Skip to main content

Feature requests KPN TV+ Box

• March 18, 2023
  • 997 reacties
  • 48925 keer bekeken

Toon eerste bericht

997 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 2, 2024

Allemaal mooi en aardig en goed bedoeld natuurlijk.

En voor experts, vooral mensen op dit forum, is dit natuurlijk heel erg mooi.

Meer dan 90 punten (wensen).

MAAR:

Ik vraag mij af wat de gemiddelde klant die de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) heeft wil?

Persoonlijk denk ik dat hij / zij het volgende willen:

Een goed en stabiel werkende KPN tv ontvanger die doet wat het belooft.

Persoonlijk heb ik maar een paar echte wensen:

1. Opgenomen programma's ook in de hoogst mogelijke kwaliteit.
  2. Terugkijken ook in de hoogst mogelijke kwaliteit.
  3. HDR, als hij op Dolby Vision als prioriteit staat, dat hij automatisch naar HDR10 gaat als dat nodig is (de 4K Smart TV doet dat ook automatisch)
  4. Meer zenders in de originele stream.
  5. Dat de DIW7022 stabiel en betrouwbaar blijft werken.
  6. Een AB die ook op een simpele manier te bedienen is (voor veel mensen een grote wens).

Ik weet dat velen het hier helemaal niet mee eens zijn en van mij mag dat.

Maar dit is puur persoonlijk.😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 5, 2024

Ook niet alle unicast streams zijn van een kwaliteit die je bij TV+ mag verwachten. Eurosport 2 is beduidend "schokkerig” en mijns inziens minder gedetailleerd dan unicast Eurosport 1 of NPO 1.

Kortom: goede en gelijke kwaliteit van de unicast streams mag ook wel. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 5, 2024

Persoonlijk heb ik maar een paar echte wensen:

1. Opgenomen programma's ook in de hoogst mogelijke kwaliteit.
  2. Terugkijken ook in de hoogst mogelijke kwaliteit.
  3. HDR, als hij op Dolby Vision als prioriteit staat, dat hij automatisch naar HDR10 gaat als dat nodig is (de 4K Smart TV doet dat ook automatisch)
  4. Meer zenders in de originele stream.
  5. Dat de DIW7022 stabiel en betrouwbaar blijft werken.
  6. Een AB die ook op een simpele manier te bedienen is (voor veel mensen een grote wens).

Ik weet dat velen het hier helemaal niet mee eens zijn en van mij mag dat.

Maar dit is puur persoonlijk.😉

punt 5 is het belangrijkst.

maar punt 6 hoor ik alleen maar positiefe punten over. iedereen wil juist de remote die er bij zit.. wel zou ik de standby stand van de remote eraf willen( 1maal drukken reageert hij eerst niet de tweede keer wel welke knop dn wordt ingedrukt.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 12, 2024

we hebben keer mooie dag gehad in Amersfoort maar eerlijk gezegd is er daarna weinig groots meer gedaan.

Wat zou je dan voor grootse dingen willen? 

De “grootse” dingen die ik zou willen zijn de volledige implementatie van punt 2 en de implementatie van de punten 30, 56, 57, 58 en 59.

Wat dacht je van de overstap naar nieuwere android versie waar je ook veel andere punten oplost die nog open staan. omdat in deze android versie gewoon beperkingen zitten en niet meer van deze tijd is.

En, zoals al meermalen gezegd, die kost tijd. Ik weet niet hoe ik dat duidelijker kan krijgen. Dat zijn nou eenmaal geen dingen die met een druk op een knop gedaan zijn. Zou jij dan liever hebben dat we in de tussentijd geen andere dingen oppakken om ook te verbeteren?

Werd toen in Amersfoort al gezegd we gaan snel over…

Dat hadden ze eigenlijk ook beter niet kunnen zeggen. ‘Snel’ is in software ontwikkeling ook al gauw een jaar. En als je je daar dagelijks mee bezig houdt, dan weet je dat en zit dat in je verwachting ingebouwd. Maar dat is niet voor iedereen zo. 

