van een uitzending terugkeert naar de gids dan zou de gids op de uitzending moeten blijven staan die je aan het terugkijken was i.p.v. naar “Nu” te springen. (Klik)
  76. ✅ Na het kijken van een opname en terugkeren naar het scherm "Opgeslagen" de laatst gekeken opname selecteren. (Klik✅ (31 juli 2024)
  77. ❌ Eco-mode pas activeren nadat de TV ontvanger een kwartier standby gestaan heeft. (Klik❌ (31 juli 2024)
  78. ❌ Eigen volgorde van zenders in de gids (Klik). ❌ (31 juli 2024)
  79. ☑️ Mogelijkheid om een tweede afstandsbediening aan de TV+ Box te koppelen. (Klik) ☑️ Met de Comfort+ afstandsbediening is het mogelijk om een tweede afstandsbediening. Twee dezelfde afstandsbedieningen koppelen gaat niet mogelijk worden.
  80. ❔ Mogelijkheid om kinderfilms/series niet te tonen zodat mensen zonder (kleine) kinderen een overzichtelijkere weergave hebben van bijvoorbeeld "Series voor jou".❔ (31 juli 2024)
  81. In de tijdbalk aangeven hoever men zich van het "live-punt" bevindt bij het terugkijken (uit de gids of een opname) van uitzendingen die nog live gaande zijn. (Klik)
  82. ❔ Eenvoudig kunnen activeren van bluetooth oortjes, koptelefoon of speaker. (Klik❔ Gaat waarschijnlijk niet gebeuren. (12 augustus 2024)
  83. ❌ Instelbaar maken van de snelheid van spoelen bij gebruik van de voor- en achteruitknop van de ring. (Klik❌ (10 september 2024)
  84. ❌ Instelbaar maken van de tijdsduur voor auto-repeat en long-press van toetsen. (Klik❌ (10 september 2024)
  85. Geen apps voorinstalleren als er een Google account ingesteld is zodat de gebruiker zelf kan bepalen welke apps hij wel of niet wil installeren. (Klik)
  86. Achtergrondkleur aan kunnen passen. (Klik10 september 2024: Wordt samengevoegd met punt 30.

Voel je vrij deze lijst met feature requests aan te vullen.

Let op, dit topic gaat over feature requests, niet over bug reports.

TDN schreef:

maar er waren enkele posts met lange afwerking van de gewenste features. 

En die staan als het goed is ook allemaal in de uitgelichte reactie immers dat is het bericht waar de moderators van KPN in reageren t.a.v. de issues uit de lijst.

Klopt. Elke keer als ik, soms een van mijn collega's, hier een bericht in dit topic plaats met updates werk ik óók het uitgelichte antwoord bij. Juist zodat mensen niet dit hele topic hoeven door te spitten 🙂

 

Dit topic is wat mij betreft prima zoals het is en het is behoorlijk up-to-date al zou ik wel willen dat er ook een reactie van KPN gaat komen op punten waarop we nog geen reactie hebben gezien. 

Waar mogelijk komt dat ook.


Erik van KPN schreef:

Punt 3 ga ik ook navragen. Ik vermoed dat het inderdaad is vanuit de reden die wjb al noemt. 

Dat de uitzending bij terugkeren naar het live moment unicast bleef was blijkbaar zelfs een bug die in versie 1.157.3 van de TV+ launcher verholpen is.


Zie hier voor een gesorteerde lijst.

 

Wat mij dan opvalt is, dat het aantal nog lopende punten best meevalt.

Voor iemand die hier pas is, is het anders behoorlijk schrikken.

 

Ja ik weet dat ik commentaar gaat krijgen.

Maar dat vind ik best.

 

Als ik geluk heb, krijg ik behalve negatief commentaar ook likes en complimenten.😉😉


Wat mij dan opvalt is, dat het aantal nog lopende punten best meevalt.

Wow, er zijn 16 van de 80 punten verholpen, de rest (64) staat nog open of is afgewezen.

