Skip to main content

Feature requests KPN TV+ Box

• March 18, 2023
  • 997 reacties
  • 48921 keer bekeken

Toon eerste bericht

997 reacties

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • April 5, 2025

@Sebas14 waar jij Dolby schrijft bedoel je naar ik aanneem Dolby 5.1 niet Dolby Stereo?

Ik heb het inderdaad over Dolby 5.1.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 13, 2025

Volgens mij staat deze nog niet in de lijst:

Als ik een serie-opname heb ingepland, krijg ik deze terugkoppeling in beeld: ‘[naam serie] wordt opgenomen'.

Bij de gewone tv-ontvangers kreeg ik dan de melding dat dat seizoen wordt opgenomen. Dit is ooit op mijn verzoek geïmplementeerd. Kan dit ook bij TV+ gerealiseerd worden? Zou fijn zijn.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 14, 2025

Neem ik mee, Katana. We willen nog wat dingen verbeteren rondom opnames, ik vermoed dat dit wel in dat straatje past.

• Topper
  • April 25, 2025

Ik gebruik de TV+ app op mijn Android tablet om tv te kijken. Om van zender te wisselen heb ik gemerkt dat je zowel naar links als rechts op het scherm kunt swipen om resp. naar de vorige en volgende zender te gaan. Dat is wel heel makkelijk en logisch. Hij gebruikt daarbij echter niet mijn Favorieten zender lijst maar de algemene zender lijst met alle beschikbare zenders. En dat is helemaal niet logisch.

Zou je het swipen ook op de Favorieten lijst kunnen laten werken.

Ben

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 25, 2025

Hoi ​@BenGf 

Dit topic gaat over de TV+ BOX (DIW7022). Plaats je verzoek bijvoorbeeld bij (de laatste) product update voor de mobiele app.

• Topper
  • April 26, 2025

Bedankt, gedaan

• Topper
  • May 5, 2025

Wat ik volgens mij nog mis in de lijst:
 - HDR Prioriteit werkt niet. Dit is gewoon een selectie voor of HDR of Dolby Vision, geen prioriteits keuze.
    -- Ik heb deze nu op Dolby Vision staan voor HBO MAX & Disney+, maar Prime gebruikt bijv. HDR10+. En ook het EK was op deze instelling niet aan te gluren.
    -- Ook zit de instelling nog eens diep in het menu verborgen. Als dit oplossen op zich zal laten wachten, zou het fijn zijn als deze instelling makkelijk bereikbaar gemaakt kon worden.

- Menu door pijltje omhoog gaat altijd standaard naar de gids. Logischer zou het laatst gebruikte menu item zijn. Bijv. Nu op TV.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • May 5, 2025

HDR werkt helemaal niet bij mij zelfs. Ik mis ook nog de optie om de uitvoer (YCbCrxxx) te kunnen bewerken. Op mijn Apple TV haal ik op andere uitvoerstandaarden veel mooier beeld. HDR op mijn Apple TV is daarnaast ook 100x mooier dan op de TV+ box. Hier wordt op de TV+ box HDR content helemaal niet herkend door mijn tv terwijl de instellingen HDR Automatisch aangeeft.

• Topper
  • May 7, 2025

Nog een feature request.

Ik heb meerdere bronnen aan mijn TV hangen, graag zou ik willen kunnen instellen dat:
 - De TV+ STB uitzetten de TV niet uitzet
 - De TV uitzetten wel resulteert in het uitzetten van de STB

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

Ik heb meerdere bronnen aan mijn TV hangen,

Dito hier ​@k-lot 

graag zou ik willen kunnen instellen dat:

Dat kan toch?

HDMI CEC: AAN
Automatisch starten: AAN
Automatisch stand-by: UIT
Taal selectie: UIT.

Dat kan dan niet als je bovenstaande wel wilt. Maar de twee knopjes voor stand-by zitten naast elkaar op de kpn afstandsbediening. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

Zie bovenstaande ☝ ​@k-lot 

Als je onder Automatisch stand-by AAN zet dan laat je je TV+ toch gewoon aan tijdens gebruik andere bron. (?). 