Jij heb het over dat er geen andere AB komt maar laatst stond er in een stukje dat er een nieuwe Afstandsbediening komt??

“Afstandsbediening

Beter gedrag bij voor- of achteruit spoelen bij lang indrukken van pijltje naar rechts of links. Je spoelt nu met een snelheid van 32x voor- of achteruit. Dit is met name voor de nieuwe afstandsbediening van belang. Daarover binnenkort meer!”

Twee verschillende dingen. De Comfort+ afstandsbediening voor TV+ is per vandaag beschikbaar. Dit is een aanvulling op de reguliere witte afstandsbediening. Je kunt deze los aanschaffen en gebruiken naast of in plaats van de witte. Daarover meer in dit artikel:

Dit zorgt er ook voor dat punt 79, het kunnen koppelen van een tweede afstandsbediening, nu mogelijk is. Het zal zo blijven dat het niet mogelijk is om 2 dezelfde afstandsbedieningen te koppelen (2 witte, of 2 Comfort+) maar je kunt dus wel 1 witte en 1 Comfort+ tegelijk gekoppeld en in gebruik hebben.

Maar waar ik aan refereerde met dit stukje

59: Radio knop op de AB inrichten als een radio/tv switch. Gaat niet gebeuren met de huidige afstandsbediening. Als er een vervangende afstandsbediening komt voor die (en dat voorzie ik niet in de nabije toekomst) dan kijken we opnieuw naar welke knoppen daar op komen. Wellicht dat er dan weer een tv-knop op zit, of inderdaad een radio/tv knop om te switchen.

is een vervanging voor de witte. Dus een nieuwe standaardafstandsbediening. Die zal er voorlopig niet komen. De witte is nog goed, en we hebben er voldoende van op voorraad om nog een aardige tijd vooruit te kunnen.

@Erik van KPN punt twee is ook zelfde beeldkwaliteit. Check je dit dan ook gelijk en niet alleen dolby. Want dit kan ik niet opmaken uit je reactie.

Nee, die check ik niet. Over zelfde beeldkwaliteit heb ik al vaker wat gezegd. We willen graag zoveel mogelijk zenders, zo vaak mogelijk, in zo hoog mogelijke kwaliteit doorgeven. Dat lukt niet altijd, en lukt soms nog niet altijd. Daar blijven we naar kijken, en aan werken, maar daar zijn op het moment geen specifieke dingen voor gepland waar wat over te vertellen valt. Qua beeldkwaliteit is het afwachten. Als er verbeteringen zijn nemen we die mee in product updates. 

Dolby bij de On Demand is daarin wat anders omdat hier wel specifiek het plan is om dat toe te voegen. Maar er zit een technisch beletsel in de weg. Heb nog geen verdere duidelijkheid daarover, helaas.

Nummer 82 had ik al een keer in de lijst opgenomen, deze staat onder de ‘waarschijnlijk niet’

xx. Lijst van eerder gekoppelde bluetooth apparaten om mee te verbinden. Leuk idee, maar heeft op dit moment geen prioriteit. Misschien in de toekomst.

'k zal deze omnummeren naar 82

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 12, 2024

@Erik van KPN ik denk dat je met de overstap naar een hogere Android versie (12) je meteen van meerdere verbeteringen ook af bent waar ze nu tegen aanlopen.

De verbeteringen die ze nu uit brengen zijn wat mij betreft een nice te have en geen must.

Door de aanpassing van android 12 zal je meteen ook veel meer verbeteringen kunnen realiseren van de lijst.

Ik zit bij me werkgever ook in het ontwerpen van Android applicaties en wat jij zegt is voor mij echt onzin dat er veel tijd voor nodig is er is juist meer tijd voor nodig om de huidige apps draaiende te houden op oude software omdat daar veel meer kwetsbaarheden in zitten.