Dan heb ik toch een heel ander beeld dan jij, ik vind het helemaal niet meevallen.

Een aantal, voor ons, zwaarwegende punten om (nog) niet voor de TV+ Box te kiezen staan nog altijd open. Zo is de lagere beeldkwaliteit van de opnames van de Nederlandse publieke en commerciële omroepen voor mij een absolute NoGo en is het feit dat de TV+ Box niet volledig met mijn Android telefoon aan te sturen is een enorm gemis. Hierdoor kunen wij vanuit het eetgedeelte in onze woonkamer de radio niet aan- of uitzetten en dat is iets wat dagelijks gebeurt.

Daarnaast zijn er voor ons nog een reeks aan functionele ergernissen die eerst verholpen moeten worden.


Hartelijk dank voor je reactie @wjb 

Inderdaad, ik zie het geheel anders.

En dat moet kunnen, meningen mogen bij iedereen verschillen.

 

Voor ons is het volgende het belangrijks:

Opnames in de beste beeldkwaliteit.

En bij HDR automatisch van Dolby Vision naar HDR10. (i.v.m. sport op tv UHD of 4K en Prime Video) (daarom nu op HDR prioriteit staan).

 

Muziek doen via via een losse WIFI box van JBL.

Zowel radio als Spotify.

 

Wensen verschillen natuurlijk bij iedereen. (gelukkig, anders wordt het saai (toch?).

 

Ik zie 25 openstaande punten voor wensen.

En 1 voor een update.

8 punten waar KPN mee bezig is.

Overige punten, ik heb het idee dat die vervallen of niet worden uitgevoerd.

(Zie hier voor de gesorteerde lijst)

 


Ik zie 25 openstaande punten voor wensen.

Ik zie 64 openstaande punten (wensen) immers 80 - 16 = 64. Van 9 van die 64 openstaande punten (wensen) heeft KPN aangegeven ze niet uit te gaan voeren.


Het wordt er allemaal voor gebruikers en toekomstige gebruikers van TV+ niet echt overzichtelijker op met twee varianten van een wensenlijst die eigenlijk gewoon gelijk zijn (een bronlijst).

Kan iemand mij het nut van die tweede lijst uitleggen? Is dit om het lezers makkelijker te maken? Is het persoonlijke scoringsdrift? Is er onvrede over hoe deze eerste wensenlijst wordt beheerd? Of is het om KPN het belang van sneller ontwikkelen te laten inzien? Heeft iemand een zinnig antwoord op deze vraag. 


Welke vind jij het handigste, als je het bekijkt van iemand die er weinig van af weet?


Persoonlijk denk ik dat de bron van de lijst het belangrijkste is. En omdat de tweede lijst de eerste lijst als bron heeft lijkt mij die tweede lijst persoonlijk overbodig. Zorgt alleen voor verwarring.

Misschien een idee om deze lijst aan te houden, Gewoon met de huidige nummers en punten. Maar dan met kleuren van de woorden aangeven over welke categorie de vraag gaat. Bijvoorbeeld blauw voor video en groen voor geluid. En ga zo verder.


Ik wil iedereen vragen om hier on topic te blijven en dat zijn de punten op de lijst en niet welke lijst beter is over linken naar andere topics. Daar wordt alles nog onoverzichtelijker van. Voel je vooral vrij om daar het gesprek verder te voeren, wij willen het hier over de punten op de lijst blijven hebben en zal dan andere bericht hier verwijderen zodat het leesbaas blijft. 


@Alex van KPN

Uiteraard ben ik het met je eens.

Maar persoonlijk vind ik deze lijst zeer onduidelijk en onoverzichtelijk.

Mijn voorstel, wat ik al eerder deed, is om deze lijst overzichtelijker te maken.

 

P.S.

Ik stel het niet op prijs om die andere te verwijderen, zolang deze niet 100% overzichtelijk is. 😣


Erik van KPN schreef:

Punt 3 ga ik ook navragen. Ik vermoed dat het inderdaad is vanuit de reden die wjb al noemt. 