Als je dán de tv uitzet gaat de box ook uit.

Zo heb ik het een tijdje ook gebruikt. Maar was erg onhandig bij radio luisteren via versterker met tv uit. Want die kan dan niet uit zonder dat de box uit gaat en is.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 7, 2025

Dat kan dan niet als je bovenstaande wel wilt. Maar de twee knopjes voor stand-by zitten naast elkaar op de kpn afstandsbediening. 

Dit kan wel heb ik ook met mijn TV heb daar de HDMI Cec ook ingesteld dat hij als ik tv uitzet de rest uitzet

• Topper
  • May 7, 2025

Ik heb meerdere bronnen aan mijn TV hangen,

Dito hier ​@k-lot 

graag zou ik willen kunnen instellen dat:

Dat kan toch?

HDMI CEC: AAN
Automatisch starten: AAN
Automatisch stand-by: UIT
Taal selectie: UIT.

Het automatisch starten veranderd ook gelijk de input naar de STB, dus dat is onhandig als dat niet de bron is die men wil kijken.

Als je inderdaad bedenkt dat die nog aan staat, maar daarnaast wil ik die afstandsbediening helemaal niet hoeven pakken als ik de STB niet gebruik. Met die afstandsbediening is de rest namelijk niet te bedienen.

Voor bovenstaande punten ging het mij juist om de combinatie van beiden. Beiden onafhankelijk is uiteraard prima te doen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

Het automatisch starten veranderd ook gelijk de input naar de STB, dus dat is onhandig als dat niet de bron is die men wil kijken.

Maar dan zet je de box toch ook niet aan als je daar niet naar wilt kijken??? ​@k-lot .😏

… Ik kán alles bedienen met de afstandsbediening van Samsung. Als ik dat wil. Via HDMI CEC. Zonder dat dat leidt tot ongewenste bronnen ofzo.

• Topper
  • May 8, 2025

Maar dan zet je de box toch ook niet aan als je daar niet naar wilt kijken??? ​@k-lot .😏

… Ik kán alles bediening met de afstandsbediening van Samsung. Als ik dat wil. Via HDMI CEC. Zonder dat dat leidt tot ongewenste bronnen ofzo.

Ik ben je even kwijt ben ik bang. Hierboven gaf je nog aan “de twee knopjes voor stand-by zitten naast elkaar op de kpn afstandsbediening.”.  Waarop ik aangaf die niet te gebruiken. Jij dus ook niet blijkbaar? Dan snap ik die suggestie niet helemaal.

Ook gaf je aan “Automatisch starten” aan te hebben staan, maar bij jou zorgt dat er dan niet voor dat de invoer ook naar de STB schakelt op het moment dat deze aangaat?

Ik ben nog steed in de veronderstelling dat de combinatie zoals ik hierboven aangaf te willen hebben niet geconfigureerd kan worden. Maar als dat jou wel gelukt is hoor ik graag hoe je dit voor elkaar hebt gekregen met je TV+ (en Samsung TV?) instellingen. Met mijn Philips TV lukte mij dit niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2025

Ik zeg “ik kán...”.

Ik ben je even kwijt ben ik bang. Hierboven gaf je nog aan “de twee knopjes voor stand-by zitten naast elkaar op de kpn afstandsbediening.”.  Waarop ik aangaf die niet te gebruiken. Jij dus ook niet blijkbaar? Dan snap ik die suggestie niet helemaal.

Als ik de ontvanger gebruik gebruik ik alléén de witte kpn afstandsbediening.

Als ik een app in de tv gebruik, of NPO via DVB-T2, of een van de 50 kanalen van Samsung TV PLUS, dan gebruik ik de Samsung afstandsbediening.

Maar ben ik de kpn afstandsbediening even kwijt, dan kán ik de box ook volledig bedienen met de Samsung afstandsbediening. Terwijl ik op speurtocht ga naar de kpn afstandsbediening. Gebeurt ca. 1 x per jaar. 