Ik zou zeggen draai een Pilot met een groep naar Android 12 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 12, 2024

82 punten is erg veel en ik denk voor meer dan 90% van de gebruikers ook overbodig.

Pas de lijst aan naar:

1. belangrijke wensen, dus topprioriteit
  2. Kan belangrijk zijn, maar is geen topprioriteit
  3. Leuk om te hebben

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • August 12, 2024

Gelukkig zijn ze wel snel in het uitbrengen van de kpn tv apple tv app. Oh nee, ook niet 😂

Bij lancering van kpn tv+ is er (volgens mij) wel vermeld hd+ kanalen. Er is niet verteld dat de kanalen 1-10 bij terug kijken en opnames van mindere kwaliteit zijn t.o.v. de glaskanalen.

Eenmaal over gezet en dit ontdekt te hebben kan je niet terug naar het oude platform.

En nu krijg je nog steeds te horen dat er niets bekend is over punt 1, 2.

Zet dan de klanten weer terug naar het oude platform, die dit graag willen.

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • August 12, 2024

Pas de lijst aan naar:

1. belangrijke wensen, dus topprioriteit
  2. Kan belangrijk zijn, maar is geen topprioriteit
  3. Leuk om te hebben

Dat gaan we niet doen, de punten blijven gewoon op volgorde van melden staan en dat is prima.

TvG2016
Helper
  • August 12, 2024

Wat voor de één topprioriteit is dat is voor de ander helemaal niets of leuk om te hebben. En andersom kan ook. Of iets wat in het midden ligt.

Dus laat deze lijst gewoon hoe het is. Er is al veel tijd in gestoken. De ontwikkelaars bij KPN zijn ook gewend aan deze lijst. Het is alleen maaar onnodige vertraging nu alles om te gooien. Maar volgens mij is dit ook al door een moderator van KPN aangegeven. En dus een herhaling van zetten.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 12, 2024

@wjb en @TvG2016 zijn jullie 1 en dezelfde persoon?😊

Ik zie het anders, hopelijk hebben jullie hier respect voor.

En dit idee had ik nog niet eerder, wel een andere.😉

P.S.

Ik respecteert jullie mening uiteraard en begrijp hem ook volledig.

Verandering is vooruitgang.

Hetzelfde is stilstand. 

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • August 12, 2024

Nee, zeer zeker niet, wat een belediging voor @TvG2016. 😉

Het is prima dat jij dat anders ziet maar dit is niet jouw topic en ik ga echt geen waardeoordeel hangen aan de punten die door anderen ingebracht zijn. De enige objectieve volgorde is op volgorde van binnenkomst.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 12, 2024

Nee, zeer zeker niet.

Ik kreeg het idee namelijk, vandaar de vraag.

Het is prima dat jij dat anders ziet maar dit is niet jouw topic en ik ga echt geen waardeoordeel hangen aan de punten die door anderen ingebracht zijn. De enige objectieve volgorde is op volgorde van binnenkomst.

Wow, dat is hard.

Het was maar een ideetje.

En niet persoonlijk bedoelt hoor, echt niet. 

Verder prima.😉

TvG2016
Helper
  • August 12, 2024

Doe mij een lol en laat mij vooral niet hetzelfde persoon als @wjb zijn. 😀

Heel af en toe soms komen onze meningen met elkaar overeen.

En ik respecteer ieder zijn mening. En dus ook die van jou. Maar misschien moet je dan ook de mening eerder uitgesproken door anderen respecteren dat de lijst niet gaat veranderen. Ook niet als je het later nog eens aankaart. Ik denk dat WJB hierover duidelijk is.

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • August 12, 2024

Joop2011 schreef:

Wow, dat is hard.

Wat is daar nu toch "hard" aan?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 12, 2024

Maar misschien moet je dan ook de mening eerder uitgesproken door anderen respecteren dat de lijst niet gaat veranderen. Ook niet als je het later nog eens aankaart. Ik denk dat WJB hierover duidelijk is.

Ik respecteer dat echt wel.