Dat de uitzending bij terugkeren naar het live moment unicast bleef was blijkbaar zelfs een bug die in versie 1.157.3 van de TV+ launcher verholpen is.

 

Ik vind hierin nog geen antwoord of mijn inbreng/ verzoek (kunnen zien bij een opname aan de voortgangsbalk waar het ‘live’ punt zich bevindt) wel of niet wordt opgenomen in “de verzoekenlijst” 😉


@BoeMa, Zie punt 81.


Ik stel het niet op prijs om die andere te verwijderen, zolang deze niet 100% overzichtelijk is. 😣

Ik zal je geruststellen, deze lijst blijft zoals deze is, issues gesorteerd op binnenkomst (nummertje) en een rood kruisje of een groen vinkje als deze door KPN afgewezen of geïmplementeerd is met een link naar het bericht waar dat door KPN in vermeld wordt.

Dat is prima voor het doel en ook ik zou het fijn vinden als we gewoon weer onze focus op die issues richten.


@BoeMa, Zie punt 81.

Bedankt! En als ‘nieuweling’ vind ik de opzet van de lijst duidelijk genoeg zo 😉


Ik stel het niet op prijs om die andere te verwijderen, zolang deze niet 100% overzichtelijk is. 😣

Ik zal je geruststellen, deze lijst blijft zoals deze is, issues gesorteerd op binnenkomst (nummertje) en een rood kruisje of een groen vinkje als deze door KPN afgewezen of geïmplementeerd is.

Dat is prima voor het doel en ook ik zou het fijn vinden als we gewoon weer onze focus op die issues richten.

Doen ze er überhaupt nog wat mee?

krijg laatste tijd met de updates die er zij maar moet ik ermee fix eerst eens wat nuttigs uit deze lijst


MennoG78 schreef:

Doen ze er überhaupt nog wat mee?

Ik ben het met je eens dat er weinig voortgang lijkt te zijn.


We doen er zeker nog wat mee! Maar vanwege het EK, de Olympische Spelen en zomervakantie, kan het én wat langer duren voordat wij het doorgeven, én wat langer duren voordat we er vervolgens mee aan de slag kunnen. 


We doen er zeker nog wat mee! Maar vanwege het EK, de Olympische Spelen en zomervakantie, kan het én wat langer duren voordat wij het doorgeven, én wat langer duren voordat we er vervolgens mee aan de slag kunnen. 

Hoi Marcia voor EK was het al matig wat eruit kwam sinds de box eigenlijk uit de pilot ging heb ik het zelf als matig ervaren.

ik vind het meer Nice te have dingen wat er steeds uit komt maar dat er slecht gekeken wordt naar de concurrent hoe die hun boxen hebben die voor mij toch echt wel

voor lopen op KPN helaas.

we hebben keer mooie dag gehad in Amersfoort maar eerlijk gezegd is er daarna weinig groots meer gedaan.

 


Ik stel het niet op prijs om die andere te verwijderen, zolang deze niet 100% overzichtelijk is. 😣

Ik zal je geruststellen, deze lijst blijft zoals deze is, issues gesorteerd op binnenkomst (nummertje) en een rood kruisje of een groen vinkje als deze door KPN afgewezen of geïmplementeerd is met een link naar het bericht waar dat door KPN in vermeld wordt.

Dat is prima voor het doel en ook ik zou het fijn vinden als we gewoon weer onze focus op die issues richten.

 

Beste @wjb 

Hartelijk dank voor je reactie.