Maar nooit meer dan één afstandsbediening tegelijk nodig. Eentje voor functies via tv; andere voor gebruik via kpn ontvanger. Beide abs bronkeuze en volume van tv; handig.

Voor de versterker gebruik ik dan wel nog een (aparte) afstandsbediening. Dat deed ik eerst ook met een multi functionele, maar één afstandsbediening voor alles altijd vond ik juist lastig / ingewikkeld.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Wat ik volgens mij nog mis in de lijst:
 - HDR Prioriteit werkt niet. Dit is gewoon een selectie voor of HDR of Dolby Vision, geen prioriteits keuze.
    -- Ik heb deze nu op Dolby Vision staan voor HBO MAX & Disney+, maar Prime gebruikt bijv. HDR10+. En ook het EK was op deze instelling niet aan te gluren.
    -- Ook zit de instelling nog eens diep in het menu verborgen. Als dit oplossen op zich zal laten wachten, zou het fijn zijn als deze instelling makkelijk bereikbaar gemaakt kon worden.

Hier loopt een ticket voor, ​@k-lot. Wat we zien is dat de instelling zich gedraagt als een vaste keuze, en dat is niet altijd ideaal. Dit zal waarschijnlijk pas permanent opgelost zijn als we de TV+ Box naar een hogere Androidversie brengen. En daarvoor is nog geen datum bekend. Ik zal meenemen of dan in de tussentijd die instelling om te switchen op een makkelijker bereikbare plek kan komen.

- Menu door pijltje omhoog gaat altijd standaard naar de gids. Logischer zou het laatst gebruikte menu item zijn. Bijv. Nu op TV.

Dit is een bewuste, tijdens live tv kijken. Als je op een van de schermen bent, en je gaat omhoog, dan kom je op het item terecht waar je bent. Dus, vanuit Apps kom je op Apps, vanuit startscherm op Start, vanuit Films op Films, etc. Tijdens tv kijken kom je terecht op de gids omdat dit in de meeste gevallen de door de klant gewenste optie is.

Ik heb meerdere bronnen aan mijn TV hangen, graag zou ik willen kunnen instellen dat:

Ik heb hier even een afbeelding van de HDMI CEC instellingen. Jouw tweede punt krijg je door HDMI CEC te activeren, en Automatisch stand-by aan te zeten. 

Voor jouw eerste punt is niet een specifieke optie. Maar als jij een van je andere apparaten wilt gebruiken, dan kun je met de afstandsbediening van je tv de tv starten, en daarna je andere apparaat aanzetten. Dan zou de TV+ Box in de basis uit moeten blijven. Als dat in de praktijk niet zo is, experimenteer dan eens met de optie Automatisch starten uitgevinkt. Dat zou er dan voor moeten zorgen dat de TV+ Box niet aangaat, en in ieder geval dat de TV+ Box de bron niet kan aanpassen.

Kijk eventueel ook of je andere apparaten ook HDMI CEC instellingen hebben die je kunt aanpassen. 

• Topper
  • May 12, 2025

Dankjewel voor de terugkoppeling en meenemen van sommige suggesties. Wat betreft CEC, hier heb ik eindeloos mee gespeeld, zowel de TV+ box als de TV instellingen. Helaas is het dus niet gelukt om de genoemde (/gewenste) combinatie te krijgen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 12, 2025

Deze stel je in KPN ontvanger instelling, CEC, Auto Standby → UIT

Deze stel je in jouw TV instelling, afhankelijk van jouw merk, maar meestaal ook bij CEC, Auto Standby → AAN

Ook gaf je aan “Automatisch starten” aan te hebben staan, maar bij jou zorgt dat er dan niet voor dat de invoer ook naar de STB schakelt op het moment dat deze aangaat?

Ook deze stel je aan in jouw TV-instelling (niet alle merken ondersteunen deze optie)

Starten → Laatste invoer

• Topper
  • May 12, 2025

Helaas, resulteert dat bij niet in het gewenste gedrag, maar dankjewel voor het meedenken.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 12, 2025

Helaas, resulteert dat bij niet in het gewenste gedrag, maar dankjewel voor het meedenken.