Maak je daarover niet druk.😊😉

Maar soms een ideetje (deze was anders dan eerder) moet kunnen dacht ik.

Duidelijk nu. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 12, 2024

Joop2011 schreef:

Wow, dat is hard.

Wat is daar nu toch "hard" aan?

Als je dat zelf niet ziet, is het ook moeilijk om uit te leggen.

Hier laat het bij.

Ik vind het prima (heb er ook verder geen problemen mee), zoals ik boven al vermelde. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 12, 2024

Het lijkt me inderdaad verstandig om dit nu te laten rusten. Het is duidelijk dat deze lijst blijft zoals ‘ie is. Daarover blijven discussiëren voegt niets toe aan waar dit topic uiteindelijk voor dient: het bespreken van feature requests voor de TV+ Box. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 12, 2024

Daar doen ze dan niet aan KPN doet maar wat met volgorde wat ze uit brengen

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 13, 2024

Daar zal wel een reden voor zijn denk ik.😉

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 13, 2024

Daar zal wel een reden voor zijn denk ik.😉

Is ook niet erg natuurlijk en snap ook dat ze niet alles gaan doen.

sommige punten wil iemand en andere weer niet goed dat KPN hier zelf prio in trekt en grotendeels zelf bepaald hoe hun het willen hebben is hun box.

tuurlijk zijn altijd wel paar die handig zijn maar zijn ook punten die iemand wel nuttig vind en andere weer niet.

ben ook blij dat niet elke box dan zelfde is als je kijkt naar hoe was de oudW box en de nieuwe.

mee gaan met veranderingen.

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • August 15, 2024

De nieuwe Comfort+ afstandsbediening heeft geen aparte knoppen voor het voor- en achteruitspoelen en dus moet de ring gebruikt worden voor het voor- en achteruitspoelen. Dit gaat echter altijd met een snelheid van 32x versneld en dat is vaak te snel, met name als je even een klein stukje terug wilt. Kan deze snelheid instelbaar gemaakt worden of anders progressief gemaakt worden. Eerst 4x versneld, na een paar seconde 8x, na een paar seconde 16x en na een paar seconde 32x.)

Nog mooier zou het mijns inziens zijn als je de voor- / achteruitknop niet vast hoeft te houden bij het spoelen en dat de OK knop gebruikt moet worden om weer verder te kijken. Je zou altijd kunnen beginnen met 4x de snelheid en door nog een keer op de voor achteruitknop drukken zou dan geswitcht kunnen worden naar 8x, 16x, 32x etc.

Edit: De snelheid van spoelen blijkt al progressief te zijn echter alleen met de stapjes 32x en 64x. Als je de < of > knop langer ingedrukt houdt dan switch de snelheid van 32x naar 64x.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 15, 2024

...maar je kunt vast wel met de cijfertoetsen exact het aantal minuten/seconden dat je voor- of achteruit wilt spoelen instellen, @wjbHet hele idee van deze afstandsbediening is nou juist dat hij minder knoppen heeft.

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • August 15, 2024

...maar je kunt vast wel met de cijfertoetsen exact het aantal minuten/seconden dat je voor- of achteruit wilt spoelen instellen, @wjbHet hele idee van deze afstandsbediening is nou juist dat hij minder knoppen heeft.

Ik wil ook niet dat die afstandsbediening meer knoppen krijgt maar dat deze gebruiksvriendelijker wordt.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 15, 2024

...maar je kunt vast wel met de cijfertoetsen exact het aantal minuten/seconden dat je voor- of achteruit wilt spoelen instellen

Dat kan alleen als je aan het terugkijken bent (opname, of kijken vanaf het begin). Als je live kijkt, of als je tijdens live kijken iets teruggespoeld hebt en dus iets achterloopt met kijken, dan geeft indrukken van cijfers gewoon een andere zender. In ieder geval met de witte afstandsbediening.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 15, 2024

Waarom zou je dat willen bij live kijken? Maar inderdaad, dan heb je de < en >-toetsen nodig, @wjb.