  • 68. Bij verwijderen van een opname uit een serie automatisch de dichtstbijzijnde aflevering uit de serie selecteren i.p.v. de nieuwste. Is op de planning gezet. 
    Dit is ingevoerd in de update naar 1.157.3
  1. Als je tijdens terugkijken van een uitzending terugkeert naar de gids dan zou de gids op de uitzending moeten blijven staan die je aan het terugkijken was i.p.v. naar “Nu” te springen
    • We hebben onlangs de onderliggende architectuur van de gids veranderd. Daarvoor was dit niet mogelijk, maar nu kan het waarschijnlijk wel. Gaan we uitzoeken. 
    • Dit punt triggerde me om ook na te vragen of dit voor Terugkijken vanuit zoekresultaten gedaan kan worden. Nu is het namelijk zo als je stopt met Terugkijken dan kom je wel terug in het zoekvenster, maar zijn je zoekresultaten weg. En moet je dus je zoekactie herhalen om het volgende programma te kunnen Terugkijken. Ook hier gaan ze naar kijken of dit kan. 
  2. Na het kijken van een opname en terugkeren naar het scherm "Opgeslagen" de laatst gekeken opname selecteren. 
  3. Eco-mode pas activeren nadat de TV ontvanger een kwartier standby gestaan heeft. 
    • Staat niet op de planning om dit voor de TV+ Box aan te passen.
  4. Eigen volgorde van zenders in de gids
    • Gaan we niet doen.
  5. Mogelijkheid om een tweede afstandsbediening aan de TV+ Box te koppelen. 
    • Het gaat niet mogelijk worden om een tweede dezelfde KPN afstandsbediening te koppelen aan de TV+ Box, dat is niet mogelijk. Wel werken we dus aan een nieuwe afstandsbediening. Als die er eenmaal is dan kan je wel die én de huidige koppelen.
  6. Mogelijkheid om kinderfilms/series niet te tonen zodat mensen zonder (kleine) kinderen een overzichtelijkere weergave hebben van bijvoorbeeld "Series voor jou".
    • Staat voor nu niet op de planning. We denken na over of we profielen kunnen/willen introduceren. Dit zou dan iets zijn wat daaronder valt. 
  7. In de tijdbalk aangeven hoever men zich van het "live-punt" bevindt bij het terugkijken (uit de gids of een opname) van uitzendingen die nog live gaande zijn. 
    • Dit is op de lijst gezet om uit te zoeken of dit kan en hoe dan.

 

(ik pas het gemarkeerde blok zo aan)

 

  • Bij het doorspoelen met « of »  blijft de menubalk onderin beeld staan. Zeer recent, een paar dagen geleden, kon je die nog weg krijgen door eenmaal op het bovenste pijltje te klikken ^. Nu kom je daardoor in de bovenste menu balk terecht en stop het doorspoelen. Is er een mogelijkheid om tijdens het doorspoelen die onderste balk weer weg te krijgen? Via een knop of desnoods na een instelbare tijd (1 tot …. seconden) 

Dit is niet iets wat we actief gaan aanpassen, of rekening mee houden in de ontwikkeling. Spoelen is iets dat je in principe kort doet, waarbij de infobalk dan in principe ook kort in beeld is. Wat we zien dat op dit moment werkt is de terugknop indrukken. Dan gaat de informatiebalk uit beeld. Het spoelen kun je dan stoppen door op de playknop te drukken om terug te gaan naar afspelen. Maar we kunnen niet garanderen dat dit ook zo blijft. Het zou kunnen dat deze functionaliteit ook weer verandert als we andere dingen aanpassen.

 

 

We doen er zeker nog wat mee! Maar vanwege het EK, de Olympische Spelen en zomervakantie, kan het én wat langer duren voordat wij het doorgeven, én wat langer duren voordat we er vervolgens mee aan de slag kunnen. 

Hoi Marcia voor EK was het al matig wat eruit kwam sinds de box eigenlijk uit de pilot ging heb ik het zelf als matig ervaren.

ik vind het meer Nice te have dingen wat er steeds uit komt maar dat er slecht gekeken wordt naar de concurrent hoe die hun boxen hebben die voor mij toch echt wel

voor lopen op KPN helaas.

we hebben keer mooie dag gehad in Amersfoort maar eerlijk gezegd is er daarna weinig groots meer gedaan.