Kijk een voorbeeld voor automatisch selecteren van de juiste ingang

Autostart met HDMI 3

Als bij de HDMI 3 de KPN ontvanger aangesloten is en CEC Auto Start van de TV aan is, wordt ook de KPN ontvanger automatisch opgestart.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Paar terugkoppelingen voor jullie weer (gemarkeerde antwoord is bijgewerkt):

67. Aanbevelingen (top picks) van alle on-demand diensten op startscherm. 
Gaan we niet doen. Je kunt de tegelrijen van de verschillende streamingsdiensten al zelf een plek toewijzen op je startscherm, en zo alles bij elkaar hebben staan. Om dan nóg een rij toe te voegen waar hetzelfde in zit, maar dan allemaal door elkaar heeft geen toegevoegde waarde.

54. Verloopdatum bij opnames.
Gaan we oppakken, maar is nog niet bekend wanneer dit dan zou komen.

60. Uitbreiden van de informatie in de gids, dingen als acteursnamen enzo.
Hiervan gaven we eerder aan: Dit is iets dat dan in de gids toegevoegd moet worden. De gids krijgen we van een leverancier, waarna we dat op ons platform kunnen weergeven. We zijn op het moment bezig met een migratie naar een andere leverancier. Als dat voltooid is, dan gaan we kijken wat en hoe we verder dingen rondom gidsinformatie kunnen aanpassen en verbeteren. 

Nu kan ik daaraan toevoegen: De migratie naar de andere leverancier is voltooid. We gaan eraan werken dat de aanvullende informatie dan ook daadwerkelijk getoond wordt. Het is nog niet bekend wanneer dit dan actief gaat zijn.

81 In de tijdbalk aangeven hoever men zich van het "live-punt" bevindt bij het terugkijken (uit de gids of een opname) van uitzendingen die nog live gaande zijn.
Hier is naar gekeken en dit blijkt lastiger dan gedacht, we hebben nu geen plannen om dit dan ook te wijzigen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 21, 2025

54. Verloopdatum bij opnames.
Gaan we oppakken, maar is nog niet bekend wanneer dit dan zou komen

Huh. Dat is gewoon de opname datum (die erbij staat) + 1 jaar.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Is minder vanzelfsprekend dan je zou denken, Peter.

Het gaat erom dat je in je opname overzicht niet duidelijk kunt zien welke opnames gaan verlopen. Je kunt inderdaad bij een enkele opname wel de opnamedatum zien, en dan een jaar erbij optellen. Maar voor serie opnames is dit niet het geval. Daar moet je het mapje openen om de data te zien. En je kunt ook niet uitgaan van de plek van het mapje op het scherm. Want bij een nieuwe aflevering, gaat het mapje omhoog. Dus je kunt ook niet zeggen dat het onderste mapje ook per definitie de oudste opnames bevat. 

Forum|alt.badge.img+3

60. Uitbreiden van de informatie in de gids, dingen als acteursnamen enzo.
Hiervan gaven we eerder aan: Dit is iets dat dan in de gids toegevoegd moet worden. De gids krijgen we van een leverancier, waarna we dat op ons platform kunnen weergeven. We zijn op het moment bezig met een migratie naar een andere leverancier. Als dat voltooid is, dan gaan we kijken wat en hoe we verder dingen rondom gidsinformatie kunnen aanpassen en verbeteren. 

Nu kan ik daaraan toevoegen: De migratie naar de andere leverancier is voltooid. We gaan eraan werken dat de aanvullende informatie dan ook daadwerkelijk getoond wordt. Het is nog niet bekend wanneer dit dan actief gaat zijn.

En wanneer wordt de gids zelf eens grondig aangepakt?

Dit is zo'ni instabiel stuk software! Verreweg de meeste problemen met de tv+ kastjes is bij ons gids gerelateerd.

Herstarten doen we (veel te) vaak vanwege gids problemen, zelden vanwege andere problemen.