 

Wat zou je dan voor grootse dingen willen? Het tv-ontvanger team is dagelijks bezig met de ontwikkeling van de ontvanger, dat is hun werk. En dat werk bestaat uit een lange lijst van dingen die ze willen doen. Die lijst heeft nieuwe functies/ontwikkelingen, updates, verbeteringen en bug fixes. En afhankelijk van verschillende factoren wordt binnen die lijst een prioritisering opgesteld en wordt er aan dingen gewerkt. Waarbij sommige dingen zo gedaan zijn, en sommige dingen veel tijd vergen. Dat hebben we ook al vaker aangegeven. Dan voelt het als klant misschien alsof er ondertussen niets gebeurd aan dingen als (bijvoorbeeld) dynamic frame rates, of een update naar een nieuwere androidversie. Maar dat is niet het geval. 


we hebben keer mooie dag gehad in Amersfoort maar eerlijk gezegd is er daarna weinig groots meer gedaan.

Wat zou je dan voor grootse dingen willen? 

De “grootse” dingen die ik zou willen zijn de volledige implementatie van punt 2 en de implementatie van de punten 30, 56, 57, 58 en 59.


2: Ik zal nog eens even weer checken hoe het staat met Dolby voor on demand. Daar zit wat technisch in de weg, hopelijk is dat snel opgelost.

56: Dit gaat over cyclisch bladeren in de gids, ik trek dit even iets breder. Ik merk dat ze rondom cyclisch bladeren wat meer zitten op de hand van de klanten die in dat geval per ongeluk te ver door zouden bladeren en dan weer terug moeten, dan op de hand van de klant die regelmatig van eindpunt naar eindpunt wil. Dat gezegd hebbende, deze staat wel ergens op de lijst, dus wellicht dat het toch nog eens wordt ingevoerd.

57: Aparte gidsen voor tv en radio. Vanuit mij, ik verwacht niet dat dit ooit gaat gebeuren. Ik heb dit vaker nagevraagd, en het wordt altijd een beetje naar het eind geschoven. Dus zelfs als dit op de lijst zou komen verwacht ik niet dat het hoog in de prioritering komt. 

58: Met home terug naar de laatst actieve functie op het hoofdscherm. Deze staat op de lijst, maar dan als een uitzoeken of dit kan. Ik heb daar nog geen verdere updates over gezien, dus ik verwacht dat hij nog niet aan de beurt is geweest. Dit is uiteindelijk ook meer een quality of life verandering dan echt iets groots. 

59: Radio knop op de AB inrichten als een radio/tv switch. Gaat niet gebeuren met de huidige afstandsbediening. Als er een vervangende afstandsbediening komt voor die (en dat voorzie ik niet in de nabije toekomst) dan kijken we opnieuw naar welke knoppen daar op komen. Wellicht dat er dan weer een tv-knop op zit, of inderdaad een radio/tv knop om te switchen.


we hebben keer mooie dag gehad in Amersfoort maar eerlijk gezegd is er daarna weinig groots meer gedaan.

Wat zou je dan voor grootse dingen willen? 

De “grootse” dingen die ik zou willen zijn de volledige implementatie van punt 2 en de implementatie van de punten 30, 56, 57, 58 en 59.

Wat dacht je van de overstap naar nieuwere android versie waar je ook veel andere punten oplost die nog open staan. omdat in deze android versie gewoon beperkingen zitten en niet meer van deze tijd is.

 

Werd toen in Amersfoort al gezegd we gaan snel over…

Jij heb het over dat er geen andere AB komt maar laatst stond er in een stukje dat er een nieuwe Afstandsbediening komt??

“Afstandsbediening

Beter gedrag bij voor- of achteruit spoelen bij lang indrukken van pijltje naar rechts of links. Je spoelt nu met een snelheid van 32x voor- of achteruit. Dit is met name voor de nieuwe afstandsbediening van belang. Daarover binnenkort meer!”


@Erik van KPN punt twee is ook zelfde beeldkwaliteit. Check je dit dan ook gelijk en niet alleen dolby. Want dit kan ik niet opmaken uit je reactie.


Reageer